Mansion 100K, 2 par sat AI.

#1| 0

Mansion 100K. Vi har 4600 og villain dækker svagt. Har ikke haft konfrontationer før. Blinds er 100/200.

Foldet til villain i SB som completer. Vi har A5 i BB og checker.

Flop: AJ6 ttw.

Villain checker og vi checker bag.

Turn: 2o.

Villain better nu 296 i 400, vi betaler.

River: 5o

Villain better 456 i små 1K, vi raiser til 1122, han skubber for 3K mere.

Kommentarer? Vi sidder 2 og var ret så uenige.

26-02-2007 03:11 #2| 0

Dum situation, men i og med at det er en blind battle ende jeg nok med at betale :-(, virker han som en villain der vil raiser sine A fra sb ??

tror også bare at jeg havde flat callet river

Snoogs

26-02-2007 03:25 #3| 0

Muck den som spillet, men raise preflop :D

26-02-2007 04:23 #4| 0

Enig med Jungleras :-)

26-02-2007 22:24 #5| 0

Bump

26-02-2007 23:02 #6| 0

Den er så klam, Turbo! Man snakker jo konstant om ikke at gå broke i en unraised pot. Men lad os sætte ham på en hånd.

Han limper PF. Ergo mener jeg vi bør slette hænder som A6/AJ. Correct me if I'm wrong.

Dernæst kan han checke floppet, men skyde turn med 34s. Det giver en belly og en FD, altså et semibluff. Den rammer river.

Set. Slowspillet set, men også det finder jeg unlikely. Raiser man ikke PP i tour, når der aktuelt er foldet til, med disse stacks? Lad mig høre din mening om det.

Så har vi hænder som J6/J5/J2 og måske også A2. Alle disse hænder slår vi. Vi har investeret 1122 af 4500. Vi skal altså calle 3378 ind i 9K, eller 36-37 % (hovedregning, sikkert forkert).

Jeg ved det ikke mester. Jeg finder brækspanden frem, kigger på boardet, brækker mig, ryster på hovedet, lukker øjnene og trykker call. Det er fucked.

Btw., hvorfor better du ikke floppet?


EDIT: Tastefejl

27-02-2007 11:10 #7| 0

bump

27-02-2007 11:17 #8| 0

Raise preflop

Bet flop

Raise turn

Flatcall river


Som spillet caller jeg ca 50% af gangene. Måske 60%.

27-02-2007 12:17 #9| 0

Jeg caller også river...

27-02-2007 12:21 #10| 0

@AKP

No shit?

27-02-2007 14:13 #11| 0

Jeg har virkelig efterhånden tænkt en del over denne hånd - synes den er ret spændende!

Når vi checker preflop, synes jeg hånden er PERFEKT spillet på flop og turn!!

Vi får maks value ud af hand range, med check, call call linien. Og ja, enkelte gange lader vi ham ramme, men tror på at det i længden er klart EV+ at spille sådan her.

River hæver jeg nok til små 1500, men det er en smagssag og ikke så vigtig for hånden.

Jeg kan staidg ikke beslutte mig for vores action efter hans skub - INTET i vores linie siger at vi bluffer her (ja, godt nok er der et bustet draw, men hvorfor skulle han så komme over toppen? Desuden er vores reraise så lavt at det tydeligvis er for value!)
Med det in mente tror jeg stadig jeg mucker her - vi kan sagtens spille videre med vores stack :-)

Men den er sgu svær!

27-02-2007 14:16 #12| 0

@Razga

Caller du blot river som spillet?

Nit! ;o)

27-02-2007 15:25 #13| 0

@Løpentin

Læs mancinis post... Jeg caller...

27-02-2007 16:05 #14| 0

Vi forudsætter, at villain ikke skubber en made hand, som ikke slår os (mm han donker den massivt)

1.Enten skubber han river, fordi han læser dit hejs som marginal value (som ikke kan betale rehejs)
2.eller som et busted draw. Du repræsenterer yderst sjældent noget bedre end to par , og han er tilsyneladende villig til at satse på, du ikke ramte maveplaskeren på river.

Hvis villain er tænkende og kan sætte dig på denne range, så kan han skubbe med praktisk talt any two. Spørsmålet er så, om villain er villig til at risikere sit liv på et advanceret move på level 1, hvor han ingen idé har om, om du er donk eller tyr.

Jeg mucker.

27-02-2007 16:48 #15| 0

"Når vi checker preflop, synes jeg hånden er PERFEKT spillet på flop og turn!!"

Det synes jeg ikke. BET FLOPPET, når der nu ikke er raised preflop så forventer han vel ikke ligefrem du har et es.

Udover det synes jeg også du skal raise preflop og turn.

28-02-2007 14:33 #16| 0

Mht. preflop så veksler jeg. Jeg vil egentlig gerne spille A5s i position og dermed tage chancen for at vinde lidt mere. Rammer jeg ikke floppet og han checker til mig, byder jeg der.

På floppet er jeg enten blevet slowplayet eller også har han ikke ramt. Det sidste er klart det mest sandsynlige og jeg får derfor mere value senere ved et check, da mange vil prøve at tage den her.

Turn kan jeg ikke lide at raise. Jeg kan ligne mange hænder ved et call og han byder engang imellem et bluff igen på river.

River spiller sig selv til han 3-better.

Vi muckede. Jeg hældte dog klart til et call, da jeg fandt den marginal og ville gamble istedet for at sidde på en lille stack.
Saibot ville mucke og en tredje der så over skulderen ville også smide. Så det gjorde vi. (tilgengæld stjal jeg blinds en gang imellem i de andre tours når han kiggede væk. Det må jeg ikke særlig ofte for ham :p )

28-02-2007 14:36 #17| 0

@Mancini

"Raiser man ikke PP i tour, når der aktuelt er foldet til, med disse stacks? Lad mig høre din mening om det"

Jo det gør det fleste nok i denne situation, men har ikke spillet lige så mange tours som en del andre PN'ere, så mon ikke de kan svare mere præcist på, hvor mange villains der gør det...

28-02-2007 14:44 #18| 0

Jeg forhøjer PF. Vi har en okay handske her. Men check er efter min mening fin, når du ønsker at "trappe" lidt for at vinde lidt mere value ud af marginale hænder. Jeg hælder faktisk til at bette flop da jeg mener vi kan få value fra Jacks. Men da du checker bag synes jeg det er fint at calle Turn. Som spillet har vi nada info og det samme gælder med ham, så jeg tror faktisk jeg caller river her de fleste dage, tror fint vi kan se dårligere to par. Og lad være med at lytte til Saibot han er så standard :D

28-02-2007 14:55 #19| 0

Jeg vil godt korrektere Mancini og sige at der er rigtig mange som completer fra sb ( specielt når der er foldet rundt og blinds ikke er så høje endnu ift stacks ) med alskens slags hænder fra AJ og ned, plus små pocketpairs. Er selv en af disse.
Som spillet er det en godfeeling om jeg folder eller kalder river. Først på riveraction og uden reads i øvrigt, får i en nogenlunde fornemmelse af hvor i står. Jeg venter 50% af gangene på et bedre spot, og kæmper mig tilbage i touren med min krøblede stack, velvidende at jeg er en fantastisk comebackplayer ;-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar