NL100 singleraised pot river beslutning

#1| 0

Hero 24/20/3 cbet 63/60/46

Villian 25/20/3 3b 8%, raise cb 11%, wts 20, wssd 51, fold2 cb 50/43/50

NL100
Seat 7 is the button
Seat 1: Villian ( $160.81 USD )
Seat 2: Gueti Hose ( $110.56 USD )
Seat 7: fisk ( $122.45 USD )
Seat 8: SquashPro1 ( $114.51 USD )
Seat 9: ggoba87 ( $100.00 USD )
Seat 10: Hero ( $261.15 USD )
SquashPro1 posts small blind [$0.50 USD].
ggoba87 posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ A 5 ]
Hero raises [$3.00 USD]
Villian calls [$3.00 USD]
Gueti Hose folds
Fisk calls [$3.00 USD]
SquashPro1 folds
ggoba87 folds
** Dealing Flop ** [ 4, T, 9 ] pot 10,5
Hero bets [$8.00 USD]
Villian calls [$8.00 USD]
iicceemmaan folds
** Dealing Turn ** [ A ] pot 26,5
Hero bets [$20.00 USD]
Villian calls [$20.00 USD]
** Dealing River ** [ 4 ] pot 66,5
Hero checks
Villian bets [$60.00 USD]
Hero calls [$60.00 USD]

VB or no VB?

VB fordi alle draws misser og villian kalder lighter?

Ingen VB, fordi vi ikke kan få value fra dårligere, men alle draws misser så de kan bluffe river?

Bum bum, fyr løs af jeres tanker ;)

10-07-2012 06:59 #2| 0

Hmm tror ikke jeg forstår sorry ?

Mener du om vi selv skal lead river, eller din aktualle linie er supirior ?

Den er sgu lidt funky.

Han har vel ikke vildt mange hjerter FD når du selv blocker med dit A.

Spørgsmålet er om han flatter dit UTG raise med hænder som 78, JT, JQ, og om han stadig er med på turn med dem givet da bordet er twotone og han har mindre rene outs til sine evt Straight draws.

Jeg kan normalt godt lide den linie mod villains der floater meget og bluffer ofte på river. Men er egentlig ikke så vild med den på det aktuelle board.

Tror du han laver noget J10, 89 om til et bluff her ?, eller hvad er det præcist du ser ham komme til river med på den her måde som ikke har dig slået, eller han vil chekke bag for SD value, da det vel er ret begrænset hvad du kan calle et river bet med ?

Og ellers hvis det var noget andet du mente med dit spørgsmål så bare glem det, kan være jeg misforstår :-)

10-07-2012 07:48 #3| 0

Jeg betaler river. Jeg tror, at han er vældig polariseret på river med den sizing, så i min verden repper han TT,99 og quads. Måske AT, men jeg ved ikke, om han flatter den særlig tit fra den position?
Der er ikke vildt mange af de komboer - især ikke fordi han imo er tilbøjelig til at raise enten flop eller turn på så snasket et board.

10-07-2012 09:29 #4| 3

Han har sjældent TT/99, da bordet er supervådt, og de fleste slowplayer max 1 street på supervåde boards med sets.
Jeg synes han ligner noget TJs, JJish samt en gazillion draws. Hvis du selv havde en rigtig stærk hånd, så ville jeg helst valuebette, da vi får value fra flere ting vi kan slå. nu hvor vores hånd er relativt svag, så vil jeg gerne at hans range indeholder flere bluffs, og derfor synes jeg et check er fint, idet han så stanger ud på nogle bustede draws, og samtidig er han nok så dårlig at han checker hænder bag der har os slået. Spillere på det her niveau kan godt være ret skæve i og med at de ikke valuebetter ret tyndt, men samtidig så bluffer de en del i de her spots.

10-07-2012 10:46 #5| 0

Et teoretisk spørgsmål i øvrigt: Hvis villain siger 61 på turn, hvad gør hero så?

10-07-2012 14:54 #6| 1
Pokernets ME vinder !

Synes det er ret fedt at check/call turn i stedet for at bette. Det er godt for vores range, og det er ret deceptive når vi klonker en -river.

Som spillet vil jeg nok helst selv bette river, da vores perceived range har tonsvis af FD og broadway brick-offs. Derudover tror jeg, at JJ-QQ er i hans range givet stacks og positioner, og dem tror jeg folk har svært ved at folde på det her board runout. Mht river call som spillet, meh, I can't say.. Det kommer meget an på hvor friskt han dobbeltfloater etc. Eftersom vi ikke bør have en check/call range her, har jeg det fint nok med at betale og tage en note.

10-07-2012 15:00 #7| 0

@ walth

Du har kun 27 likes i analysekategorien, så jeg har givet dig en

10-07-2012 15:01 #8| 0
Pokernets ME vinder !
Løpenthin skrev:
Et teoretisk spørgsmål i øvrigt: Hvis villain siger 61 på turn, hvad gør hero så?


Edit:
Havde skrevet noget med hvorfor jeg ville calle, men havde fucket op i procenterne, så det er mere close ift. at calle end jeg troede (som nævnt i en senere kommentar). Umiddelbart kan jeg dog ikke se hvordan TP+nut FD kan bet-foldes her på turn, og jeg er bange for at vores range kommer til at lide under det, hvis vi gør det.

Foretrækker stadig turn check!


Redigeret af walth d. 10-07-2012 17:31
10-07-2012 15:03 #9| 0
Pokernets ME vinder !
Suffer Well skrev:
@ walth

Du har kun 27 likes i analysekategorien, så jeg har givet dig en


Du har fandme vilde stats Carsten! 1632 indlæg og 628 likes - det er en ILR (indlæg to like ratio) på næsten 2,6.
10-07-2012 15:47 #10| 0
OP

@Walth og Sufferwell go make some :D

@Walth
Med fare for at ryge ind i tæsk fra dig og Sufferwell, prøver jeg lige et skud i bøssen her :)

Jeg mener netop turn skal skydes når vi klonker TP, da han altid kalder tx/jj+ maybe some worse draws. Ikke dem alle han skyder hvis vi checker til ham. Så kan vi diskutere river. Der kan jeg godt se argumentet for at bette, især hvis vi har skudt turn.

Nu er det her så 3vejs, hvilket ændre det lidt, men vil mene vi ofte barreler denne turn med alt vores luft og value hænder i en HU pot. Jeg VBer KT+/JJ+ her turn. Så jeg er ikke helt med på hvorfor c/c er godt på turn for vores range. Vi er også UTG, hvilket giver os flere Ax kombier.


@Løpenthin og Walth
Interessant spørgsmål.

Matematisk ja call call, hvis din beregning er rigtig, har ikke selv regnet på det.

Men sådan overall tror jeg ofte villian har en stærk range. Hvad er det lige han skulle floate flop med og raise turn? 2 kombi 78s/JQs. Alt andet må være 2par+. Hvis han gør det er det imo godt spillet, for vi kan hurtigt komme til at lave nogle store folds.

10-07-2012 16:21 #11| 0
Pokernets ME vinder !

@zonki

Jeg tænker bare på vores range her på turn. Antager du har en checking-range på turn (andet ville være sygt tror jeg), så synes jeg den her hånd er okay at bruge til at beskytte vores checking range med. Jeg er enig i vi har en del bluffs på den her turn, hvorfor vi selvf. skal valuebette den med en vis frekvens også. Jeg vil bare hellere VB de fleste non-FD Ax, og så checke dem der er AX for balance (måske kun A8 og ned), så vores turn checking range ikke udelukkende vil bestå af check/folds og marginale check/calls ala Tx/JJ som får svære river spots.

10-07-2012 17:02 #12| 0

@Walth

Vi er enige om, at vi har otte outs mod TT? Det giver nærmere 18 procent på turn. Jeg kan dog indrømmet ikke rigtig se os folde alligevel, men det bliver altså lidt grimt, fordi vi bliver afhængige af, at han checker evt. bluffs ned, at vi formår at heltecalle river korrekt, eller har implied odds til at spike flush.



10-07-2012 17:27 #13| 0
Pokernets ME vinder !

Jeg sejler.. Havde glemt at indsætte turnkortet i pokerstove. WP!

Du har obv ret, og turn bliver nok mere close hvis vi bliver raiset med de her stacks.

10-07-2012 20:38 #14| 0

Hvilket jo bare er et yderlige argument for at c/c. Den her hånd er et supergodt eksempel på, at man sateme skal overveje, hvad det egentlig er, man gerne vil opnå ved at bette.

Og ser vi hånden i et vakuum: En del nøgne sd(QJs equity forværres markant af A på turn), Tx og svagere xx folder. Det gør, at vi får villain til at fortsætte med en for os ufordelagtig del af sin range.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar