LIVESTREAM: Følg pokerlandsholdet på Cypern kl. 12:00

#1| 0

Hej PN,

Så er der lidt under en time til de danske drenge - og Sidsel - skal i kamp for Danmark ved European Nations Cup på Cypern.

Du kan følge livestream direkte på PNN.dk her >>


Det danske pokerlandshold klar til kamp på Cypern.
Fra venstre mod højre er det Jesper “Kipster” Hougaard, Lars Bønding, Sidsel Helle Boesen, Frederik Brink, Simon Ravnsbæk og Preben Rasmussen

13-04-2013 12:38 #2| 0


Rige Simon får en del air-time her i starten.
13-04-2013 12:39 #3| 0

Hvas sker der for de kommentatorer. lyder som om de har røget tjald

13-04-2013 13:04 #4| 0

@3ck3

Ja, det lyder til at være sjovt på Cypern.

Stillingen netop nu!

13-04-2013 13:22 #5| 0

synes det virker semi underligt at se en dealer med en ipad agtig dims og spillerne med en tlf agtig dims fremfor bare at bruge kort, håber ikke det er noget der vinder indpas i normale tours.

13-04-2013 13:26 #6| 0

Jeg synes det er en spændende turneringsform, hvor man gør et godt forsøg på at eliminere heldfaktoren i poker. Men frygteligt at høre på de halvfulde kommentatorer...

13-04-2013 13:31 #7| 0

Ja, de kommentatorer ødelægger det hele.. MUTE BUTTON!!! tak for at du fungerer.

13-04-2013 13:40 #8| 0

Som Live. Det virker godt nok stenet at se på - men det må det også være at spille.

Redigeret af poker prince d. 13-04-2013 13:40
13-04-2013 13:47 #9| 0

Var det ikke det her hvor der var snak om at Theo og Gus måske også skulle have været med?

13-04-2013 13:50 #10| 0

Har altid hadet Jesse mays latter.
Denne stream består jo af intet andet end hans latter.

13-04-2013 13:56 #11| 0
Live skrev:
synes det virker semi underligt at se en dealer med en ipad agtig dims og spillerne med en tlf agtig dims fremfor bare at bruge kort, håber ikke det er noget der vinder indpas i normale tours.


Så vidt jeg har forstået spiller de med samme hænder på alle borde, og så giver det jo god mening. Men enig i at det ser fjollet ud.

Nåe ja - det står jo oss i linket.
Redigeret af toesinger d. 13-04-2013 13:58
13-04-2013 14:46 #12| 0
13-04-2013 15:09 #13| 0
Update fra Cypern
13-04-2013 15:18 #14| 0

Hvad tid starter de igen?

13-04-2013 15:21 #15| 0

Witten er i dagens anledning PNN.dks udsendte på Cypern, og han har været flittig til at tage nogle gode stemningsbilleder til os.

Se billederne her på Facebook >>

13-04-2013 15:32 #16| 0
Live skrev:
synes det virker semi underligt at se en dealer med en ipad agtig dims og spillerne med en tlf agtig dims fremfor bare at bruge kort, håber ikke det er noget der vinder indpas i normale tours.


Men de skulle jo have MANGE pakkede kortspil til at ligge som skulle tages i brug for hver hånd. Dette ville jo tage en evighed for arrangørerne at pakke alle de kort til hvert bord.

Jeg forstår godt at de bruger smartphones til denne turneringsform.
13-04-2013 15:34 #17| 1




Sådan spilles moderne live poker i fremtiden :)
13-04-2013 16:45 #18| 0


Udskiftning på feature table - Kipster afløser Ministeren!
13-04-2013 16:55 #19| 0

Dont fix it if it aint broken. Forsøget med at spille med digitale kort på et rigtigt filtbord, er selvklart det næste skridt, men ikke nødvendigvis det rigtige skrift ift poker.
Jeg tror de fleste altid vil være lidt skeptiske ift den kombination. Men det skal da prøves helt sikkert, for at se hvordan det føles.

13-04-2013 18:34 #20| 0

Skal holdet bestå af både mænd og kvinder ?

13-04-2013 21:08 #21| 0

@Dennis

Så vidt jeg kunne forstå, så skal alle hold stille med minimum en kvinde på holdet.

13-04-2013 21:37 #22| 0

Okay så kan man jo godt forstå det :-)

13-04-2013 22:18 #23| 0

Er de stadig i gang? Jeg har bare sort skærm...

13-04-2013 22:22 #24| 0
clrawe skrev:
Er de stadig i gang? Jeg har bare sort skærm...


Nej, de blev færdige for nogle timer siden.

Danmark er nr. 5 efter dag 1 - Irland er i front
14-04-2013 12:20 #25| 0

Landsholdet er i gang igen.

Følg livestream her på PNN.dk

14-04-2013 16:18 #26| 0

Prøver at interessere mig for det her- det eneste jeg har svært ved at forstå er HVAAAD(?!?!!?) ka man vinde? Spiller de for sjov? Det fremgår ingen steder- heller ik på arrangørens site.

Udover det ville det være en glimrende service hvis dealeren havde en samling af de mest anvendte opladere i chipsbakken så man lige ku fylde strøm på imens..

14-04-2013 16:28 #27| 0
clrawe skrev:
Er de stadig i gang? Jeg har bare sort skærm...


Sort skærm er vel ca ligeså spændende som at følge selve spillet, du er ikke gået glip af noget. Håber de ændrer formatet, og rent faktisk spiller rigtigt poker til næste EM/VM, imo.
14-04-2013 17:08 #28| 0
ToxToxTox skrev:
Prøver at interessere mig for det her- det eneste jeg har svært ved at forstå er HVAAAD(?!?!!?) ka man vinde? Spiller de for sjov? Det fremgår ingen steder- heller ik på arrangørens site.


Det eneste vi har kunnet finde frem til er, at Top 6 går videre til Nations Cup (VM) som spilles senere på året.
14-04-2013 17:17 #29| 0

Ka man vinde noget der? :)

14-04-2013 17:22 #30| 0
ToxToxTox skrev:
Ka man vinde noget der? :)


Det finder vi ud af når vi nærmer os eventet, er jeg sikker på ;-)
14-04-2013 19:13 #31| 0

Er der steder man kan følge holdenes score live..?

15-04-2013 13:18 #32| 2
www.pnn.dk/artikler/anders-jensen-med-landsholdskritik-hvorfor-turneringsspillere-til-cashgameformat/

15-04-2013 14:16 #33| 0
Dieb skrev:
www.pnn.dk/artikler/anders-jensen-med-landsholdskritik-hvorfor-turneringsspillere-til-cashgameformat/





Bøh!
15-04-2013 14:26 #34| 6

Kritikken giver umiddelbart meget god mening

15-04-2013 14:44 #35| 0

Enig med PIK i kritikken især at vi har en online kvalifikant med, som ifølge sig selv vandt sig vej i en tour hvor de fleste var sitouts er helt godnat.
DS kunne istedet smide KP kortet, for at få en spiller med, men ikke en random online spiller når det nu er et rent skill game.

15-04-2013 14:53 #36| 0

Det virker i hvert fald dumt, at Danmarks bedste turneringsspillere skal sidde og spille GTO cash-game i to dage i træk. Spørgsmålet er naturligvis, om man kan få Steen V, Sasuke, Thomas E osv. til at tage turen til Cypern. Hvem ved, måske blev de spurgt og sagde nej tak?

Men det kunne være spændende at høre fra de folk der var med, hvor meget viden de havde om konceptet, inden de takkede ja til at deltage.

Mht Danske Spil manden, så er det et eller andet sted fair nok, at de skal have lidt for de penge de smider i det. Det er trods alt dem der betaler for turen mm. Om det så skal være via en turnering at man finder vinderen, ved jeg ikke. Måske har de en VIP spiller, som giver god mening at sende med.

Når alt kommer til alt, så er det vel tæt på at det var Helle der var bedste inde i det koncept af dem der var med?

15-04-2013 18:05 #39| 0

UK gik videre! Du kan se stillingen her www.pnn.dk/nyheder/landsholdet-missede-kvalifikationen-med-solle-seks-point-skuffende/

15-04-2013 18:13 #40| 0

Tak Dieb. Jeg er dog godt bekendt med at de gik videre (selvom det måske kunne tolkes anderledes i min post)
Men hvis man fulgte livestreamen hele dagen i går var det nok det Jesse May snakkede allermest om, og vel havde grineflip over en 10-20 gange. Meget underholdende iøvrigt.
Men måske fandtes der en artikel et sted derude.
Der er i hvert fald rigeligt at tage fat på for de danske pokerjournalister imo.

15-04-2013 18:23 #41| 0

Jeg ved godt hvorfor der er valgt som der er ..

Det er en stor vennegruppe der er afsted. Den er hverken længere eller kortere ..!

15-04-2013 22:16 #42| 3

Det er et tyndt argument at det er en vennegruppe der er af sted. Det er da absolut toppen af de danske tourspillere, og det er kun naturligt at de kender hinanden, da de spiller de samme store livetours.

Om det skal være tour/cash spillere er en anden sag, jeg er som sådan enig i at formatet passer bedre til cashgame spillere, men tilgengæld har de valgte spillere langt mere live erfaring end de fleste cashchefer. Desuden er det nok tvivlsomt om de bedste cashspillere overhovedet ville stille op. Det giver også god mening at vælge nogle, for offtenligheden, kendte ansigter, fremfor nogle mere unknown online grinders.

Jeg synes det er imponerende, at vi har fået samlet et så stærkt hold til at spille en turnering, hvor der ikke er noget på spil udover at forsvare de danske farver. Det er altså ikke fordi de her drenge ikke rejser til dagligt, så turen i sig selv er nok ikke det store værd. Det eneste landsholdspillerne får ud af det her, er reelt set lidt positiv omtale og en tur på til det eksotiske cypern, hvor de havde nogle ret lange arbejdsdage.

Kæmpe thumps up fra mig for at bakke op om projektet!!

p.s. er enig i at det med kvalspilleren er latterligt.

15-04-2013 22:58 #43| 0

Jeg sagde vidst intet om det ikke var toppen i DK?!

16-04-2013 03:59 #44| 1


Netop landet fra en 12 timers hjemtur fra Cypern. Alt i alt var det en super hyggelig tur med et rigtig fedt sjak. Jeg lærte blandt andet Sidsel at kende, super sød og virkede også rigtig kompetent. Jeg vil tro hun var den stærkeste/top 2-3 stykker af de kvindelige deltagere ved European Nations Cup.

Resortet var utrolig flot og intentionerne fra IPFs side meget ambitiøse. Under overfladen var der dog nogle ret alvorlige ridser i lakken.

Teknikken: Konceptet med smartphones og en dealer som taster alle actions ind på en tablet er jeg ikke solgt på. Hvis man insisterer på at alt skal foregå elektronisk, så burde man have lavet borde hvor alle devices er koblet hinanden under filten. Det trådløse koncept haltede og det blev ikke bedre af at hotellets ellers specielt til lejligheden opsatte wifi slet ikke kunne følge med. I perioder var ventetiden ulidelig. Man formåede også at miste en række hænder, som så blev helt fjernet pga diverse fejl. Visse pga et uprøvet system, andre pga menneskelige fejl. På et bord fik man placeret knappen forkert ret tidligt i sessionen, hvilket jo så betyder at alle deres hænder blev ugyldige.

Formatet: På Dag 1 havde holdene tydeligvis ikke helt forstået pointsystemet. Der blev spillet fornuftig poker med udgangspunkt i at optimere ens værdi og vinde flest mulige big blinds. På daværende tidspunkt havde vi indtrykket af at ens score blev tildelt på baggrund af holdets samlede +/- chip akkumulering i hver enkelt hånd. På det danske hold begyndte vi i løbet Dag 1 at spekulere i om ikke man skulle presse hårdere hvis man rodede sig ud i spots med magumba hænder. Hvis du alligevel stod til at tabe 1.500, hvorfor så ikke gå efter guldet og hakke en fuld 10k stack ind? Tabte man de 1.500 ville det alligevel blive svært for holdet at ende med en god score i pågældende hånd, så det ekstra tab på 8.500 betød ikke alverden.

Denne observation blev endnu tydligere på Dag 2, hvor vi noterede os at særligt esterne og russerne og til sidst englænderne praktiserede en mystisk spilleform, hvor de tilsyneladende randomly overbettede all-in med junkhænder. Samtidig styrtede begge hold op af leaderboardet blandt andet forbi os. De havde luret at man tjente point ved at vinde over de andre spillere der fik den samme hånd i den tilsvarende plads. Dvs at hvis det lykkedes én at tjene 75-300 chips med J3o fra utg+1, mens alle andre tjente 0, så fik man jo max-score. Det var jo vildt profitabelt da folk alt for langsomt begyndte at tilpasse deres calling ranges. Det gav en besynderlig dynamik hvor det blev en vindende spillestil at jamme pre eller på flops eller i generelt hvor man bare vurderede at man havde maksimalt FE til at tjene en lille smule med en junkhånd, som andre ville folde. Det er en virkelig uheldig udvikling når tanken med Duplicate Poker er at påvise pokerens berettigelse som et dygtighedsspil.

Collusion: Personligt sad jeg på et fornuftigt bord hvor der blev spillet almindelig tænkende poker indtil sidste session, hvor tju-bang-74off spillestilen begyndte at træde i karakter. Jeg føler mig overbevist at alt foregik efter bogen hos os. Der gik dog masser af historier om folk der havde givet signaler, håndtegn og sågar direkte kommunikeret på deres eget sprog. Et hold indrømmede tilmed at have snydt i én hånd, de blev straffet med at tabe den pågældende hånd. Folk blev taget med mobiler i spillelokalet, trods gentagne advarsler om at det var strengt ulovligt osv. Alt i alt er det mit ikke mit indtryk at collusion var et voldsomt problem, men der forekom definitivt visse uhensigtsmæssige situationer. Mens det selvfølgelig er drivende indlysende at skyde skylden på de pågældende spillere/lande, så vil jeg i ligeså høj grad pege fingre af en halvsløj turneringsledelse (australske TD var helt på månen) som tilsyneladende blev overrasket over det ville blive for fristende for visse at afprøve grænser.

Trods alle manglerne så håber jeg at Duplicate Poker har en fremtid. IPF havde gjort en kanon indsats med at sætte et event op, men selve spilkonceptet var en fiasko. Jeg synes at turneringsledelsen fejlede på en masse fronter. Det kan ikke passe at man flyver en masse pokerspillere dyrt ind, for at lade dem agere forsøgskaniner i et stendødt spilkoncept. Det havde ikke taget mange tests at spotte et hav af leaks. En masse af de problemer der var, kunne have været løst ved simple pretests af teknologien og scoringssystemet. Jeg er trods alt glad for jeg trådte til som "indskifter" for landsholdet. Det sociale var i top, til trods for at pokeren skuffede.

Yderligere vil jeg lige knytte en kort kommentar til debatten omkring udtagelse af holdet. Der er ingen tvivl om at hvis Jes Bondo's eneste prioritet var at sammensætte et hold af 6 danskere der var bedst egnet til at spille netop dette 200bb NL cashgame lignende format, så ville kun Sidsel og evt. borg få genvalg. Tøstesen, Sasuke, IWS, Tox m. fl. ville givetvis rundspille Bønding, Brink og jeg i 200bb NL cashgame på nettet. Jeg antager deres edge mindskes omkring et livebord, men de ville stadig kunne squeeze nogle procenters equity ud af spots som vi andre ikke formår. Det er dog min klare overbevisning at IPF foretrækker den eksponering og ikke mindst blåstempling de får ved at have de respektive landes mest kendte spillere med. Jeg TROR at sponsorer (i dette tilfælde DS) tænker det samme, men her er jeg i modsætning til IPF, ikke villig til at lægge hovedet på blokken. Hvis IPF om en årrække er en anerkendt organisation og Duplicate Poker et gennemført koncept med en fast plads ved OL for mindsport games, så kan det være at snakken er anderledes.

Visse har undret sig over hvad vi spillede om. Der var ingen skillinger (udover lidt sidebetting) på spil, men de 6 bedste hold kvallede til VM (rygterne siger Rio) i slutningen af året. Her antager jeg at der kommer pengepræmier, og så er det naturligvis surt at vi lige netop missede cuttet. Det kan dog komme på tale at Danmark modtager et wildcard. Når arrangørerne så skal træffe beslutningen, så må DPF jo så vælge hvilken salgsstrategi man vil lægge. Enten håber man at navne som Gus Hansen, Theo Jørgensen og Simon Ravnsbæk giver genlyd eller også fremviser man grafer fra stabilt vindende danske pokereksperter.
16-04-2013 06:07 #45| 1

Fedt med lidt opdatering Kipster.

16-04-2013 08:03 #47| 0

Dejlig detaljeret beretning Kipster.

Hvis det er i Brasilien at VM forgår, muligvis i tilknytning til VM i fodbold? og man får betalt rejse+ophold er det vel også en fin præmie i sig selv tiltrods for at deltagere fra DK hovedsageligt er folk der har nok med penge til at kunne rejse og desuden rejser ret ofte i forvejen.
Og mon ikke DK får et wildcard hvis gus lover at stille op, som du siger.

Og helt hen i vejret ja, at konceptet ikke var blevet afprøvet noget mere, frem for at i skulle være forsøgspersoner.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar