NL: 100 - linjetjek

#1| 0

Villain spiller 22/20/5 over 907 hænder, jeg synes han spiller fornuftigt, og har ikke set ham i ballade denne session, vi har kun spillet ca 20 hænder. Har ikke rigtigt de store reads på ham, selvom vi dog har spillet lidt hænder førhen

Vi har heller ikke rigtig nogen form for dynamik

Tror han ser mig som en fornuftig vindende spiller.


Seat 3: Hero (€101.50)
Seat 5: BustIn321 (€144.57)
Seat 1: vmars (€100.00)
Seat 2: Vijay223 (€51.78)
Seat 4: Cydonian (€216.25)
BustIn321 posts the small blind of €0.50
vmars posts the big blind of €1.00
Cydonian is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero T A
Vijay223 folds
Hero raises €4.00
Cydonian calls €4.00
BustIn321 folds
vmars calls €4.00
*** FLOP *** 8 6 T
vmars bets €9.00
Hero calls €9.00
Cydonian folds
*** TURN *** 8 6 T 2
vmars bets €19.00
Hero calls €19.00
*** RIVER *** 8 6 T 2 4
vmars goes all-in with €68.00
Hero folds

Jeg må indrømme jeg er utilfreds med min linje, synes det er spew at kalde hans turnbet, og derefter så folde til super blank river, hvor alle draws misser.

Grunden til jeg foldede river var, at jeg synes han turnbet virkelige lugtede, og lignede det syge malkebet. (19 ind i 29) og derfor burde jeg jo have foldet turn

Tror han better noget mere på turn, hvis han er på en form for draw. Men som spillet, kalder i så river? og folder i turn?

vil bare lige have bekræftet om det er spew at kalde turn, og så folde til så blank en river ?

06-01-2010 22:40 #2| 0

I min bog er det i hvertfald spew at kalde turn, for at folde til total blank river..

Raise turn eller fold? Du har jo ingen anelse om hvor du står i hånden ellers?

Mod en "sane" spiller så mucker jeg den på turn.

06-01-2010 22:46 #6| 0
OP

ups

06-01-2010 22:46 #5| 0
OP
06-01-2010 22:46 #4| 0
OP
06-01-2010 22:46 #3| 0
OP
06-01-2010 22:48 #7| 0

Er du sikker på at i er enige?

Jeg mucker også turn her.

06-01-2010 22:49 #8| 0
OP

men ser dog ingen grund til at raise turn ?

06-01-2010 22:51 #9| 0
OP

hvad mener du ? :-)

06-01-2010 22:58 #10| 0

Du kan da godt raise turn, hvis han leader flop / turn med et draw. turn er jo komplet blank? Du har trods alt TPTK. Og dermed finder du ud af hvor du står henne hvis han spiller igen.

06-01-2010 23:39 #11| 0

Svær hånd. Den valgte linje gør dig super nem at spille mod. du skal også efter min mening kalde river da du ikke rigtig kan have meget andet end højest et par og det ved han så det er et fint 3. Barrel spot imo. jeg synes problemet kommer allerede flop hvor et kald uden indgående kendskab til villain gør hånden svær. Derudover sidder der en tredje mand bag dig... prøv at opstille en range for villain og se om du er foran og træk lidt fra pga 3. manden. Jeg tror desværre det vil være -ev at komme til midten på floppet, i Det mindste marginalt og varianspræget. Jeg foretrækker dog raise frem for call. Fold er nederen og weak men måske det bedste play på floppet situation og villains range taget i betragtning?

06-01-2010 23:52 #12| 0

Call flop, fold turn er skidt da villain skyder turn igen 90% af gangene

07-01-2010 00:07 #13| 0

Per default reraiser jeg donk-leads uden kendskab til villain. Og halv-potter turn, så har du et gratis show-down og kan derfor lave en note om hans linie.

Jeg synes oftest at villains gør dette med sets, draws eller 2. PP

07-01-2010 00:20 #14| 0

Jeg melder mig under fanen, som synes flop skal raises. Du står overfor et donkbet på et ultra drawy board og får betaling på dit raise fra mange 10x-komboer, han donkbetter med. Er han på draw, skal han også have lov til at betale ekstra for at få et turnkort.

De få hænder i hans range, som du rent faktisk er bagud til på floppet, raiser dig ssv. all-in på dit raise, hvorved du har et let fold.

Blomme

07-01-2010 00:28 #15| 0
OP

jeg tror bare hvis vi raiser flop her, 3-better villain ofte. Så spiller vi vel for stacks?

07-01-2010 00:35 #16| 0

Altså - ofte og ofte.. Det mener jeg nu ikke. Altså, hvis du får et 3-bet i smasken, så er det set eller draw. Så er spørgsmålet bare, hvad du mener det er oftest.

Og nej, jeg mener ikke at vi comitter. Vi comitter ved 1/3 af stacken i teorien, men det skal altså tages med et gran salt.

Desuden mener jeg en betsizing til like 29 ville være nice. Rent mentalt, så skal villain tage stilling til en sizing der er en 20% af preflop stacks, derudover har du "gearet" resten af de stack, således at han er truet at et rest på turn.

Dette burde få villain til at slå koldt vand i blodet. Så hvis han insta rester, så raket mucker jeg.

07-01-2010 08:59 #17| 0

@Aspien:

"Du kan da godt raise turn, hvis han leader flop / turn med et draw. turn er jo komplet blank? Du har trods alt TPTK. Og dermed finder du ud af hvor du står henne hvis han spiller igen."

Hvis han "spiller igen" hvad mener du så lige præcis du har fundet ud af? At du er slået? Er det så ikke lidt træls at have raiset turn til lad os bare sige 55, for blot at finde ud af at man er slået? Hvis han foldede fandt du så ud af, at du var foran eller hvad?

07-01-2010 09:42 #18| 0

Har spillet en del mod Vmars, tror sku han har varene her...

07-01-2010 10:33 #19| 0

Jeg vil godt lige starte med at sige at jeg umidelbart synes det er et ret svært spot hero bliver sat i her med villains lead. Noget der ville hjælpe meget i forhold til at tage den bedste løsning er nok reads på villain, men det er der jo desværre ikke.

Button er IMO ret interessant i forhold til at sætte villain på en range, for umiddelbart vil jeg ikke forvente at villain har ret mange T's i sin range, da jeg tror (baseret på at villain ligner en agressiv preflop-spiller) han enten squeezer eller folder de fleste Tx-combos preflop. Han kan måske kalde en T9s eller lignende preflop, men jeg tvivler lidt og vil umiddelbart sætte hans range som ret stram til primært at bestå af pp's.
Af samme grund vil jeg også forvente at mængden af flushdraws i villains range er lille, da jeg af ovennævnte grunde heller ikke tror han kalder med Axs OOP.

Hvis villain derfor primært har hænder som har settet op eller trækker til 2 outs (6 hvis det er 77/99) er det den bedste løsning at kalde i position - især hvis villain er en dårlig hand-reader (det er villain nok ikke - igen en formodning baseret på hans fornuftige stats og hero's respekt for ham).

Et kald efterlader os dog med en knap som får gode odds til at kalde med en bred range, og vi får mange svære/dårlige turnkort.

Derfor vil jeg nok raise floppet for at folde til et push - ikke en løsning jeg er glad for da det gør det let for villain at spille godt mod os.
Kalder villain et raise er jeg nok tilbøjelig til at checke ned for showdownvalue

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar