NL100: Riveraction med trips OOP

#1| 0

NL100 @ OnGame

3atmynutz er sane reg der sidder med 32/22/2.8 og Fcbet på 27% samt turn Fcbet på 25%, jeg har dog ingen specifikke reads og der har ikke været nogen form for særlig dynamik

gekoa2 er 19/14/1.6 nit

***** History for hand R5-57110703-355 *****
Start hand: Sun May 30 01:35:33 GMT+0200 2010
Table: Drammen [57110703] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $0.50/$1, Real money)
User: HERO
Button: seat 3
Players in round: 5
Seat 4: hhbdkdk ($74.90)
Seat 5: geoka2 ($104.50)
Seat 9: durtykurt ($158.55)
Seat 2: HERO ($108.45)
Seat 3: 3atmynutz ($210)
hhbdkdk posts small blind ($0.50)
geoka2 posts big blind ($1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to HERO: [Q, 9]
durtykurt folds
HERO raises $4 to $4
3atmynutz calls $4
hhbdkdk folds
geoka2 calls $3
--- Dealing flop [5, 4, Q]
geoka2 checks
HERO bets $9
3atmynutz calls $9
geoka2 folds
--- Dealing turn [Q]
HERO bets $24
3atmynutz calls $24
--- Dealing river [8]
HERO ?

Hvad er riveraction her? Shove, BC, BF, CC eller CF?

30-05-2010 10:30 #2| 0

c/f

Villain caller næppe noget her med dårligere. TT har eksempelvis et let fold, da det er et elendigt board at barrele på.

Grunden til vi folder til et bet fra villain efter check er, at villains range indeholder mange PP's med showdown value, som med alt sandsynlighed ikke lige pludselig laver sin hånd om til et bluff. Villain har derudover QT/QJ/QK/QA i sin range, men ingen Qx hænder, som du slår.
Endelig har det enest mulige draw med 67s ramt, selvom det næppe er en særlig stor del af villains range, da han sikkert oftest folder den på turn eller raiser den på floppet.

30-05-2010 10:37 #3| 0

Jeg kan sgu ikke c/f river der.

Jeg c/c nok flest gange. Det at der kommer en Q mere gør det mindre sandsynligt at han har en, og han vil give dig mindre kredit for at have en.

Håber vi under Q nok til at jeg kan c/c der.

Har han 67s, 44, 55 eller 88 er det en cooler. (bedre Q er selvfølgelig en mulighed men lille synes jeg).

Allan

30-05-2010 11:31 #4| 0

@Nautilous:

Hvad forventer du at Villain better som du slår?

c/c her er for det meste en horribel option. Der er stort set ingen på NL100 der lige enten dobbelt floater for at bluffe river, eller laver en made hand om til et bluff, hvorfor han kun valuebetter hænder der har Hero slået.

Jeg synes at det er et klart c/f. Selvom Villain lige betaler et river shove med 66, 77 osv. har vi altså ikke et super profitabelt jam (måske endda et -EV shove selvom han kalder med 66+ hver gang, afhængig af hvordan man vurderer hans range!), og derudover folder han nok de hænder vi slår en betragtelig del af gangene på river.

30-05-2010 11:36 #5| 0

Over mit limit!

@Nautilous

Jeg bryder mig virkelig ikke om at C/C. Virker imo som den dårligste løsning.
Han checker jo ca. alt bagud som har showdown value (og som vi slår) og better ca. alt der har os slået.

Jeg hælder til at B/F. Ja, oddsne er fantastiske, men der er virkelig ingen der shover ind over dit bet, uden at have dig beat hver gang.

Plus hvis han har lyst til at tyre calle ned med 99/TT så skal han have lov til det.

Synes egentlig heller ikke C/F er skidt her. Tror rigtig ofte at en sane villian tjekker sin hånd med Showdown value bag her som raskEn er inde på.

30-05-2010 13:01 #6| 0

Jeg c/c for at prøve at holde potten nede.

Det er en LAGish modstander.

Har han 99, 1010, JJ ja dem checker han sikkert bag - fint nok.

Han vil absolut prøve at købe den nogle tror jeg ved at bette air (8eren river er lidt klam da den comlp 76s og 88). Nogle gangle vil de bette og reppe Q for at få os af overpar.

Og hvis han har slowspillet set hele vejen så gg og note på ham.

Jeg er dybt uenig i at LAG spillere som ham aldrig floater to gange med noget vi ikke har slået på turn - om han så har compl river ved jeg ikke.

Allan


30-05-2010 13:45 #7| 0

Jeg kan godt lide at c/c turn + river for at få ham til at gå i spasmer med whatever floats. Har en han sårbar made hand a la 99 or so, så får vi alligevel kun 2 streets value. Og det er nemmere at få det 2. street på river, imo. Samtidig slipper du for lortespots som det her, hvis du undlader at bette turn. Som spillet c/f'er jeg og har det fint med det. Caller obv., hvis han better $10 or so.

30-05-2010 14:36 #8| 0
"Jeg c/c for at prøve at holde potten nede." - LOL

"Har han 99, 1010, JJ ja dem checker han sikkert bag - fint nok." - Det er vel (næsten) de eneste hænder vi slår?

"Han vil absolut prøve at købe den nogle tror jeg ved at bette air (8eren river er lidt klam da den comlp 76s og 88). Nogle gangle vil de bette og reppe Q for at få os af overpar.

Og hvis han har slowspillet set hele vejen så gg og note på ham.

Jeg er dybt uenig i at LAG spillere som ham aldrig floater to gange med noget vi ikke har slået på turn - om han så har compl river ved jeg ikke."
- Ja der er vi jo så åbenbart dybt uenige, men GL med at finde nok kombinationer der better river, til at vi har et profitabelt call mod 44, 55, 88, QT, QJ, KQ, AQ (og 76), især nu du er enig i, at 99, TT og JJ checker river bag.
30-05-2010 14:58 #9| 0

CC er IMO klart den dårligste option.. En masse made hands med showdown value checker bag, og måske ser vi et eller andet random bluff 1% af gangene, fra i så fald 36, 23 - men det er vist også det..

Jeg tror villain har meget få bedre damer i hans range, da han vel 3better mange af dem fra knappen.. Han har nok mange SC's der har ramt lidt på floppet, og mange PPs 44-99 - og dem får vi altså ikke mere value fra..

Måske lige 99, men det er nok også det, ellers skal han godt nok ud og lave et nonebelieving hero call..

Så cf>shove>cc

- X

30-05-2010 15:46 #10| 0

Bet > C/F > C/C

30-05-2010 17:54 #11| 0

Tror sagtens du kan Betfold pænt lavt noget lame like 18-25ish, da han tit cryingcaller den sizing med sit mellem PP.

Tvivler på du bliver kaldt af dårligere hænder særlig ofte uden dynamik, hvis du better stort pga din linje er ekstrem stærk.
Den sizing inducer nok heller ikke bluffs fra hans 99, da det er meget sjældent nl 100 spillere kan lave disse hænder om til bluffs i de her spots.

31-05-2010 13:53 #12| 0

n1co18+1

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar