Jobmulighed i stort callcenter

#1| 0

Hej Pokernet.

Har haft god succes med at få gode folk herfra, så prøver igen


Jeg mangler en håndfuld dygtige sælgere til et stort callcenter i Ørestaden, så står du og mangler et job, og har lyst til at arbejde fra 13-20 i et af de mest moderne callcentre i Danmark sammen med 100 dygtige og gode kollegaer, så er chancen her :o)

Her er ingen baggårdscallcenter, skumle produkter og underbetaling, men derimod et af verdens største contactcentre med en omsætning på ca 3 milliarder dollars om året, og 110.000 ansatte på verdensplan:o)


Efter et grundigt introforløb vil du være en del af et stærk salgsteam. Her får ansvar for egne resultater.

Dine kvalifikationer

Erfaring med salg fortrækkes, men intet krav (personlighed vigtigst, vi skal nok lære dig det)
Du mestrer et modent og varieret sprog
Du er udadvendt og motiveres af at skabe topresultater i et konkurrenceorienteret miljø
Du er initiativrig og vedholdende
Du har kendskab til Microsoft Office

Vi tilbyder

En fast starttimeløn på 110 Kr i timen
Attraktive personaleforhold
Central beliggenhed tæt på metrostation.

Hvis dette er noget for dig, så send en PM med dine oplysninger og jeg vil kontakte dig.

Spørgsmål kan stilles via PM, og kommentarer fra folk der ikke har interesse i job frabedes (Kender jo pokernet trolls for godt)

Xander12

22-12-2010 21:35 #2| 0

ISS?

22-12-2010 21:59 #3| 0

Nope :o)

22-12-2010 22:24 #4| 0

Så det du siger er at man starter på en løn på 110 i f.eks. en måned, hvorefter man skal over på ren provision (det er i mine øjne underbetaling)? Det er i mine øjne dybt forrykt. Desuden forstår jeg ikke helt hvorfor, at du ikke bare skriver virksomhedens navn! Jeg lavede lige en hurtig søgning og kan se at 3 har deres kundecenter der, så er det dét? ;-)

Med venlig hilsen,

En som kender telemarketing og kundesupport alt for godt

22-12-2010 22:27 #5| 0

Tror der er flere der kan sige god for Xander herinde, så der er ikke noget skummelt ved det

22-12-2010 22:29 #6| 0

Det er de færreste Telemarketing firmaer der har rent mel i posen i mine øjne.

Medmindre det er salg igennem rådgivning? Dvs. kunden ringer til én og man skal så tage den derfra ;-)

22-12-2010 23:03 #7| 0

@guldmageren

Nej jeg skriver ikke noget om nogen provision ?? der er slet ikke provision i jobbet du stiger til en højere timeløn efter 8 uger !!

og nej det er ikke 3, og grunden til at jeg ikke skriver hvem min kunde er, er at folk skal søge jobbet grundet jobindholdet og ikke brandet, men er du interesseret i jobbet så skriv venligst PM, ellers bad jeg venligst om ingen trolleri i tråden tak...

@Homemade

thx m8 :o)

22-12-2010 23:38 #8| 0

@Guldmageren

Jeg ved ikke hvor du får dine informationer fra, men jeg tror nu altså at de fleste callcentre er rimelig legit - hvilket OP's også virker til at være.. Personligt har jeg arbejder hos 5r marketing i 8000C, hvor lønnen var fast + provision (den faste løn var på 100kr/time). Jeg har også hørt om andre steder, hvor man selv for lov til at vælge mellem forskellige lønningsordninger, hvilket gør det op til en selv om man vil slave for provitionen, eller stille sig tilfreds med den faste time løn.

22-12-2010 23:52 #9| 0

13-20 må da være et noget nær perfekt arbejdstidspunkt for en onlinespiller :)

23-12-2010 00:21 #11| 0

Bare af interesse, er du en slags team-leder eller er du chefen for det hele :)?

23-12-2010 00:21 #10| 0

@guldmageren

Du viser da tydeligt du ikke kender TM branchen hvis det er din holdning til det :)
Der er MANGE gode TM firmaer som opføre sig ordentligt.

23-12-2010 00:26 #12| 0

Altså nu er jeg sikkert mongol, men er det sådan et job hvor man kun får løn når ens telefon er igang? Altså, at du holder telefonen igang i 10 sek. max pr. "kunde", og skal så bruge 50 sekunder til at ringe næste "kunde" op, hvorfor du på 6 minutter rent faktisk kun har arbejdet i 1 og på 30 minutter kun har arbejdet i 5?

Min ex var i sådan et job. Svindel. Svindel, siger jeg!

23-12-2010 00:42 #13| 0

Jeg kender også telemarketingsbranchen alt for godt.

Der er benhård konkurrence mellem firmaerne, og derfor presser de deres medarbejdere til det yderste. Derfor er der også meget stor udskiftning. Rigtig mange stopper efter få måneder og kun ganske få kan klare sådan et job i flere år.

Det at skulle ringe til 100-150 mennesker hver dag og fyre den samme remse af, få mange sure mennesker i røret, får mange afvisninger og blive frustreret over hvor få "sejre" man har. Det er psykisk hårdt - langt hårdere end man tror før man har prøvet det.

Hvad er det man skal sælge? Er det den samme vare eller foretages der en hvis "rotation"?

Hvor mange skal man sælge til pr dag/Hvilke målsætninger bliver nye medarbejder præsenteret for?

Er der interne konkurrencer?

Foretager ledelsen en form for "kvalitetskontrol" - fx ved at ringe ud til kunder og spørge til hvilken oplevelse de havde af telemarketingsmedarbejderen?

23-12-2010 01:16 #14| 0

Filosoffen:

Nu står der ingen steder at det er et decideret telemarketing job.
Jeg har siddet i flere typer callcentre og det er de færreste af dem der er som du beskriver.
Grunden til at der ofte er stor udskiftning i telemarketingbranchen, skyldes sjældent arbejdspres, men at de ansatte er unge ufaglærte der bruger jobbet i en periode til eksempelvis at tjene penge inden de skal studere på en videregående uddannelse eller rejse verden tynd.

OPs firma tilbyder i øvrigt en helt standard rimelig timeløn for et ufaglært job,
hvor du er sikret en fast grundløn som alle kan leve fint for.

Jeg forstår ikke at folk er så skeptiske.

23-12-2010 02:01 #15| 0

@ Bad3xo

lol, nej sådan fungere det obv ikke.

det skal siges at jeg ikke kender op, eller hans virksomhed. men jeg kender til branchen og jeg har aldrig hørt om et sted der fungere på den måde.

desuden ville det jo uden tvivl være ulovligt.

23-12-2010 02:07 #16| 0

Det fungerede 100% på den måde, at hun fik løn for, hvor meget hendes telefon var igang. Det var totalt latterligt. Heldigvis fik hun det først da vi var gået fra hinanden og jeg derfor ikke sad og regnede med den indtægt :)

23-12-2010 02:14 #17| 0

Helt seriøst, det tror jeg ikke på.. med mindre du kan henvise til en eller anden hjemmeside eller jobbeskrivelse hvor det fremgår.

Du tror ikke bare at hun var på provision og en dårlig sælger og/eller arbejdede med et lorte produkt?

23-12-2010 02:19 #18| 0

@Aurvandil

jeg har erfaring fra 2 forskellige callcentre og har snakket med en del kollegaer som har arbejdet andre steder.

Hvis du skal ringe ud og sælge varer til private eller du skal ringe ud til firmaer og lave mødeaftaler for sælgere gør normalt ikke den store forskel. Det er de samme argumenter man bliver mødt med - det er i hvert fald min erfaring.

Helt enig i at der er mange unge i de her jobs, som bruger det inden de skal studere. Det er sådan set også en god ide, for så når man ikke at brænde ud på samme måde som andre gør det. Langt de fleste kan ikke holde til de her jobs i mere end 6-12 måneder hvis de er fuldtidsansatte. Dog er der enkelte som kan blive ved år efter år. Derfor er det også meget bedre at have det som en deltidsjob fremfor fuldtid.

Ja, lønnen er standard indenfor branchen. Der er ganske mange som ikke er de her penge værd, men de bliver så fyret i løbet af den første måneds tid. De bedste indenfor branchen kan godt være 160-170 kr værd for arbejdsgiveren, men det er absolut undtagelsen.



23-12-2010 02:27 #19| 0

Jeg bliver lige pludselig utrolig glad for det arbejde jeg har nu : ) 110kr i timen : (

23-12-2010 08:39 #20| 0

Jeg kender nok kun 1 % af mine venner som gider at arbejde i et TM-center fordi, at det for det første altid er lorte løn og at det træder over etikken på en helt masse mennesker. De fleste vælger det fordi de ikke kan finde andet, men vil hellere være på kontanthjælp end i sådant et job.

Ofte pga. produktet er direkte utiltalende, salgsmetoderne er på grænsen af lovlige og at meget hårde afvisninger er en fast del af jobbet. Men hvis det er en fast løn - så synes jeg det lyder interessant, så længe det ikke er salgsbaseret. Derfor vil jeg netop gerne høre om produktet.

23-12-2010 08:41 #21| 0

Evt. se den her artikel omkring et eks af TM virksomhed:

"Samtidig viser nordiske undersøgelser, at støj, stress og højt sygefravær kendetegner telemarketingsjobbet. I Sverige har ni ud af ti ansatte haft gener som hovedpine, smerter i nakken og øjne, fordi jobbet begrænser den fysiske og psykiske frihed i arbejdstiden."

- Søren Kirkeby

www.chilinet.dk/?id=371&nid=2382 - det er sådan jeg har oplevet det os.

23-12-2010 09:40 #22| 1
PN
23-12-2010 09:44 #23| 0

Lyder fedt med arbejdstiden, men support i Sitel slår nu Teleperformance som jeg regner med det er super hårdt (og ja, jeg har arbejdet der i nogen måneder)

Hvis det er TP hvilket jeg går meget udfra det er på beskrivelsen, så har jeg kun dårligt at sige om arbejdet (ihvertfald i forhold til Sitel hvor jeg arbejder nu)

23-12-2010 10:55 #24| 1

@Alle der har sendt ansøgning

Tak for jeres respons jeg vender tilbage i løbet af dagen til jer alle.

@Trolls

Jeg er rystet over at i overhovedet ikke har læst min post, læs nedenstående

"Spørgsmål kan stilles via PM, og kommentarer fra folk der ikke har interesse i job frabedes (Kender jo pokernet trolls for godt"

Så hvis i vil stoppe trolleriet eller sende en PM med trolleriet ville det være fint og holde tråden fri for dette.

God Jul PN

23-12-2010 12:36 #25| 0

@Xander:

Jeg tror ikke du ved, hvad en troll er. Der er ingen der troller - folk debaterer.

23-12-2010 12:52 #26| 0

@xander

Enig med guldmageren og så vil jeg godt tilføje at det er hvad man kan forvente når man poster et jobopslag andre steder end jobnet, jobindex m.m.

Så har folk jo netop mulighed for og også ret til at knytte nogle saglige kommentarer, som er baseret på deres egen viden og erfaringer.

23-12-2010 14:06 #27| 0

@jarl lachris

Jeg har selv arbejdet med telefonsalg, og der blev basislønnen altså også udregnet i effektiv ringetid.

23-12-2010 14:53 #28| 0

@ 1000år

i hvilken virksomhed?

29-12-2010 20:36 #29| 0

Jeg vil gerne sige tak til OP fordi han gav mig muligheden for at komme til samtale.

Til dem som valgte anderledes kan jeg kun sige synd for jer:)


29-12-2010 21:35 #30| 0

Lol haha, så skal der lige suckes lidt op :D Fuck hvor ser det fedt ud! Og godt skjult ;)

29-12-2010 22:29 #31| 0

Må hellere lige blande mig så, jeg arbejder selv i et callcenter, hvor der er grundløn på 85kr og så provision oveni det, jeg har KUN det arbejde pga lønnen, jeg ville aldrig have sådan et job til sølle 110kr/timen som OP tilbyder.. Jeg ligger selv omkring 200kr som ny i faget (4mdr), dog i december på 350kr/timen (blær ;D)

Men mit indtryk er fra mit eget arbejde og andre som jeg kender i callcentre, at man presser godt på når man prøver at booke møde eller sælge, og der ikke er rent mel i posen, så interessant at der INTET dårligt er ved OPs virksomhed :)

30-12-2010 00:45 #32| 0

iLuvPenguinz

Ja tro du på det.... Kan kun sige at OP talte sandt, og vil lige tilføje at jeg også har være i gamet i nogle år så kan godt kende forskel på hvad der er fusk og hvad der ikke er.

30-12-2010 01:47 #33| 0

Er det muligt at få jobbet på deltid?
- er studerende (på HHX, med 10 og 12 taller i de økonomiske fag samt markedsførings fagene :)
men jeg er meget interesseret i jobbet

Kan ikk skrive i PM (er ny bruger på PN) - Derfor jeg skriver her

30-12-2010 07:31 #34| 0

Hehe gør skam intet Halli :) Tvivler også på OPs firma er fusk, er også ret sikker på at det er Teleperformance hvor jeg selv har arbejdet.
Husker det bare som hårdt salgsarbejde til dårlig løn, nu ligger jeg og får 130kr i timen for support hvor der ikke sker noget så det er bare afslapning, og lave lige hvad man vil :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar