I tvivl på River, NL100

#1| 0

Hey PN

Min første analysetråd herinde.
Har en hånd på NL100, hvor jeg kommer i tvivl på River. Håber I har nogle tanker I vil dele..


Villain er en ”frisk” gut, 29/23 over ca. 1,5k hænder.
BTNSteal 64%
CBet 43%
FvCBet 33%
BRiver 83%

Som spillet, er mine tanker at donke ud på Flop, pga. hans lave CBet og lave FvCBet.
Pga. af hans brede Range, CC jeg Turn, og checker også River, for at lade ham skyde igen, grundet hans høje BRiver%.
Alternativt kunne jeg have CR Turn, men er bange for at smide ham af hånden.



SB: $136.27 USD
BB: (Hero) $100.50 USD
UTG: $100 USD
MP: $224.60 USD
CO: $100 USD
BTN: $107.97 USD

Hero posts small blind [$0.50 USD].
X posts big blind [$1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ Q Q ]
BTN raises [$2 USD]
Hero raises [$5.50 USD]
BB folds
BTN calls [$4 USD]

** Dealing Flop ($13 USD)** [ 8, K, Q ]
Hero bets [$9.26 USD]
BTN calls [$9.26 USD]

** Dealing Turn ($31,52 USD)** [ 2 ]
Hero checks
BTN bets [$18.46 USD]
Hero calls [$18.46 USD]

** Dealing River ($68,44 USD)** [ T ]
Hero checks
BTN is all-In [$74.25 USD]
Hero ???? [$66.78 USD]


Any comments? :-)

15-11-2013 14:51 #2| 0

Jeg 3better større preflop da du er ude af pos.

Floppet er ok synes jeg og jeg better videre på turn.

River er et lortekort - Som spillet ender jeg med at kalde - Problemet er at du kan ligne et draw, som jo completer på river, så derfor er hans riverbet lidt irriterende, med mindre han kan bette ud fra board textures... Din hånd er underreppet men problemet er at alt hans luft completer og han laver vel næppe to par om til bluff på river?



15-11-2013 15:13 #3| 0

Jeg tænker... Spiller ikke cash så tag det med et gran salt :-)

Det er vel ikke et flop donk bet når du 3B preflop ?

Syntes din sizing er lidt i den lave ende preflop.

Med mindre du godt kan lide at induce BB til cold 4B eller spille 3B pots OOP mod BTN med en bred range.

Syntes også din postflop linie er lidt weird. Tror du skal kalde mod en "frisk" type der Better river så ofte.

Flop
Er fint. Det texture rammer jeres begge range ret godt, hvis vi antager han caller 3B preflop SB vs BTN med mange broadway combo's har han ret ofte minimum et par eller OESD/GS/combo draw her.

Turn.
Kan bedre lide at bette igen, da du stadig kan trække value fra en del af hans range og ikke altid er sikker på han ikke bare chekker bagpå med hænder du slår. Men Check er vel ok hvis du formoder han har mange floats på floppet som han vil skyde på turn. Så kan du måske godt chekke med plan om at check raise turn. Af alle options kan jeg mindst lide chek-call på det texture.

River.
Bliver lidt weird IMO pga din linie. Du er meget capped nu til forskel fra villain har du vel nærmest aldrig en flush/AJ her. Så må du igang med at tælle bluff cathers og se hvor mange made hands i din range du har lyst til at folde mod ham her.

Det er vel også muligt han spiller nogle 2 par combo's sådan her for value især når hans river bet frekevns er så høj så er han vel nødt til at have en meget bred value range på river. Eller han kan have nogle Ax han floatet floppet med. Derfor alt i alt tror jeg set i QQ er et call her mod typen du beskriver ham.

Men jeg må indrømme jeg har lidt svært ved at se hvilken range du kommer til river med på den her måde.

15-11-2013 15:58 #4| 0

WP så længe du snapper river. Turn check er imo godt, da han har rigtig mange floats på floppet, og du blokker for den primære hånd han betaler 3 streets med.

15-11-2013 16:09 #5| 0

@Becks

Enig at vi blocker den hånd han betaler 3 streets med oftes. Derfor findes AK vel også.

Men jeg er sq ikke vild med turn checket. Villian kan have en del Kx han ihvertfald betaler 2 streets med, og med den river der kommer kan det være vi faktisk kun får 1 streets value for hånden. + Der er nogle klør kombos der også betaler 2 streets, såfremt de ikke vil raise flop. Der er også lidt 88 i villians range, samt TT/JJ som kan kalde 2 streets.

Jeg synes bare der er meget af villians range vi mister value mod ved at checke turn. Ydermere kan vi måske få et problem med vores value på turn i forhold til cb og balance, når vi checker QQ her.

@OP
Jeg 3b større pf, dels fordi vi er OOP, og dels fordi den godt kan blive svær at få ind over 3 streets, med mindre du self potter amok. Som spillet snapper jeg turn/river.

Har du iøvrigt set hvor mange frekvenser BRiver 83% er på? Jeg tror ikke på den er stor nok til at du kan bruge statten.

Redigeret af zonki d. 15-11-2013 16:15
15-11-2013 18:26 #6| 0
OP

Tak for god feedback!!


@ Klondike: Nej, ofc ikke donkbet - skrivefejl :-)

@ Becks: Lige præcis min tankegang. Ud fra de stats/reads jeg har på ham, floater han ofte et flop. Da Turn er forholdsvis harmløs vil jeg overlade initiativ til ham, da jeg er usikker på om han vil kalde 2 Barrels her.

Min linje i den her hånd, er heller ikke mit standardplay. Det er meget readbaseret, og da han floater meget samt meget gerne vil bette River + har en forholdvis stor Stealingrange (64%) og lav F3Bet (32%, kan se jeg ikke fik skrevet den stat med - sorry), vælger jeg at lade ham tage initiativet, da jeg gerne vil induce ham til at bette River, med henblik på et CR.
Måske er det for risky at give ham frikortet på Turn, ifh. til den mulige flush der completer på River, men omvendt er der så mange andre combos i hans Range, at jeg har svært ved at se ham have flushen - også med med tanke på at han better Turn, fremfor bare at tage frikortet...?

I forhold til BetRiver stats, kan det godt være at 1,5k hænder er for lille en sample. Men skæver alligevel til den, eftersom den ligger så højt (83%), og derfor kan jeg også godt se ham skyde både hans air og mindre valuehands end flushen. Min bekymring ligger i hans shove - men omvendt synes jeg også at det er et lidt mærkeligt play hvis han vil have et kald her? Med min linje taget i betragtning, kan han vel kun forvente at jeg betaler ham af med sets/flush...? Så synes ikke han trækker meget value ud med sit shove her? Eller er det way off...?


Redigeret af Buakaw d. 15-11-2013 18:28
15-11-2013 20:48 #7| 0

Det meste af din plan går på gætteri med ikke valide stats til at bakke det op. Bet river er like 12 events, og er der forskel på staten om han har bettet turn+river eller check turn og bet river, og er der forskel når det er en 3b pot?

Udfra villians beskrivelse vil jeg heller C/C fra flop, da det også beskytter vores c/c range meget bedre mod sådan en tyr vs de hænder vi ikke kan banke 3 streets value med. Jeg tror du misser meget value. De fleste floats fra flop samt ALLE Kx hands caller ofte turn. Han skal have rigtig mange bluffs og light floats for at opveje de gange han checker bag. maniac? Og hvordan realle floats ender vi egentlig op med at han har på turn? Kan du liste dem? Jeg tror hans VB/bluff range er mindre end hans c/c range range.

Jeg tror problemet er på dette board, at du også ønsker en masse semibluffs hvis han floater floppet light. Og dem vil vi selv gerne have mange af, så når du skyder flop, tror jeg du er nød til at gå i bund som du ville med AJ/AT/TJ/T9s/Axs. Tror jeg fortrækker en polarizeret range mod en dude der floater meget og forstærker min c/c range fra flop.

Jeg ved ikke hvilket netværk du spiller, men på det nætværk jeg er på, bluffer den generelle reg for lidt på river, hvilket også skal tages med i dine overvejelser.

Redigeret af zonki d. 15-11-2013 20:50
16-11-2013 05:33 #8| 0

Som spillet ville jeg folde river umiddelbart..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar