NL100 HU - TPGK mod ny villain

#1| 0

Vi har kun spillet 5 hænder or so, så er ret readless. Hvordan spiller vi hånden her?

Seat 2 is the button
Seat 1: Godteterkel ( $105.40 USD )
Seat 2: Janevoil ( $96.40 USD )
Janevoil posts small blind [$0.50 USD].
Godteterkel posts big blind [$1.00 USD].
Dealt to Godteterkel [ J Q ]
Janevoil calls [$0.50 USD]
Godteterkel raises [$4.00 USD]
Janevoil calls [$4.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 7, 5, J ] |Pot = 8
Godteterkel bets [$7.00 USD]
Janevoil raises [$14.00 USD]
Godteterkel calls [$7.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 7 ] |Pot = 36
Godteterkel checks
Janevoil bets [$38.00 USD]
Godteterkel ?

02-02-2011 12:35 #2| 0

Jeg tror bare jeg jammer floppet og forventer at blive kaldt af en stor del en den range en donk klikker flop med. Han folder aldrig Jx, og han kalder muligvis også med 7x, 68, 64 etc.

02-02-2011 13:37 #3| 0

Call floppet, som du gør.

Call Turn.

Højst sandsynligt fold River

@djowgern

Jeg synes det er ret skidt at Shove Floppet uden reads på dette bord.

02-02-2011 13:52 #4| 0

@SirThomas

giver da ingen mening at kalde turn for at folde river(med de stack size)?? så kan vi jo ligeså godt overfører de 38$ til ham?

imo er der kun 2 muligheder. fold eller raise ai.. når vi ingen reads har her tager jeg den på min mave fornemelse!! pre flop& flop som spillet

er ik NL cash game spiller så kan være jeg er WAY off her!!

02-02-2011 13:57 #5| 0

@ sir thomas

Jeg synes det er ret skidt at calle turn og C-folde any river.

inden turn villain bet har OP investeret 18BB. Kan ikke rigtig se han skal investere 38 mere for så at folde river.

Så tror jeg hellere jeg vil jamme turn fremfor at kalde.



02-02-2011 14:17 #6| 0

Sorry

Havde læst det som om det var NL200 vi spillede og derfor havde mange flere bb's tilbage på River. Så glem min første post.

Men jeg ville calle Flop. Og Turn afhænger af hvad min mavefornemmelse siger. Da det er meget forskelligt hvad villians gør her.

Hvis han fx. ikke raiser Flop med hænder som K,J+ og overpar som han har slowplayet PF. Så gør det det til et Call/Shove. Men hvis han kan have disse hænder i sin valuerange også, så gør det det til et meget svært spot.

Så hvad jeg gør, afhænger af hvordan jeg ser villain i det spot. Selvom man kun har spillet 5 hænder, så har man alligevel en lille idé om hvordan han er.

Men umiddelbart ville jeg nok bare folde Turn, da en 7'er er et elendigt kort at Bluffe videre på, da han ikke kan forvente du folder en J.

02-02-2011 14:31 #7| 0

Hvilket site, hvilken nationalitet?

Jeg caller nok bare turn og alle river.

Altså, 9/10 gange man spilelr imod en ukendt, der sætter sig og limper sb, så er det en stor donk, og tit fatter de ikke at valeraise, men derimod bluffraise. Jeg tvivler på han har en 7'er i sin range, så de eneste hænder han reelt better for value er vel et fuldt hus. Det er usandsynligt, eftersom vi sidder med en J, hvorfor han tit er ude i noget spas.

Jeg spiller selv HU på NL100/NL200, og jeg ser tit unknowns gå amok i triplebarrel bluffs (semibluffs) indenfor de første 10 hænder..

Han har nok tit 86 eller 64.. Måske 109

02-02-2011 14:34 #8| 0

som madsmk

hvad er der galt med at calle ned? readless i starten af en match der folder jeg ikke. Jam flop giver ingen mening da man folder hans bluffs og intet får ud af det.
c/c hele vejen

02-02-2011 14:48 #9| 0

Min kommentar bygger på den erfaring jeg har gjort mig, hvor flop klik næsten altid er top pair eller second pair, så jeg vil gerne have så mange penge ind som muligt inden donken bliver bange for whatever han nu bliver bange for.

Jeg har så super sjældent set folk gøre det her med total air, men det kan da være at i andre har andre erfaringer?

Og come on, selvfølgelig har vi da reads på manden. Han limper BTN og klikraiser floppet. Han er nok ikke verdens bedste spiller, så jeg forventer aldrig han folder TP til et jam og måske heller ikke hænder som K7 og A7.

02-02-2011 14:52 #10| 0

Fold turn.

En donk (og jo, det er han) tror jeg ikke clicker flop for så at overbette potten så småt. Donken skal have så mange penge ind som muligt, og det gør de altså ofte liiiiige ved at smide en smule ekstra i puljen, og jeg tvivler på det er med JT han laver dette move.

Oftest har Villain 55 eller 7x her imo.

02-02-2011 14:59 #11| 0

PF og flop standard - turn er imo et easy muck.

Siden vi kun har 5 hænder på manden må vi udfra at han ikke har reloadet sin stack + at han limp/caller i sb gå ud fra at han er en passiv donk.

For det første, så har jeg usandsynligt få gange set en donk tage linjen minraise flop --> overbet turn med et straight draw i et sådan spot.
Hvis han viser J-10 op engang i mellem i dette spot - so be it - vi skal nok få hans penge alligevel. Hvis vi caller ned og taber er der desuden større chancer for at han hit'n'runner os..

02-02-2011 21:11 #12| 0

Asktips > Hvilken range tror du så han gør det med? Tror du kun han gør det med et set, der bliver til fuldt hus?

03-02-2011 13:41 #13| 0

jeg endte med at stacke af og være bagud. han havde KK

03-02-2011 14:40 #14| 0

synes faktisk det er rigtig godt spillet af villian.

03-02-2011 22:20 #15| 0

@Madsmk

Har ikke tid lige nu - men du kunne prøve at give dit bud på hvad villain vælger denne linje med :)

03-02-2011 23:03 #16| 0

Det er vel ikke et overbet på turn, men blot "bet-pot" knappen han har trykket på? De 2 USD i diff er raken som de fleste sites tager med når der bettes pot.

03-02-2011 23:55 #17| 0

@djowgern
Synes også det er max skidt at shove floppet til et click med en lorte kicker...
Du bliver kun kaldt af hænder du er bagud til. Hvis han er så donket, så se da lige lidt flere hænder an hvor du får grund til at vil shove ind over her. Det er sq de færreste der caller med worse med mindre de er på monkey tilt.

04-02-2011 00:05 #18| 0

Asktips >
Gerne :)
Jx, 68, 64, 7x (og de stærkere hænder der er i limp-call pf rngen), random crap..

(og KK)

04-02-2011 08:48 #19| 0

Yes, okay.

Så kan vi være enige om at være uenige, fordi jeg mener slet ikke at (hoveddelen) af fishy villains gør det ofte nok med så svag en range i et sådan spot, til at calle ned.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar