NL100: TP + NFD OOP på turn

#1| 0

Jeg er rykket op for at spille lidt NL100, så jeg vil lige poste et par mere eller mindre standard hænder.

Villain er stort set unknown. Han har spillet temmelig TAGish PF, 3-bettet 2 gange over ca 35 hænder. Jeg burde ligeledes være unknown for ham og hvis han bruger HUD (som jeg går ud fra), burde han se mig som 25/22-agtig over samme lille sample.

Der er nogle nogle draws jeg kan få value fra (KQdd, KTdd, QTdd, KJdd, QJdd, JTdd og 87s), men det er kun 9 combis hvor AQ og AJ i sig selv udgør 14 combis.

Standard turn c/c?

***** Hand History for Game 10041821745 *****
$100 USD NL Texas Hold'em - Saturday, January 15, 10:59:37 CET 2011
Table Table 177803 (No DP) (Real Money)
Seat 6 is the button
Total number of players : 6/6
Seat 2: LuckySebaslo ( $100 USD )
Seat 1: SyQ85 ( $175.08 USD )
Seat 5: Ty160 ( $166.23 USD )
Seat 4: Hero ( $100 USD )
Seat 6: pokeraa34 ( $224.08 USD )
Seat 3: wesman23333 ( $30.13 USD )
SyQ85 posts small blind [$0.50 USD].
LuckySebaslo posts big blind [$1 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ A 5 ]
wesman23333 folds
Hero raises [$3 USD]
Ty160 calls [$3 USD]
pokeraa34 folds
SyQ85 folds
LuckySebaslo folds

** Dealing Flop ** [ A, 9, 6 ] Pot: 7.13
Hero bets [$5 USD]
Ty160 calls [$5 USD]

** Dealing Turn ** [ J ] Pot: 16.63
Hero?

15-01-2011 12:43 #2| 0

c/c? synes nu turn er std. 2barrel spot :)

15-01-2011 14:04 #3| 0

jeg kan bedst lide c/c, og så soulreader jeg ham på blank river

15-01-2011 17:08 #4| 0

@krypto:

Kan du ikke prøve at uddybe hvorfor du mener at det er et std 2. barrel spot? Altså hvad er formålet præcis med at bette?

15-01-2011 17:15 #5| 0

@krypto

som djowgern: hvorfor vil du barrelle? Hvilken del af villains range får vi value fra (udover de hænder djowgern lister i sin OP)?

@Yarx

kan du være mere præcis...går du efter villains river timing eller flipper du en mønt?

Donkleader vi ever river klonket (imod visse modstandere)? Jeg tænker villains på 100nl er stadig ringe til at valuebette tyndt, og jeg ser derfor kun 2pair og måske AQ+AK VBe river, selv ikke AQ og AK bliver VBet specielt ofte, og derfor mindskes værdien i et riverklonk hvis vi går efter c-raise.

16-01-2011 08:32 #6| 0

Jeg er også ret interesseret i, hvilken river linje vi tager ved river.

Resten af hånden:

** Dealing Turn ** [ J ] Pot: 16.63
Hero checks
Ty160 bets [$13 USD]
Hero calls [$13 USD]
** Dealing River ** [ A ] Pot: 41.33
Hero checks
Ty160 bets [$31 USD]
Hero?

16-01-2011 12:06 #7| 0

Vedr. turn er der lidt der taler begge veje:

Imod at 2 bar:
- Ikke specielt mange på de nivauer der floater AXX flops, selvom det faktisk kan være ok (et flop mange heros altid CB´er og så ofte giver op på turn hvis de ikke har den. Dog mere oplagt på rainbow flops, da de her mere hælder mod "ahh han har ofte Ax, dog nok med en marginal kicker, men jeg har ikke nosser til at skyde 3 barrels for at få ham af og han kan jo også sløve set mv. i det spot, jeg gir op")
- Han caller næppe med særlig mange hænder vi slår (forventer ofte han folder alle underpar, 9X og lign.)
- Han folder næppe særlig mange hænder vi er bagud til (måske nogle få Ax, men det er nok begrænset)
- Klamt spot hvis vi bliver raiset, da vi må folde ret meget EQ
- Vi holder svagere draws inde. Denne er lidt tricky, for spørgsmålet er selvfølgelig om villan folder ej-nut-draw til et 2 bar i pos. på de nivauer

For at 2 bar:
- Som du selv er inde på, er der trods alt nogle få combies som vi kan få value fra
- Jo ikke unormalt at finde folk på de niveauer der caller 2 bar. med ej-nut-draw

Jeg syntes dog argumenterne for at c/calle vægter en del højere end for at 2. bar. Samtidig bør vi have impl. ods. nok til at det er profitabelt.

Plan på river:
Spilteoretisk bør vi aldrig leade hvis den completer, da vi jo aldrig tager den linie som et bluff, når det er sagt, så må det være en vurdering i den konkrete situation og iso. set vil jeg ikke hade et lead, da folk på de nivauer har en tendens til at lukke helt ned når evt. FD completer, hvorfor de sjældent VB særlig tyndt.


16-01-2011 12:43 #8| 0

Laur kommer, igen, med nogle rigtig fine pointer.

Jeg kan godt lide at leade, hvis vi klonker river. Vi spiller hånden face up, men hvis vi better halv eller under halv psb, tror jeg oftest, vi får lokket villains til at call

16-01-2011 15:48 #9| 0

Laur, jeg synes egentlig du rammer det meget godt. Et par yderligere ting, der er værd at nævne synes jeg:

- Hvis vi er bagud giver vi freecards, ja, men det er begrænset hvor mange outs han har: 98s fx har 4 outs, 87s har 6 outs.

- Hans FD's folder aldrig på turn fordi de vil alle have samlet ekstra equity op: KQdd, KJdd, KTdd, QJdd, QTdd, JTdd er vel realistisk set de FD's han kan have.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar