NL100: Turn semibluf overbet i 3bet pot

#1| 0

Villian er til den tightere side og spiller 20/16/2,1 med 2 ud af 3 fcbet i 3bet pots. W$SD på 61 og WTSD på 31.

Villian ser mig nok som 28/22. Vi har ikke clashet før nu i denne session.
Hvad siger i til turnjammet? Mener selv han oplagt at gøre det mod med hans tighte stats, specielt W$SD og WTSD. Dertil kommer et dejligt turnkort. Hvis vi better like 20, folder vi så til jam? Hvis vi better 20 og han caller, jammer vi så alle rivers?

Table Haarlem (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 4: jejeto43 ( $52.55 USD )
Seat 5: Hero ( $97.00 USD )
Seat 9: Goldsack_1 ( $100.00 USD )
Seat 2: train1444 ( $32.00 USD )
Seat 3: dump5ter ( $257.65 USD )
jejeto43 posts small blind [$0.50 USD].
Hero posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 9 7 ]
Goldsack_1 folds
train1444 folds
dump5ter raises [$2.50 USD]
jejeto43 folds
Hero raises [$7.00 USD]
dump5ter calls [$5.50 USD]
** Dealing Flop ** [ T, 2, J ] pot: 16,5$
Hero bets [$10.00 USD]
dump5ter calls [$10.00 USD]
** Dealing Turn ** [ A ] pot: 36,5$
Hero bets [$79.00 USD]

01-09-2010 00:30 #2| 0

Hvordan synes du det board rammer hans 3bet calling range + cbet-calling range?

Jeg vil tro en spiller som ham er superthrilled for at se det es da han nu oftere får betaling med JJ-TT,AJ samt KQ. Jeg tvivler på han peeler floppet med 77 eller lignende.

Jeg tror jeg giver på på turn. En 20/16'er er bare ikke typen der floater os for at tage den ned på turn. Når/Hvis han better turn vil han ofte have the shizzles og vi kan overveje at kalde, hvis vi ved han vb'er river (og dermed checkshover vi river når vi klonker). Alternativt kan vi også sagtens bette halvpot på turn men jeg tror det er en smule -EV. Vi får vel kun KJs til at folde der... En stat der er vigtig her er naturligvis FoldTo3bet. På den måde kan vi meget nemmere opstille en range for ham. Selvom det er ærgerligt at give op når vi turner equity, så er det vigtigt at huske på, at for at et semibluff er profitabelt kræver det at vi har fold equity. Og når vi overbetbluffer så kræver det en kombination af både stor equity samt stor FE...

Den linie der får os billigst til river er at foretrække, da jeg tror han ofte er ret stærk her.

01-09-2010 00:35 #3| 0

Glemte f3b ja...den er 50%. Så han caller rimelig light.

01-09-2010 01:06 #4| 0

Njah det vil jeg nu ikke sige. Hvis vi siger 77+ , AQo+, Samt KJs, KQs... så er det såmænd det...

01-09-2010 04:54 #5| 0

Pretty much som TopperH....hader det

01-09-2010 05:09 #6| 0

Tror også check/decide er vores eneste option her, hvilket er af samme grud som dem Topper har været inde på. Hvorvidt turn bliver et check/call eller ej, kommer an på villains betsize samt hvor gode implied odds vi mener vi har. Dertil kommer hans river AF(kan han valuebette light) til at afgøre om vi better ud i ham eller check-shover river.

01-09-2010 08:38 #7| 0

TopperH said it!

Men ret vigtig med Fold23b, og hvor meget du selv har 3b! Ellers vil jeg sige hvis du kun har 3 hænder på ham hvor han folder de 2, så giv ham da lidt credit på turn selvom du trækker BD FD.

Derudover tror jeg ikke han folder mange hænder til shove på turn. Hvis han har en ok range her for at calle IP, så er det sq et træls flop for dig, for det er et easy flop for ham at connecte med.

Altså hvad repper du selv ved at shove her, hvad vil du have ham til at folde? Der er super mange hænder der snapper dig her. Sets/AT/AJ/KQ/TJ/QJs måske også AK float, faktisk størreste delen af hans range snapper det shove der.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar