Nespresso reklame

#1| 0

Nu har jeg set den her reklame så mange gange at jeg er nød til spørge pokernet.

Hvad er det som sker mellem Clooney og hende pigen der. Først flirter hun lidt med ham og så skrider hun?

Hvordan tolker i den scene?

19-04-2013 23:07 #2| 0

Haha, hvor sjovt. Jeg var ved at drive mig selv til vanvid over, at jeg ikke forstod den reklame - jeg plejer ellers at være udmærket til at tolke og analysere.

Mit første indtryk var, at kvinden var en eller anden kendis, jeg bare ikke kendte og ikke kunne sætte ansigt og navn på (det er faktisk først nu, jeg kan høre, der bliver sagt Miss Martin, da hun kommer ind). Derfor har jeg hele tiden forsøgt at finde mening i min første indskydelse.

Så googlede jeg selvfølgelig en analyse af reklamen og kan læse mig frem til, at man som seer skal anerkende hende som en nobody, en ukendt, en lige som dig og mig - og dermed står hun i skarp kontrast til Clooney, som selvfølgelig er bredt anerkendt som en af verdens mest kendte og smukkeste mænd.

Pointen er så selvfølgelig, at alle bliver behandlet som en stjerne - lige meget om de er en stjerne eller ej. Nespresso får alle til at føle sig speciel, unik, one of a kind. Faktisk får man så god service, at man hidtil har troet, at det kun var en selv, der var så heldig.

Reklamen prøver altså at understrege ovenstående pointe. At det så ikke lykkes særlig godt, er en anden sag. Jeg tror, det, der fik mig på galt spor, var, at kvinden simpelthen er for smuk og filmstjerne-agtig til at jeg køber præmissen om, at hun er en ukendt på linje med mig selv. I stedet søgte jeg efter den mening min umiddelbare fortolkning fortalte mig; at hun måtte være kendt, men jeg bare ikke kendte hende.

Det er helt åndssvagt at sige, men der falder en sten fra hjertet, når jeg for første gang hører om en lidelsesfælle.
Jeg forsøgte at begynde ovenstående fortolkning i et stort set ukendt selskab, da reklamen kørte over skærmen, men det faldt helt til jorden. Enten forstod folk ikke (min googlede) fortolkning, enten havde de forstået den, og syntes jeg var totalt idiot, eller også går folk bare ikke lige så meget op i fortolkningen af en random reklame, som jeg har siddet og tænkt over, de første 15-20 gange jeg så den. Konklusion: Alle griner bag vores ryg og peger fingre af, hvor ustyrligt dumme, vi tilsyneladende er. Haha.

19-04-2013 23:08 #3| 2

Mener den er relativ let?. Medmindre hende den anden, er en kendt skuespiller?
Alle ved hvem Clooney er, men det gør hun ikke. Derfor sætningen " Når jeg kommer her, så får det mig til at føle mig som en stjerne" - Hun siger det, fordi hun får så god service af Nespresso, selvom hun er ukendt og hun regner med, at Clooney ligeledes er ukendt.

Sådan ser jeg den.

19-04-2013 23:10 #4| 0

Og den måde han reagerer på til sidst er " Wait what? Did she not recognize me?"

20-04-2013 00:12 #5| 1

for meget Clooney og for lidt bryster i den reklame efter min mening, men hellere den, end den med bjørnen i lænker der danser, trykker væk hver gang den kommer, det er sgu for ondt at se på.

20-04-2013 01:33 #6| 0

Tror at de har sat en post-it note på kunderelations feltet på deres business model canvas hvor der står:

Alle Kunder skal føle sig speciele og vel mødte i alle dele af kundekontakten. Hvis kunden får en god oplevelse ved at gøre forretning med en virksomhed, kommer vedkommende helt sikkert igen, og måske fortæller han sin gode historie videre til tre andre potentielle kunder.Især i disse krisetider er det kun de super skarpeste og dygtigste virksomheder som overlever.

Sagt med 3 ord: Kunden er gud!

Mvh.Simon
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar