NL100 - Aces i problemer

#1| 0

Hånden udspillede sig i går på NL100 euro @ Unibet.

Villain er en af de bedre regs, men er dog rimelig aggro, og jeg vælger derfor at flatte AA preflop.

Villain har spillet: 20/16/4.


$100.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, January 04, 09:13:14 ET 2010
Table Unibet Open 6 (Real Money)
Seat 2 is the button
Seat 1: Swedman ( $100.68 USD )
Seat 2: Hero ( $100.00 USD )
Seat 3: Pieniu ( $114.48 USD )
Seat 5: krysler ( $108.11 USD )
Seat 6: Villain ( $107.76 USD )
Pieniu posts small blind [$0.50 USD].
krysler posts big blind [$1.00 USD].
Dealt to Hero [ A A ]
Villain raises [$4.00 USD]
Swedman folds
Hero calls [$4.00 USD]
Pieniu folds
krysler folds
** Dealing Flop ** [ J, 9, K ] POT: 9,5
Villain bets [$6.00 USD]
Hero calls [$6.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 7 ] POT: 21,5
Villain checks
Hero bets [$12.00 USD]
Villain calls [$12.00 USD]
** Dealing River ** [ 6 ] POT: 45,5
Villain checks
Hero bets [$29.00 USD]
Villain raises AI [$85.76 USD]

Hero ???

05-01-2010 16:47 #2| 0

Weird spot, men du skriver at villain er en af de bedre, så derfor kommer jeg ikke væk her. Kan ikke set ret mange hænder, som han spiller på den måde, samtidig med at han har os slået. Selvom jeg spiller et level lavere, så synes jeg det er UTROLIG sjældent, at man ser et CRAI på river, og det derfor er sjældent vi kommer i dette spot generelt - hvilket også fremgår af min manglende viden omkring modstanderens styrke (eller forhåbentlig mangel derpå)

Nu er jeg semi-rookie-cashgames-filosof, så forklar lige tankerne bag at flatte preflop? Altså, jeg har engang hørt noget om, at man først en semigenial, når ens range er bredere, fordi man bl.a. kan finde på at gøre noget "ikke-standard" som at flatte esser til et åbningsraise preflop.

Hvem er villain i øvrigt, hvis du vil ud med det? :)

05-01-2010 17:21 #3| 0

Synes, det er lidt tricky at begynde at flatte AA på NL100, men det er en anden sag.

Når du better river, hvad prøvet du, at få value fra? Hvis han er en aggro fyr, barreler han sikkert flere toppar hænder, alle 2p og alle sets.

Hvordan ser villain dig? Selv en hidsig fætter?

Uden yderligere reads vil jeg kalde her. Han repper ikke så meget med den linie der. Han kunne godt vise A10 op her en del gange. Hvis han havde Q10 / 108 ville han helt sikkert bette videre på turn

Giver det mening?

05-01-2010 18:49 #4| 0

Preflop kan være ganske fint - jeg vil dog have nogle reads om, at IR folder sick meget til 3-bets, eller du har squeezeliderlige monkeys bag dig. Jeg hader din turnbetsize:-) Siger selv 16-17 stykker. Som spillet caller jeg, hvis villain er god, mucker, hvis han er dårlig. Dit argument for at flatte preflop er dog ret dårligt imo, når han er aggro. Aggro spillere kan godt lide at 4-bette:-) Hvis han er god, så kan han nok godt lave QQ, TT etc. om til et bluff her nogle gange, og du skal ikke være god ret ofte. Btw så læg en plan for hånden, inden du better river. Det er ret skidt at bette river, og ikke vide, hvad man gør facing et shove, imo. Derudover er det katastrofalt dyrt at bet/folde rivers, hvor man ok ofte faktisk er god. Det er imo langt bedre at checke bag så. Hvis det ikke fremgår tydeligt nok, så caller jeg som spillet.

05-01-2010 19:15 #5| 0

Synes egentlig kun der er én ting, som er vigtigt for denne hånd; Tror du nogensinde villain slowplayer turn?

Jeg betaler 100%, dels fordi jeg sjældent oplever et slowplay af en aggro fætter med denne linje, men nok mest pga. den info jeg får omkring villains spil og tankegang.

/Chris

05-01-2010 22:45 #6| 0

Det vel også relevant, hvis villain er dygtig, hvorledes han ser dig. Er du en der ofte better, når modstanderen viser svaghed. Ofte floater osv. ?

IMO er der en milliard hænder villain kan slå dig med. TQs/JJ/KK/99 som han kunne spille på denne måde.

Eneste hånd jeg kunne forestille han ville check-raise for value som du slår ville være AK, men mon ikke den typiske villain vil check-calle AK her (også unlikely da du har 2 blockers), eller bette turn for den sags skyld. Fra hans synspunkt kan du (medmindre du ofte floater og bettter når modstander viser svaghed) sagtens have TQ/JJ/99/77.

Jeg tvivler derudover også på at han har AQ i hans range, da check-call turn er rædselsfuldt med den hånd. JT er en mulighed hånd, som meget vel kunne spilles på villains måde, omend det vil virke mere likely at han check-raiser dig på turn med den hånd.

Alt i alt er du næppe god ret ofte her, men oddsne er sq ikke helt dårlige.

05-01-2010 22:55 #7| 0

Jeg er ikke vild med noget street i hånden her..

1. Du skriver villain er aggro, er han da ikke det i 3-bettede pots og preflop generelt set?

2. Du flatter pre, så flatter du også floppet, ergo får villain lov til at se 4 kort på et drawy straightboard for den nette sum af 10 BBs, og alligevel ender du med at stacke af på river, der er et eller andet helt galt med linien her imo.

3. Vi kan stort set ikke bet/folde river givet pottens størrelse, ergo har en sane villain os vel slået 90%+ af gangene, når han C/R stakken ind og giver os odds 1:2,6 ca.?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar