NL100 SH, 3 hænder

#1| 0

Hey folks.

Jeg har haft en svær periode, er rykket ned og prøver at finde mig selv igen.. Kommer i tvivl oftere end normalt, og derfor ville det glæde mig hvis I lige gad rette en kommentar til disse 3 hænder eller hvor mange I nu orker. Måske er de ret standard osv - men for mig, lige nu, ville det altså være brugbart!

Hånd 1.

Seat 1: Hero ($104.30)
Seat 2: vonzip ($135.35)
Seat 3: MVP04X3 ($97)
Seat 4: firefox6 ($89.95)
Seat 5: pathip22 ($91.85), is sitting out
Seat 6: Gdazzle ($77.10)
MVP04X3 posts the small blind of $0.50
firefox6 posts the big blind of $1
The button is in seat #2
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero Q A
Gdazzle calls $1
Hero raises to $4.50
vonzip folds
MVP04X3 folds
firefox6 folds
Gdazzle calls $3.50
*** FLOP *** 9 4 J pot: ca. 10
Gdazzle checks
Hero bets $8
Gdazzle calls $8
*** TURN *** 9 4 J A Pot: ca. 25
Gdazzle checks
Hero: ?

Denne hånd er jo ren std (bortset fra mit flopbet måske er lidt højt, men det laver jeg ikke om på), men jeg er i tvivl om hvordan turn spilles uden historie mod en komplet unknown villain, som dermed formodes at være en typisk Semi-tight passive spiller (hvad jeg betragter den gns modstander på dette level til at være).

Hvor ofte checker vi turn bag på så relativt tørt et board, og valuebetter nærmest any non j river, hvis den altså checkes igen? Og hvor ofte skyder vi turn (og hvor meget?). Put gerne procentsatser på fordelingen mellem de to linjer.
Hvor ligger den største +ev?

Hånd 2.

Seat 1: Hero ($100.50)
Seat 2: AllybabyMN ($100)
Seat 3: ThatsABadCall ($276.50)
Seat 4: cheezycool ($250.65)
Seat 5: BadBeatsRus ($74.95), is sitting out
Seat 6: Pkrbos ($155.25)
ThatsABadCall posts the small blind of $0.50
cheezycool posts the big blind of $1
The button is in seat #1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero 7 7
Pkrbos folds
Hero raises to $3.50
ThatsABadCall calls $3
cheezycool folds
*** FLOP *** J 8 7 Pot: cirka 8
ThatsABadCall checks
Hero bets $7
ThatsABadCall calls $7
*** TURN *** J 8 7 4 Pot: cirka 21
ThatsABadCall checks
Hero bets $16
ThatsABadCall raises to $51
Hero ?

Normalt vil jeg bette like 18 på turn i dette spot, men det gjorde jeg altså ikke. Hero virker sane, hvad hans stack også indikerer og vi har ingen historie da jeg er relativt ny ved bordet. Hvad siger i?

Hånd 3

Seat 1: mrmullet77 ($172.30)
Seat 2: cbboy ($132)
Seat 3: Hero ($132.25)
Seat 4: Lifee ($96.35)
Seat 5: TILTMasTer404 ($51.50), is sitting out
Seat 6: MVP04X3 ($157.10)
Lifee posts the small blind of $0.50
MVP04X3 posts the big blind of $1
The button is in seat #3
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero Q A
mrmullet77 calls $1
cbboy folds
Hero raises to $4.50
Lifee calls $4
MVP04X3 calls $3.50
mrmullet77 calls $3.50
*** FLOP *** Q T A Pot: ca. 18
Lifee bets $18
MVP04X3 folds
mrmullet77 folds
Hero ?

Lifee er ny ved bordet, men virker fornuftig. Hvad gør vi her?

På forhånd tak

/Freddy


13-01-2007 04:26 #2| 0

Bet turn 100/100

All in

Raise til 60

13-01-2007 05:09 #3| 0

1 hånd pr tråd fremover tak, det andet bliver hurtigt for uoverskueligt.

Hånd 1: Byd igen, 2/3 pot eller lign, og tag den derfra. Som du selv siger er dit c-bet for stort, og du bygger unødvendigt en stor pot med 2 overs draw.

Hånd 2: Resten til midten, et set på et drawheavy board for 100 bb's slipper jeg aldrig fra, tillykke hvis han har et højere set, floppet straighten, eller lige turned den - På disse levels ser du ofte random 2 par combo's, slowplayet overpair o.l.

Hånd 3: Raise til ~60 som Alex skriver, se om du ikke kan komme AI inden et evt. scarecard falder. Igen, hvis han har floppet straighten og fastplayer den ind i PFR, så er det bare tillykke - Der er mange combo's som betaler dig af her/som du ikke vil give frikort.

Mickey

13-01-2007 05:15 #4| 0

Jeg er enig med Mickey & Alex, bortset fra hånd 2, den er ret tricky men jeg hælder til et fold.

13-01-2007 06:17 #5| 0

Jeg spiller hænderne lige som alex og mickey.....

@ahle

Dvs FFsrigged, folder et set 7er der, hmm ikke hvad jeg har set fra dig so far :-)


Gl ved bordene

13-01-2007 06:21 #6| 0

SoWhat: En ting er hvad jeg siger her, en anden ting er hvad jeg rent faktisk gør ved bordet ;-)

PM mig lige dit nick pls, det lyder til vi har spillet sammen nogle gange?

13-01-2007 12:30 #7| 0

Til hånd 1:

Reads please !!!

Han limp/caller 5bb og kalder dit store continuation bet på J94r flop - hmmm - hans range er SÆRDELES forskelligt alt efter hvilken type spiller han er, hvordan han ser dig og hvordan sessionen er forløbet indtil nu. Hans check-raise % ? Floater han meget ? Er han river bluffy ? Er han totalt rock ? eller totalt calling station ?

At spille NL100 uden reads er næsten Lotto :o) I hvert fald klart suboptimalt.

"bortset fra mit flopbet måske er lidt højt, men det laver jeg ikke om på"

Lyder ikke som den rigtige indstilling hvis du har "en svær periode". Vær åben :o)

13-01-2007 12:39 #8| 0

super enig med alex i alle 3 hænder... nå ja og husk der findes ikke oversæt!:)
@mickey
udover dig så er der vist ingen der har problemer med at overskue mere end en hånd pr.tråd.....

13-01-2007 12:43 #9| 0

Som altid får du lige bevist hvor hjernedød du er djoffer. De gange der er mere kød på hænderne er det møgsvært når der begynder at komme dybdegående analyser - men som altid skal du lige være lidt efter mig.

Shit jeg må ha taget nogle penge fra dig, eller svinet dig til i en hånd du har spillet håbløst.

Mickey

13-01-2007 14:00 #10| 0

åhh ja glemte det kun var dig der måtte være sarkastisk/nedladende mickey, min fejl.... Men manden skriver selv det er 3 standard hænder, så nej næppe meget kød på dem, men kom igen fjols...

13-01-2007 14:10 #11| 0

@djoffer: Rolig nu med hetz'en. Det har adskillige gange været kommenteret, bla. af og til mig, at flere end en hånd pr. tråd giver en uoverskuelig analyse af dem. Det er (heldigvis) blevet standard på Analyse-delen i PN.

Hånd 1: Jeg synes et turn-check er helt fint.

Hånd 2: Blehr.. Flip a coin.

Hånd 3: Shove it.

13-01-2007 14:14 #12| 0

@asger_b
nej ikke imod mickey, jeg er langt bagud på den konto..

13-01-2007 14:20 #13| 0

@djoffer: Så gør det i det mindste med lidt stil á la Urukhaj, så vi andre (og Mickey) kan grine lidt af det. Det andet er for lamt.

13-01-2007 14:23 #14| 0

Nahh sgu aldrig nogen der siger noget når mickey sviner alle andre på det her forum, så må indrømme jeg ikke gider tage hensyn bare fordi han spiller højere end mig...

13-01-2007 14:26 #15| 0

@djoffer: Hvad har sagen med takst at gøre?
Jeg har slettet adskillige af Mickeys indlæg, når han overdriver sin sarkasme til det misforståelige.

13-01-2007 14:32 #16| 0

@asger_b
tjaee virker sgu lidt som om high stakerne "rotter" sig sammen nogen gange for at være helt ærlig, og jo mickey har efter min(og mange andres ved jeg) været en negativ pestiliens på dette forum i lang tid, som ikke har bidraget med andet end negative oneliners til de forskellige analyser... Ihvertfald til lowlimit spillerne, om han har været bedre på de høje limits skal jeg da ikke udelukke...
Men sgu da også sjovt at jeg bliver irettesat af en moderator for at skrive det jeg starter med, mens mickey kan kalde mig hjernedød uden der er nogen der siger noget...

13-01-2007 14:33 #17| 0

Sviner? lol? jeg prøver at hjælpe manden så han får flere indlæg, når han i fremtiden formodentlig poster andre hænder.

Forstå dog at når man gør sine indlæg lette og lige til, så får man flere svar - Og hvis der er 3 hænder hvor der er noget at tage fat på, så bliver et indlæg hurtigt uoverskueligt.

==
Snippet et afsnit, der er decideret uforskammet. Hold tonen ren (-ere). AB
==

Og AB, hva bilder du dig ind at slette mine genialt sarkastiske indlæg, ikke et af de indlæg er misforståelige!

Mickey

13-01-2007 14:38 #18| 0

Jeg har slettet afsnittet, og derfor også dertilhørende kommentar. AB

13-01-2007 14:39 #19| 0

@AB

1:

Hånd SKAL bydes, masse af draws QT,T8, JT, 9T vi ikke vil lade outdraweos gratis, gdazzle kan have ALT og vores hånd skal beskyttes?


3:

Vi får alle draws til at folde? Samtidig folder mindre to par combos + AK sikkert, har han en made hånd ender vi all in, så kan ikke se nogen mening i et push..

13-01-2007 14:40 #20| 0

@djoffer: "Men sgu da også sjovt at jeg bliver irettesat af en moderator for at skrive det jeg starter med, mens mickey kan kalde mig hjernedød uden der er nogen der siger noget...". Min kommentar var til dit første indlæg. Jeg går ud fra, at du kan tåle at blive kaldt hjernedød, når du selv tager tonen op (lige såvel som at Mickey selv kan forsvare sig, når han kalder dig hjernedød). Derfor ser jeg stadig helst, at vi undgår hetz og personfighter i forummet.

Der er i øvrigt ingen, der rotter sig sammen.

@Mickey: Hold tonen nede.

13-01-2007 14:42 #21| 0

"Sandsynligvis derfor jeg spiller nl50, jeg (og andre)lærer ikke noget af at du fortæller mig jeg spiller hånden håbløst ringe når du ikke fortæller os hvorfor"

Har jeg skrevet svar til manden i denne tråd? I analyse tråde poster jeg endvidere stort set altid et svar, at svaret så nogle gange er et kort "raise ordenligt preflop" er noget andet - Det er af og til det eneste der kan stilles spørgsmålstegn ved.

Mickey

13-01-2007 14:44 #22| 0

@Alex:
1) Havde der været et farvetræk på floppet, havde jeg budt. Hér mener jeg et check har større forventet værdi, men det er selvfølgelig marginalt.

3) En repot efterlader 20 dollinger i stakken. Så der push bedre ud.

- AB

13-01-2007 14:58 #23| 0

"Har jeg skrevet svar til manden i denne tråd? I analyse tråde poster jeg endvidere stort set altid et svar, at svaret så nogle gange er et kort "raise ordenligt preflop" er noget andet - Det er af og til det eneste der kan stilles spørgsmålstegn ved"
Nu er du jo nærmest berømt for at skrive en nedladende one liner, hvilket du så også selv indrømmer... Indrømmer var så ikke den her tråd jeg tænkte på her, men den der der hed "syg syg hånd" hvor en fyr ikke får reraiset ordentligt med a,a, og du så blot skriver:" Du spiller den så os pænt ringe, men nasty nok"
Mener hvis du mener manden spiller så ringe, så giv dig da lige tid til at bruge 7.4 sek. på at fortælle ham hvorfor...

13-01-2007 15:01 #24| 0

Det var ikke en analyse tråd jo? Jeg har da ingen interesse i at hjælpe ham hvis han ikke selv vil hjælpes.

Det er ikke noget socialkontor det her.

Mickey

13-01-2007 15:02 #25| 0

præcis det var ikke en analyse tråd, hvorfor så fortælle manden at han spiller ringe...

13-01-2007 15:12 #26| 0

Det er da utroligt at I skal svine hinanden til i flere tråde.

Kan I ikke holde det i én tråd eller gøre det over PM's?

13-01-2007 15:16 #27| 0

Øh, fordi han spiller hånden ringe? :)

Hvorfor kommenterer du alt muligt andet?

Mickey

13-01-2007 15:16 #28| 0

jep sorry freddy, skriver ikke mere i den tråd.

13-01-2007 15:21 #29| 0

Hånd 1) Bet 18, call skub. Han er short (<75 bbs), og betaler sikkert med alt muligt.

Hånd 2) Kommer jeg ikke væk fra på det bord. Så mange combo hænder og andet end str8 der kan raise turn der.

Hånd 3) Hmm jeg vil ind under alle omstændigheder. mit default (hvis jeg har et i sådan et specielt spot) er raise til 55 - call AI. Mener du han kommer væk fra QT / QT / farvetræk, kan der være mere value at komme ind på en blank turn.

13-01-2007 23:43 #30| 0

Hej allesammen.

Tak for svarene, selvom der også sneg sig lidt spam ind;)

Jeg husker at nøjes med en enkelt hånd fremover, og følger Kandinskys opfordring om reads. Dvs. jeg får fat i PAhud, hvilket åbenbart ikke bare er et must, men decideret afgørende i forhold til at multitable low limit med succes.

Resultatet af hænderne:

1. : Jeg skyder 18 og villain folder. Efter lidt overvejelse tror jeg egentlig det er bedst at fortsætte den stil i lign. situationer fremover, da det ganske enkelt vil balancere mit spil mere, sålænge jeg også ofte vil skyde 2. barrel i dette spot med scarecard, trods nonhit a.

2. : Jeg folder. Måske påvirket af at have oplevet lidt for mange oversets mod mig på det seneste. Men uanset hvad kan jeg simpelthen ikke se hvad jeg slår her. Bemærk at 56 ( hvoraf 56 self er mest sandsynlig) også completer her. Det er et fold i min bog da vi kun slår overpar, som yderst sjældent spilles på den måde når bordet er så ulækkert.

3. : Jeg går all-in og bliver kaldt af KJ. Foretrækker også raiset til 56-60. Men kommer væk fra den gør jeg nok aldrig.



← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar