Købte ny zowie skærm og så har den pixelfejl...suk

#1| 0


Har haft min nye skærm i 1 dag og ser så første gang jeg prøver den at der en micro pixelfejl nede i bunden af skærmen...


hvad gør man nu ?


skriver at man fortryder købet og sender den tilbage med pakkepost koster vidst 60 kr. eftersom den vejer 10,5 kg.


eller kontakter jeg wupti og siger der er en pixelfejl og jeg gerne vil have den byttet......synes at have hørt en gang i gamle dage at det skal være en størrere pixelfejl for at man kan sige at den skal skiftes ??


desuden tror jeg den har været solgt før eftersom der mangler et HDMI-kabel i kasse og synes ikke at kassen var så "crispy" at åbne



EDIT: fandt lige denne her https://www.dustin.dk/site/dkb/images/DustinImages/Images/PDF/benq_pixelpolicy.pdf




Hvad gør en klog ??


på forhånd tak!


jegersqok

Redigeret af jegersqok d. 03-12-2016 23:46
04-12-2016 01:58 #2| 6

Ring til dem og forklar situationen? Hvis de siger en pixelfejl er for lidt, så siger du at du fortryder købet :)

04-12-2016 12:03 #3| 0

Jeg er ikke den store gamer eller ekspert, men er det ikke fuldstændig ligegyldigt om der er en lille prik der lyser nede i hjørnet?

Det er ikke for at være flabet men hvad er problemet? Forstyrrer den øjet?

04-12-2016 12:17 #4| 3

Det er mega irriterende hvis man har stirret sig blind på en pixelfejl. Wupti er en giga forretning, med god service, (hvad jeg har prøvet), så tror ikke på at de ikke godtager du ikke er tilfreds, og bare bytter den.



---EDIT: Please lad være med bare at pakke den ned og lave en normal retur, så er de ikke klar over der er en fejl på skærmen, og den bliver sendt ud til den næste som gerne vil have sådan en skærm. Det er garanteret sådan du har fået den du har nu.

Redigeret af McKiki d. 04-12-2016 12:18
04-12-2016 12:31 #5| 1
McKiki skrev:Det er mega irriterende hvis man har stirret sig blind på en pixelfejl. Wupti er en giga forretning, med god service, (hvad jeg har prøvet), så tror ikke på at de ikke godtager du ikke er tilfreds, og bare bytter den.


---EDIT: Please lad være med bare at pakke den ned og lave en normal retur, så er de ikke klar over der er en fejl på skærmen, og den bliver sendt ud til den næste som gerne vil have sådan en skærm. Det er garanteret sådan du har fået den du har nu.

Hehe, du skriver først at det er en giga forretning, med god service. Derefter skriver du, at de sender returvarer ud til deres kunder, uden at gennemteste produktet og efterse, at der er det i kassen, der skal være? Bum bum.. Jeg kan garantere dig for, at lavede en af mine medarbejdere dét stunt, var der en skriftlig advarsel i Julegave. ;)

04-12-2016 12:51 #6| 0
manonfire skrev:Jeg er ikke den store gamer eller ekspert, men er det ikke fuldstændig ligegyldigt om der er en lille prik der lyser nede i hjørnet?
Det er ikke for at være flabet men hvad er problemet? Forstyrrer den øjet?

Du vil vel heller ikke købe et tv til 10000kr, og så har det en lille pixelfejl nede i bunden. :D

04-12-2016 14:46 #7| 3
GodPreben skrev: Du vil vel heller ikke købe et tv til 10000kr, og så har det en lille pixelfejl nede i bunden. :D

Jeg ville være fløjtende ligeglad.

Det er det jeg (ret tydeligt)prøver at pointere.


Redigeret af manonfire d. 04-12-2016 14:47
04-12-2016 16:02 #8| 4
manonfire skrev: Jeg ville være fløjtende ligeglad.
Det er det jeg (ret tydeligt)prøver at pointere.


Det er jo bare retarderet. :-) Oh well.

04-12-2016 16:46 #9| 0
McKiki skrev:Det er mega irriterende hvis man har stirret sig blind på en pixelfejl. Wupti er en giga forretning, med god service, (hvad jeg har prøvet), så tror ikke på at de ikke godtager du ikke er tilfreds, og bare bytter den.


---EDIT: Please lad være med bare at pakke den ned og lave en normal retur, så er de ikke klar over der er en fejl på skærmen, og den bliver sendt ud til den næste som gerne vil have sådan en skærm. Det er garanteret sådan du har fået den du har nu.

Det er lige præcis det man gør. kan ikke lade være med at se om den er der hele tiden.


Jeg har valgt at lave en "normal" retur men skrevet i begrundelsen at det var impulskøb plus at den har en lille pixel fejl, så andre forhånemtlig ikke får den.

har valgt ikke at lave det som en reklamation da jeg ikke har retten på min side (se billede eller link)og hvis det kommer så langt at de ikke vil give mig penegene tilbage pga benq's fejlpolitik og det overskrider de 14 dages retur som er min fortrydelsesfrist.


http://www.benq.com.au/support/warranty?product=LED%20Lighting




jegersqok

Redigeret af jegersqok d. 04-12-2016 16:50
04-12-2016 18:01 #10| 0
manonfire skrev: Jeg ville være fløjtende ligeglad.
Det er det jeg (ret tydeligt)prøver at pointere.


Det er jo helt hen i vejret det der. :-D

Hvordan er dit syn på biler, cykler eller andre brugsgenstande som du køber og har en defekt?

04-12-2016 18:06 #11| 1
JinXXX skrev: Det er jo helt hen i vejret det der. :-D
Hvordan er dit syn på biler, cykler eller andre brugsgenstande som du køber og har en defekt?

Nu er pixel fejlen jo så ualmindeligt lille at det ville svare til du fik en ny bil hvor den ene pære i lygten ikke virkede.

Forstår ikke at den lille fejl kan have nogen betydning jovist er det da irriterende at man har en pixel fejl, men det sted den sidder kan den da aldrig generer dig. I så fald sætter du så også gaffa tape over den lysende tændknap der trods alt må forstyrre mere.

04-12-2016 19:02 #12| 0
GrimGladGris skrev: Hehe, du skriver først at det er en giga forretning, med god service. Derefter skriver du, at de sender returvarer ud til deres kunder, uden at gennemteste produktet og efterse, at der er det i kassen, der skal være? Bum bum.. Jeg kan garantere dig for, at lavede en af mine medarbejdere dét stunt, var der en skriftlig advarsel i Julegave. ;)

Folk pakker deres ting forsigtigt op, og taper dem forsigtigt til igen, så det ikke kan ses den har været åben, også sender de den retur som fortrydt køb.



..Hvilket jeg hos nogen forretninger godt kan forstå. Det er hos mange en anden procedure man skal igennem hvis der er fejl på sin vare, end hvis man bare fortryder, og derfor går det hurtigere bare at pakke den forsigtigt ned og kalde den retur. Det var f.eks et problem Fona havde. Købte du en slærm med fejl, som du opdagede samme dag du købte det, og kom ned og afleverede det, så kunne du ikke bare få et nyt, det skulle sendes ind til reperation, som kunne tage op til 2 uger.

Redigeret af McKiki d. 04-12-2016 19:05
05-12-2016 00:40 #13| 7

Hvad sker der for dødpixelelskerne? Det er sgu et nyt mystisk niveau af trolling. Ellers må det være en eller anden form for ny religion, som jeg ikke lige er blevet informeret om.


Fra erfaring: når der er en død pixel på skærmen, så får den ca. 135x mere opmærksomhed end den gennemsnitlige pixel. Og sjovt nok, så er den information den leverer korrekt lige så ofte som minutviseren på et dødt ur. Spild af hjernekapacitet.

05-12-2016 01:52 #14| 0
McKiki skrev:
Folk pakker deres ting forsigtigt op, og taper dem forsigtigt til igen, så det ikke kan ses den har været åben, også sender de den retur som fortrydt køb.


..Hvilket jeg hos nogen forretninger godt kan forstå. Det er hos mange en anden procedure man skal igennem hvis der er fejl på sin vare, end hvis man bare fortryder, og derfor går det hurtigere bare at pakke den forsigtigt ned og kalde den retur. Det var f.eks et problem Fona havde. Købte du en slærm med fejl, som du opdagede samme dag du købte det, og kom ned og afleverede det, så kunne du ikke bare få et nyt, det skulle sendes ind til reperation, som kunne tage op til 2 uger.

Jeg er skam helt med på, at der er forskellige niveauer af "returvare-procedurer", men det er jo alt sammen et anliggende mellem forhandler og leverandør, hvilke former for dekort osv der er aftalt, det er backoffice. Det ændre bare ikke på, at hvis nu man fx handler med tøj eller forbrugsvarer, så ved man også at en stor del af det afsatte kommer retur igen. Særligt, når man har lidt kendskab til fx de unges "moral", så ved man at vel snart sagt, 80 ud af 100 gymnasiepiger, bestiller festkjoler osv til levering fredag, har det på i byen fredag/lørdag, og sender det retur mandag morgen.. Så har man som forhandler en vis forpligtigelse til minutiøst at kvalitetsteste de returvarer, for at se om det er noget der kan sælges, eller det skal direkte i containeren. :) Det er jo som sådan ikke anderledes end hvis man har handlet i en fysisk butik/varehus, fx værktøj, der bliver varen jo også testet inden man sætter den tilbage på hylden. Eneste forskel, er de 14 dages returret folk har på nettet, modsat en fysisk forretning. :)

Redigeret af GrimGladGris d. 05-12-2016 02:06
05-12-2016 03:13 #15| 0
DoubleAcesDK skrev:
Nu er pixel fejlen jo så ualmindeligt lille at det ville svare til du fik en ny bil hvor den ene pære i lygten ikke virkede.
Forstår ikke at den lille fejl kan have nogen betydning jovist er det da irriterende at man har en pixel fejl, men det sted den sidder kan den da aldrig generer dig. I så fald sætter du så også gaffa tape over den lysende tændknap der trods alt må forstyrre mere.

Håbløs sammenligning. Pæren kan skiftes og vil ske uden beregning. Hvad med en pixel-fejl?


@OP Send skærmen retur og bestil en ny. Hvis den nye pakke bærer præg af at have været åben så nægt modtagelse og find en anden sælger.

06-12-2016 09:01 #16| 0
GrimGladGris skrev:
Jeg er skam helt med på, at der er forskellige niveauer af "returvare-procedurer", men det er jo alt sammen et anliggende mellem forhandler og leverandør, hvilke former for dekort osv der er aftalt, det er backoffice. Det ændre bare ikke på, at hvis nu man fx handler med tøj eller forbrugsvarer, så ved man også at en stor del af det afsatte kommer retur igen. Særligt, når man har lidt kendskab til fx de unges "moral", så ved man at vel snart sagt, 80 ud af 100 gymnasiepiger, bestiller festkjoler osv til levering fredag, har det på i byen fredag/lørdag, og sender det retur mandag morgen.. Så har man som forhandler en vis forpligtigelse til minutiøst at kvalitetsteste de returvarer, for at se om det er noget der kan sælges, eller det skal direkte i containeren. :) Det er jo som sådan ikke anderledes end hvis man har handlet i en fysisk butik/varehus, fx værktøj, der bliver varen jo også testet inden man sætter den tilbage på hylden. Eneste forskel, er de 14 dages returret folk har på nettet, modsat en fysisk forretning. :)

Jeg er enig med dig. Men du overser lidt det jeg skriver. Det jeg siger jeg mener er sket med OPs skærm, er at den som har haft den inden ham, har pakket den ned igen så det ser ud som om den ikke har været åbnet. (Det kan lade sig gøre) Hvis det ikke ser ud som om varen er blevet åbnet, (det burde naturligvis have været tjekket bedre) så bliver den naturligvis ikke tjekket for fejl.

06-12-2016 10:23 #17| 0
McKiki skrev: Jeg er enig med dig. Men du overser lidt det jeg skriver. Det jeg siger jeg mener er sket med OPs skærm, er at den som har haft den inden ham, har pakket den ned igen så det ser ud som om den ikke har været åbnet. (Det kan lade sig gøre) Hvis det ikke ser ud som om varen er blevet åbnet, (det burde naturligvis have været tjekket bedre) så bliver den naturligvis ikke tjekket for fejl.

Hehe jeg overser det skam ikke, men jeg køber ikke præmissen om, at det kan ske. Det må IKKE ske, derfor hele min diskurs med en skriftlig advarsel.. :) Det er så uacceptabelt på så mange plan, at ja.. Der er ikke nogen undskyldning for at sende sådan en vare ud til kunden. :)

15-05-2017 18:30 #18| 0

Ligner ikke en pixelfejl, men en "stuck pixel".


Du kan prøve at køre http://www.jscreenfix.com/fix.html eller daske til området ganske forsigtigt (Det er bare lidt svært når det er i bunden, I know :P).

15-05-2017 18:34 #19| 3
HestenTonny skrev:Ligner ikke en pixelfejl, men en "stuck pixel".

Du kan prøve at køre http://www.jscreenfix.com/fix.html eller daske til området ganske forsigtigt (Det er bare lidt svært når det er i bunden, I know :P).

Har du tjekket datoen?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar