NL100 godt bluffspot?

#1| 0

Hej PN.

Har lige spillet en session, hvor jeg føler jeg får lavet et par misplays. Først og fremmest har vi denne hånd. Har villain til at være en halv loose(25-18) spiller, som er til den aggro side postflop med flop, turn og river AF alle på 4. Dette er over 250 hænder. Jeg har ikke clashet med ham endnu, og har ikke set ham i noget videre fancy.
Har selv været halv aktiv ved bordet med stats på 27-23 men intet videre vildt. Har i øvrigt 3 bettet 6.7 %.
Vælger at flatte, hvilket til dels skyldes, at der er en fisk i sb, som jeg gerne vil have med i hånden. I min bog er det også et rimelig standard float på så tørt et bord og med 2 overkort og en backdoor.

På turn er det vel også et rimelig standard stab for at tage ned? Kommentarer modtages self gerne.
Det store spørgsmål kommer på river.. Skal vi bluffe her eller ej? og i så fald hvor meget?

***** Hand History for Game 572014727247 ***** (On Game)
$100.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, August 03, 03:47:08 ET 2010
Table Wolfsberg (Real Money)
Seat 1 is the button
Seat 3: zoskaterka ( $188.50 USD )
Seat 5: Dromcre ( $92.80 USD )
Seat 7: rX&tto ( $112.50 USD )
Seat 8: bluffseller ( $77.45 USD )
Seat 1: HERO ( $240.50 USD )
zoskaterka posts small blind [$0.50 USD].
Dromcre posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ K J ]
rX&tto raises [$3.00 USD]
bluffseller folds
HERO calls [$3.00 USD]
zoskaterka folds
Dromcre folds
** Dealing Flop ** [ 3, 8, 4 ] Pot: 7,5
rX&tto bets [$6.00 USD]
HERO calls [$6.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 7 ] Pot: 19.5
rX&tto checks
HERO bets [$14.50 USD]
rX&tto calls [$14.50 USD]
** Dealing River ** [ 5h ]
rX&tto checks
HERO ?


03-08-2010 18:05 #2| 0

Ja, men det kræver et stort bet.

Villain ligner en "weak" made hand (lille overpar eller 8x) givet at han normalt viser aggression. Jeg tror han barreller videre med en sets, straights, stærke overpar og gode draws (, T9, 96).

Potten er $46 på river. Jeg byder mellem $40 og $90, nok typisk $45-$55 (betsizingen antager at villain kun tænker level 1)

Jørn

03-08-2010 18:09 #3| 0

Mit store problem var, at jeg kunne ikke rigtig finde ud af, om villains range var svag nok til, at jeg kunne have nok FE ved bare at lave et value-ish bluff, eller om jeg SKULLE skyde stort.

03-08-2010 18:57 #4| 0
Pokernets ME vinder !

Turnbet er mandatory, han har en sick bred C/F range af alle overkort basically.

River overbetter jeg for at udelukke han kan bluffcatche. Selv om både stregen og bagdøren kom, så gider jeg ikke give ham chancen for at bluffcatche sin T8s eller whatever random one pair ting han har C/C'et på turn. Der er vel også chancen for at han kan have 75s, og den tror jeg aldrig han folder til et standard bet, men tror oftest han folder den til like 78$.

03-08-2010 19:01 #5| 0

hehe så du better 78 simpelthen?

03-08-2010 19:04 #6| 0
Pokernets ME vinder !

Ja simpelthen. :)

03-08-2010 19:08 #7| 0

** Dealing River ** [ 5h ]
rX&tto checks
HERO bets [$75.00 USD]
rX&tto raises [$89.00 USD]
HERO folds
rX&tto wins $195.50 USD from main pot
rX&tto wins $14.00 USD

Poster obv. ikke hånden, fordi at jeg er resultatorienteret, og mener at det var et dårligt bluffspot, fordi det ikke virkede. Var som sagt bare i tvivl om hans range var svag nok til, at det ikke var nødvendigt at overbette, sådan at vi kunne spare penge de gange han havde den. I øvrigt sick at han shover, men han har vel bare nutflush.

03-08-2010 20:17 #8| 0

Hvilken range valuebetter i i dette spot?

Mvh Henrik

03-08-2010 20:32 #9| 0

8x, 86s, 66 og 55 kan han vel godt spille sådan. Derfor bryder jeg mig ikke om overbet. Overbet bluffs virker bedst når villain ikke kan have nuts eller near nuts.

Jeg synes et bet på 40$ er fint da der trods alt er mange svage hænder i villains range.

03-08-2010 21:32 #10| 0
Pokernets ME vinder !

@Yarx
Du forventer ikke en aggro spiller byder alle draws på turn?

03-08-2010 22:16 #11| 0

Ikke 8x, som jo kan bruges som bluff catcher mod floats. Men alle andre FDs better han obv.

04-08-2010 01:55 #12| 0

Wp, men jeg er ikke så meget til at overbet bluffe her, det skal bruges i andre spots.

Villain er ret polariseret (og han ved du ved han ligner overs/marginal SD value), så 1/2 el 1/3 pot burde være nok, men obv meget afhængigt af hvad du plejer at gøre også. Men nu åbner du obv op for at overbette marginalt i fremtiden, så det er ikke helt skævt...

04-08-2010 02:06 #13| 0

@pow

"Der fik jeg næsten min kaffe galt i halsen... Og jeg drikker ikke engang kaffe"

Villain er da det modsatte af polariseret her? Han kan selvfølgelig godt have 8x, men ofte er det, som nogle er inde på, en marginal handske som 8xo/99/TT.

04-08-2010 02:21 #14| 0

@Rasken

Hahahaha, n1! ;)

Anyway, hvad mener du hans range er, efter at han caller turn?

Jeg mener den er måske lidt stærkere end luft, men dog kun marginal SD eller meget stærk. Og derfor føler jeg overbet er lidt for fancy i det her spot. Generelt ser jeg mange misbruge et ellers lækkert spil, til spots som her, hvor villain ofte bare har A2 og stadig folder til vores mindre bets. Og når villain repper primært svagt, kan vi aldrig forvente han caller vores v-overbets. Så skal vi obv heller ikke v-overbet-bluffe...

04-08-2010 03:39 #15| 0

Kan godt lide pow9199's tankegang.

V-overbet-bluffe her giver det samme som at potte eller 3/4pot. Enten folder de eller også får vi diller. Så kan vi lige så godt spare og sige 3/4pot. 99 og TT vil stadig have svært ved at calle potbet her.

Men på den anden side, hvad fanden repper vi selv? INTET! Så jeg vil faktisk tage skridtet videre og sige at at entet har vi luft eller nuts her. Også er det jo lige hvad hvilken historie villian tror på. Men det kommer self også an på din AGR og W$sd/wts.

Men synes ikke du skal 3b KJs som std, som du overvejede imod en 25/18, der mister du kun value ved at 3b, med mindre han tager LIGHT af oop. Enten er det toprange du kommer ind mod, eller også folder han som regl, og som du selv siger sidder der en lækker fisk i blinds, men derfor synes jeg stadig bare du skal flatte her. Det var et andet scenerio hvis der sad en aktiv 3bettor i blinds. Så kan vi jo blive nød til at 3b/fold.

04-08-2010 04:41 #16| 0

zonki, hvorfor er det at vi intet repper ved at bette river? sets? straight? flush? 2 par?

04-08-2010 05:04 #17| 0
Pokernets ME vinder !

okay zonki det er noget af et statement at sige vi INTET repper.

04-08-2010 05:07 #18| 0

@Yarx
Jeg var nok lidt hård, men ja vores range er bred, så vi kan godt reppe noget 2par/sets/flushes, men min pointe er bare at er vi så stærk så tror jeg ikke hero better river på den måde med mindre han har nuts eller air.

Har han 2pars+ så VB vi vel noget mindre end pot som vi mener at TT/eller dårligere kalder med, med mindre vi specifikt har et soulread på ham at han bare går død med en marginal hånd.

04-08-2010 05:10 #19| 0

@walth

Ja trækker lidt at mit intet repper tilbage :)

Men så på den anden side, så har Hero lige åbnet op for at han kan lave det spil fremover. Men indtil vi kender vores modstander godt, så tror jeg ofte der er mere value i at VB en stærk hånd her i spottet, i stedet for at vi ikke rigtig ved hvor han står og kan miste stor value hvis vi har en god hånd ved at overbette da han heller vil kalde 3/4 pot eks med en marginal hånd.

Tror det er det overbetting der, der bare springer i øjenene på mig ;)

04-08-2010 07:09 #20| 0
Pokernets ME vinder !

@zonki
Overbetting behøves ikke balanceres på lavere limits. Betsizingen skal bare tilpasses til villains range, og i det her tilfælde mener jeg personligt at overbet er superior.

04-08-2010 12:29 #21| 0

hvis i har 55/66 eller andre små par som rammer hårdt eller ikke, hvordan er jeres linje så?

04-08-2010 14:15 #22| 0

Tror vi bliver tyret alt for tit af 99/10 og 8x, hvis vi slynger 1/3 eller halv pot bet afsted. I teorien burde villain aldrig være super stærk her, da han burde barrelle videre(eller c/r) med alle sets, straight og flushdraws her(især givet hans AF postflop). Pointen med det er, at vi burde egentlig ikke være så bange for at han C/R river, så vi behøver ikke tænke på at regulere vores betsize efter at kunne spare penge de gange han slowplayer.

I øvrigt har han også nogle 2pair kombos i rangen(85s,75s, 45s etc), som vi nok ikke folder til et potbet, da folk generelt bare kalder for meget, især hans type. Jeg er selv kommet frem til, at jeg tror at overbet var det rigtige play, men om det var nødvendigt at gå op i 70´erne, ja det må guderne vide.

I øvrigt er jeg ikke så fan, at at lave de der valueish bluffs når villain har reppet noget der gerne vil til showdown. Så er de som regel ikke i humør til at folde medmindre man giver dem en rigtig god grund til det.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar