JuleWW2013 - Evalueringstråd

#1
Denne tråd åbner, når solen står op på DAG 8, for så er spillet slut.

Link til gms balanceringstanker

Redigeret af Holstt d. 31-12-2013 02:54
31-12-2013 02:07 #2
OP
Solen er stået op. Således endte spillet: pisuglerne (wolves) vandt spillet!

Tillykke





Dead
Bridgeking, villa tracker, flænset ihjel N4.
ZorroDk, villa, flænset ihjel N1.
Mollematen, conditional one time villa seer, lynchet D2.
chrja, conditional 1 shot sniper wolf, lynchet D4.
Alexanderbp, villa, flænset ihjel N2
Random, villa angel, lynchet D1.
Walth, conditional 1 shot villa vigilante, lynchet D3.
CykelNille, villa back-up vigilante, flænset ihjel N7.
LasVal, villa, lynchet D6.
DarkXoiX, villa watcher, lynchet D7.
Nilsson, villa, flænset ihjel N5
Rokamp90, villa half seer, skuddræbt N1.
Mihan29, lost seer wolf, dræbt af både armbrøst-sølvpil og sølvdolk N3.
Vidx, 1 shot villa vigilante, dræbt af armbrøst-pil N2.
Madsmk, 2 shot villa vigilante, flænset ihjel N6.
robertoloda, watcher wolf, skuddræbt N4.
NotACop, blocker wolf, lynchet D5.
Alien82, villa, dolket ihjel N1.
Ploven13, villa half seer, flænset ihjel N3.


Alive
henrikthing, 1 shot vigilante wolf
rickrick, conditional 1 time villa seer
Redigeret af Holstt d. 31-12-2013 02:41
31-12-2013 02:29 #3

Forvirringen er total :O

Redigeret af toganim d. 31-12-2013 02:29
31-12-2013 02:42 #4
OP
toganim skrev:
Forvirringen er total :O


Lynch af toganim iscenesat af Miley:

31-12-2013 02:46 #5
31-12-2013 02:48 #6

Gg tak for spillet alle. Er på vej i seng, så har ikke lige tid til længere kommentarer, men tillykke med sejren til ulvene. Imponerende du undgik et lynch på sidstedagen, Henrik. Jeg troede du var 100% locked Lynch. Og hvor skulle jeg bare have holdt min kæft til sidst på D6..

Mange tak for et godt spil, Holstt. Sjov historie, tilsyneladende fin balance?
Jeg har ihvertfald lært en masse som stor nybegynder!

31-12-2013 02:54 #7

Tak for spillet alle. Det var en fornøjelse at prøve at være ulv også. Og tak til Holstt for at modde hele vejen igennem :)
Super well played af Henrik at brawle sig igennem to dage med stor heat på sig, og sikre sejren for os ulve.
Helt sick at LasVal ender med at blive lynched. Har aldrig set så klar en villa, og så sker det alligevel :D

31-12-2013 02:57 #8

Det er fanme godt spillet henrik! GG og tillykke til ulvene!

Der kom desværre RL ting i vejen, som gjorde at jeg ikke kunne "redde" mig selv ved EOD.
Havde i øvrigt aldrig regnet med at CN ville flippe på mig! :S

Havde jeg overlevet lynch, havde ulvene prob. stadig vundet, da jeg så ville have stemt CN (sammen med rick) grundet hans flip på mig.

Overall en meget imponerende indsats af ulvene! WP GG.

Og tusind tak til Holstt for modding - ALT kørte lige efter bogen, og sammensætningen med Graveyard, Spilletråd, Side-event osv, var bare super godt fundet på. :)
En glædelig spiloplevelse!

31-12-2013 02:58 #9

Hold kæft hvor er jeg glad for Henrik er ulv. Så giver hans ensidige tunnel meget mere mening, og jeg er langt mindre tiltet over ham.

Tillykke Henrik, wp.

Truce?

31-12-2013 03:00 #10

Sorry Lasval. Det var dit digt på d2, der gjorde det for mig. Jeg var nødt til at træffe en beslutning.

Og sorry til Dark også.

Wp henrik.

31-12-2013 03:01 #11

Jeg var SÅ tæt på at stemme henrik på d6 :)

31-12-2013 03:01 #12

Fandt Mihan og ulvene i øvrigt hinanden?

31-12-2013 03:01 #13

@CN

Grunden til at du stemte på mig var at jeg lavede et digt D2, hvorefter Vidx bliver taget ud N2, right?

Havde jeg været 1-shot villavig, havde jeg claimet dette, indeed.
MEN havde jeg været ulv, tror du så ikke også at jeg ville have claimet det?
Giver ingen mening, IKKE at gøre (som ulv) det det jo kan tolkes præcis, som det gjorde.

Er jeg ulv og har dræbt Vidx, er der jo ingen som kan counterclaime.

31-12-2013 03:02 #14
OP
CykelNille skrev:
Fandt Mihan og ulvene i øvrigt hinanden?


Nej, faktisk utroligt, at de ikke gjorde det, for der var tre måder at finde hinanden på.
31-12-2013 03:03 #15

Jeg må igen lige sige, at jeg er meget imponeret over henrik og NAC's præstation.

imo fortjener i sgu sejren drenge :)

31-12-2013 03:03 #16
CykelNille skrev:
Fandt Mihan og ulvene i øvrigt hinanden?

Nope, ret sjovt, når Mihan i ren spilværdi, havde den bedste rolle af alle, måske også derfor at vi følte setup virkede sick pro-villa undervejs. Altså fordi vi ikke vidste hvordan vi selv peekede ham ulv, samt at vi ikke ville kunne NK'e ham.
Redigeret af NotACop d. 31-12-2013 03:04
31-12-2013 03:03 #17

Dark hvad sker der i øvrigt for at du glemmer at sende NA to gange :D

31-12-2013 03:07 #18

Btw på D5 hvor jeg glemmer at få stemt Dark, så jeg endte i flip og røg ud, havde jeg simpelthen glemt tiden, og kommer ud af et spil League of Legends 2 minutter for sent, til at jeg kan se Henrik havde gjort opmærksom på hvad der foregik i tråden på Skype. Skal dog også indrømme, at jeg ikke havde set det komme, ihvertfald ikke ret sandsynligt :)

31-12-2013 03:09 #19

Guderne må i øvrigt vide hvorfor jeg ikke var clear for længe siden :)

31-12-2013 03:10 #20

Synes RB'eren er den bedste rolle.

Det var en steneren dag, da vi vandt det flip. Jeg jublede højlydt! Gjorde jeg også da jeg fandt ud af, jeg havde dræbt en ulv - herre antiklimaks, da jeg så han var lost :(

31-12-2013 03:10 #21
CykelNille skrev:
Dark hvad sker der i øvrigt for at du glemmer at sende NA to gange :D


Ja, det er åndssvagt... D1 er jeg dog semi-undskyldt.. Jeg var 100% på man bare fik et random peek, og jeg troede i øvrigt der var lang nat, så jeg kunne sende når jeg vågnede.

I øvrigt kæmpe respekt til dig CN... Du var den eneste, sammen med madsmk, der gad at give mig en chance for at være villa.. Du fandt frem til flere villa-posts fra mig, og holdt mig inde i F6... Tak for det.
31-12-2013 03:12 #22

Wp
Irriterer mig grænseløst jeg skulle dø så tidligt :/

31-12-2013 03:13 #23

@Dark

Det værste er, at jeg midt på d6 ikke kunne se andre end henrik som ulv, men ender med at få overbevist mig selv om at det må være dig eller lasval.

Håbløst :)

31-12-2013 03:13 #24

Nu hvor vi er ved det; Hvem havde i besøgt, hvis i havde vundet "Præmien" ?

Er det helt forkert at besøge Ploven? For mig var det dén eneste option.

31-12-2013 03:13 #25
Alexanderbp skrev:
Wp
Irriterer mig grænseløst jeg skulle dø så tidligt :/

Elskede da du for en kort stund lockede mig villa :P
31-12-2013 03:15 #26
Holstt skrev:
CykelNille skrev:
Fandt Mihan og ulvene i øvrigt hinanden?


Nej, faktisk utroligt, at de ikke gjorde det, for der var tre måder at finde hinanden på.


Kan ikke finde den 3., enlighten me pls :P
31-12-2013 03:15 #27

CykelNille 22-12-2013 23:22
... men jeg må bare ud med det!

PLOVEN ER ULV!!!!

Jeg forventer selvfølgelig ikke et svar :D . Men jeg glæder mig til at få props for awesomeness i eval! :D

hjerter

31-12-2013 03:17 #28

Vil gerne undskylde for min manglende deltagelse, men jeg blev bombaderet med IRL ting lige pludselig. Og kom så lang bagefter at det var umuligt at indhente følte jeg.

Til spillet vil jeg sige at jeg slet ikke forstår LasVal nogensinde bliver lynchet, har aldrig set så klokkeklar en villa før. (Mby biased fordi jeg peekede ham d1).

MVPS: madsmk og LasVal.

31-12-2013 03:17 #29

Haha :) altid noget det var kort I guess, må dog indrømme at jeg har svært ved at læse dig igennem når du laver de der posts med postnr og kommentar.
Må nok ærligt indrømme at jeg skipper alle den slags indlæg, og du har ret mange af dem :D

Ikke destro mindre Wp :)

31-12-2013 03:18 #30

@Mihan

Lasval var villagery på tone og aktivitet. Jeg synes ærlig talt alle var sygt villagery på tone :)

31-12-2013 03:18 #31

Kanon claim af Mads i øvrigt

31-12-2013 03:18 #32
Alexanderbp skrev:
Haha :) altid noget det var kort I guess, må dog indrømme at jeg har svært ved at læse dig igennem når du laver de der posts med postnr og kommentar.
Må nok ærligt indrømme at jeg skipper alle den slags indlæg, og du har ret mange af dem :D

Ikke destro mindre Wp :)


+1

Det er super arbejde, men bare så sick uoverskueligt, at skulle læse igennem! :)
31-12-2013 03:18 #33
OP
Mihan29 skrev:
Holstt skrev:
CykelNille skrev:
Fandt Mihan og ulvene i øvrigt hinanden?


Nej, faktisk utroligt, at de ikke gjorde det, for der var tre måder at finde hinanden på.


Kan ikke finde den 3., enlighten me pls :P


1. Lost wolf peeker en ulv.

2. Wolf blocker forsøger at give lost wolf chili.

3. Wolf forsøger NK på lost wolf.
31-12-2013 03:19 #34
CykelNille skrev:
@Mihan

Lasval var villagery på tone og aktivitet. Jeg synes ærlig talt alle var sygt villagery på tone :)


143 indlæg på en dag + lange gennemgange af forskellige spillere, har meget svært ved at se en ulv spille som han gjorde dagen før han blev lynchet :)
31-12-2013 03:19 #35

I øvrigt sygt at vi med 21 spillere formår kun at få peeket to. Village var ikke prangende gode de første to dage :P

31-12-2013 03:21 #36
CykelNille skrev:
I øvrigt sygt at vi med 21 spillere formår kun at få peeket to. Village var ikke prangende gode de første to dage :P


Enig, og jeg tager også en del af skylden her. Min D1 er jo helt væk. Burde aldrig have outet mig selv vanilla der.

Prøver så at komme efter det på D2, hvilket besvarer dit spørgsmål om hvorfor jeg laver et digt ;)
31-12-2013 03:21 #37
OP
LasVal skrev:
Nu hvor vi er ved det; Hvem havde i besøgt, hvis i havde vundet "Præmien" ?

Er det helt forkert at besøge Ploven? For mig var det dén eneste option.


Ploven glemte at peeke den nat, han døde, så han havde ingen seerinfo.


Men Rokamp peekede LasVal, den nat han blev flænset, så han havde været fin at skrive et brev til. Faktisk havde dette vundet spillet for villas!
Redigeret af Holstt d. 31-12-2013 03:22
31-12-2013 03:22 #38
Holstt skrev:
LasVal skrev:
Nu hvor vi er ved det; Hvem havde i besøgt, hvis i havde vundet "Præmien" ?

Er det helt forkert at besøge Ploven? For mig var det dén eneste option.


Ploven glemte at peeke den nat, han døde, så han havde ingen seerinfo.


Men Rokamp peekede LasVal, den nat han blev flænset, så han havde været fin at skrive et brev til. Faktisk havde dette vundet spillet for villas!


Huh?

Dvs. halfseers fik peeks samme nætter?
31-12-2013 03:23 #39

Og nu vil jeg gerne have lov at understrege at min arbejdsindsats er 100% rolleneutralt, bare så folk husker det en anden gang :D Selvom det mest var Henrik der kørte på det :)

31-12-2013 03:23 #40
LasVal skrev:
Holstt skrev:
LasVal skrev:
Nu hvor vi er ved det; Hvem havde i besøgt, hvis i havde vundet "Præmien" ?

Er det helt forkert at besøge Ploven? For mig var det dén eneste option.


Ploven glemte at peeke den nat, han døde, så han havde ingen seerinfo.


Men Rokamp peekede LasVal, den nat han blev flænset, så han havde været fin at skrive et brev til. Faktisk havde dette vundet spillet for villas!


Huh?

Dvs. halfseers fik peeks samme nætter?

Rokamp var vidst halfseer i den forstand at han havde 50% chance for et peek.
31-12-2013 03:26 #41
OP
LasVal skrev:
Holstt skrev:
LasVal skrev:
Nu hvor vi er ved det; Hvem havde i besøgt, hvis i havde vundet "Præmien" ?

Er det helt forkert at besøge Ploven? For mig var det dén eneste option.


Ploven glemte at peeke den nat, han døde, så han havde ingen seerinfo.


Men Rokamp peekede LasVal, den nat han blev flænset, så han havde været fin at skrive et brev til. Faktisk havde dette vundet spillet for villas!


Huh?

Dvs. halfseers fik peeks samme nætter?



Den ene half seer peekede hver anden nat. Den anden seer peekede hver nat med 50% sandsynlighed for at peeket gik hjem.
31-12-2013 03:28 #42

Jeg tilter i øvrigt over jeg aldrig får respekt som villa på sidstedagen... Er min arbejdsindsats virkelig så stort et ulvetell :D?

31-12-2013 03:32 #43
Mihan29 skrev:
Vil gerne undskylde for min manglende deltagelse, men jeg blev bombaderet med IRL ting lige pludselig. Og kom så lang bagefter at det var umuligt at indhente følte jeg.

Til spillet vil jeg sige at jeg slet ikke forstår LasVal nogensinde bliver lynchet, har aldrig set så klokkeklar en villa før. (Mby biased fordi jeg peekede ham d1).

MVPS: madsmk og LasVal.


Det tænkte jeg nok. Bed mærke i, at du slet ikke var up2date, men at du lagde villapeek af mig. Du har ingen grund til at lyve, da ulvene måske anser dig som seer og NK'er dig, hvorved i kunne blive forenet.

Det ville faktisk gøre CN's claim mere troværdigt.
31-12-2013 03:37 #44

Det er altid så skide nemt at sidde og spille bagklog i eval.

Bottomline, henrik ville nok have vundet i endgame 9/10 imo.

31-12-2013 03:48 #45
LasVal skrev:
Det er altid så skide nemt at sidde og spille bagklog i eval.

Bottomline, henrik ville nok have vundet i endgame 9/10 imo.

Bagklog, sikkert, men henrik burde aldrig vinde 9/10 der
31-12-2013 04:07 #46

SUCK IT!!!

@dark
Jeg var ulv - truce indeed. Beklager hvis du synes nogle af mine posts var hårde, jeg var ligesom presset til at gå all in :P

Især fordi gm kom til at spewe dig villa på D6, godt det kun var mig der opdagede det :)

31-12-2013 04:10 #47

I retrospekt en meget sjov pm-udveksling fra D5...

31-12-2013 04:14 #48

Kæmpe tak til NAC, chrja og robertoloda - grineren spil og kanon ulvechat. Virkelig solidt first time ulvespil af NAC!

Ærgerligt at vi ikke fandt mihan - som kuriosum kan nævnes, at den eneste option vi havde diskuteret blandt ulvene for at vi kunne peeke efter lost wolf var med watcherrollen - det var så den eneste måde vi ikke kunne finde ham på, apparently :D

Jeg tror personligt, det mest grineren øjeblik i hele spillet var da chrja vandt det indlagte event efter at blive outet ulv - det var fandeme sjovt, og der var liv og glade dage i ulvechat.

Jeg er ret tilfreds med min hail mary på D6, omend jeg ikke forstod hvordan det clearede mig hos rickrick, når jeg ikke endte med at selfvote som jeg ellers havde argumenteret for... Overvejede faktisk at tage flippet, fordi jeg troede de 50% havde været en bedre chance end jeg havde for at vinde f4.

Jeg er helt ærligt mindblown over, at LasVal kunne blive lynchet. Aldrig har man set nogen spille så villagery før...

31-12-2013 04:24 #49

Det var i øvrigt sødt af jer, at I ikke lynchede mig efter jeg claimede ulv i dag...

henrikthing skrev:
Hvis roberto var hos dark n1, så har ulvene vidst at alex ikke besøgte dark den nat. Ergo var NK på alex IKKE seerhunt!
31-12-2013 04:26 #50

Det er også svært for villas at bruge præmien til noget:

Havde Rick vundet havde han besøgt Alex, som ingen info ville give.
Havde jeg vundet havde jeg besøgt Ploven, som ingen info ville give.
Havde Nilsson vundet, havde han besøgt Mihan, som ingen info ville give.

Der var 7 villas og 4 ulve tilbage på daværende tidspunkt.

Vi var 3 villas, som intet havde fået ud af præmien.

Så hedder den 4vs4 hvilket gør det til 50/50. Der forsvandt den edge for villas :P

31-12-2013 04:27 #51

Der skete i øvrigt så sick mange ting. Fandeme ærgerligt, at vi ikke roleblocker madsmk den dag han nærmest claimer vig i tråden, men det gik sgu lidt stærkt :(

Også ærgerligt at nac lige er afk den dag han bliver lynchet, og ærgerligt at vi flipper så dårligt. Den efterfølgende morgen synes jeg godt nok det så op ad bakke ud :)

Virkelig godt spil af madsmk, jeg tror han er den villager jeg synes har spillet bedst. Udover self at han lige ville lynche lasval

31-12-2013 04:28 #52
LasVal skrev:
Det er også svært for villas at bruge præmien til noget:

Havde Rick vundet havde han besøgt Alex, som ingen info ville give.
Havde jeg vundet havde jeg besøgt Ploven, som ingen info ville give.
Havde Nilsson vundet, havde han besøgt Mihan, som ingen info ville give.

Der var 7 villas og 4 ulve tilbage på daværende tidspunkt.

Vi var 3 villas, som intet havde fået ud af præmien.

Så hedder den 4vs4 hvilket gør det til 50/50. Der forsvandt den edge for villas :P


Især ideen om at besøge mihan var grineren! :D
31-12-2013 04:31 #53
CykelNille skrev:
Fandt Mihan og ulvene i øvrigt hinanden?


Hvordan kan du pludselig være i tvivl - du antog jo, at det havde vi på D4 :D
31-12-2013 04:32 #54

Syntes også mads spillede virkelig godt. Hvis vi lige ser bort fra at han dræbte en af vores seer, samt stemte mig ud. :P

Men det handler om at være selvstændig og gå med sine egne reads. WP mads :)
At CN stemmer mig, udfra den historik vi efterhånden har, er mig stadig en gåde.
Men jeg blaimer ham på ingen måde, da jeg godt kan se at jeg spiller D1+D2 helt forfærdeligt! :)

31-12-2013 04:32 #55
Alexanderbp skrev:
Wp
Irriterer mig grænseløst jeg skulle dø så tidligt :/


Det var også fucked up, at vi nk'ede dig, eftersom du var udelukket som seer :D
31-12-2013 04:33 #56
CykelNille skrev:
@Dark

Det værste er, at jeg midt på d6 ikke kunne se andre end henrik som ulv, men ender med at få overbevist mig selv om at det må være dig eller lasval.

Håbløst :)


Jeg var selv ret tilfreds med min hail mary på D6, men når jeg faktisk kunne have fremtvunget et flip med lasval ved at selfvote, så troede jeg ikke på at den ville holde i f4 også. Lucky me.
31-12-2013 04:34 #57

Stort tillykke til henrikthing, som fortsætter traditionen med, at én last remaining varulv tager den ned.

2009: Thingyman
2011: Ploven13
2013: henrikthing

Du bydes velkommen til JuleWW Hall of Fame :P

31-12-2013 04:35 #58
Mihan29 skrev:
Vil gerne undskylde for min manglende deltagelse, men jeg blev bombaderet med IRL ting lige pludselig. Og kom så lang bagefter at det var umuligt at indhente følte jeg.

Til spillet vil jeg sige at jeg slet ikke forstår LasVal nogensinde bliver lynchet, har aldrig set så klokkeklar en villa før. (Mby biased fordi jeg peekede ham d1).

MVPS: madsmk og LasVal.


Storsindet at en ulv har to villas som mvp's her
31-12-2013 04:35 #59

Fuldt ud fortjent.

Mig og rick havde stemt CN > henrik anyday i endgame!

31-12-2013 04:35 #60
Thingyman skrev:
Stort tillykke til henrikthing, som fortsætter traditionen med, at én last remaining varulv tager den ned.

2009: Thingyman
2011: Ploven13
2013: henrikthing

Du bydes velkommen til JuleWW Hall of Fame :P


Ååååååååårh, tak!
31-12-2013 04:38 #61

Jeg tror i øvrigt, at hvis man læste mine D7 gennemgange igennem og så holdt det op imod tråden, så ville man ret nemt kunne se at jeg udelod samtlige af de reelt villagery indlæg som dark havde på D1 og D2 - jeg var nødt til at gå tilbage og fake-tilføje et par stykker på D1, bare for at det ikke skulle se alt for obvious ud.

Derudover er jeg faktisk skidestolt af mit spil. Der er sgu længder fra dette og ned til noget andet ulvespil, jeg har spillet før, både med hensyn til aktivitet og tone.

31-12-2013 04:41 #62

Stort tak til Holstt for modding, det har været super. Og kanon at du lige revealede darks rolle så hurtigt, det vandt mig lige et avatarbet med chrja... Sluuuuurp!

31-12-2013 04:54 #63

I øvrigt sick at Alex altid locker mig villa fra D1, og holder fast i det til hans død. Aner ikke hvor han får sine reads fra, men er altid vældig tilfreds med hans backup :D

31-12-2013 04:55 #64

Endnu mere sick er det der sidder 5-6 stykker online kl. bæ om morgenen dagen før nytår :D

31-12-2013 05:06 #65


GG og WP, jeg fulgte med på siden. Jeg tabte kæberne mange gange undervejs, godt nok mange sjove episoder. Bl.a. da rick skrev at han ville besøge Alex og Nilsson trumfer den med at ville besøge mihan :D omfg

Jeg havde faktisk henrik som ulv på sidste dag, bare ud fra et mekanisk synspunkt. Samt tunnel på dark, det ville han ikke gøre som villa. Men ærgerligt at dark missede 2 NA´s, det var ikke særligt provillage, og måske det der kostede sejren. Omvendt ville det være sygt at konstruere som ulv, så det kunne også have spewet dig villa i stedet.
31-12-2013 05:10 #66
OP
Thingyman skrev:
Stort tillykke til henrikthing, som fortsætter traditionen med, at én last remaining varulv tager den ned.

2009: Thingyman
2011: Ploven13
2013: henrikthing

Du bydes velkommen til JuleWW Hall of Fame :P


PRÆCIS!
31-12-2013 10:14 #67
henrikthing skrev:
Det var i øvrigt sødt af jer, at I ikke lynchede mig efter jeg claimede ulv i dag...

henrikthing skrev:
Hvis roberto var hos dark n1, så har ulvene vidst at alex ikke besøgte dark den nat. Ergo var NK på alex IKKE seerhunt!


Jeg bemærkede det godt, men jeg tænkte, at der allerede var de første 100 argumenter for og imod.
31-12-2013 10:21 #68
Administrator

Tak til holstt. Super spil. Super GM indsats.
undskyld til villas for min egen indsats. Tror det er på tide med en ww pause.

vvwp nac og henrik.



31-12-2013 10:26 #69

Det er dæleme trist... Spillet var låst tidligt, hvis man bare havde set to små level 0-ting undervejs...

1) Ulvene NK'ede Alex natten efter han opnåede sine 5 stemmer. Det er selvfølgelig fordi de var bange for, at han ville få et peek. Med andre ord, så var de bange for det med hans 5 stemmer. Derfor hjalp de ham bestemt heller ikke til at få stemmerne = Dem, der stemte Alex er clear... Den villa, der påpeger dette i tråden (LasVal D4#380) er naturligvis også clear, da det vil være tåbeligt for ulvene at henlede opmærksomheden på det.

2) Der bliver CFD'et en ulv på dag 5, hvor ulvene ingen grund har til at FPS'e. 2 ulve på dag 6 er klart bedre end at ofre en og ikke engang få nogen clearet på det. Dermed er dem, der stemmer NotACop D5 clear.

De to ting gør, at vi kan locke spillet, når vi tager udgangspunkt i dag 4 listen, hvor der er 11 spillere tilbage, hvoraf 4 er ulve. Det outer HELE ulveholdet på et sølvfad:

Clear:

Start D4:
Nilsson (peek)
rickrick (Alexvoter)
DarkXoiX (Alexvoter)
Bridgeking (Alexvoter)

D4#380:
LasVal (indser det med Alexvoting)

D5 EOD:
CykelNille (vote NAC)
madsmk (vote NAC)
(DarkXoiX også, men han var allerede clear én gang)

Resten er ikke clear = Ulveholdet:
NotACop
chrja
robertoloda
henrikthing


--------------------------------------------------------------------------------------

Et lille fif kan i øvrigt være at tænke over, hvilken spiller der vil NK hvem af de tilbageværende, mens man venter på at natten inden F4/F3 slutter. Dvs sætte sig ned og sige: "Hvis jeg er henrikthing, så tager jeg XXXX. Hvis jeg er rickrick, så tager jeg XXXX" osv osv. Når resultatet så foreligger, så har man et virkeligt stærkt fingerpeg at gå efter - især hvis der kun er én, man tror ville gå efter den, der blev NK'et. Jeg kan ikke se andre, der vil have interesse i at NK madsmk. Mads ville for sure vote henrikthing i F4, og det bliver desværre totalt overset (primært fordi henrikthing styrer samtalen totalt i F4 - ingen andre får et ord indført, hvilket naturligvis er godt spillet af henrik).

Jeg troede ellers helt indtil LasVal's lynch, at vi ville vinde let :(

Meget flot comeback af henrik, så well played!

Og også supergodt spillet af LasVal - Kæmpe energi, han lagde i spillet!

Og tak til Holstt for spillet :)

Godt nytår alle sammen!

--------------------------------------------------------------------------------------

PS: For lige at advare især LasVal til en anden gang. Som jeg ser det, så claimer LasVal Bubber i tråden, hvilket kan tolkes som angle shooting. Heldigvis var der ingen (inkl GM), der så det:

Fra D6#73:

LasVal skrev:
On a sidenote, som ikke kan/skal bruges til en skid: Havde Mads ikke skudt Rokamp, så havde jeg været lock clear på D3.


Fra Nathistorien N1:
Holstt skrev:
NAT 1
The woman with the log lister ned gennem Smørgyde. Hun stopper ud for nr. 40, hvor hun dirker hoveddørslåsen op til Bubbers lejlighed. Hun lister lidt rundt derinde til hun finder et perfekt sted at lægge et brændestykke. Så lister hun hjemad igen.


Fra graveyarden:
Holstt skrev:
The woman with the log aka Rokamp90, villa half seer.
NA: Du er hypersensitiv. Hver nat gemmer du et stykke brænde hos en af byens borgere. Hver anden gang du gør dette, kan du se denne borgers rolle i spillet. Du får besked senere om dit peek er lykkedes.
31-12-2013 10:32 #70

Synes vi får for lidt credit over vores comeback, hvor der dør 9 indbyggere de første tre dage :)

31-12-2013 10:35 #71

@CykelNille

Enig i, at village kom vildt dårligt fra start...

Village ownede midgame for hårdt... Og efter at vinde flippet mellem Dark og NAC, så var comebacket complete... Troede jeg, men henrikthing overtog totalt kontrollen og fik folk til at følge ham, og det er virkeligt stærkt gjort, så stor respekt for det :)

31-12-2013 10:37 #72

Én ting, jeg er skuffet over, Holstt... Et Jule-WW med temaet Girlz, Girlz, Girlz...

Og så er der ingen billeder efterhånden som folk dør??? ;-)

31-12-2013 10:43 #73

Så alt i alt rigtig godt spil fra begge fraktioners side... Der blev investeret masser af tid og energi på at løse spillet... Det var en fornøjelse at følge... Så det var lidt øv, at jeg døde så tidligt... Jeg havde masser af tid til at følge/deltage her i julen :P

Hvordan kan det i øvrigt være? Fordi jeg havde robertoloda som topulv? De 3 næste på min liste var jo villagers?

31-12-2013 10:51 #74

Først og fremmest, sorry CN (selv om det ingenbetydning fik).

Føler Dura har skadet mig for life!

Fatter stadig ikke hvordan CN og Dark kunne vote LasVal > Henrik næstsidste dag ... please explain.

Og helt enig med LasVal - vi havde votet CN > Henrik altid i en eventuel F4.

WP CN hele vejen igennem!

Og også WP Henrik og NAC selvfølgelig.

31-12-2013 10:59 #75

GG :)

og godt nytår til alle.

Stor tak til holstt for at modde, good job.

Stor tak til hele ulveholdet, var en fornøjelse at være i ulvechatten igennem det hele.

Henrik og NAC havde et fantastisk spil, havde det været vanilla, så havde vi haft en sikker sejr i F5!

31-12-2013 11:01 #76
ZorroDk skrev:
Så alt i alt rigtig godt spil fra begge fraktioners side... Der blev investeret masser af tid og energi på at løse spillet... Det var en fornøjelse at følge... Så det var lidt øv, at jeg døde så tidligt... Jeg havde masser af tid til at følge/deltage her i julen :P

Hvordan kan det i øvrigt være? Fordi jeg havde robertoloda som topulv? De 3 næste på min liste var jo villagers?


Vi havde meget korte nætter, så det var begrænset hvormeget der bliver jagtet power roller. Vi ville have folk der kunne lynches i live, ikke folk med massere tid - specielt ikke i et spil hen over julen hvor de fleste ikke har så meget tid. Dine reads havde ikke så meget med det at gøre.
31-12-2013 11:04 #77
ZorroDk skrev:
@CykelNille

Enig i, at village kom vildt dårligt fra start...

Village ownede midgame for hårdt... Og efter at vinde flippet mellem Dark og NAC, så var comebacket complete... Troede jeg, men henrikthing overtog totalt kontrollen og fik folk til at følge ham, og det er virkeligt stærkt gjort, så stor respekt for det :)


Enig i det var fint comeback fra village, men village vil stort set altid owne i midgame i MMs - Det claim tid og mekanisk spil - ulve holdet formåede desværre ikke rigtig, at sætte nogen op til at blive mekanisk clear - så vi blev lidt over run i den del.
31-12-2013 11:08 #78
ZorroDk skrev:
Det er dæleme trist... Spillet var låst tidligt, hvis man bare havde set to små level 0-ting undervejs...

1) Ulvene NK'ede Alex natten efter han opnåede sine 5 stemmer. Det er selvfølgelig fordi de var bange for, at han ville få et peek. Med andre ord, så var de bange for det med hans 5 stemmer. Derfor hjalp de ham bestemt heller ikke til at få stemmerne = Dem, der stemte Alex er clear... Den villa, der påpeger dette i tråden (LasVal D4#380) er naturligvis også clear, da det vil være tåbeligt for ulvene at henlede opmærksomheden på det.

2) Der bliver CFD'et en ulv på dag 5, hvor ulvene ingen grund har til at FPS'e. 2 ulve på dag 6 er klart bedre end at ofre en og ikke engang få nogen clearet på det. Dermed er dem, der stemmer NotACop D5 clear.

De to ting gør, at vi kan locke spillet, når vi tager udgangspunkt i dag 4 listen, hvor der er 11 spillere tilbage, hvoraf 4 er ulve. Det outer HELE ulveholdet på et sølvfad:

Clear:

Start D4:
Nilsson (peek)
rickrick (Alexvoter)
DarkXoiX (Alexvoter)
Bridgeking (Alexvoter)

D4#380:
LasVal (indser det med Alexvoting)

D5 EOD:
CykelNille (vote NAC)
madsmk (vote NAC)
(DarkXoiX også, men han var allerede clear én gang)

Resten er ikke clear = Ulveholdet:
NotACop
chrja
robertoloda
henrikthing


--------------------------------------------------------------------------------------

Et lille fif kan i øvrigt være at tænke over, hvilken spiller der vil NK hvem af de tilbageværende, mens man venter på at natten inden F4/F3 slutter. Dvs sætte sig ned og sige: "Hvis jeg er henrikthing, så tager jeg XXXX. Hvis jeg er rickrick, så tager jeg XXXX" osv osv. Når resultatet så foreligger, så har man et virkeligt stærkt fingerpeg at gå efter - især hvis der kun er én, man tror ville gå efter den, der blev NK'et. Jeg kan ikke se andre, der vil have interesse i at NK madsmk. Mads ville for sure vote henrikthing i F4, og det bliver desværre totalt overset (primært fordi henrikthing styrer samtalen totalt i F4 - ingen andre får et ord indført, hvilket naturligvis er godt spillet af henrik).

Jeg troede ellers helt indtil LasVal's lynch, at vi ville vinde let :(

Meget flot comeback af henrik, så well played!

Og også supergodt spillet af LasVal - Kæmpe energi, han lagde i spillet!

Og tak til Holstt for spillet :)

Godt nytår alle sammen!

--------------------------------------------------------------------------------------

PS: For lige at advare især LasVal til en anden gang. Som jeg ser det, så claimer LasVal Bubber i tråden, hvilket kan tolkes som angle shooting. Heldigvis var der ingen (inkl GM), der så det:

Fra D6#73:
LasVal skrev:
On a sidenote, som ikke kan/skal bruges til en skid: Havde Mads ikke skudt Rokamp, så havde jeg været lock clear på D3.


Fra Nathistorien N1:
Holstt skrev:
NAT 1
The woman with the log lister ned gennem Smørgyde. Hun stopper ud for nr. 40, hvor hun dirker hoveddørslåsen op til Bubbers lejlighed. Hun lister lidt rundt derinde til hun finder et perfekt sted at lægge et brændestykke. Så lister hun hjemad igen.


Fra graveyarden:
Holstt skrev:
The woman with the log aka Rokamp90, villa half seer.
NA: Du er hypersensitiv. Hver nat gemmer du et stykke brænde hos en af byens borgere. Hver anden gang du gør dette, kan du se denne borgers rolle i spillet. Du får besked senere om dit peek er lykkedes.


Det lidt efterrationalisering mht at låse spillet. Der var i ulvechat ingen snak(i hvert fald som jeg var del i) om at vi ikke ville hjælpe alex, enhver kunne have stemt ham, specielt når vi vælger at NK ham bør der ikke tildeles alt for store villa point for det.

I dette tilfælde har du ret, men tror man skal passe på med at lave en generalisering omkring det.
31-12-2013 11:23 #79

Grunden til, at jeg skriver det, var jeg som sagt fulgte spillet løbende... Så det er mine tanker fra de tidspunkter, hvor tingene sker... Dvs Start D4 (kunne have været D3, da Alex døde allerede N2, men jeg indså det først natten til D4, så derfor udgangspunkt i D4), midday D4 og EOD D5 (hvilket jo så reelt var natten)

Og da CFD'en kom, mente jeg, at man kunne fjerne rigtig mange fra ulvelisten. Og det kan da godt være, at det er tilfældigt, at ulveholdet så står alene tilbage... Men ikke desto mindre var det tilfældet... Så da der blev skiftet fra henrik til LasVal D6 var jeg lige ved at skrige højt herhjemme (jeg levede mig en del ind i det denne gang, ja :P )

Redigeret af ZorroDk d. 31-12-2013 11:24
31-12-2013 11:25 #80

Jeg er i øvrigt enig i, at village bør have en gigafordel i midgame altid... Så langt havde jeg ikke lige tænkt... Det giver sig selv... Jeg blev bare lidt glad, da det hele begyndte at køre på skinner :P

31-12-2013 11:28 #81
ZorroDk skrev:
Grunden til, at jeg skriver det, var jeg som sagt fulgte spillet løbende... Så det er mine tanker fra de tidspunkter, hvor tingene sker... Dvs Start D4 (kunne have været D3, da Alex døde allerede N2, men jeg indså det først natten til D4, så derfor udgangspunkt i D4), midday D4 og EOD D5 (hvilket jo så reelt var natten)

Og da CFD'en kom, mente jeg, at man kunne fjerne rigtig mange fra ulvelisten. Og det kan da godt være, at det er tilfældigt, at ulveholdet så står alene tilbage... Men ikke desto mindre var det tilfældet... Så da der blev skiftet fra henrik til LasVal D6 var jeg lige ved at skrige højt herhjemme (jeg levede mig en del ind i det denne gang, ja :P )


Jeg forstår stadig ikke hvordan LasVal nogensinde blev lynchet - så forstår den frustration du må have haft der :D
31-12-2013 11:33 #82

By the way hvis jeg inden spillet kunne have valgt en spiller jeg kunne peeke ulv havde det været dig chrja.

Så et lille highlight i min korte WW karriere :-)

31-12-2013 11:33 #83

Havde faktisk glædet mig til at forsvare mit peek i tråden, men så gav du bare op :-)

31-12-2013 11:34 #84

Fatter heller ikke at Las kunne blive lynched - der var jeg seriøst på tilt!

31-12-2013 11:35 #85
rickrick skrev:
By the way hvis jeg inden spillet kunne have valgt en spiller jeg kunne peeke ulv havde det været dig chrja.

Så et lille highlight i min korte WW karriere :-)


Jeg var faktisk også et godt peek på det tidspunkt, så well played :)
31-12-2013 11:37 #86
rickrick skrev:
Havde faktisk glædet mig til at forsvare mit peek i tråden, men så gav du bare op :-)


Vi kunne helt sikkert også have haft en sjov diskussion der. Men ww er et hold spil og vurderede at det ikke var til mit holds fordel at kæmpe i den situation, nogengange må man bare gå ned og taget sit lynch :)
31-12-2013 11:46 #87

Hvorfor blev jeg nk når jeg var udelukket som seer?
Ville virkelig gerne have gået dybt :/ jeg syntes både Dark og Rick var helt ekstrem villagery, for ikke at snakke om lasval.
Cn havde en god reaktion på sit eget claim, ellers er jeg ret sikker på jeg havde presset ham, bare prøv og sig det er højt og hør hvor utroværdigt det er 'der er 2 villavigs og så er jeg forresten "reserve"vig'

31-12-2013 11:55 #88
Alexanderbp skrev:
Hvorfor blev jeg nk når jeg var udelukket som seer?
Ville virkelig gerne have gået dybt :/ jeg syntes både Dark og Rick var helt ekstrem villagery, for ikke at snakke om lasval.
Cn havde en god reaktion på sit eget claim, ellers er jeg ret sikker på jeg havde presset ham, bare prøv og sig det er højt og hør hvor utroværdigt det er 'der er 2 villavigs og så er jeg forresten "reserve"vig'


Præcis! Glad for jeg ikke var helt væk :-)
31-12-2013 12:00 #89

@Alex

Tænkte godt over det. Tænker bare at mit NK af Mihan samt den interaktion chrja og jeg havde burde være nok til at jeg aldrig skulle lynches - især fordi jeg ovenikøbet NK'er en ulv.

31-12-2013 12:04 #90

Hvis mihan ikke er fundet så kan du vel godt dræbe ham, normalt er det kun NK der konverterer, tag ikke fejl jeg syntes du villagery, og med din rolle og interaktion med chrja var chancen for du var ulv minimal.
Men som du selv siger et par gange, så er du ikke clear.

@henrik
Der er virkelig stor forskel på dine cases som ulv og villager :D Wp dog

31-12-2013 12:48 #91

Well. Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår, hvorfor LasVal var så dårligt et Lynch. Sådan så objektivt som muligt, så synes jeg Henrik ligeledes havde en sick villagery tone plus han havde et par posts med mere vægtende ulveinteraktion ( hæfter mig specielt ved en d2analyse af Roberto)
I Min verden var både Dark, CN og Rick mere mekanisk clear, ud fra deres claims, deres votes og deres handlinger..
Men jeg har stadigvæk svært ved at se, hvordan Henrik var mere ulv ens Las på d6?

Og din d7 argumentation, Henrik, var altså noget anderledes end dine tidligere dage og man kunne godt se, at den var designet til at få vores på Dark. Men igen, det lykkedes, så vwp!

Jeg har en undskyldning til Villa over mit n1 vigkill af rokamp. Jeg havde simpelthen misforstået min rolle (altså læst den i bagstiv tilstand) og troede jeg skulle lave nk. Derudover anede jeg ikke noget om at resolve vogne.. Det leder mig hen på et spørgsmål
Burde jeg have vigget Roberto n2, som var vogn, men havde claimet joat?

Og endnu et spørgsmål. På d4 hvor chrja er outtet ulv har Henrik og jeg en diskussion om hvorvidt han skal lynches.. Jeg blev ikke helt overbevist. Er der bare spilteoretisk belæg for, at sådan skal det være, eller hvordan? Er på mobilen så kan ikke links..

31-12-2013 13:16 #92

" Sådan så objektivt som muligt, så synes jeg "
Sorry for den elendige formulering :D

31-12-2013 13:31 #93

Jeg synes faktisk villas spillede ganske godt mod slutningen! Alex spillede rigtig godt igen, Lasval og Mads ligeså, og så var jeg især rigtig imponeret af CN, han spillede fandme godt!!

Ærgerligt det ikke blev til sejr denne gang, Chrja spewede ellers både Dark og CN klart villa :) Men er jo nemt at side fra sidelinjen :)

GG wolf, og især Henrik!

Tak til Holstt for endnu et super fedt julespil!

Godt nytår til jer alle! :D

31-12-2013 13:43 #94
OP
ZorroDk skrev:
Én ting, jeg er skuffet over, Holstt... Et Jule-WW med temaet Girlz, Girlz, Girlz...

Og så er der ingen billeder efterhånden som folk dør??? ;-)



Jeg havde planlagt noget, men fik kolde fødder. Gms løbende historie må gerne give flavour og små hints, men ikke påvirke spillets forløb for meget. Jeg vurderede, at hvis jeg heatede for meget op på girlz, ville det gå ud over spiloplevelsen.

(PS: den prindelige gm-plan var girlz vs boyz, men dette blev ændret, da jeg gik i tænkeboks dagen før tilmeldingstråden startede op)
31-12-2013 14:30 #95

Tak for spillet allesammen, og tak for modding Holst.

31-12-2013 14:57 #96

@zorro
Nk var en blanding af spk og at du var unlikely mislynch.

@alex
I know, heldigvis er det kun dig der læser mine cases :D

31-12-2013 14:58 #97

Jeg har btw INGEN ide om hvorfor vi nk'ede alex :P

31-12-2013 15:02 #98
Administrator

Zorro spk ???

Naaaaaaah


;)

31-12-2013 15:25 #99

What, hvordan kan i bare randomly vælge mig :b der må sgu da have været en grund af en art :b

31-12-2013 15:39 #100

er lige på mobilen, så får læst tråden igennem i morgen. gg ulve! og øv hvor er det nedern at dø så tidligt! hehe...

hvem dræbte egentlig mig n1?

31-12-2013 15:55 #101

Dunno alex, jeg var på druk - det var roberto og nac der valgte nk på dig og vig på vidx :)

31-12-2013 15:56 #102

Alien: ulvene brugte chrjas vig kill på dig.

31-12-2013 17:07 #103

ah...ja ok. nogen bestemt grund? :)

31-12-2013 18:32 #104

Jeg er forresten glad for at have bidraget med lidt glæde rundt omkring i de små WW-hjem med min udmelding om at jeg havde valgt Mihan, såfremt jeg havde vundet eventet.

Godt nytår!

01-01-2014 01:37 #105
OP

OK, så, - jeg plejer ikke at fortælle, hvad der skrives til gm, men Nilssons indlæg kalder næsten på det.

Da Mihan fik chrjas præmie-brev, spurgte han mig om, hvem ulvene var.

Det fik han selvfølgelig ikke at vide, og jeg tror, at han var lidt i tvivl om, om chrja faktisk var en ulv, - og man vil jo nødigt give sine peeks til villas.

Efter nogle timers tid ankom brevet til chrja dog.


Godt nytår!

01-01-2014 02:31 #106

Det her spil var så grineren på SÅ mange punkter! :-)

VWH Holstt :-)

01-01-2014 06:32 #107
Holstt skrev:
OK, så, - jeg plejer ikke at fortælle, hvad der skrives til gm, men Nilssons indlæg kalder næsten på det.

Da Mihan fik chrjas præmie-brev, spurgte han mig om, hvem ulvene var.

Det fik han selvfølgelig ikke at vide, og jeg tror, at han var lidt i tvivl om, om chrja faktisk var en ulv, - og man vil jo nødigt give sine peeks til villas.

Efter nogle timers tid ankom brevet til chrja dog.


Godt nytår!


Tror vi to talte lidt forbi hinanden, var aldrig i tvivl om at chrja var ulv :)
01-01-2014 20:46 #108

gg alle.

Vil også bare lige sige tak for spil og undskylde for inaktivitet.

1) Jeg havde meget mere at se til end jeg lige havde regnet med

2) Mish-mash er meget mere forvirrende end jeg lige havde regnet med. Da jeg kom sent ind i spillet, da følte jeg mig ret lost - . -

Anyhow, så var jeg 1-shot vig, og kunne ikke skyde n1. Valgte ikke at skyde min pil n2, da jeg ikke regnede med at blive dræbt n2. (underforstået at jeg ikke synes jeg havde noget oplagt target)

01-01-2014 21:14 #109

Ploven hvad syntes du jeg gjorde godt, hvad gjorde jeg mindre godt og hvad burde jeg fremadrettet arbejde med?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar