Nl 200 zoom flush vs potbet

#1| 0

Hej PN.
vil gerne hører hvad vi gør på river?
det er en reg. vi spiller imod, har 4 nl 200 og 4 nl 100 borde åbne.
dygtig, men meget vild i det! hans tal er længere nede.
vi har ikke haft de vilde kampe før mellem os.

min første hånd, så hvis den er sat forkert op så sig til:)

mvh Riis

PokerStars - $2 NL FAST (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

Hero (BTN): $323.27
SB: $733.46
BB: $200.00
UTG: $200.00
MP: $477.05 (VPIP: 27.27, PFR: 22.42, 3Bet Preflop: 9.52, Hands: 338)
CO: $242.95

SB posts SB $1.00, BB posts BB $2.00

Pre Flop: (pot: $3.00) Hero has K Q

UTG raises to $5.00, MP calls $5.00, fold, Hero raises to $16.00, fold, fold, UTG calls $11.00, MP calls $11.00

Flop: ($51.00, 3 players) 5 8 A
UTG checks, MP checks, Hero bets $24.35, fold, MP calls $24.35

Turn: ($99.70, 2 players) 2
MP checks, Hero checks

River: ($99.70, 2 players) 8
MP bets $96.90

22-05-2014 23:41 #2| 1

Jeg ville sige Call.

Kan ikke rigtigt se dig folde. Han dukker nok op med 55 ofte.

Men han har vel også nogle kombinationer af f.eks 78s, 89s osv og måske enkelte suited Ax kombis, selv om jeg ikke tror han flatter specielt mange Axs preflop.

Og tænker shove nok er lige en tand for ambitiøst.

23-05-2014 03:08 #3| 1

Vi folder aldrig river som spillet. Spørgsmålet er om vi ikke bare kan shove lortet, da han repper lidt tyndt og sikkert VBer tyndt, hvilket bør udvidde hans call range, der er få 55/A5/88 samt få bedre flushes da du selv blocker de store Axs i MPs range, men måske vi lige er en tand for dyb til det bliver godt. Jeg er lidt splittet her, om det er for tyndt, så hvis du ikke bluffer river så ofte, så er call nok den bedste option.

Jeg er ikke sikker på CB flop er optimalt mod UTG og MP. UTGs stats bør også vægtes med i vores overvejelser.

Når du better flop, må det næsten være oplangt at banke 3 streets af med den turn. Jeg synes det er noget tis at bette flop for ikke at bette turn, og noget tis at CB flop til at starte med.

23-05-2014 06:52 #4| 0
OP

tak for ordrene klondike og zonki.

utg stat: 27/8/1 over 187 hånd
han er en tight fisk, også derfor jeg laver det Squeezze play til at starte med.
håbede og regnede med at utg kom med.
mp skulle helst ligge sig, men desværre ham jeg ender op med:(

flop: better jeg i håb om at tage den ned, da jeg ikke kan se dem sidde med et stort es.

turn: kan jeg godt se at jeg skal reise, men havde opgivet hånden. da det ikke gik som planlagt. derfor checks med håb om at ramme på river

venter lige lidt endnu med hvad det endte med:)

23-05-2014 07:44 #5| 1

Tror aldrig du får reggen til at folde med den squeeze sizing, når der er en fisk med i potten.

Er det ikke farligt at 3-bette en nit som åbner UTG?

Synes river er et kald og ikke et shove. Kan ikke se mange bluffs i villains range, men tror der er en del valuebets du slår som AQ eller AJ, hvis han altså valuebetter dem..

AK er sikkert også i reggens range.

Redigeret af KasperT d. 23-05-2014 07:44
23-05-2014 08:30 #6| 1

Jeg synes det ligner et oplagt sqz-spot - kan dog ikke lide din sizing, den skal lige være en tand højere.

Som spillet er jeg også klart på call-vognen.

23-05-2014 08:34 #7| 0
OP

KasperT: selvfølgelig skal man passe på en nit som åbner fra UTG.
men tænkte at hvis han bare kalder, så har jeg pos og en ok hånd.

det vigtigste for mig preflop, ville være at Mp folder:)

Holgaard: selvfølgelig skal mit sqz være noget større.
tror min coach hiver sig i håret:) det har jeg hørt for før!

23-05-2014 09:13 #8| 1

Mærkelig river sizing af villain. Jeg tror ikke han v-better tyndt, men han er imo ret polarized til enten et missed straightdraw, es høj flush eller en båd og derfor tror jeg et jam er skidt.

Jeg synes iøvrigt ikke dit c-bet er skidt, vi blocker nogle AK, AQ kombier og vi har nogle turnkort, hvor vi kan samle equity op såfremt vi får et kald. Som zonki er inde på, er det her et oplagt kort at barrele igen.

Jeg synes dit 3b er noget marginalt preflop. Jeg ville godt kunne lide det, hvis utg var en smule mere aktiv dog.

23-05-2014 09:31 #9| 1

@Riis81

Hvis han gennemsnitligt åbner 8%, så kan den være så lille som 3-4% UTG.
Imod den range klare KQs sig ikke særlig godt.


Jeg havde faktisk ikke lagt mærke til villains river sizing.
Selvom det lyder klamt, så hælder jeg mere til et fold, da jeg ikke kan se nogle bluffs. Specielt ikke straightdraws, da de ikke burde være i hans range UTG+1vsUTG og han valuebetter ikke med den sizing med "tynde" valuebets.

23-05-2014 11:20 #10| 1

Jeg er helt enig med Kasper vedr. preflop. Den eneste grund til at vi måske kan value squeeze preflop er at en type som UTG ikke nødvendigvis åbner med toppen af hans range, men det ved vi jo ikke umiddelbart. I øvrigt enig med andre i at sizingen er for lav.

Postflop synes jeg ikke din linje hænger sammen med dine floptanker: "flop: better jeg i håb om at tage den ned, da jeg ikke kan se dem sidde med et stort es.". Hvis du mener villain har mange marginale hænder i rangen, må du vel lægge mere pres på over flere streets.

River bliver et call herfra. Jeg kan ikke rigtigt se villain betale med dårligere over halvdelen af tiden.

23-05-2014 11:31 #11| 1

Call river. Din range er capped og du kommer vel ikke til river med en bedre hånd?

23-05-2014 12:03 #12| 0
OP

laver flere fejl i denne hånd, kan jeg godt se!

men den største er så på river, kan se at folk vil kalde.
jeg ender med et shove, efter lang tid:)
tænkte godt bagefter at dette var en fejl, men denne gang gik det godt!

men han spiller sku også hånden underligt!

River: ($99.70, 2 players) 8
MP bets $96.90, Hero raises to $282.92 and is all-in, MP calls $186.02

Hero shows K Q (Flush, King High) (Pre 66%, Flop 64%, Turn 80%)
MP shows 7 9 (Flush, Nine High) (Pre 34%, Flop 36%, Turn 20%)
Hero wins $662.74

23-05-2014 12:45 #13| 1

Den kunne han godt have spillet bedre ja:-) Nice pot

23-05-2014 15:59 #14| 1
Grethe skrev:
Call river. Din range er capped og du kommer vel ikke til river med en bedre hånd?


Så er vi vel også derhenne hvor at hvis han vil shove noget, så er det denne hånd der skal shoves.

Handhistory skrev:
Mærkelig river sizing af villain. Jeg tror ikke han v-better tyndt, men han er imo ret polarized til enten et missed straightdraw, es høj flush eller en båd og derfor tror jeg et jam er skidt.

Jeg synes iøvrigt ikke dit c-bet er skidt, vi blocker nogle AK, AQ kombier og vi har nogle turnkort, hvor vi kan samle equity op såfremt vi får et kald. Som zonki er inde på, er det her et oplagt kort at barrele igen.

Jeg synes dit 3b er noget marginalt preflop. Jeg ville godt kunne lide det, hvis utg var en smule mere aktiv dog.


I min bog, efter vi nu får afvide hvem UTG er, er det mega oplagt at 3b. Som Bjorna beskriver er det langt fra alle af den slags der åbner en top%. Og han er sikkert typen der der stadig spiller for mange hænder, han limper bare en masse hænder PF, og trykker raise PF når han lige har lyst til det.

Derudover, får vi også gratis info fra reggens range, og kan spille begge 2 perfekt IP

Riis81 skrev:
laver flere fejl i denne hånd, kan jeg godt se!

men den største er så på river, kan se at folk vil kalde.
jeg ender med et shove, efter lang tid:)
tænkte godt bagefter at dette var en fejl, men denne gang gik det godt!

men han spiller sku også hånden underligt!

River: ($99.70, 2 players) 8
MP bets $96.90, Hero raises to $282.92 and is all-in, MP calls $186.02

Hero shows K Q (Flush, King High) (Pre 66%, Flop 64%, Turn 80%)
MP shows 7 9 (Flush, Nine High) (Pre 34%, Flop 36%, Turn 20%)
Hero wins $662.74


Det er ikke nødvendigvis en fejl at shove river, det kommer som sagt an på hvor mange bluffs du har, og om du har Axs.
23-05-2014 16:39 #15| 1
zonki skrev:
Grethe skrev:
Call river. Din range er capped og du kommer vel ikke til river med en bedre hånd?


Så er vi vel også derhenne hvor at hvis han vil shove noget, så er det denne hånd der skal shoves.


Har du mange bluffs, der checker turn bag?

Tænker rivershove er federe med KJ og KT og at vi ikke behøver voldsomt mange bluffs, som spillet.
23-05-2014 17:28 #16| 1
I min bog, efter vi nu får afvide hvem UTG er, er det mega oplagt at 3b. Som Bjorna beskriver er det langt fra alle af den slags der åbner en top%. Og han er sikkert typen der der stadig spiller for mange hænder, han limper bare en masse hænder PF, og trykker raise PF når han lige har lyst til det.

Derudover, får vi også gratis info fra reggens range, og kan spille begge 2 perfekt IP


Du synes det er godt at 3B, fordi du laver nogle antagelser omkring UTG's spil som vi dog på ingen måde kan vide er rigtige. Derudover får vi ikke meget info om reg'ens range ved at 3B imo. Han vil med stor sandsynlighed overcalle ret bredt, hvis fisken caller.

Hvis reg havde været UTG og fisken UTG+1, ville jeg meget bedre kunne lide vores 3B
23-05-2014 22:06 #17| 1

Jeg tror ikke du forstår hvad der foregår :(.

23-05-2014 22:09 #18| 1

Hvad er det jeg ikke forstår?

23-05-2014 22:19 #19| 1

Imo er et 3bet klar at foretrække..

1. Reggen 3better vel ret bredt, så derfor kan vi discounte toppen af hans range
2. Vi vil gerne spille fisken HU
3. Vi får rigtig tit lov til at bestemme flop action
4. Skulle MP kalde er vi 150bb dyb og IP = nice

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar