Nl100 stars flop Toppar

#1| 0

Seat 6 is the button
Seat 1: beargood ( $100.00 USD )
Seat 2: PokerSteve67 ( $28.35 USD )
Seat 3: RaFiTa21 ( $49.22 USD )
Seat 4: hero( $90.93 USD )
Seat 5: JustSay-nh ( $100.00 USD )
Seat 6: TheXC ( $113.53 USD )
beargood posts small blind [$0.50 USD].
PokerSteve67 posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to hero[ A 9 ]
RaFiTa21 folds
hero raises [$3.00 USD]
JustSay-nh calls [$3.00 USD]
TheXC folds
beargood folds
PokerSteve67 folds
** Dealing Flop ** [ 8, 9, 3 ]
hero checks
JustSay-nh bets [$5.50 USD]
hero raises [$12.00 USD]
JustSay-nh calls [$6.50 USD]
** Dealing Turn ** [ 6 ]
hero checks
JustSay-nh bets [$15.50 USD]
hero calls [$15.50 USD]
** Dealing River ** [ A ]
hero checks
JustSay-nh bets [$19.50 USD]
hero calls [$19.50 USD]
JustSay-nh shows [3s, 3c ]
hero shows [Ad, 9c ]
JustSay-nh wins $98.70 USD from main pot



Villian spiller vp21 3bet = 6,7 over 250 hænder.
Hvad siger i til linjen så kommer jeg men mine andre tanker selv senere. Det er første hånd jeg clasher med villian.
10-01-2013 21:05 #2| 0

Den er svær. Jeg havde nok foldet eller raiset på floppet. Det virker farligt bare at kalde med toppar 9. Måske et raise/fold, hvis han rykker. River vil jeg mene, at du er comittet. Turn kunne være et straight, men kalder du flop, kalder du vel også turn 6 :-)

jeg brænder som regel hænder på toppar / raise, så med mindre jeg har noget på spilleren, eller tilter, så folder jeg stort set hver gang.

Mvh.

10-01-2013 21:48 #3| 1

Kan du og andre ikke fremover skrive jeres tanke, når I laver en post? Det er vel netop noget af det, der skal lægge op til diskussion: hvilke tanker og overvejer, du gør dig i en hånd, som vi andre så kan kommentere og du derved kan forbedre din egen tankeproces, når du spiller.

Jeg cbetter først og fremmest flop. Vi kan stadigvæk få value fra en stor del af hans range og vi har gode barrel-muligheder. Jeg vil langt hellere have initiativet mod draws og værre 9x/pairs her; også for at undgå, at give gratis kort til TQ/TK/KQ-overkort-ish hænder.

Dit C/R forstår jeg ikke. Vil du reppe stærkt her eller gør du det for value?
Hvis du vil reppe stærkt, så er det imo forkert, da din stærke range cbetter det her flop hver gang.
Hvis du tjekker, for at lade ham bette med hans air, hvorfor så checkraise, så han folder sit air ud?

Ved at CR kommer vi bare til at spille imod den stærke del af hans range og vi smider ligepludseligt langt flere penge i potten, end overhovedet nødvendigt med den her hånd. Vi spiller ligeledes ude af position, så vi gør det langt svære for os selv på senere streets end højest nødvendigt.

Cbet flop >>>>>>>>>>> check/call flop >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> check/raise flop.

Altså, det er for pokker svært at lave en særlig god analyse af det her spil, når jeg slet ikke ved, hvad dine tanker er på flop. Skriv dine tanker, så vi ved om dit checkraise er ment som value/bluff eller hvad det er.

Jeg ved slet ikke, hvad jeg vil gøre turn og river - desværre.

10-01-2013 22:43 #4| 2

Fold preflop.

10-01-2013 23:18 #5| 0
OP

Chr det er modtaget !

Jeg kan godt folde A9, bob bob den er close..

Jeg rammer floppet perfekt. Jeg vælger at checkrasie for value. Jeg CR også boards som dette med made sets, TJ, JJ KK QQ AA og rent air fx Ax eller KQ til tider.

I samme situation ser jeg mange gange at folk re-reraiser mig med AA- KK QQ JJ (mange caller blot med JJ-AA hvis der sidder en sb-bb som reraiser ofte.
Efter villian caller sætter jeg ham på en range af hænder. 33 88 T7 97 78 67 JJ TT QQ KK AA TJ.
At han skulle floate mig ser jeg ingen grund til efter at jeg CR.
Jeg ender med at calle turn ret hurtigt hvilket måske er en fejl. Jeg er oop med en meget middel hånd på nuværende tidspunkt med meget få draws på boardet som jeg slår og samtidigt har de draws meget god EQ mod mig som kan give mig en super svær river beslutning.

River kan jeg aldrig folde til det lille bet da potodds simpelthen er for gode. Han kun jo have TT JJ QQ KK som han sandsynligvis value better river. "MEN" igen, folk siger tit de har potodds, men jeg er bare så sjældent god mod en nit som spiller
21 og 3bet 6.3%

Min konklusion er fold preflop. I den givende situation fold turn. Fold river !

10-01-2013 23:44 #6| 0

Den range du sætter ham på, strider lidt imod, at du checkraiser for value. Den range villain fortsætter med crusher dig.

Det virker som om at du CR for bredt som IR. Det bliver også noget rod for din cbet og c/c-range på det her flop.
A9o er lidt for løst på det her board, med mindre du har et decideret read, at villain kalder en alt for bred range.

Og ja, fold pre. Som spillet bet turn; som spillet kald river ofc.

11-01-2013 01:56 #7| 0

Pas på linjen hele vejen igennem.

Jeg folder PF medmindre der sidder en kæmpe fisk i blinds.
Flop ligner et ok spot at checke i - men så er det altså for at calle, ikke raise. Argumentet for at checke i første omgang skulle være, at villain skyder bredt, og at vi alligevel har svært ved at få value i spottet.

Vær dog opmærksom på, at du får en noget ubalanceret c-betting range hvis du ikke cbetter TPTK her, men spørgsmålet er, om din gennemsnitlige NL100 villain lægger mærke til det.

Som spillet kalder jeg både turn og river anyday.

Redigeret af _toche d. 11-01-2013 01:57
11-01-2013 02:35 #8| 0

Fold PF og det er ikke engang close!

Som spillet caller jeg også bare i bund.

Synes flop bare skal bettes for value, der er helt sikkert en masse overs/gutters/str8træk der floater, 88/77 caller. Dem mener jeg du er nød til at trække value fra.

Du er WA/WB spot. Ingen grund til at bloate potten OOP ved at CR et mere eller mindre tørt board. Du kommer kun ind mod en bedre hånd og trykker ALT hans luft ud.

Når du vælger at checke flop, så er det bare i calldown mode.

11-01-2013 19:01 #9| 0

Hvilke typer hænder C/R i floppet med som initial raiser?

11-01-2013 19:24 #10| 0

har umiddelbart ingen c/r range på det board.

11-01-2013 21:29 #11| 0
Pokernets ME vinder !
Jensen skrev:
Hvilke typer hænder C/R i floppet med som initial raiser?


Kunne godt se mig selv C/R JT exploitively hvis vores modstander better for bredt when checked to i SRPs. Men ellers ikke rigtigt et board jeg synes der er oplagt at C/R på som initial, jeg gør det ihf ikke som default her.
13-01-2013 13:53 #12| 0

Hvordan har du tænkt dig at forsætte i hånden, hvis du ikke rammer et A?

Synes problemet med din linje er at et check raise gør, at din range bliver polariseret. Når du går på check call mode på turn, synes jeg du ligner spass eller et overpar/dårlige to par at best, der ikke bryder sig om situationen længer. Når du kalder turn, tror jeg de fleste forventer, at du også gør det på river, medmindre du har vist, at du tager kort af for løst i disse spots. Derfor tror sjældent du er god her - specielt pot odds taget i betragtning.

Hvis vi skal ud i noget check/raise kan jeg meget bedre lide et check/call på floppet og så et check/raise på turn. Synes mange har tendens til at forsøge at stjæle alt for meget i position og specielt, når der falder en grim turn. Med sådan en linje repper du super stærkt og kan forvente ofte at tage ned eller få klar besked om, at du er slået. Desuden, bliver du mindre forudsigelig og ikke helt så nem at spille i position.

Mange gange er ABC-poker dog den simple måde at nå frem til sine +EV spots. Så hvis der ikke ligger noget en fræk plan eller et read bag, så synes jeg det giver mening at undgå at bygge potten og at blive taget af sit spil ved at lave dumme fejl. Formoder at når du beder om linetjek, så er det fordi du sidder og hader dig selv for passivt at fylde 50BB i en pot, hvor du ikke aner hvor du er.

Keep it simple stupid :-)

13-01-2013 20:18 #13| 0

HKO.
Jeg kan godt lide din analyse. Jeg er meget enig.
Ift. for meget IP raises flop, turn etc. Disse spillere er vel kanon, at spille imod. De hænger ofte sig selv, da de tror vi er svage(Hvilket vi self er i denne hånd) men med et set OOP, er denne typer spiller om player den alt for meget IP vel perfekt, at spille imod.? Et Cbet på 70% flop og tjek/kald turn tjek/raise river vel at foretrække. Evt raise turn, hvis vi har en modtsander der ikke tør river.

Raise or fold makes the gold - Check and call losoe it all :-)

13-01-2013 22:01 #14| 0

Er jeg den eneste der ik fatter hvorfor folk ik moser river?

13-01-2013 22:21 #15| 0
AlexKP skrev:
Er jeg den eneste der ik fatter hvorfor folk ik moser river?


Hvad forventer du han betaler af med?
13-01-2013 22:26 #16| 0

A, 2par + muligvis værre med den river seize og det flop spil

Redigeret af AlexKP d. 13-01-2013 22:31
13-01-2013 22:40 #17| 0

99-88,33,A8s,98s. +6 kombies af Ax, skal være hans range før riverraise er EV neutral. Antaget at han betaler hver gang.

Jeg tror dog ikke at frekvensen af betalte riveraises med A8,98 og Ax er høj nok hos en stram fyr hvor vi ingen dynamik har. Samtidig er jeg ikke engang sikker på A8 og 89 bliver betalt preflop.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar