NL100 - HU, JJ vs 4-bet

#1| 0

Bossen. En spiller har lige forladt bordet for et par hænder siden, så vi er kommet HU. Jeg har ingen stats på villain, men jeg har spillet ham en del før i tiden. Jeg anser ham som en dårlig reg, der er forholdsvis let at spille imod, og som de fleste andre på bossen er han semitør. Der er ingen dynamik.


***** Hand 1395200259 *****
0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - 6. januar 2009 17:12:37
Table TH 571 (Real/Cash Game)
Seat 2: Hero (112.13)
Seat 4: MrLogic (92.00)
MrLogic post SB 0.50
Hero post BB 1.00
** Deal **
Hero [J, J]
MrLogic [N/A, N/A]
*** Bet Round 1 ***
MrLogic Raise to 3.00
Hero Raise to 9.00
MrLogic Raise to 38.00
Hero Call 38.00
*** Flop(Board): *** : [7, 6, 7]
*** Bet Round 2 ***
Hero All-in 74.13

Mine tanker er at villain helt utroligt ofte har AK med den betsize han 4-better med. Altså, vi snakker virkelig, virkelig ofte. Jeg er meget overbevist om at han ikke 4-better de store par IP og hvis han gjorde, ville han aldrig gøre det så højt. Han er prototypen på en spiller der ville 4-bette lavt med AA og commitende stort med AK.

Er ikke det bedre at betale 4-bettet og komme ind på alle flops op til Q-high i stedet for et stensikkert race?

Måske er stacks ikke ideelle nu, men mit spørgsmål går lige så meget på hvis vi spiller 100bbs og han feks siger 34.

07-01-2009 00:07 #2| 0

Altså du bliver snappet af alt der har dig slået og for det meste også af AK, det eneste du folder ud er de hænder du gerne vil ind i mod?

Jeg får dem ind preflop eller caller bare hans første raise.

07-01-2009 00:19 #3| 0

Jeg er egentlig ret ligeglad med om jeg blir snappet af AA og måske måske folder hans TT når han aldrig har dem, i hvert fald ikke førstnævnte.

07-01-2009 00:45 #4| 0

At begynde at implementerer en 4bet call range preflop oop HU er noget brok og sikkert ret unødvendigt på limits under N1k tror jeg.

Med 90 bbs og en villain der har committet 40 bbs kan du folde eller shove. Det her ligner et easy shove. Mht at flatte pf komme ind på alle non A og K boards er det noget lårt imo. Jeg er ikke engang sikker på hvad du evt. tjener på at se non-A/K boards, hvis du ellers acter perfekt postflop. Desuden acter du ikke perfekt postflop og vil folde A høje boards når villain er ude og skumme, hvilket han imo er med en betydelig frekvens med den betsizing.

Flopspillet er ren puke, med mindre du er ude i noget seriøs range-merging og lidt på lvl´en ift at du forventer han f.eks kalder dig med K-høj. (A-høj snapper han obv).
Check flop som du obv gør med hele din range og lad ham stange afsted med hele hans range. Han skubber selfølgelig alle non-showdown hænder nu floppet er 2outer-ragged uden A/K/Q, som han sikkert anser din range indeholde en del af. (ie. du har betalt pre for at se om du kunne spike med AK/AQ/AJ/KQ).

07-01-2009 01:44 #5| 0

@ Hilberado

Antag 100bbs og et 4-bet til 34 - stadig spew?

Det skal siges at jeg yderst sjældent flatter et 4-bet for 100bbs, men jeg synes hans holding var så tydelig her, så jeg måske kunne gøre en profitabel undtagelse.

07-01-2009 01:54 #6| 0

jeg synes heller ikke at din linje er optimal.
Lad ham dog skubbe sine skillinger til midten i stedet for at give ham chancen for at folde?

07-01-2009 01:55 #7| 0

jeg har helt klart MrLogic som en af mine favorit modstandere på bossen, men ser ham meget anderledes end dig.

Ser ham som en hyper over aggro dårlig lag, der virkelig lever efter "er du i tvivl så stik ud" dette har jeg dog også fra SH og ikke HU, men jeg ved ikke om jeg er specielt vild med smooth pre, dog kommer jeg aldrig væk mod denne skurk her....

havde han så noget 7x eller :D?

07-01-2009 02:10 #8| 0

@ Say

Måske har du ret i at han er lidt laggy, det husker jeg ham dog ikke som i min session. Han var tør før i tiden (har været længe væk fra boss), men måske er han blevet løsere.

07-01-2009 07:24 #9| 0

mrlogic er over aggro imo, har spillet en del mod... Han skyder gerne 3 bets afsted med luft aka. han stanger ud på det flop hveeer gang...

07-01-2009 16:25 #10| 0

MrLogic er mindst ligeså ringe som du skriver og til tider utrolig LAGgish, så jeg tror du får chancen for at checkraise ai 75 % af gangene i det spot her, og det bør du nok udnytte :P

07-01-2009 20:12 #11| 0

At calle oop med JJ, når manden har lidt over 40% af stakken inde med den begrundelse at du tror han har ak, for så åbenpushe et drømmeflop, er altså virkelig ringe poker.

Hvis du for some reason tror du kan vægte hans range mod AK eller mere marginale holdings og ikke finder hænder der har dig crushed videre sandsynlige, skal du snappushe preflop.
Din hånd har solid equity nu, men den kan falde drastisk på floppet hvis enten du blower op som aktuelt, villain spiker og I kommer ind eller scarecard falder og du drysser de bedste.

07-01-2009 22:03 #12| 0

Hvordan ser i på det hvis vi har set villains hånd og vi _ved_ han har AK. Kan i så lide linjen? Både mht PF men også flop.

08-01-2009 14:51 #13| 0

@ Alle

Fint nok at kommentere ud fra at i ved hvordan villain spiller, men ville være rart hvis i ville kommentere ud fra de reads jeg har på manden. Tror i feks en std halvdårlig boss-dude bare svinger stacken ind med AK på det flop hvis jeg checker?

Jeg er enig i at stacksizes er dårlige i den aktuelle hånd, men hvad mener folk om playet hvis vi spiller 100bbs og han 4-better til 34?

08-01-2009 15:07 #14| 0

Så er det stadig ringe, læs Hilberados post igen.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar