NL 100 Raket, A9 mod røver.

#1| 0

***** Hand History for Game 11702860585 *****
$100 USD NL Texas Hold'em - Monday, April 30, 20:42:50 CEST 2012
Table Table 201533 (No DP) (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of players : 6/6
Seat 5: CrazyBobr ( $177.65 USD )
Seat 4: JimJeffries ( $101.73 USD )
Seat 3: LuckBox777 ( $41.50 USD )
Seat 1: NickB0416 ( $119.35 USD )
Seat 6: avlap1 ( $89.64 USD )
Seat 2: kagekat ( $58.09 USD )
JimJeffries posts small blind [$0.50 USD].
CrazyBobr posts big blind [$1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to kagekat [ 9 A ]

avlap1 raises [$3 USD]
NickB0416 folds
kagekat calls [$3 USD]
LuckBox777 will be using his time bank for this hand.
LuckBox777 folds
JimJeffries folds
CrazyBobr folds

** Dealing Flop ** [ 3, Q, 9 ] pot: 6,25-ish

avlap1 checks
kagekat bets [$4 USD]
avlap1 raises [$10 USD]
kagekat calls [$6 USD]

Ham her har lige være ude i en skummer og tabt en semistor pot. Jeg formoder, at han godt kunne være på en smule tilt, og måske mere tilbøjelig til at lave fejl, og det er primært derfor jeg kalder med A9 i position her. Hvad mener PN hans range primært består af med denne her c/r size?

30-04-2012 21:01 #2| 1

jeg folder den preflop selvom han måske er på tilt. den bliver bare svær at spille og hvis der er nogle bare nogenlunde squeezglade drenge bag os bliver det hurtigt -ev.

imo bør han ikke have en c/r range her medmindre du er meget tilbøjelig til at skyde hvis der checkes til dig.

det er meget villain dependent. umiddelbart bør alle sets, overpar og toppar kombier skyde. ofte tror jeg du kigger ind i noget FD, men readless er det ikke til at sige. igen en grund til at mucke pre.


30-04-2012 21:07 #3| 0

På floppet checker jeg bag, giver ham muligheden for at forsøge at bluffe den hjem hvis turn og river blanker, desuden ender du ikke med at spille for stacken allerede fra turn med en halvdum handske mod en meget bred range.

PF 3-better jeg dog med fuld stack mod sådan en sårbar type, med 50 bbs folder jeg.

Redigeret af Buub d. 30-04-2012 21:08
30-04-2012 22:03 #4| 0

Preflop er for tyndt, at du er 58bb deep gør det endnu mere skidt.

Flop er helt standard check mod langt de fleste, kun mod få at der er merrits i at bette. Vælger vi at bette er det i hvert fald ikke fordi vi er kede af at se et cr eller cc.

Generelt er det svært at sige meget om hans cr-range, fordi det varierer så meget fra hvilken typen type spiller det er. Umiddelbart ville jeg ikke mene det er awesome at face et cr mod langt de fleste modstandere. Men selvom det er svært at definere en cr-range i det her spot, udfra den begrænset info vi får, så vil: sets, TPGK+, lidt forskellige draws og meget lidt pure random air nok et meget godt bud. Mod den range er du ikke særlig godt inde, dog hvis han er tiltet kan han være mere vægtet mod bullshit.

Redigeret af strygwyr d. 30-04-2012 22:04
30-04-2012 22:26 #5| 0

strygwyr, at han er 58bb deep gør det faktisk bedre at kalde med sådan en hånd, idet high card value går op jo mindre stacks er. Jo dybere man er, des mere værdi er der i spekulative hænder (hvis den f.eks. havde været suited, eller 9Ts). Når det er sagt, så er det efter min mening et muck når UTG+1 åbner og der stadig er flere der skal acte bag.

Buub nævner at han kunne finde på at 3bette, og hvis hånden skal spilles, så synes jeg også det er bedre end at flatte... Så fold > 3bet > kald

30-04-2012 22:39 #6| 0

TopperH

Jeg vil nu mene, at jo færre BB's man har, desto mindre kan man drage fordel at være i position. Er du uenig i det?

Redigeret af strygwyr d. 30-04-2012 22:39
30-04-2012 22:56 #7| 0

strgwyr,

det han mener er, at din værdi med TP 50bb dyb er højere, end hvis du er 200bb dyb. Din stack-pot-ratio er netop lavere.

30-04-2012 23:06 #8| 0

chriist

Selvfølgelig har TP højere værdi, jo lavere SPR vi har. Ikke rigtig det jeg var uenig i. Mere det at det skulle være mere profitabelt at flatte fordi vi er 58bb dybe fremfor 100bb er jeg uenig i :)

01-05-2012 00:25 #9| 0
OP

Jeg er heller ikke rigtig ked af at han c/r mig her, specielt med så mystisk en size som han vælger her. Det er efter min erfaring yderst sjældent, at vi har med et raise for protection og charge draws at gøre, når han næsten kun clicker.

Det, at han checker får mig til at tænke, at han kan have hænder som 1010, eller lavere par, når han checker i første omgang; formentlig mest lavere par end 1010. Jeg forventer at se langt de fleste villains bette flop her med FD, Qx, AA-KK, sets 1010, gutters og 9x. Med sit c/r polariserer han i min optik sig selv til sets/to par, eller draws. Det er et fænomen, som man i højere gra stifter bekendtskab med, men det er alligevel stadig relativt sjældent, at man oplever villains lave made hands om til bluffs.

Er folk enige i denne antagelse? Eller hvad mener I?

Redigeret af Kagekat d. 01-05-2012 00:28
01-05-2012 08:50 #10| 0
strygwyr skrev:
Jeg vil nu mene, at jo færre BB's man har, desto mindre kan man drage fordel at være i position. Er du uenig i det?


Nej, det er jeg helt enig i. Håber ikke jeg fik det til at lyde anderledes :-)

Det jeg mener er, at hvis vi vælger at flatte, så vil jeg hellere være 58bb dyb end 100 bb dyb med A9o, da vi kan være foran når stakken kommer ind postflop og vi har toppar. Er man 100+ dyb, så er vi sjældent foran. A9o kan ikke spilles profitabelt i dette spot hvis du spørger mig.
01-05-2012 20:41 #12| 0

Okay, super du er enig. Så forstår jeg bare ikke hvorfor hellere du vil flatte her med 58b fremfor 100bb ;). Er helt med på at TP har mere værdi, fordi SPR er lavere, men er det ensbetydende at det så er mere profitabelt end at flatte med dybere stack, hvor vi kan drage mere fordel af position?

02-05-2012 14:05 #13| 0
Pokernets ME vinder !

I et spot hvor du mener villain er i stand til at åbne hans range op (fordi han er på tilt), ville jeg hade at bet-folde det her flop. Hvis jeg better det er det obv for at tage af til et checkraise og fortsætte på de gode turn kort. Hvis du ikke er komfortabel med at sidde i et tyndt spot (som man vel altid kommer i når man bet-caller 2nd pair på et relativt vådt board), så vil jeg hellere bare checke bag og eje hans sjæl på turn og river alt efter hvilket board run out der kommer.

25-05-2012 12:19 #14| 0
OP

Her kommer lige et bump. Jeg kalder selvfølgelig turn - at gøre andet efter selv at have bettet er jo nærmest lig med topmålet af idioti, hvis jeg selv skal sige det.
Turn checker villain, hvilket gør, at resten af hånden bliver relativt let for mig at spille - så vidt jeg huskes bricker boardet også ud både på turn og river, hvilket gør, at jeg kalder langt de fleste riverbets. Aktelt checker han river, jeg checker bag (moneyscared, måske?) og han viser et busted FD op.


Tak for svar!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar