NL 100 - 88 linie?

#1| 0

hey,

Havde lige en session hvor jeg kom totalt i vildrede med følgende hånd:

Ship hart spiller noget 22/20 jeg ligeledes. Han 3Better desuden en del ca 14%

Hvilken linie er mest optimal, ville ikke rigtig reraise pre med 88 knap 200 bb dybe og han raiser fra tidlig pos.


www.holdemmanager.net
NL Holdem $1(BB) Replayer Game#17606606574

GFKR_707 ($103)
DDrak ($20)
DaverAA ($252)
ship heart ($257)
nuki3006 ($105)
Nautilous ($176)

GFKR_707 posts (SB) $0.50
DDrak posts (BB) $1

Dealt to Nautilous 8 8
fold,
ship heart raises to $4
fold,
Nautilous calls $4
fold,
DDrak raises to $20 (AI)
ship heart calls $16
Nautilous calls $16
FLOP ($60.50) 2 T 2 - Pot ca 60
ship heart bets $32
Nautilous ??????


Tak
Allan

15-01-2010 03:58 #2| 0

Hej Allan.
Du er ude og lege gætteleg på floppet omkring om du er god eller ej, og det er jo aldrig sjovt. Er du bagud har du ikke ret store chancer for at komme foran. Så bare lad den her smutte, og bortset fra det så er det fint spillet.

15-01-2010 10:01 #3| 0

Men hvis jeg folder sådanne flops, og alle highcards flops - bør jeg ik bare folde preflop så?

Jeg er jo egentligt kun glad hvis jeg rammer set eller en OESD. (Og det er jo ikke 1/5 buyin værd).

Allan

15-01-2010 11:52 #4| 0

Det er et fint board for dig. Så hvis du ikke vil spille det, bør du folde preflop. Du får sjældent bedre flops. Men ja, det er et tough spot.

15-01-2010 13:45 #5| 0

100 pct enig med Tassadar.

Call hvis du profitabelt kan få flere penge ind med action på et non Axx, non Kxx bord (=han 3better rigtigt meget og cbetter ofte). Særligt i position kan du betale og tage et kort af på flop.

Call også hvis du har set odds og du tror han ofte stacker af med store par. Det er lige på grænsen her. Med position og ca. 10-12 x pengene på dit sidste call ser det ok ud - men mod en 14% 3better kan du ikke forvente at han stacker af ret ofte. Det er vist borderline ...

Det er et tough spot og bare tage den sikre vej og opgive 88 pre, kan næppe være en stor fejl! Som du beskriver ham, smider jeg i hvert fald ikke her - når jeg først har callet pf. Meget få hænder overhalede dig (vel primært noget JTs, QTs værk og en sjæden A2s i eller og ellers er din hånd stadig foran).

Når du har position er det heller ikke super fedt for ham at skyde 2nd og 3rd barrel her. Du kan jo have TT. Du kan have slow playet KK/AA og du kan have bestemt dig for at køre den i bund med JJ/QQ for at bluff catche.

15-01-2010 14:22 #6| 0

Hey Allan,

Hvis jeg spiller 88, så folder jeg ikke det flop, og som andre skriver er det ikke et specielt fedt board at 2nd eller 3th barrel på.

Hvis turn blanker eller kommer en kunne jeg godt finde på at lave min hånd om til et bluff - igen depending af hvor light han går til SD og historik og om jeg tror jeg kan få ham af en hænder som 99, A10 måske even JJ (tror though han reraise denne preflop for ikke at komme 3vejs)

EN alternativ linie kunne være at reraise preflop for netop at isolere shortstack all in, som du må formodes at være foran hans range. Ville ship heart nogensinde bare flatte der med high pairs og give dig odds til at calle - jeg tvivler.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar