NL100: JJ OOP i 4-bet pot bvb

#1| 0

Jeg har ikke rigtig nogle hænder på Villain, men han spiller 36/11/1.1 over en lille sample. 3-bet 0.

Det er sgu ikke så tit man kommer i sådan en situation her, så hvilken linje tager i? c/c flop? Turn?

***** Hand History for Game 10041813349 *****
$100 USD NL Texas Hold'em - Saturday, January 15, 10:53:25 CET 2011
Table Table 177585 (No DP) (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of players : 6/6
Seat 2: LAZER_SAVAGE ( $120.85 USD )
Seat 5: Tizzzzz ( $129.37 USD )
Seat 6: Hero ( $100 USD )
Seat 3: monaandor ( $40.50 USD )
Seat 4: money_zagor ( $142.11 USD )
Seat 1: stavs101 ( $98.85 USD )
Hero posts small blind [$0.50 USD].
stavs101 posts big blind [$1 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ J J ]
LAZER_SAVAGE folds
monaandor folds
money_zagor folds
Tizzzzz folds
Hero raises [$2.50 USD] (til 3)
stavs101 raises [$9 USD] (til 10)
Hero raises [$20 USD] (til 23)
stavs101 calls [$13 USD]

** Dealing Flop ** [ 9, 8, K ] Pot: 43.7
Hero?

15-01-2011 12:42 #2| 0

Samplesize på villian er ret vigtigt, men hans stats antyder han er nit med 3bet på 0, synes at et 4bet er off!

15-01-2011 12:47 #3| 0

Jeg har like 30 hænder på ham, så det siger ikke rigtig noget.

16-01-2011 08:38 #4| 0

Andre?

16-01-2011 09:48 #5| 0

Jeg flatter også pre og c/c et street dette board.

Hvis han better turn igen folder jeg. Evt kalder 2 streets.

Som spillet better jeg i håb om at han folder 1010, JJ, QQ, AQ.

Giver nok op turn.

16-01-2011 10:16 #6| 0

Hvorfor i alverden vil du have ham til at folde TT og AQ?

16-01-2011 12:38 #7| 0

Damn, jeg er en nit, men here goes. Når der ikke er mere historik imellem os, så kan jeg nu sagtens finde på at folde til hans 3b - 4b vil jeg i hvert fald ikke. Hvis det sker, jeg caller, så cc 1 str. og sikkert c/f turn

17-01-2011 02:47 #8| 0

bare c/c flop og c/f stort set alle turn kort... Villian givet at han ikke har auto-rebuy virker ikke super skarp, der skal lige en smule dynamik til at 4b/c JJ BTN vs SB, så at flatte pre er std.

17-01-2011 03:57 #9| 0

Enig med bazz, udover "Villian givet at han ikke har auto-rebuy virker ikke super skarp"
han mangler 1bb så synes ikke du kan antyde han ikke virker super skarp ud fra det

17-01-2011 17:48 #10| 0

Preflop synes jeg bettet på $3 er fint, men jeg ville ikke 4-bette den. Bare kalde de 7 ekstra og så se floppet. Med det flop der kom, ville jeg så gerne c/f med det samme. Du er håbløst bagefter hvis han bare har en konge.

Men som det er spillet vil jeg faktisk helst bette ud på floppet. Endnu hellere checkraise. Men problemet med begge de to spil, er at vi ikke er dybe nok. SPR er på sølle 1,6. Så jeg er faktisk lidt i tvivl, men jeg er i hvert fald ikke committed på trods af den lave SPR.
Men et all-in bluff på floppet er måske en mulighed jeg ville overveje, hvis jeg sad i samme situation. Så ville det komme an på mit indtryk af villain. Vi har vist stor styrke preflop. Checkraise all-in på floppet duer ikke, da vores fold-equity vel er ca. 5% eller sådan noget. Den er nok noget højere hvis vi fører an, men om jeg ville gøre det ville afhænge hvad jeg tænker om villain.

I det her spot ville jeg nok c/f allerede på floppet. Kan ikke se hvorfor jeg skal betale for at se et turn, der med stor sandsynlighed ikke hjælper os, men måske hjælper villain.
Check og så håb at villain checker bagved. Gør han ikke, så fold.

17-01-2011 19:21 #11| 0

@ChessChamp

Spiller du seriøst NL1000 ??

Undskyld, men giver virkelig ingen mening det du har skrevet.

17-01-2011 19:22 #12| 0

Der er "auto rebuy to max" på Party hvor hånden er spillet, så modstanderen er nok ikke super skarp da alle regs vil have det på uden undtagelse.

Jeg synes nu PF er standard 4-bet, da han nok skal kalde med en masse dårligere hænder.

@ChessChamp:

Er du lidt pessimistik eller paranoid når du spiller poker? :)

Ja, jeg er langt bagud, hvis han har en konge, men det kunne jo også være han ikke havde. Ja, det kunne være at turn hjælper ham, men det kunne jo også være at den ikke gør :)

Anyway jeg har ikke ligefrem lyst til at bluffe med min hånd, da jeg ikke ligefrem tror jeg får ham af nogle bedre hænder...

18-01-2011 11:27 #13| 0

Super med en tråd, hvor jeg ikke er enige med jer andre! Det er sjovere :)
Måske fatter jeg hat af online poker. Jeg spiller heller ikke ret meget online længere. Jeg spiller mere live. Selvfølgelig er der forskel på de to spil.

Hans range er nu som jeg ser det AK-AJ, KQ og AA-TT. Kalder han os all-in ser jeg ham med AA, KK eller AK. Sommetider kan han have hvad som helst, men ikke ofte.
Vi kan få ham af bedre hænder. KQ og QQ tror jeg i de fleste tilfælde vil folde til vores 1,6 x pot all-in bet. Og vi er langt efter dem begge. Vi har vist stor styrke preflop. Kalder han os med AA, KK eller AK ligner vi kæmpe fisk med vores JJ. Det er godt at ligne fisk. Det er vores bonus for at have tabt $98,85. Vi får bedre betaling senere.

Men som jeg også skrev ville jeg her nok bare c/f på floppet. Kommer an på hvilke reads jeg har på villain. Men her har vi netop ikke noget (rigtigt) read. Derfor c/f.

Jeg synes 4-bettet preflop stinker. Og hvorfor c/c på floppet og så c/f på turn? Læg ikke halvdelen eller mere af din stack i potten bare for at folde på turn.

18-01-2011 12:02 #14| 0

mon ikke han 5 better aa-qq og ak preflop?

Mener desuden at hans range er langt bredere end den som CC beskriver... ser ham fx ikke folde 88 til det forholdsvis lille 4 bet i pos...

Hvis han var ude i noget gris kunne det måske også være noget t9s sjov. BvB er way agro i de her luftlag, men kommer også an på villain...

18-01-2011 12:10 #15| 0

Ville nok sætte en unknown villain på en range i omegnen af

tt-77 (hvoraf du crusher halvdelen og er crushed af den anden halvdel)
aq-aj som du crusher
KQs (han folder sgu nok nogen kq kombis pre, men i variationens navn skal der nok kastes et par ind i rangen)
Desuden (og især grundet det lave 4-bet, vil jeg smide et par kombis af t9s, 98s, 87s ind også...)

Hvordan man bedst spiller den range i spottet er sgu svært at sige...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar