NL100 HU - Turn action med monster draw

#1| 0

Dette er matchens 7. hånd. Villain er derfor unknown, men han har ikke auto-reload slået til, så han formodes ikke at være reg.

BB: $98 (98 bb)
Hero (SB): $101.73 (101.7 bb)

Preflop: Hero is SB with T K
Hero raises to $3, BB calls $2

Flop: ($6) 5 9 J (2 players)
BB checks, Hero bets $4, BB raises to $8, Hero raises to $22, BB calls $14

Turn: ($50) 2 (2 players)
BB checks, Hero? (BB har $73 tilbage)

Jeg vil egentlig ikke skrive så mange tanker selv, det skulle jo nødigt farve jeres kommentarer.

Jeg vil meget gerne have kommentarer til flop 3bet og dets størrelse og så selvfølgelig turn action, som jeg synes bliver lidt akavet grundet stacksizes, som måske igen leder hen til betsize på flop.

Hvis I better turn, så husk at skriv en size.

Fire away!

12-02-2012 23:02 #2| 1

Det er lidt et misforstået koncept, at vi skal have pengene mod midten, når vi har gode draws (jeg ved ikke, om det er det du tænker). Specielt mod dårlige modstandere er det jo en dårlig ting at få mange penge ind på borde med coinflips. Her er langt bedre at tage et kort af, som man siger, og udnytte vores position og edge over modstanderen.

Hvis vi skal 3bette floppet her, skal det være fordi, vi er ret sikre på at få villain til at folde før eller senere i hånden, og det mener jeg ikke er super likely her mod formodet dårlig spiller, som formentlig ofte har top par, når han check/klikker.

Ved at kalde kan vi få betaling (måske ikke stakken, men...), når vi rammer, og vi kan undlade at smide alt for mange penge efter villain, når vi ikke gør.

12-02-2012 23:21 #3| 0

Hans range må vel formodes at bestå af en hel del Jx, Q10 og FD's, med FD's værende en smule usandsynlige. Sets er meget unlikely, idet han vel 3better 55, 99 og JJ pre.

Turn er super skidt at barrele, og han må formodes at fortsætte med hele sin floprange til et turn bet, måske med undtagelse af Q10.

Hvis vi skal bette turn, hvor meget skal vi så bette?

Jeg synes ikke rigtig vi kan shove, fordi Villain nok ikke formoder, at vi gør det med vores valuehands, og turn er tilstrækkelig blank til, at han sandysnligvis betaler. Jeg synes vi kommer til at spille vores FD face up ved et shove.

Så jeg ved sgu ikke helt, så skal vi måske bette 35-40ish, men det gør, at vi efterlader os med for lidt til, at vi kan bluffe en blank river uden det er autobetalt for ham. Så det føles egentlig som en masse halvdårlige optioner, men jeg checker nok turn og giver op unimproved, fordi vi aldrig får ham af hans Jx med kun én barrel.

Men som du selv er inde på, dit flop 3-bet begrænser virkelig vores handlemuligheder på turn og river her, og med raskens valide pointer in mente, synes jeg heller ikke vi skal 3b flop, selvom det med call-linjen ikke føles som om vi nogensinde får value, når vi completer vores FD.

13-02-2012 03:02 #4| 0

Turn er et check. Hvis han better river vil jeg overveje at betale...

13-02-2012 03:06 #6| 0
Mihan29 skrev:
Hvorfor siger du 4x preflop? og 7 hænder inde i matchen kalder jeg bare hans 3bet når det er så lavt..


Drukket af natpotten?
13-02-2012 03:11 #7| 0
Peter_Kv11 skrev:
Mihan29 skrev:
Hvorfor siger du 4x preflop? og 7 hænder inde i matchen kalder jeg bare hans 3bet når det er så lavt..


Drukket af natpotten?


Ja sidder vidst og sover..
13-02-2012 08:39 #8| 0
OP

@Suffer Well

Vil du 3bette flop?

13-02-2012 09:06 #9| 0

@op

Hvad er dine tanker bag dit 3-bet på flop?

Flatter bare floppet her, da jeg ikke er interesseret i at bygge en kæmpe pot på nuværende tidspunkt med K-høj.

På turn checker jeg efter og smider unimproved på river, da jeg giver en unknown villain credit og vælger at tro på ham.

13-02-2012 14:46 #10| 2

Det er godt nok nogle lidt mærkelige svar i den her tråd.
Jeg tror det er ret godt at jamme turn med det meste af ens 3b flop range. Alternativt, kan man selvfølgelig calle flop og jamme turn, hvis han fortsætter agressionen.
Og altså, det er et misforstået koncept ikke at ville have skillingerne ind mod middelmådige modstandere, når vi holder et stort draw. Specielt fordi mange svagere modstandere skelner betragteligt mellem at calle x% af deres stack og hele deres stack.

13-02-2012 14:57 #11| 0

Som spillet er bet turn bedst, da vi trods alt må formode, at han selv sidder med et draw eller en svag made hand nok gange, som han giver op til et skub. Selv, hvis vi får et call er vi ikke elendigt inde.

Hans spil på floppet indikerer desuden efter min mening ikke en god handske.

Redigeret af Tassadar d. 13-02-2012 15:00
13-02-2012 16:01 #12| 0

@ Tassadar

Hvis du skal opstille en range for Villain efter flop med vægtning i procent, hvordan vil den så se ud?

- Needless to say, jeg synes Villains flopspil indikerer en stærk handske.

13-02-2012 16:05 #13| 0

@ Asger_b

Jeg tror også det er godt at jamme turn med det meste af ens 3b flop range.
Jeg ser os bare ikke have specielt megen FE i dette specifikke spot. Turn er jo vitterlig VERDENS største brick. Men jo, for balance bør vi da helt sikkert gøre det, men det er bare ikke specielt vigtigt 7 hænder inde i en HU match imho.

Edit: Jeg forsøger ikke at være næsvis :)

Jeg synes også det er vigtigt at prøve at forstå, hvordan Villain opfatter vores range ved et turn jam. Jeg mener helt klar vores range i hans øjne vil være vægtet mod draws og ikke made hands.

Redigeret af Kagekat d. 13-02-2012 16:09
13-02-2012 16:15 #14| 1

Floppet er så drawheavy og villain er ude af pos. Tror ikke han bare caller flop med en rigtig god handske. Tror nærmere det er en marginal made hand eller et draw.

JT, QJ, KQ, AJ, QT, T8, J9, J8, 55, 99, Q8, Ax

Kommer også an på hans 3-bets, men synes det er safe at udelukke JJ+ og AK, AQ i det mindste.

Redigeret af Tassadar d. 13-02-2012 16:15
13-02-2012 16:25 #15| 0

Kagekat: Jeg kan virkelig ikke forestille mig en verden, hvor en fisket villain check-clicker et drawy flop, liiige peeler en enkelt til et lavt 3bet, og check-caller helt sin range til 1.5 pot turn shove. Altså, det eksisterer simpelthen bare ikke. Der er flere faktorer der ændrer på, hvordan det er bedre at freecarde end at jamme, og uden at have gjort matematikken, tror jeg stadig det er bedst at shove hele den range, du 3b floppet med (altså, pga hænderne, ikke for balance - det er netop ubalanceret!).

13-02-2012 16:55 #16| 0
@ Asger b
Jeg mener helt fundamentalt, at du opfatter Villains range forkert. Den er slet ikke så bred som du giver udtryk for:

Second pair combos: 97, 98, 910 - tror sjældent han c/r dem, og vil derfor discounte dem næsten fuldstændig.

Draws: Der er ikke mange flushdraw combos tilbage, og så er vi pretty much efterladt med en række Q10 comboer, som han formentlig c/r større på flop. De er derfor en ret lille del af hans range.

Top par: J7, J10, J9, J8, QJ og JK er alle mulige - dem er der mange comboer af.

Overpar: Skal discountes grundet preflop.

Vægtning:
Jx: 50 %
Q10: 10%
J9: 5 %
9x: 15 %
FD: 5 %
Luft: 5 %


Altså, jeg ser ham c/c alle sine Jx på turn. Grundet det drawheavy flop repper Hero ret bredt på floppet, hvor kun en relativt lille del af den range er stærke made hands som sets og AJ, KJ.

Jeg mener stadig vi ligner et draw med et turn shove, og jeg tror ALDRIG han folder Jx, når turn er denne giga-brick.

Noget af det, der taler for et jam er vel FE, som i dette tilfælde ikke rigtigt eksisterer - efter min mening i hvert fald.


Edit: Og jeg synes måske endda 15 % er til den friske side på 9x. Så kort inde i en match må man formode, at han spiller rimelig ærligt og straightforward. Det faktum at manden formodes ikke at være reg taler også for denne påstand. Derudover tvivler jeg også stærkt på, at han nogensinde skummer her, men følte alligevel den burde med, i hvert fald som en lille del af hans range.


Redigeret af Kagekat d. 13-02-2012 17:08
13-02-2012 16:57 #17| 0
OP

Kagekat

Du kan godt lige shove, men du tror ikke FE eksisterer? Du vil simpelthen shove for direkte value?

13-02-2012 16:59 #18| 0
Cawbow:
Ahvaffornoget? Det mener jeg ikke, jeg har skrevet - i så fald ganske uforvarende. Jeg er ikke fortaler for shove i dette spot.
13-02-2012 17:01 #19| 0
OP

Du skriver: "Jeg tror også det er godt at jamme turn med det meste af ens 3b flop range."

Men ikke i dette spot? er det sådan det skal forståes?

13-02-2012 17:01 #20| 0

Det meste af ens 3b flop range er for value, og derfor mener jeg det er godt

Så kort inde i en HU match mener jeg ikke vi skal shove drawdelen af vores range.

Jeg har anført mine tanker bag længere oppe :)

Redigeret af Kagekat d. 13-02-2012 17:04
13-02-2012 17:13 #21| 0

Villain har jo typisk en hel del draws i sin range såvel som 1-par combis.

Tror sjældent vi møder sets.

Da vi dominerer langt de fleste draws (på nær Ax), kan man spekulere i at vi gerne vil se en river mod denne villain.

Jeg tror ikke vi får ham til at folde flere (ikke ret mange ihvertfald) Jx ved at overbetjamme end ved at sige 40$..

Derfor kan vi med fordel bette 40$ og shove enhver river. Det giver os mere value fra hans draws (som han måske kan peele et turnbet med men som ikke caller et jam (måske for søgt?)

Det vil desuden have den fordel at såfremt vi rammer vores draw (og villain ligeså, hvilket tit vil være tilfældet - ihvertfald den anden vej rundt), så får vi fuld betaling.

Endvidere kan vi checke bag på blank river og spare lidt mod Jx, der nok ikke folder vildt meget til overbetjam anyway. (vi slår mange flere af villains draws end omvendt)

14-02-2012 12:12 #22| 0

Jeg er helt enig med AB. Jeg har også meget svært ved at se verden stå længere, hvis en fisket spiller skulle tage den givne linje med en stærk made hand.

Villains range er vægtet imod draws som T8, QT, KQ, FDs, TP-hænder og eventuelle hjerneblødninger med 9x. Dette ville være ud fra action være oplagt at 4b alle sets og J9, og efter som der bliver flattet preflop, så tror jeg ikke på QQ-AA.

Turn er det værste kort for villains range, og jeg mener vi kan jam super bredt her. Jeg ser ingen grund til at bette lavt og så jam river. Vores FE er alt for stor i spottet og vi har ingen showdown value.

14-02-2012 12:31 #23| 0
Turn er det værste kort for villains range, og jeg mener vi kan jam super bredt her. Jeg ser ingen grund til at bette lavt og så jam river. Vores FE er alt for stor i spottet og vi har ingen showdown value.


Hvis vi antager at der ikke er stor difference mellem antallet af madehænder villain folder til et 4/5-potbet og et jam (er det en fair antagelse?), så vil vi alt andet end lige få mere value ved det lavere turnbet, da hvis villain completer sit draw, så completer vi typisk vores bedre (på nær en konge)
14-02-2012 13:07 #24| 0
Hvis vi antager at der ikke er stor difference mellem antallet af madehænder villain folder til et 4/5-potbet og et jam (er det en fair antagelse?), så vil vi alt andet end lige få mere value ved det lavere turnbet, da hvis villain completer sit draw, så completer vi typisk vores bedre (på nær en konge)


Ja, det er en fejlantagelse. Jeg kan sagtens se et senarie, hvor villain check-caller et lavt turn bet og et lille jam med toppar, hvis river er semi-blank. Vi kan ikke antage vi har villains draws domineret heller.

Der findes også det senarie, at det lave turnbet, bliver mødt af et donk-AI på river, og med mindre river er Q (K) eller ruder, så må vi folde.

Vi har så meget FE og kan samle 50bbs op og stadig have en fin portion EV, hvis kaldt.
16-02-2012 10:34 #25| 0

Nu er det svært at melde sig op mod Asger_b på grund af hans navn, men jeg vil gerne melde min tvivl om, hvorvidt en formodet dårlig spiller har tænkt sig at folde særlig ofte efter han har check/klik/callet floppet.

Derudover vil min opstillede range for villain indeholde langt færre draws. Jeg kan selvfølgelig ikke udelukke, at han har draws, men som udgangspunkt vil jeg tro villain er mere tilbøjelig til at check/calle draws. Desuden er det ikke forfærdeligt at flatte floppet, såfremt villain skulle have et draw.

Asger_b skrev:
Og altså, det er et misforstået koncept ikke at ville have skillingerne ind mod middelmådige modstandere, når vi holder et stort draw. Specielt fordi mange svagere modstandere skelner betragteligt mellem at calle x% af deres stack og hele deres stack.

Men når vi 3better floppet er det jo netop ikke for stacken, så når du skriver det, går jeg ud fra, det er fordi du altid har tænkt dig at shove turn?
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar