NL100: overpar på klammo board

#1| 0

Et opslag har vist, at villain er storvindende over stor sample. Jeg har dog ikke spillet meget med ham, og jeg har ham til 29/20/2.1 over 141 hænder. Cbet% på 60 over 12 gange.

Jeg flatter preflop pga den kæmpedonk i BB, som nok også gør, at villain har åbnet bredere end normalt fra UTG.

Hand Information
, 1 BB (6 handed).

Table Information
Seat 3: Hero ($387.8) Dealer
Seat 5: Player 5 ($99) Small Blind
Seat 6: Player 6 ($116.35) Big Blind
Seat 7: Player 7 ($100.73)
Seat 8: Player 8 ($146.39)
Seat 9: Player 9 ($104.92)

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $1.5)
Player 7: RAISE $3
Player 8: FOLD
Player 9: FOLD
Hero: CALL $3
Player 5: FOLD
Player 6: FOLD

Flop(Pot: $7.5)


Player 7: BET $5
Hero: CALL $5

Turn(Pot: $17.5)


Player 7: BET $12
Hero: CALL $12

River(Pot: $41.5)


Player 7: CHECK
Hero: BET $31

[replay]9657[/replay]

Jeg lægger hånden op, fordi jeg synes samtlige streets kan diskuteres.
Kan vi raise flop?
Kan vi folde turn?
Har villain en c/c range på river? Skal vi bette ham af KK/AA/Tx?

25-03-2012 13:16 #2| 0

Sætter stacken til midten river, hvis jeg vil bluffe der.

25-03-2012 16:51 #3| 0

Meh.. Iffy spot.

Synes preflop er fint. Jeg bryder mig ikke om at raise floppet, fordi jeg ikke forventer vi kommer særlig godt ind. Best case er vi inde mod JJ eller KJ-agtige hænder, ellers er vi crushed.

Har ikke noget fornuftigt at sige om turn/river, bortset fra om man ikke burde c/s alle sine boats i villains spot her?

25-03-2012 17:47 #4| 0

Jeg synes det er kriminelt at flatte qq preflop i det her spot. Den spiller rigtig dårligt multiway og selvom jeg sagtens forstår du vil have fisken med spiller han sikkert kun en stor pot med dig hvis han har ramt dig ned. Da BB er en fisk er der også fin mulighed for han flatter dit 3b og sÅ gerne stacker af med TP.
Som spillet så fold turn. Din Equity mod hans opening er virkelig ringe på det board og alle de hænder vi slår checker han oftest bag...

25-03-2012 23:10 #5| 0

Synes ikke preflop er så skidt. Synes faktisk det er rigtigt fint.
Kommer obv an på dit og hans image, men der er mange der ikke 4bet caller andet end AK,AA og KK
Og så også fordi der er donk i blinds.

Tror jeg folder turn, synes vi risikere for meget ved at lave vores hånd om til bluff.
Bordet rammer vores percived range ret godt, så synes godt vi kan give ham kredit.

25-03-2012 23:18 #6| 0

Arh.. Ved sgu ikke og jeg synes det er for stramt at folde turn. Synes den er close.
Kommer meget an på hvor vild villain er.

25-03-2012 23:33 #7| 0

Kinda close tror jeg. Ret sikker på han bør checke næsten hele sin range på turn, specielt med Tx og AA,KK.

Ved du hvor meget han åbner UTG? Meget vigtigt at han ikke har for mange 7x/QJ som mange nok bet, bet, c/crying caller her. Der skal presses næsten lige så mange AA,KK,Tx kombinationer ud som han har 7x / QJ / hus / flush og AA,KK,Tx bør han ikke have særligt tit. Tror check river er lidt bedre som udgangspunkt faktisk.

26-03-2012 01:01 #8| 0
Pokernets ME vinder !

Kan godt se idéen i dit river bet, jeg tror bare ikke det er fedt mod sådan en type her. Jeg er nok mest på bare at show it down, og så justere fremover til hans 2nd barrels hvis han er i stand til at dukke op med AA/KK her. Tror han CRAI alle sine boats i det her spot, hvilket obv er træls for vores riverplay.

Turn er close mellem fold og call, tror dog ikke call decideret dårligt.

26-03-2012 07:41 #9| 0

@Riisager, tror du ikke en storvindende reg gør livet ret svært for hero i fremtiden hvis han ser hero flatte QQ preflop i det her spot? Man bør jo 3B en del fra BTN mod et MP open, så hvis QQ ikke er i din 3B range bliver den meget åbenlyst bluffheavy hvilket self bliver udnyttet af folk som spiller godt...

26-03-2012 13:54 #10| 0

Jeg synes bare folks 4bet calling range i det spot meget sjælden indeholder lavere par end QQ. Så indtil villain justere vil jeg hellere være meget polariseret i min 3betting range. Derudover ved en dygtig villain også, at fordi han har set det en gang, er det ikke ensbetydende med at det er standard.

26-03-2012 14:40 #11| 0
OP

Jeg har ingen reelle reads på villain, da jeg kun har spillet 141 hænder med ham. Så mine stats på UTG-open og 2nd barrels er helt sikkert uholdbare.

Men jeg er lidt interesseret i villains turnspot med AA/KK/Tx. Hvad er det, han opnår ved at checke?

Derudover kan vi vel afskrive et overbet(shove) på river, hvis vi godtager walths antagelse om, at villain ofte går efter check/shove med huse.

26-03-2012 16:26 #12| 0
Pokernets ME vinder !

Et overbet shove giver knæ mening, medmindre vi tror han kan folde flushes og de lave boats, som vel nok er lige langsøgt nok :)

26-03-2012 17:03 #13| 0

Isoleret så får han selvfølgelig nogle calls af dårligere hænder på turn, men det er ikke såå mange hænder igen givet hvor mange stærke hænder vi har. Desuden hjælper det ham ikke så meget at få et call af eksempelvis J9s/JTs ish på turn da de dels har godt med equity og han alligevel c/f river når vi bluffer på blanke.

Lidt mere overordnet hvis han f.eks. åbner {22+,ATs+,KTs+,QTs+,JTs,AJo+,KJo+} 13.4% UTG og better noget der mindre om 66-AA,QJs,ATs,KTs,,AJ,KJ på turn så har han

- 10 kombinationer af straights (nok lidt færre da han måske c/c 77 på flop
- 12 kombinationer af sets (nok lidt færre da han måske c/c 99 på flop
- 30 kombinationer af toppar/overpar
- 32 kombinationer af straightdraw (potentielt også nogle KQ,AQ)

og bliver ret sårbar overfor ting som et små turn raise, medmindre han bare b/c'er eller b/3better en hel masse hvilket hurtigt bliver meget dyrt givet at vi har ret mange stærke hænder.

Det giver ham selvfølgelig nogle flere straights hvis han åbner bredere UTG, men samtidig får han så ATo,KTo hænder også.

28-03-2012 10:21 #14| 0
OP

Tak for svar. Fedt at se særligt walth og SteenV aktive i analysetrådene disse dage :)

Villain kaldte ret hurtigt med AdT, hvilket gjorde at mit turncall var OK, men at riverbettet obv var horribelt...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar