Juleønsker 2017

#1| 0

Inspiration søges...
Hvad ønsker I jer til jul i år?



02-12-2017 18:59 #2| 0

Senjen Hammer Santoku

https://www.hwl.dk/da/product/senjen/senjen-hammered-santoku-175-cm?gclid=CjwKCAiAu4nRBRBKEiwANms5W94jRWxXYluvMol0s2fgDLOH1FHznj5IW5HKywz3-EZgXFHGfpf_dhoCkI0QAvD_BwE


IGrill 3 til Weber grill


Underbukser til løb


Diverse weber GBS tilbehør



02-12-2017 22:38 #3| 12

En ny økonomi, en kæreste, en Ardbeg whiskey, og lidt tur i den generelt...

Ved ikke, om det er for meget forlangt.

02-12-2017 23:22 #4| 0

Run good i sportsbetting i 2018

02-12-2017 23:30 #5| 4

mangler intet, mangler jeg noget i løbet af året køber jeg det.

03-12-2017 03:17 #6| 0

en hakkebøfsformer, er det eneste på ønskelisten i år 😀

03-12-2017 07:58 #7| 4

En Kindle

Et Royal Copenhagen bogstavskrus

Gavekort til madoplevelser (Ikke Jensen's, mor)

Kay Bojesen Abe

Evner i FIFA 18..... Kæft jeg sucks

Redigeret af Guldmageren d. 03-12-2017 07:59
03-12-2017 08:05 #8| 0

Tøj, tøj og tøj
Et skohorn
Alle stykkerne med nougat i konfektskålen juleaften
En partoutbillet til Northside

03-12-2017 13:32 #9| 0

Har lige været inde og bestille skrubugler til min far:

http://www.svanenet.com/product/super-salty-blackout-1206/

Han var helt vild med 1. produktionen og spurgt hvor han kunne købe dem lige siden. Så håber de er ligeså gode :)

03-12-2017 13:51 #10| 2
Dialektika skrev:En ny økonomi, en kæreste, en Ardbeg whiskey, og lidt tur i den generelt...
Ved ikke, om det er for meget forlangt.

copy paste..

03-12-2017 15:10 #11| 1

At Jacksonville Jaguars banker 49'ers d. 24 dec og det måske kan sikrer mindst wildcard playoff, og en endnu vildere gave ville være en wildcard kamp på hjemmebane :D


Flybilletten til Jacksonville til kamp i week 15 er allerede købt!!!.....



04-12-2017 09:22 #12| 0

en trillebør, airbnbbooking til overpris og vinde mandelgaven ( 25 år siden sidst).

04-12-2017 09:26 #13| 0

Sous Vide

04-12-2017 09:28 #14| 1
klaskringhuntelaar skrev:en trillebør, airbnbbooking til overpris og vinde mandelgaven ( 25 år siden sidst).

25 år siden du sidst har fået ny trillebør ?

04-12-2017 11:21 #15| 0

@alle Nogle som har nogle gode bog titler man kan ønske sig. Jeg er glad for følgende og har læst følgende: - historie faglitteratur (har læst Danmark under besættelsen/Stalingrad/den spanske borgerkrig fx) - historie skønlitteratur (fx ken follet giganternes fald/verdens vinter/på kanten af evighed) -sport (Zlatan, agassi mm. - buisness (Jesper Buch, Per wimmer, Lars Seier) Nogle gode foreslag Overvejer at prøve Jussi Adler og hans bøger om afdeling Q, da jeg syntes filmene var ok. Andre foreslag er meget velkommen? Skal gerne være noget med nogle timer i, da jeg rejser og ofte har en del tid at slå ihjel.

04-12-2017 11:35 #16| 2
Rune_INV skrev:@alle

Nogle som har nogle gode bog titler man kan ønske sig.

Jeg er glad for følgende og har læst følgende:
- historie faglitteratur (har læst Danmark under besættelsen/Stalingrad/den spanske borgerkrig fx)
- historie skønlitteratur (fx ken follet giganternes fald/verdens vinter/på kanten af evighed)
-sport (Zlatan, agassi mm.
- buisness (Jesper Buch, Per wimmer, Lars Seier)

Nogle gode foreslag
Overvejer at prøve Jussi Adler og hans bøger om afdeling Q, da jeg syntes filmene var ok.

Andre foreslag er meget velkommen? Skal gerne være noget med nogle timer i, da jeg rejser og ofte har en del tid at slå ihjel.



Kasper Colling - den danske borgerkrig og det europæiske forår

Og jan guillo’s nyeste serie. Den første hedder brobyggerne

Redigeret af thirdTA d. 04-12-2017 11:36
04-12-2017 11:47 #17| 0

@ThirdTA


Tak specielt Kasper Colling ser rigtig spændende ud

Redigeret af Rune_INV d. 04-12-2017 11:48
04-12-2017 11:51 #18| 0
Rune_INV skrev:@alle Nogle som har nogle gode bog titler man kan ønske sig. Jeg er glad for følgende og har læst følgende: - historie faglitteratur (har læst Danmark under besættelsen/Stalingrad/den spanske borgerkrig fx) - historie skønlitteratur (fx ken follet giganternes fald/verdens vinter/på kanten af evighed) -sport (Zlatan, agassi mm. - buisness (Jesper Buch, Per wimmer, Lars Seier) Nogle gode foreslag Overvejer at prøve Jussi Adler og hans bøger om afdeling Q, da jeg syntes filmene var ok. Andre foreslag er meget velkommen? Skal gerne være noget med nogle timer i, da jeg rejser og ofte har en del tid at slå ihjel.

Åben Saxo -> søgefelt: klassikere med forord -> Vælg løs.

04-12-2017 12:32 #19| 1

en trillebør, airbnbbooking til overpris og vinde mandelgaven ( 25 år siden sidst).

supersafe skrev:
25 år siden du sidst har fået ny trillebør ?

Trillebøren er endnu flere år siden 😉

04-12-2017 12:58 #20| 0
Rune_INV skrev:@alle Nogle som har nogle gode bog titler man kan ønske sig. Jeg er glad for følgende og har læst følgende: - historie faglitteratur (har læst Danmark under besættelsen/Stalingrad/den spanske borgerkrig fx) - historie skønlitteratur (fx ken follet giganternes fald/verdens vinter/på kanten af evighed) -sport (Zlatan, agassi mm. - buisness (Jesper Buch, Per wimmer, Lars Seier) Nogle gode foreslag Overvejer at prøve Jussi Adler og hans bøger om afdeling Q, da jeg syntes filmene var ok. Andre foreslag er meget velkommen? Skal gerne være noget med nogle timer i, da jeg rejser og ofte har en del tid at slå ihjel.

Bill Browder - Red Notice

Du kan efterfoelgende laese "A very expensive poison" omkring polonium mordet paa Litvinenko i London.

Hvis du ikke har laest Sapiens samt Homo Deus er disse ogsaa fine bud paa god rejselitteratur.

Redigeret af pokerheh d. 04-12-2017 13:16
04-12-2017 13:12 #21| 0

Jeg blev i hvert fald fanget af afdelingen Q bøgerne.

04-12-2017 15:22 #22| 0

@Darkxiox

Tak, Det prøver jeg, men syntes tit det bliver lidt uoverskueligt fordi der kommer så man hints op.


@Pokerheh

Fedt de ser meget spændende ud, tror jeg tilføjer det på listen. Kan se det hovedsageligt er bøger det kan bøges online, dem der protentielt kunne give mig dem i gave, handler nok ikke på nettet, tror de findes i fx. Bog&ide?


@123_All-in

Tak, har jeg hørt fra mange, dog siger de fleste at det er dumt at have set filmene inden du læser bøgerne, er du enig




04-12-2017 15:43 #23| 1
Rune_INV skrev:@123_All-in
Tak, har jeg hørt fra mange, dog siger de fleste at det er dumt at have set filmene inden du læser bøgerne, er du enig



Jeg synes at filmene, især den seneste, er elendig i forhold til bøgerne. Den første film er vel den de er sluppet bedst fra, i forhold til handlingen i bogen.

04-12-2017 16:05 #24| 2
Rune_INV skrev:@Darkxiox
Tak, Det prøver jeg, men syntes tit det bliver lidt uoverskueligt fordi der kommer så man hints op.

Så skal jeg hjælpe dig:

Lykke-Per af Henrik Pontoppidan - Forord ved Ida Jessen

1984 af George Orwell - Forord ved Per Stig Møller

Med koldt blod af Truman Capote - Forord ved Leif Davidsen

Alternativt (bøger som ikke er fra denne serie):
Idioten - Dostojevskij

Stoner - John Williams

Redigeret af DarkXoiX d. 24-01-2018 22:28
04-12-2017 17:16 #25| 2

Sne !!

04-12-2017 17:27 #26| 0
Rune_INV skrev:@Darkxiox
Tak, Det prøver jeg, men syntes tit det bliver lidt uoverskueligt fordi der kommer så man hints op.

@Pokerheh
Fedt de ser meget spændende ud, tror jeg tilføjer det på listen. Kan se det hovedsageligt er bøger det kan bøges online, dem der protentielt kunne give mig dem i gave, handler nok ikke på nettet, tror de findes i fx. Bog&ide?

@123_All-in
Tak, har jeg hørt fra mange, dog siger de fleste at det er dumt at have set filmene inden du læser bøgerne, er du enig



Bøgerne er meget bedre end filmene.

04-12-2017 18:59 #27| 0

Hvis nogen ønsker sig en snarlig tur til Florida, så har Norwegian tilbud i dag til små 1100 kr.

Aner ikke om det er sindssygt billigt (lyder dog sådan i mine ører).

Fares in this promotion are based on the lowest one-way fare to Florida
(FLL), and include taxes and charges. Book by 7 Dec 2017. Copenhagen to
Florida: Travel period 9 Apr - 31 May 2018.



04-12-2017 19:11 #28| 0
Rune_INV skrev:
@Pokerheh
Fedt de ser meget spændende ud, tror jeg tilføjer det på listen. Kan se det hovedsageligt er bøger det kan bøges online, dem der protentielt kunne give mig dem i gave, handler nok ikke på nettet, tror de findes i fx. Bog&ide?




Jeg er ikke sikker -- ved at Red Notice findes i papirform, men om den kan koebes i Bog&Ide e.l. skal jeg ikke kunne sige.

04-12-2017 19:32 #29| 6

lav nu en bogtråd istedet.

04-12-2017 20:36 #30| 12
JinXXX skrev:lav nu en bogtråd istedet.

Laver du så en grill-tråd og en underbukse-tråd til dine ønsker eller hvordan?

04-12-2017 21:12 #31| 5
DarkXoiX skrev: Laver du så en grill-tråd og en underbukse-tråd til dine ønsker eller hvordan?

Du ved sq da godt hvad jeg mener. Ellers ruller hamsteret ikke hurtigt nok.

04-12-2017 21:55 #32| 3
JinXXX skrev: Du ved sq da godt hvad jeg mener. Ellers ruller hamsteret ikke hurtigt nok.

Er bare ikke enig i, at det er derail af tråden. Det udspringer af, at han ønsker hjælp til julegaveønsker :).

05-12-2017 16:29 #33| 0

@mberggreen

Jeg skriver dem på forestiller mig det er rimelig soft læsning, som kan læses i situationer hvor man ikke har 100% ro


@DarkXiox


Tusind tak, det er værdsat. Jeg har søgt lidt på det og der er masser af gode hints


@pokerheh

Tjekker selv op på det, tak for hjælpen uanset



05-12-2017 16:31 #34| 0
Rune_INV skrev:@mberggreen
Jeg skriver dem på forestiller mig det er rimelig soft læsning, som kan læses i situationer hvor man ikke har 100% ro

Det har i hvert fald ikke været et problem for mig, selv når der har været larmende børn omkring mig - eller folk i bussen.

05-12-2017 17:04 #35| 1
JinXXX skrev:lav nu en bogtråd istedet.

05-12-2017 17:14 #36| 0

*

Redigeret af jorn_olsen d. 05-12-2017 17:15
05-12-2017 18:06 #37| 2
Rune_INV skrev:@alle Nogle som har nogle gode bog titler man kan ønske sig. Jeg er glad for følgende og har læst følgende: - historie faglitteratur (har læst Danmark under besættelsen/Stalingrad/den spanske borgerkrig fx) - historie skønlitteratur (fx ken follet giganternes fald/verdens vinter/på kanten af evighed) -sport (Zlatan, agassi mm. - buisness (Jesper Buch, Per wimmer, Lars Seier) Nogle gode foreslag Overvejer at prøve Jussi Adler og hans bøger om afdeling Q, da jeg syntes filmene var ok. Andre foreslag er meget velkommen? Skal gerne være noget med nogle timer i, da jeg rejser og ofte har en del tid at slå ihjel.

Bøgerne er SÅ meget bedre end filmen, at det er snap call at få dem læst.

Vær dog forberedt på et mindre "hissy fit" over en total fejlcastet Carl Mørck i filmene.


NLK gør det udmærket, men det er på ingen måde "en Nikolaj Lie Kaas-type" man har i tankerne når man læser bøgerne.


Filmenes Assad er røvkedelig i forhold til bøgernes ... Og sekretæren er nærmest ikke eksisterende i filmene, men bliver vigtigere og vigtigere.. Og mere og mere vanvittig i bøgerne.


TL:DR.. Hvis du synes filmene var OK, så er bøgerne fænomenale i sammenligning.


Derudover læser jeg kun fantasy/dystopia/post apokalypse/magisk realisme/horror og koontzisme (ja, han har sin egen genre), så det ved jeg ikke om du vil have anbefalinger inden for?

06-12-2017 06:25 #38| 0
tuznelda skrev:
Derudover læser jeg kun fantasy/dystopia/post apokalypse/magisk realisme/horror og koontzisme (ja, han har sin egen genre), så det ved jeg ikke om du vil have anbefalinger inden for?

Vil jeg egentlig gerne. Skyd løs

06-12-2017 08:09 #39| 0

For dem der læser kan jeg anbefale Usandsynligt (Improbable) af Adam Fawer. Statistik professor på Harvard som har skrevet en sindssyg spændende krimi nogen år tilbage!

06-12-2017 16:36 #40| 1
supersafe skrev:
Vil jeg egentlig gerne. Skyd løs

Patrick Ruthfuss, The name of the Wind, The wise man's fear ... De første 2 i en fuldstændig fantastisk trilogi .. Desværre er bog 3 ikke færdigskrevet endnu.

Der er en "sidegevinst" i bogen "The slow regard of silent things", en fin lille novella om den ene af de store bipersoner i Kingslayer Chronicles (seriens navn).


Peter V. Brett, The Demon Cycle-series, 5 bøger, afsluttet serie - lidt for tyk religiøs symbolik men virkelig fed serie. Jeg er i gang med sidste bog nu.

Der er 2 "sidegevinster" til serien, Bryan's Gold og Messengers Legacy, som også er fin læsning.


Brandon Sanderson: The Way of Kings/ The Words of Radiance ... De første 2 bøger i en virkelig god fantasy serie. Bog 3' ér lige udgivet og er på vej med posten i julegave til mig selv.


Derudover har Brandon Sanderson skrevet flere fede bøger og serier.


Taran Matharu, The Summoner-Trilogy. "LOTR møder Harry Potter og Det Gyldne Kompas". Afsluttet trilogi, men der kommer flere bøger/ serier om nogle af de andre personer i universet.

https://youtu.be/6LkcuypVwJw



Mine egne julegaveønsker er:

bøger/ gavekort til bøger

Gavekort til garn/ hæklegrej

En ny (ekstra) bageplade til ovnen

En STOR te"potte", gerne med fyrfad.

Ny håndmixer


Redigeret af tuznelda d. 06-12-2017 21:57
06-12-2017 18:05 #41| 0

Apropros bog serier, så er Stephen King`s Det mørke tårn fantastisk.

06-12-2017 23:02 #42| 0
Rune_INV skrev:@alle Nogle som har nogle gode bog titler man kan ønske sig. Jeg er glad for følgende og har læst følgende: - historie faglitteratur (har læst Danmark under besættelsen/Stalingrad/den spanske borgerkrig fx) - historie skønlitteratur (fx ken follet giganternes fald/verdens vinter/på kanten af evighed) -sport (Zlatan, agassi mm. - buisness (Jesper Buch, Per wimmer, Lars Seier) Nogle gode foreslag Overvejer at prøve Jussi Adler og hans bøger om afdeling Q, da jeg syntes filmene var ok. Andre foreslag er meget velkommen? Skal gerne være noget med nogle timer i, da jeg rejser og ofte har en del tid at slå ihjel.

Nu har jeg ikke selv haft fingrene i den endnu, men den står på ønskelisten (dog i lydbogsformat).

Har læst et par enkelte passager af bogen og den virker til at være super spændende.

Here goes: Tom Buk-Swienty - Det Ensomme Hjerte.

Bogen bygger på dagsbog/journaler/fortællinger fra en tysk læge under 2. Verdenskrig. Han kommer senere til Danmark hvor han slår sig ned.

Tror ikke man går galt i byen med den.

06-12-2017 23:39 #43| 0

Saphe :-)

07-12-2017 07:50 #44| 1

@tuznelda

Tak for gode inputs, de genrer du nævner er nok ikke lige mig, ellers tak


@Craekz

Lyder rigtig interessant, lige sådan noget jeg gerne vil have fat



24-01-2018 22:18 #45| 0
tuznelda skrev:
Patrick Ruthfuss, The name of the Wind, The wise man's fear ... De første 2 i en fuldstændig fantastisk trilogi .. Desværre er bog 3 ikke færdigskrevet endnu.
Der er en "sidegevinst" i bogen "The slow regard of silent things", en fin lille novella om den ene af de store bipersoner i Kingslayer Chronicles (seriens navn).

Peter V. Brett, The Demon Cycle-series, 5 bøger, afsluttet serie - lidt for tyk religiøs symbolik men virkelig fed serie. Jeg er i gang med sidste bog nu.
Der er 2 "sidegevinster" til serien, Bryan's Gold og Messengers Legacy, som også er fin læsning.

Brandon Sanderson: The Way of Kings/ The Words of Radiance ... De første 2 bøger i en virkelig god fantasy serie. Bog 3' ér lige udgivet og er på vej med posten i julegave til mig selv.

Derudover har Brandon Sanderson skrevet flere fede bøger og serier.

Taran Matharu, The Summoner-Trilogy. "LOTR møder Harry Potter og Det Gyldne Kompas". Afsluttet trilogi, men der kommer flere bøger/ serier om nogle af de andre personer i universet.
...

Tak for anbefalingerne. Jeg er begyndt på Mistborn-serien fra Brandon Sanderson (fordi den første bog i serien havde en federe forside end Way of Kings) og er meget begejstret.

Og venter også bare på The Doors of Stone - men det tror jeg vi kommer til længe endnu.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar