NL100 Hero-call river?

#1| 0

Heisan.

Har lige afsluttet en fin formiddagssession, hvor en ret interessant hånd opstod. Spillet er NL100 på ongame, og villain i hånden er en 21-18 reg, som i denne session har været en utrolig aktiv 3-better, især fra blinds. I denne hånd 3-better han fra SB, hvilket han har gjort 10 %(70). Han er ret aggro på river, og han virker som den type dynamik-spasser der, som vil vinde alle hænder preflop. Han virker dog ganske sane, og jeg tror, at han forventer at jeg 4-better AQ og AK preflop. Dette er første store hånd vi spiller, og ved sku ærlig talt ikke, hvordan han ser mig, andet end at han nok har en formodning om, at jeg ikke kalder 3-bets med skrald, da jeg har drysset til hans 3-bet, 3 gange tidligere i samme session

Argumenter for at folde vs. call river?

***** Hand History for Game 591646481508 ***** (On Game)
$100.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, October 23, 02:31:56 ET 2010
Table Kronstadt (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 4: Chivazz1 ( $102.85 USD )
Seat 5: Kunibertinho ( $33.45 USD )
Seat 6: KarlAlbrecht ( $100.00 USD )
Seat 10: HERO ( $102.15 USD )
Seat 3: S0NESS0N ( $93.55 USD )
Chivazz1 posts small blind [$0.50 USD].
Kunibertinho posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ Q K ]
KarlAlbrecht folds
HERO raises [$3.00 USD]
S0NESS0N folds
Chivazz1 raises [$10.50 USD]
Kunibertinho folds
HERO calls [$8.00 USD]
** Dealing Flop ** [ A, 3, Q ]
Chivazz1 bets [$15.00 USD]
HERO calls [$15.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 3 ]
Chivazz1 bets [$28.00 USD]
HERO calls [$28.00 USD]
** Dealing River ** [ 9 ] Pot: 109
Chivazz1 bets [$49.00 USD]
HERO ?

23-10-2010 16:35 #2| 0

godt nok et irriterende spot .. Jeg ville nok folde, fordi jeg simpelthen ikke kan kalde for hele min stack på med den hånd. Ville derimod med den info du giver om ham, reraise hans bet på floppet i stedet for bare at kalde ham ned.. håber du kunne bruge det til noget (:

23-10-2010 16:43 #3| 0

Dårligt board at bluffe på og med de to 3'ere, ved han, at du helt sikkert ikke folde nogen A'er på river. Jeg folder turn og senest river.

23-10-2010 17:13 #4| 0

Tror næsten aldrig vi er gode når han skyder igen på den turn, folder her på en god dag.

23-10-2010 17:39 #5| 0

Fold turn. Tror vi ser Ax eller sets 95% af gangene.

Hvorfor skulle han forsøge at bluffe på et AQ3r 3o bord mod en spiller som tidligere har foldet meget til 3bets?

23-10-2010 18:35 #6| 0

Folder også allerede på turn. Det er cirka det værste turn at bluffe videre på.

23-10-2010 19:06 #7| 0

Jeg folder sådan ca. aldrig turn i det spot her. Vi har rigtig mange hænder i rangen, som peeler flop og folder turn.

23-10-2010 19:14 #8| 0

Kunne godt tænke mig nogle tanker fra nogle, som spiller NL100 på ongame normalt :)

23-10-2010 19:21 #9| 0

Altså kan da godt være dynamikken er anderledes på ongame, men villain er jo totalt retarderet hvis han skyder tre barrells med noget du slår på det board? :)

Eftersom at du sjældent kalder flop og turn for at folde river.

23-10-2010 19:38 #10| 0

Kender ikke villian, men når han spiller 21/18 og du ikke rigtig har givet info omkring hans cbet eller W$SD stats, så er jeg med på fold turn vognen. Han bluffer jo næsten aldrig her. Specielt når du har foldet til hans 3bets før og din range er formodet i den stærkere ende. Desuden har du (så vidt jeg husker) et lidt tightere image, hvilket gør bluf endnu mere usandsynligt.

23-10-2010 19:45 #11| 0

Jeg var nede på NL100 så sent som i sommers og spiller NL200 nu. Ikke engang deroppe ville jeg calle turn med mindre jeg har er fimt read.

23-10-2010 20:53 #13| 0

"Vi har rigtig mange hænder i rangen, som peeler flop og folder turn."

Det lyder som et leak. Hvad er din range efter at calle preflop og calle flop?

Du bør nok ikke 4bette AQ preflop medmindre han 3better 15%+ her. Og hvis ovenstående er et problem kunne du overveje om det ikke er en god ide at calle flop og turn med AQ hvis du ikke gør i forvejen.

Det er nok et turn fold mod mange og helt sikkert et river fold mod de fleste også.

23-10-2010 21:26 #14| 0

jeg synes det for villain er et godt spot at bluffe turn, da han må formode at du folder Qx ofte og alle dine broadway floats.

24-10-2010 03:50 #15| 0

@SteenV

Den er vel primært Qx, AJ, A10s, KJs, K10s og JJ/10-10, samt nogle AQ komboer. Er enig i, at det er nice at flatte AQ og AK preflop her(men det ved jeg ikke, om han forventer, at jeg gør), og er ligeledes enig i at flatte flop og turn med AQ er superior. Og ja så har Yarx været inde på mine tanker omkring villains tankeproces såfremt han bluffer turn.

Jeg kan godt ligeså godt sige nu, at min tanker bag hånden primært bunder i de generelle tendenser, som jeg ser på NL100 på ongame.. Først og fremmest synes jeg tit, at jeg oplever folk barrelle kort som parrer bordet. Hvorfor ved jeg ikke, måske fordi de tænker mere over vores range fremfor deres egen percieved range. Derudover synes jeg det er meget sjældent at man bliver valuebettet forholdsvis tyndt over 3 streets. Især i 3 bettede pots. Så når han jammer river her, så forventer jeg kun at se AA,AQ og AK som har gjort det for value. Er ret sikker på, at vi vil se et check fra alle andre Ax´er på et street, hvad enten det er flop, turn eller river, fordi folk generelt er ret glade for at potcontrolle.

Muligt at det er selektiv hukommelse, og det er muligt at mine argumenter er lidt søgte, og at jeg bare er blevet ramt af fps i den hånd her. Det hele bunder bare i, at jeg mener at villain er polariseret på river, og at jeg blocker for de value-komboer han efter min mening måtte have

24-10-2010 04:27 #16| 0

@Yarx

Det er de færreste 8-tablende NL100-nits, der gør sig disse overvejelser.

24-10-2010 04:40 #17| 0

Polariseret - ja.
Du blocker - ja.

Har han den stadig alt for ofte? Imo - ja :D

Men man kan godt høre ud fra dine tanker, at du har lært fra mafiabossen him self.

24-10-2010 05:14 #18| 0

@Muffe

just sayin. kunne jo være du selv sad i villains spot på et tidspunkt.

24-10-2010 14:29 #19| 0

@Dimensiom

Enig i alt hvad du skriver, og også enig med Yarx i at det er et fint bluff spot mod mange.

Hvis man ikke vil kunne bluffes profitabelt er man, givet hans 1/2 pot betsize, nok nødt til at calle med lidt flere kombinationer end Ax+'erne. Hvis du har en villain som pot-controller AJ- på turn fremfor river bør man nok calle med KTs,KJs,JTs hænderne før du caller med KQ.

River er ret personligt og afhængig af villain, hans humør osv. Jeg ser ikke noget problem i at folde den andel af KQ'erne vi har kaldt med på turn i forhold til exploitability. Men vurderer du at han bluffer ofte nok og er polariseret nok, så er call fint med mig. Altid svært at argumentere for fold med 1 til 3+ odds når man har par :-)

24-10-2010 17:17 #20| 0

Synes turn er et fold også, det må være tæt på det dårligste barrel kort i decket. At vi har mange hænder der lige "peeler flop og folder turn i vores range", bør være en langt mindre faktor end at det her bare er et rigtigt dårligt spot at calle ned i imo.

24-10-2010 17:55 #21| 0

Hvorfor er det at folk mener at den 3'er er sådan et vildt ringe bluffkort (flame away)?

Han forventer vel ikke vi har kaldt med A9 og ned vel? De esser som ville folde til et kort som ikke parre bordet har vi vel nærmest ikke i vores range, jeg vil hvert fald hellere 4-bette A4s mod ham her end at flatte den.

Dertil synes jeg egentlig det virker som en weak betsizing, eller er det bare mig?

24-10-2010 20:52 #22| 0

@Mads

hahaha.. så vidt jeg kunne forstå på ham, er han ikke enig i denne hånd, men han har åbenbart været for doven til at give hans besyv med. Intet nyt der i øvrigt...

Jeg spurgte i øvrigt også den gamle sailor, men manden er jo den mest retarderede msn-user der findes, så det opgav jeg.

@SteenV

hehe er enig, og er self klar over, at man ikke skal kalde her med 100 % frekvens. Og mine begrundelser og tanker omkring river, er selvfølgelig meget feel og read-baseret. Føler mig i hvert fald overbevist om, at vi er nød til at kalde turn ofte, for ikke at blive for exploitable, som du siger. Ved bare ikke om en gutfeeling og odds 3:1 er argument nok for at tyre den river:)

Jeg lader i øvrigt tråden køre lidt endnu. Er nemlig stadig ikke helt med på, hvorfor turn er så dårlig et bluffkort, da jeg mener vores range vægter mere imod Qx og gutshots end Ax..

24-10-2010 22:56 #23| 0

Nu ved jeg ikke hvilke hænder du caller 3bets med, men jeg caller oftere med AQ,AJ,AT og KQ end jeg gør med KJ, QJ og nedad. Dermed vil jeg mene jeg har flere A i min range end Q.

Forstår ikke helt hvad der er galt i at folde 1. gang til hans turn cbet. Han er tight. Hero er (har været) tight. Hero caller cbet. Hvis han gør det igen, så kan vi begynde at tale om at være exploitable.

27-10-2010 20:36 #24| 0

Jeg mucker turn, men det er mere fordi jeg ikke forventer villain sløver ned med Ax på lige præcis det turn kort der. Hvis han forventer du kommer ind PF med AQ og AK, så er han "kun slået" af QQ og en semi urealistisk AA (rent kombinatiorisk), og dem går han alligevel død mod med Ax.

Det ville desuden være det syge level bluff, hvis han skyder to tønder og shover river for under ½ pot, når du har så mange Ax'er i din range. Husk på, at din range indeholder flere Ax'er end Qx'er, netop af de ovenstående grunde og det behøver han ikke engang være dygtig for at vide.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar