NL100 Halvdyb river beslutning

#1| 0

Villain spiller 24/19 over 235 hænder. Har ikke clashet med ham før udover et all in i starten af sessionen hvor jeg stackede ham med str8 mod ttp. Har selv spillet lidt mere tight. Omkring 20/17.

Har ikke donket før, men vælger at gøre det da jeg ikke gider se en 7er eller 8er. Hvad siger i til hans linje? Troværdig?

Hvad med min linje? Skal jeg donk/3bette? C/r flop? Har bare ikke så mange draws jeg gør dett samme med i min range.

Hand Information
PokerStars No Limit, 1 BB (6 handed).

Table Information
Seat 1: the one ygir ($42.95)
Seat 2: hyun-kook ($103.35) Dealer
Seat 3: nstebakov ($80) Small Blind
Seat 4: Hero ($294.8) Big Blind
Seat 5: inencita ($45.6)
Seat 6: gobo rock ($142.05)

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $1.5)
inencita: FOLD
gobo rock: RAISE $3
the one ygir: FOLD
hyun-kook: FOLD
nstebakov: FOLD
Hero: CALL $2

Flop(Pot: $6.5)


Hero: BET $4.5
gobo rock: RAISE $13
Hero: CALL $8.5

Turn(Pot: $32.5)


Hero: CHECK
gobo rock: CHECK

River(Pot: $32.5)


Hero: BET $18
gobo rock: ALL-IN


[replay]6129[/replay]

Redigeret af superwerder d. 13-11-2011 21:27
13-11-2011 22:38 #2| 0

Det er fint at donke i min bog. Den repping bryder jeg mig mere om end cr. Hvad er din plan på turn? Og hvad synes folk om at leade turn også?

River bliver meh. Det er et ret lækkert bluffspot for villain pga. kombinatorik og din sizing, men det udnytter han vel næppe - eller? Argh, han repper bare så forpulet narrow.

Redigeret af poker prince d. 13-11-2011 22:51
13-11-2011 22:41 #3| 0

Det er en mærkelig hånd.

Han har et begrænset antal 7'ere i hans range preflop. Jeg kan ikke se, hvilke 7'ere han raiser floppet med.

Det ligner et bluff, men det taler imod, at du sagtens kunne have en 7'er med din linje, og det er de færreste regs, der så smider stacken ind, når du leader riveren.

Jeg tror, at jeg kalder. Nok mest fordi jeg ikke forventer, at du better 18 i 32,5 på riveren med en 7'er. Det ligner et tyndt valuebet, hvilket Villain måske prøver at udnytte.

Med hensyn til floppet så er stacks ikke helt passende til et donk/3-bet, da du næppe får stacken fra et overpar med den linje. Det ændrer sig måske med et farvetræk ved siden af.

Jeg ville overveje et donk på turn også.


EDIT:
Jeg havde overset QJ, så jeg ryger også på fold-vognen.

Jeg havde af en eller anden grund set J7 som nuts, og da han næppe har den hånd, kunne man godt kalde. Med QJ giver overbet-raiset mere mening.

Redigeret af Ludomaniac d. 17-11-2011 07:49
14-11-2011 03:17 #4| 0

Tror sjældent han bluff-raiser her, da du har en del 7er i den range. Han har også selv nogle 7'er i sin range og måske QJ der ikke har barrelet turn. Så imo er bet-folder river, vi skal kun overveje call hvis vi mener han er i stand til at lave meget ballade

14-11-2011 10:10 #5| 0

Det ligner han potientielt godt kan bluffraise floppet - og har været ude i en nasty runner runner.
Din range ligner stort set kun 7x eller set - så det må vi gå ud fra villain godt kan se. (du kan dog også tillægge et par Ax'ere som floater floppet)
Som spillet mucker jeg den river.

Redigeret af PayThisPanda d. 14-11-2011 10:12
16-11-2011 17:12 #6| 0

Som std. så ville jeg enten c/R eller c/C floppet, og synes din begrundelse om at du ikke vil se en 7'er eller 8'er er vag. Leader vi skal det imo være af andre grunde.

Som spillet bliver hånden lidt sjov. Jeg ville forvente at de eneste kombinationer af 7x du har i din range er 77. Heraf kan de helt sikkert discountes, da du sikkert ikke leader med denne altid. Samtidig har han dog også en meget begrænset mængde af 7'ere i sin range. Han raiser næppe 77 på floppet, forventer han better 87s turn og 76s kan både discountes grundet preflop og flopplay (umiddelbart). Generelt repper han ikke specielt meget, men kunne dog godt se ham tage dennne linje med QJs'ish. Bluffer han finder jeg det meget mærkeligt at han gør det på denne måde, også fordi du at du aldrig rigtigt selv sidder med bluffs, hvilket han burde kunne se.Jeg ender med at mucke river.

Hvad mener du i øvrigt du kan få value fra på river siden at du leader? Tror c/C er bedre, da jeg ser hans range som værende polariseret.

Edit:
Havde obv ikke set i var halvdybe. Det giver dig måske lidt flere 7x i din range, men ændrer imo ikke sagen videre for hans vedkommende bortset fra han bør være endnu mere unlikely til at bluffe river.

Redigeret af Meincke d. 16-11-2011 17:17
16-11-2011 17:21 #7| 0

Villain har skummet en random 7x/J7/QJ indtil riven - fold.

17-11-2011 03:27 #8| 1

Imo fuck balance når i ikke rigtigt har clashed før. Jeg ville ikke selv donke flop med mindre han er typen der spasser ud til det, da hans range utg+1 sjællendt rammer dette flop. Du risiker ofte at skyde ham af lort som han alligevel cbetter men folder til donklead. Så vil jeg heller CR da vi repper tyndere end ved lead.

Men som spillet, raiser jeg igen flop for at stacke af vs 2pars/overpars. Du bliver nød til at få penge i potten på det her flop, der er mange scarecards på turn som kan dræbe action for jer begge.

Fortrækker også check/call river, da jeg vil hade et raise som du kommer i. Han VBer selv sine 2pars og bluffs som du owner. Her risikere du at blive blæst af den bedste hånd fordi I er lidt dybe og din linie ser svag ud. Fold river.

Redigeret af zonki d. 17-11-2011 03:28
17-11-2011 07:48 #9| 0

Jeg havde overset QJ, så jeg ryger også på fold-vognen.

Jeg havde af en eller anden grund set J7 som nuts, og da han næppe har den hånd, kunne man godt kalde. Med QJ giver overbet-raiset mere mening.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar