NL100 TPTK hero-fold?

#1| 0

Villain i hånden er den samme, som den med KJs(tråden hedder noget med "godt bluffspot?"). Denne hånd udspiller sig i øvrigt inden den anden.

Tyrer vi river? og nogle der giver op turn?

***** Hand History for Game 572014727213 ***** (On Game)
$100.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, August 03, 03:29:39 ET 2010
Table Wolfsberg (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 5: Dromcre ( $110.65 USD )
Seat 7: rX&tto ( $99.50 USD )
Seat 8: bluffseller ( $129.00 USD )
Seat 1: HERO ( $275.45 USD )
Seat 3: zoskaterka ( $110.60 USD )
Dromcre posts small blind [$0.50 USD].
rX&tto posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ A K ]
bluffseller folds
HERO raises [$3.50 USD]
zoskaterka folds
Dromcre folds
rX&tto calls [$2.50 USD]
** Dealing Flop ** [ 3, T, K ] Pot: 7,5
rX&tto checks
HERO bets [$6.00 USD]
rX&tto raises [$19.00 USD]
HERO calls [$13.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 4 ] Pot: 45,5
rX&tto bets [$25.00 USD]
HERO calls [$25.00 USD]
** Dealing River ** [ 8 ] Pot: 95,5
rX&tto bets [$52.00 USD]
HERO ?


03-08-2010 18:28 #2| 0

Du har glemt at fjerne hero nick ved flop action da du kalder.

03-08-2010 19:00 #3| 0
Pokernets ME vinder !

Ville ønske hero havde A.
Anyways, vi slår vel QJ og hænder som J9, AJ, og vi aner ikke om han valuebetter 33 og KT sådan her. Flushen er helt klart i rangen.

Spottet er utroligt read dependant, og du må have en idé om hvorvidt han kan CR dig med en bred range eller blot flushdraws og nut hands.
Hvis du mener hans range er relativt bred, så tror jeg den er ret close.

03-08-2010 20:28 #4| 0

hvad er grunden til du ikke 3 better floppet?

03-08-2010 20:47 #5| 0

@Poples

Det er fordi vi kommer skidt ind mod hans shove range. Det er bedre at calle og lade ham bluffe videre med AJ AQ QJ FD w/e.

turn rammr alle hans flushes, så jeg folder turn og jeg folder også river som spillet. Med A kalder vi ham selvfølgelig bare ned.

03-08-2010 21:06 #6| 0

Han har c/r flop 1/10 gange dog ikke mod mig. Iøvrigt synes jeg ikke at hans turn betsize ser særligt bluffish ud. Iøvrigt, som du selv var inde på i en af de andre tråde, så 3 barrel-bluffer de der reggish typer ikke ret meget, og jeg tror ofte, at han vil give op i det spot her. Det der taler for et kald, er at jeg synes NL100 regs, har det med at valuebtte alt for lidt, så jeg ser ham ikke engang skubbe sets for value HVER gang her.

03-08-2010 21:10 #7| 0

KQ er vel også en del af hans range, da han raiser floppet for at beskytte mod draws?

03-08-2010 21:14 #8| 0
Pokernets ME vinder !

@Dimensiom

Ja, de der 18/17 TAGs gør aldrig.. Der findes skam bandittede folk på de lavere stakes :)

03-08-2010 21:28 #9| 0

@ yarx
hmmmm
Jeg plejer at 3 better denne slags hænder da jeg gerne vil spille top par som jeg spiller hvis jeg har en stor draw, hvilket få dem til at calle eller skubbe med deres dårligere top par. Yderligere er det sværere for dem at sætte mig på mine draws i fremtiden.

kan jeg få dig til at beskrive den shove range du mener han har i spottet?

03-08-2010 22:05 #10| 0

@Walth

Det er ganske ganske få som er bandittede nok til at c/r flop, bet turn og ship river med luft. Jeg synes ikke, at man ser regs bluffe 3 streets ret tit, og især ikke oop). Ved godt det kan være en dum generel antagelse at have, men vil gerne have set dem vise noget op før jeg begynder at tyre dem ned. Vi slår jo kun et bluff. Men ja. Selvfølgelig kan vi ikke udelukke bluffs fra hans range.

@Poples

Combi-draws som har ramt, sets og K-10 som shover for value obv. Og så er der bluffs, som kan være QJ,J9 og AJ, som Walth har været inde på.

@Dape
KQ er måske en del af hans flop C/R range, selvom det er ret funky uden dynamik. Men tror du også det er en del af hans bet turn, og rest river range?

04-08-2010 01:47 #11| 0

Poples+1 her, 3bet flop og kom ind her... Hvis han kun cr 10%, har han en del equity i potten, og du er foran rigeligt med gange. Plus, hvis du mener han er aggro og bluffer ofte (af 4 på alle streets, no?) er det her formentlig ikke et board hvor han bare skyder 3 streets med missede draws.

Selv mod en stærk range som denne, har vi 51%. Jeg har kun incl Ax fd, str fd og combodraws, samt meget få af hans svage draws, dvs kun AsJx, 3 comboer af QJo og kun 1 wtf hånd...

Hand 0: 51.063% { AcKd }
Hand 1: 48.937% { TT, 33, AsQs, AsJs, As5s, As4s, As3s, KQs, KTs, QJs, Qs9s, Jh9h, Js9s, AsJc, AsJd, KQo, KTo, QsJc, QsJd, QsJh

Butikken på flop!

Og når du spiller din hånd som du gør her, mener jeg det er svært at folde river, selvom det nok er meget marginalt...

04-08-2010 02:02 #12| 0

Jeg er helt enig med Yarx her.
Call flop, da vi er skidt inde imod hans range for hænder, der kommer til midten. Hvis vi absolut vil til midten, hvorfor så ikke vente til en blank turn(ell. river), hvor vi har MEGET bedre equity, fordi hans range overvejende består af draws og særligt flushdraws.

Fold er også et ret let fold imo. Jeg tror ikke, han er god nok til at tænke: "Jeg repper flushen!" og begge videre med AJo.
Selv hvis han er, mener jeg stadig det er et fold.

04-08-2010 08:03 #13| 0

@alle jer med call på floppet

hvad er jeres calling range her?


@rasken
forstår ikke din logik "fordi hans range overvejende består af draws og særligt flushdraws."
Hvis du sætter ham på det, vil jeg da med glæde komme ind på floppet, så han skal betale maksimalt få at se flere kort.

04-08-2010 10:56 #14| 0

@Poples
Jeg mener selvfølgelig bare, at der er mange draws i villains range ved siden af de stærke made hands (set og KT). Jeg forventer desuden aldrig at se KQ her, som pow har smidt ind i hans stove. Vi kommer imo derfor aldrig skide godt ind på floppet.

04-08-2010 11:01 #15| 0

synes bare at vi ved et call ligner præcis det vi har.

derfor jeg spørger til jeres calling range, hvilke andre hænder caller i et flop c-r med her?

04-08-2010 14:22 #16| 0

@Poples.

Vi ligner da ikke præcist, hvad vi har? vi har toppen af rangen.. Hvis villain havde et bluff, og han kunne se vores hånd, så ville han nok vente til et bedre spot.

Det er da lige før jeg har det bedre med at peele med 10x her, da vi dermed blocker for 10-10 og K-10 og så repper han reelt kun 33, hvilket gør at vi måske vil have lettere ved at tyre den ned givet, at han så må have flere bluffs i rangen. Jeg sætter aldrig folk på Kx i sådan et spot her, medmindre jeg har set noget andet først.

04-08-2010 15:33 #17| 0

@poples

Det er ligemeget, at vi ligner, hvad vi har, fordi det vil altid være gætteleg for villain, om han tror vi kan få os af hånden. Nogle mennesker folder gladeligt her mens andre tyrer den ned uden at blinke.
Vi har sikkert også nogle dårlige FD's i vores range? J9 og sådan.

04-08-2010 16:03 #18| 0

gætteleg... bliver det ikke lige præcis os som skal gætte hvad det er villian har når han better videre på turn og river.

altså kan sagens forstå jeres pointer, men tror nu stadig væk jeg vil 3 bette som standard mod en reg.

04-08-2010 16:48 #19| 0

@dimensiom

Nu ved jeg jo ikke om villian bluffer i spottet eller han forsøger at trække value ud af dig. Men mange lægger deres top par ned til 3 barrels når en 3 spar rammer, så synes faktisk spottet er ganske fint at bluffe videre på.

05-08-2010 00:59 #20| 0
Hvis vi absolut vil til midten, hvorfor så ikke vente til en blank turn(ell. river), hvor vi har MEGET bedre equity, fordi hans range overvejende består af draws og særligt flushdraws.

Det er ligemeget, at vi ligner, hvad vi har, fordi det vil altid være gætteleg for villain, om han tror vi kan få os af hånden. Nogle mennesker folder gladeligt her mens andre tyrer den ned uden at blinke.
Vi har sikkert også nogle dårlige FD's i vores range? J9 og sådan.


Amigo, logikken for begge er simpelthen smækfyldt med fejl her. Vi giver villain en mulighed for ikke at tabe alle sine penge med et draw, på et board vådere end en gymnasiepige til Twillight premiere... Vi skal obv kun overveje at calle flop, hvis vi ved villain barreller 3 streets med bluffs ofte, eller v-cutter sig selv med værre end AK.

Og gætteleg? Altså, hvis der er nogen i hånden der gætter, er det os. Det er os der har den store beslutning, ikke villain. Og J9s er forhåbentlig aldrig i vores range, som hånden er spillet...

Med andre ord, som Poples, som formår at skrive det lidt mere pædagogisk end mig...
05-08-2010 02:24 #21| 0
Pokernets ME vinder !

Altså fair nok I mener der er merits for at 3bette floppet, hvilket der selvf også er. Men det er ligeledes fint at merge den anden vej og gøre vores float range stærkere? Begge ting er jo fint.

@Poples
3better du AK på flop som standard her? 3better du så også 33, KT, TT, KK og KQ? Så må det da være nemt at checkraise dig med skum og følge op på alle turns fordi din range aldrig har stærke hænder.

05-08-2010 02:44 #22| 0

@Pow & poples

Villains gætteleg består i, hvis hans draw misser, når vi flatter floppet. Skal han barrele videre eller ej?
Vi skal obv også gætte i en hånd som denne, det er jeg med på.


"Vi giver villain en mulighed for ikke at tabe alle sine penge med et draw"
Hvordan undgår han at tabe sine penge? Skal han c/f turn? Hvis det er tilfældet, så har vi allerede tjent langt mere med AK i det her spot end vi gør ved at komme til midten med 51% equity.

Klart det er lettere og aldrig direkte skidt at komme ind på floppet, men jeg ser stadigvæk flat som en bedre option, men jeg ville gladeligt se jer prøve overbevise mig og forklare mig hvori alle fejlene i min logik ligger :P.

Måske var det uheldigt formuleret, at villain har gætteleg, men det er jo heller ikke sjovt at være villain, når han bliver callet og hans draw misser, eller hva? Skyder i bare altid i bund og lukker øjnene?

Ps. det var ellers en fin metafor, Pow :D

05-08-2010 03:36 #23| 0

@ rask og walth

altså kan sagtens se jeres pointer som jeg har også skrev længere oppe, og skal da lige have tænkt lidt over min calling range.

ang. de hænder du nævner ja, der vil jeg meget ofte 3 bette på sådan et vådt flop, med mindre villian har givet mig grund til andet. synes ofte det har den effekt at folk caller med det værste skravl da de hele tiden bliver raiset tilbage.


""Vi giver villain en mulighed for ikke at tabe alle sine penge med et draw"
Hvordan undgår han at tabe sine penge? Skal han c/f turn? Hvis det er tilfældet, så har vi allerede tjent langt mere med AK i det her spot end vi gør ved at komme til midten med 51% equity."

ved ikke om jeg helt kan følge dig i ovenstående. Hvis han c/f alle blanke turns vinder vi ja, men vi har mister en masse $$$s i forhold til hvis vi var kommet til midten på flppet og så turn blanker.
Når turn så ikke blanker skal vi gætte på om han har den eller ej..


Måske er det fordi det er nemmest men, jeg 3 better altså i disse spots.

05-08-2010 07:31 #24| 0
Pokernets ME vinder !

@Poples
Don't get me wrong. Flop 3bet er klart en valid option. Jeg siger bare det ikke bør være standard.

05-08-2010 12:52 #25| 0

@walth
er jeg med på.

1)Kan jeg ikke få dig til at opstille den range som du kunne forstille dig at call med på dette flop.
2)samt den range som du forventer villian skyder videre med.

tror mit problem er at jeg ikke kan se villian skyde videre med ret mange hænder med mindre hans hånd bliver forbedret på på turn.

05-08-2010 20:56 #26| 0

@poples

tror mit problem er at jeg ikke kan se villian skyde videre med ret mange hænder med mindre hans hånd bliver forbedret på på turn.

Mod en skilled villain, vil du oftere ku gå i calldown mode her, da han vil se dette er et fint sted at skyde 3 barrels med wide range. Men ham her, bluffer srsly aldrig alle sine skillinger væk, hvis draws misser: Ind på flop!

ved ikke om jeg helt kan følge dig i ovenstående. Hvis han c/f alle blanke turns vinder vi ja, men vi har mister en masse $$$s i forhold til hvis vi var kommet til midten på flppet og så turn blanker.

Det her er imo den vigtigste årsag til at få flere $ i potten nu...

@walth

Enig i at 3bet ikke bør være std, men imo har villain ikke givet os grund til at calle ned, frem for at raise selv

05-08-2010 23:05 #27| 0

Fold floppet mod ham dér.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar