Hvordan man bliver over 1000 år

#1| 0

Jeg har lige set en video der handler om hvordan vi måske kan blive flere tusinder år gamle men jeg vil gerne have lidt flere videnskabelige facts end der er presenteret i filmen.

educatedearth.net/video.php?id=3701

Der er to spørgsmål som jeg meget gerne vil have svar på.

1. Ca. 53 min. og 30 sek. inde i filmen er der en mand med et meget langt skæg som snakker om en teori han har. Er der nogen der kan høre hvordan hans navn staves. Jeg vil godt læse lidt mere om hans teori. Men når jeg ikke ved hvordan navnet staves kan jeg jo ikke skrive det i google.

2. Som jeg forstår det er det de frie radikaler der gør at vi ældes så derfor vil jeg gerne vide om man kan gøre noget for at få dem til at forsvinde.

07-08-2007 07:46 #2| 0

lol, tror næppe nogen i de næste par mil år bliver 1000 år!

Det er anatomisk umuligt, medmindre der kommer noget, som kan implementeres i kroppen, på en eller anden måde!

Menneskets gener er ikke skabt til af sig selv, at kunne leve meget mere end ca. 100 år max, lige godt hvor sundt man så end lever.....

07-08-2007 07:49 #3| 0
OP

@Christensen

Prøv at se filmen og se om du ikke får en anden mening.

07-08-2007 07:56 #4| 0

Jeg behøver ikke se den film...

Jeg skal ikke udtale mig om, hvordan verden ser ud om mange mil år - hvis den da eksisterer...

Men det er på INGEN måde anatomisk muligt, som mennesket er skabt i dag, at nå en alder, der kommer bare lidt over 100...

Så skal det ske via en form for hjælp til kroppen, enten via medicin, eller ting der indsættes i kroppen, for at nedsætte tempoet af, hvor hurtigt kroppen skal segne hen, og til sidst give op...

07-08-2007 08:09 #5| 0
OP

@Christensen

Hvis du var videnskabsmand og havde studeret ældning i mange år så ville jeg måske tro dig, men det er du ikke. Vi er ikke programmeret til at dø men kroppen skaber noget der kaldes frie radikaler som angriber vores cellers DNA og splitter det af så cellerne ikke ved hvordan de skal fungere. Det gør at vi ældes og hvis vi kan forhindre at de frie radikaler skader os kan vi i teorien leve evigt hvis ikke vi kommer ud for en ulykke. Det er i hvert fald sådan jeg har forstået det.

@alle
Er der ikke nogen der har et bud på hvordan mandens navn staves? Jeg vil meget gerne læse om den teori han har hvis der er skrevet noget om det enten på nettet eller i en bog.

07-08-2007 08:22 #6| 0

@gambler

Jeg vil gerne have lov at takke dig for, hvad der med stor sandsynlighed bliver ugens, hvis ikke månedens, største grinetur.
Held og lykke med det hele.

07-08-2007 08:30 #7| 0
OP

@Ole16

Lad nu være med at affærdige teorier som du ikke ved noget om. Det kan godt være at det er muligt og jeg tror på det. Jeg er fuldstændig overbevist om at man kan stoppe aldringsprocessen efter at have set denne film. En gang troede man at jorden var flad, men det viste sig at være forkert. Indtil nu har man ikke troet på at det er muligt at leve meget mere end de 100 år men det kan ifølge denne film også meget vel være forkert.

@Alle andre

Kan i høre hvordan mandens navn udtales? Det bliver nævnt ca. 53 min. 30 sek. inde i filmen men jeg kan ikke høre hvordan det staves. Jeg vil meget gerne læse om hans teori så jeg vil blive meget glad hvis nogen gider at fortælle mig hvordan navnet staves, så jeg kan finde eventuelle artikler han har skrevet.

Edit: Jeg vil også meget gerne vide om der er en ikke alt for smertefuld metode til at måle hvor store mængder frie radikaler man har i kroppen. hvis der er nogen der kan svare mig på det vil jeg blive meget glad.

07-08-2007 08:41 #8| 0

@gambler

Nu er det jo lidt svært for dig at vurdere, hvorvidt jeg rent faktisk ved noget om ældningsprocesser?

07-08-2007 08:43 #9| 0

Vær så god:

en.wikipedia.org/wiki/Aubrey_de_Grey

10 minutter på wikipedia, og resultatet var der, og det uden at fatte ret meget af navnet i videoen. Jeg er sikker på, at du kan gøre det samme mht. din søgen om at måle de frie radikaler.

07-08-2007 08:50 #10| 0

@gambler

Er kroppen ikke programmeret til at dø???

Hvad er det for noget vrøvl... Vi bliver født, og kroppen stopper på et tidspunkt.. Måske ikke decideret programmeret til at dø på et givent tidspunkt - men dø, det skal vi...!

Og noget andet - da vi troede jorden var flad, havde vi ikke mulighed for at flyve højt nok op, til at se den ikke var..

:)

Waki waki!!

07-08-2007 08:58 #11| 0

@Christensen

"Og noget andet - da vi troede jorden var flad, havde vi ikke mulighed for at flyve højt nok op, til at se den ikke var.."

Præcis - om hundrede år er der måske en anden person i et debatforum, der siger, at da vi troede, man var tvunget til at dø af alderdom, havde vi ikke mulighederne for at se, at det ikke var sandt.

Og selvfølgelig skal der hjælp til i form af medicin eller andet, hvis vi skal leve så længe, men det er der vist ikke nogen, der har sagt, at der ikke skal? Det siger jo sig selv, at der ikke pludselig er én, der bliver 1000 år uden forklaring.

07-08-2007 09:03 #12| 0

Gad fad´me godt at det gamle 48 timer program genopstod dem der lavede "købt til kærlighed" "danske truckere" og mange andre...
Og de fulgte dig i en uge- 14 dage det kunne der komme rigtig godt tv ud af.
En form for ung dansk Kramer.

07-08-2007 09:05 #13| 0

@ pccp

Synes ikke, at du kan sætte de to ting op imod hinanden...

Mennesket fik fremtstillet noget, der kunne flyve op, og modbevise det først antaget..

Tror simpelthen ikke på, at menneskets krop kan udvikle sig til, at blive så gamle - mest fordi jeg ikke tror, at jorden eksisterer vildt meget længere...

Men skal da indrømme - alt kan ske i verden.. Men mennesket er IKKE, som udgangspunkt, skabt til at blive så gamle - og jeg tror nada på den gamle nakkes teorier - Ja, jeg har set og læst dem!

07-08-2007 09:11 #14| 0

Tror du ikke, at der var folk, der sagde de samme ting som dig omkring kloning, inden det blev bevist, at det var muligt?

Jeg synes, det er meget naivt at tro, at der går millioner af år, inden man kan stoppe aldringsprocessen, når man ser hvor stort et fremskridt, der er gjort indenfor videnskab og medicin indenfor de sidste par århundreder. Måske bliver det ikke i vores levetid, men meget længere end det, tror jeg ikke, det kommer til at tage.

07-08-2007 09:16 #16| 0

Fair nok!

Jeg er ikke videnskabsmand, men har du bare lidt viden om kroppen, og hvordan den fungerer, så bør du vide at den, på INGEN måde naturligt, nogensinde ville kunne blive så gammel..

Så skal der opstå supergener, der ender i os, eller maskiner af en art.. Lad nu ffs være at tro på alt I læser!

07-08-2007 09:16 #15| 0

Synes alle bare skulle slappe lidt af.......... jeg er 384 år gammel, så er godt på vej :-)

07-08-2007 09:27 #17| 0

Du lytter jo ikke, men jeg prøver lige en gang til:

"Mennesket fik fremtstillet noget, der kunne flyve op, og modbevise det først antaget.."

Ja, og hvad er det, der får dig til at tro, at vi ikke får fremstillet noget her, der kan gå ind i kroppen, styrke gener, eller hvad det er, der skal til, og dermed modbevise, hvad du antager lige nu?

"Jeg er ikke videnskabsmand, men har du bare lidt viden om kroppen, og hvordan den fungerer, så bør du vide at den, på INGEN måde naturligt, nogensinde ville kunne blive så gammel.."

Jeg ved ikke, hvad du anser som naturligt, men som jeg har skrevet ovenover, sker det her selvfølgelig ikke uden hjælp af medicin eller indgreb, og det er der vist heller ingen, der påstår!

07-08-2007 09:36 #18| 0

@Gambler

MikkMakks kone her ;) Jeg har læst en del om sundhed fordi jeg er hysterisk ræd for at få kræft (næsten ALLE mine familiemedlemmer undtagen min mor og lillesøster er døde af kræft før de er fyldt 60, så der er desværre en rigtig kedelig statistik på det område i min familie.. min far døde i en ulykke da han var 42, men ellers er alle andre døde af kræft).

Frie radikaler kan "bekæmpes" naturligt ved at spise mad, som indeholder antioxidanter; altså du skal spise en masse frugt og grøntsager, undgå animalsk fedt, undgå rødt kød, undgå fedt kød og .. drikke masser af rent vand. 1-2 glas rødvin om dagen har også en gavnlig effekt på de frie radikaler, men endelig ikke mere og slet ikke "rigtig alkohol".

Jeg synes jeg kan huske du tidligere har skrevet noget om at være vegetar? eller i hvert fald "tæt på", så det er jo et skridt i den rigtige retning.
Men prøv at læse noget om ernæring, antioxidanter og motion, der styrker hjerte og lunger uden at bygge en grotesk muskelmasse op. Pilates skulle feks. være en god, sund motionsform.

I øvrigt er det tankevækkende, synes jeg, at de folk, der bliver udråbt til verdens ældste (Omkring de 116 - 120år) næsten altid kommer fra meget fattige lande, hvor de har måttet arbejde utroligt hårdt helt fra barndomsårene og har fået begrænset mad, har fået et hav af unger og stort set aldrig har haft råd til en karamel eller en cola...

og så lige lidt ironi til slut: så drop det stillesiddende pokerliv, bliv veganer, drop alkohol, røg, sukkerholdige fødevarer, sodavand m.v, få et slavearbejde i en mark 16-20 timer i døgnet og... få dig en masse unger, så skulle du have gode chancer for at leve evigt ... eller også føles det bare sådan ;)


Hilsen Dorthe, MikkMakks kone (der i øvrigt ikke ville ønske at leve evigt, men jeg ville bare gerne blive mere end 60... måske 80/90 år ville være fint til mig)

07-08-2007 09:39 #19| 0

Lyder spændende gambler. skal lige lures når jeg kommer hjem! :-)

07-08-2007 09:44 #20| 0

@ pccp

Hvem er det nu der ikke lytter - find nu hanke i de ting jeg skriver:

Jeg skrev først:

"Så skal der opstå supergener, der ender i os, eller maskiner af en art.. Lad nu ffs være at tro på alt I læser!"

Du skriver:

"Ja, og hvad er det, der får dig til at tro, at vi ikke får fremstillet noget her, der kan gå ind i kroppen, styrke gener, eller hvad det er, der skal til, og dermed modbevise, hvad du antager lige nu?"


Ok, måske en forskel i, hvad vi mener! Men jeg tror da nok, at der med tiden kan skabes gener, som kan viderføres til mennesker, der gør vi bliver en del ældre.. Jeg tror også at der kommer maskineagtige ting der kan sættes i kroppe der kan gøre en ældre...

Jeg tror dog på INGEN måde, at der kan laves et stof som sprøjtes ind f.eks og gør os så gamle... Det er fysisk umuligt.. Og det holder jeg på trods jeg ikke er videnskabsmand..!

07-08-2007 09:57 #21| 0
OP

@Dorthe

"Jeg synes jeg kan huske du tidligere har skrevet noget om at være vegetar? eller i hvert fald "tæt på", så det er jo et skridt i den rigtige retning.
Men prøv at læse noget om ernæring, antioxidanter og motion, der styrker hjerte og lunger uden at bygge en grotesk muskelmasse op. Pilates skulle feks. være en god, sund motionsform."

Jeg er vegetar med veganske tendenser. Jeg drikker ikke mælk og jeg prøver at undgå produkter med mælk og æg i. Planen er at jeg enten skal være diætist eller proffessionsbachelor i ernæring og sundhed så mon ikke jeg kommer til at lære lidt om ernæring, antioxidanter og motion der? Det vil jeg da i hvert fald håbe :-)

@Christensen
Hvis det er de frie radikaler i vores krop som ødelægger vore cellers DNA så de ikke kan fungere og de frie radikaler er den eneste årsag til at vi ældes så burde det vel i teorien være muligt at leve evigt hvis man kan finde ud af hvordan man undgår at blive skadet af de frie radikaler. Hvis ikke der er frie radikaler eller andre ting der slider på kroppen så burde ældningsprocessen vel stoppe? Er vi ikke enige om det?

07-08-2007 09:58 #22| 0

@Christensen

Det gør du bare. Så holder jeg på, at du er naiv, og at du åbenbart ikke forstår, hvad et "stof" er. Stoffet kunne eksempelvis ikke bestå af disse "supergener" (hvad fanden er det, hvis det ikke er et stof eller en sammensætning af stoffer?), du taler om?

@gambler

Jo, vi er.

07-08-2007 10:00 #23| 0
OP

En ting der måske kunne være interressant at få med i denne debat er at det er lykkedes forskere at få en slags orm til at leve seks gange så lang tid som normalt ved at ændre lidt på deres gener.

07-08-2007 10:02 #24| 0
OP

@pccp

Hvad er vi? Programmeret til at dø? eller hvad mener du?

07-08-2007 10:04 #25| 0

Ok, frit fra leveren...

Jer der tror, at man indefor forholdsvis kortere tid, kan nå en alder på "blot" 200år, de mangler lidt i bøtten ;-)

07-08-2007 10:06 #26| 0
OP

@Christensen

Du mangler at fremlægge en del videnskabelige fakta før jeg tror dig.

07-08-2007 10:08 #27| 0

@gambler

Nej, du mangler at sige andet, end hvad du lige læser...

Hvis du er interesseret, har jeg er lager om diverse konspirationer???

07-08-2007 10:08 #28| 0
OP

@Christensen

Hvis vi kan stoppe kroppen fra at degenerere hvad skulle så stoppe os fra at blive tusinder hvis ikke millioner af år gamle? Kan du svare mig på det?

07-08-2007 10:16 #29| 0
OP

@Christensen

Jeg gider ikke at bruge min tid på at læse om alle mulige konspirationsteorier der alligevel ikke er sande. Hvis du derimod har information om sundhed og om hvordan man kan forlænge sit liv så er jeg meget interresseret.

07-08-2007 10:21 #30| 1

@ gambler

Du er simpelthen så snotdum.. Bare fordi du ser en film hvor der kommer nogle argumenter for et eller andet så er du solgt. Hold kæft hvor må folk ha bildt dig meget ind gennem dit liv. Forestil dig en slidtage der er på kroppen bare i løbet af 70 år (der er sku ikke mange prof. fodboldspillere f.eks. i den alder) og så se kroppen som 1000 årig. Get real ffs.

07-08-2007 10:22 #31| 1

@gambler

Ja, vi er enige. Troede jeg måske kunne tolkes udfra min diskussion med Christensen.

@Christensen

Jamen frit fra leveren tilbage igen:

Jeg mener, at man er dum, hvis man:

ikke forstår pot odds, spørger om det, og ikke lytter til forklaringer.

kommer med påstande i videnskablige diskussioner, som man slet ikke kan underbygge.

kommer med generaliseringer som "hash ryger jeg sp ikke og har aldrig gjort det - det er for dumme folk".

synes, man er sej, fordi man knepper uden kondom.

påstår, at folk "mangler lidt i bøtten", hvis de argumenterer sagligt imod én, og man ikke selv kan argumentere for sit synspunkt.


Sjovt nok opfylder du alle kravene, og det er bare de ting, du har skrevet i dag. Det her ville nok blive årets længste indlæg, hvis jeg skulle til at skrive om alle de dumme ting, du har skrevet før i tiden på dette forum.

07-08-2007 10:23 #32| 0

@gambler

Fatter du ikke, at kroppen ikke er bygget til at klare at blive så gammel?

Tror du ikke, at det man evt. finder ud af at smide i kroppen, vil have sine omkostninger???

Du kan bare ikke være så naiv, at tro, at vi nogensinde blir så gamle, uden vi har fået noget mekanisk implementeret i kroppen!

07-08-2007 10:24 #33| 0
OP

Bitchfight for the win :-)

07-08-2007 10:27 #34| 0
OP

@Christensen

Kroppen er ikke programmeret til at dø. Vores Cellers DNA bliver skadet af de frie radikaler som kroppen selv producerer og hvis vi kan undgå at de skader os tror jeg at vi kan blive meget gamle.

Edit: Jeg tror også at det en gang i dette årtusinde vil være muligt at koble vores hjerne til en computer og uploade hele eller dele af vores hukommelse.

Se eventuelt denne Human v2.0 dokumentar

educatedearth.net/video.php?id=2797

07-08-2007 10:33 #36| 0
OP

@Christensen

Og hvem siger at det skal være noget mekanisk vi får implanteret i kroppen. Det kan vel lige så godt være en flydende væske eller en slags piller man skal tage for at blive så gammel.

07-08-2007 10:33 #35| 0

Jeg giver op..

Martingale systemet FTW ;)

07-08-2007 10:34 #37| 0
OP

@Christensen

Det var godt. Se filmen og bliv lidt klogere. Det føler jeg at jeg er blevet :-)

07-08-2007 10:35 #38| 0

Fint link, gambler

"...You have been banned from this forum.
Please contact the webmaster or board administrator for more information...."

07-08-2007 10:36 #39| 0

loooooooooooool

07-08-2007 10:39 #40| 0
www.alcor.org

07-08-2007 10:45 #41| 0

@Gambler - tror desværre du kommer til at stille skoene inden du rammer en alder på 120 år... lige meget hvor hvad du gør - sund mad og motion kan forlænge ens liv, men i sidste ende står vores gener for 99% af "beslutningerne"....

Iøvrigt ville det sgu da også være røvsygt at leve 1000 år!

for ikke at snakke om befolkningsvæksten der på 10 år ville smadre jorden FULDSTÆNDIG. Jorden kan i princippet kun opretholde balancen og levere råstoffer osv til en milliard mennesker! vi er allerede 6 gange så mange!!!

07-08-2007 10:47 #42| 0
OP

@Deicer

Linket er rettet nu. I skulle gerne komme direkte til videoen.

07-08-2007 10:47 #43| 0

JA gambler!

Tror du vi kan være så mange her..

hva hva hva ? ;)

07-08-2007 10:50 #44| 0
OP

"for ikke at snakke om befolkningsvæksten der på 10 år ville smadre jorden FULDSTÆNDIG. Jorden kan i princippet kun opretholde balancen og levere råstoffer osv til en milliard mennesker! vi er allerede 6 gange så mange!!!"

Jeg har læst at hvis alle var veganere så ville vi kunne producere mad nok til hele verdens befolkning. Om det er sandt ved jeg ikke. Problemet med stigningen i befolkningstallet kan vi løse ved at lave en regel om at alle par max må få 2 børn.

Edit: Og alternativt kan vi flytte til andre planeter. Forskere har anslået at vi i løbet af ca. 100.000 år kan skabe et klima på mars der ligner det vi har på jorden.

07-08-2007 10:54 #45| 0

@filthbastard

LOL - godt tænkt.

@gambler
Så engang en udsendelse over discovery med Allan Alda. Han besøgte en ældre videnskabsmand der levede af ægte smal-kost. Han Spiste generelt lidt mindre end han burde og var for det meste lidt sulten. Sørgede dog for at få alle de mineraler og vitaminer kroppen skulle bruge. Det sammen havde han gjort med aber. 2 grupper havde han af disse. En gruppe der fik normal kost og en gruppe der fik smal-kost. Da begge grupper nærmede sig alderdommen var der markant forskel i deres opførsel. Smal-kost gruppen opførte sig som meget yngre aber og prøver af væv fra de 2 grupper påviste at smal-kost gruppen var "ældet" meget mindre i forhold til kontrol-gruppen.

Han konklusion var, at hvis han selv gik på smal-kost kunne han blive i hvert fald 120 år gammel (han startede sent).

Gad vide hvor gammel han er i dag. :-)

-- Larry Niven reference --
"Vi skal bare have os noget booster-spice skal vi"
--
verndroid
www.schougunvald.dk

07-08-2007 10:56 #46| 0

Dvs. om 100 generationer (a 1000 år) bor vi på mars.. Glæder mig.. Du har sku løsningen på livets problemer..

07-08-2007 10:57 #47| 0

"Problemet med stigningen i befolkningstallet kan vi løse ved at lave en regel om at alle par max må få 2 børn"

ikke helt korrekt. prøv med 1 par ud af 50 må få et barn

07-08-2007 10:59 #48| 0

@knish

Jeg bor faktisk paa Mars

07-08-2007 11:00 #49| 0

lol @ knish!

07-08-2007 11:01 #50| 0
OP

@Verndroid

Jeg ved ikke hvor gammel han er men jeg ved at det ikke kun er det vi spiser der har noget at sige. Overdrevet meget motion øger energiproduktionen og dermed frigør mitokondrierne flere radikaler som har brug for en ekstra elektron. Den elektron får de ved at binde sig til noget af det nærmeste de kan finde og det kan fx være en celles DNA. Når det sker bliver cellens DNA ødelagt og cellen kan ikke fungere længere. Aubreu de Grey mener at der er 7 faktorer som gør at vi ældes og dem kan du læse mere om på Wikipedia.

en.wikipedia.org/wiki/Aubrey_de_Grey

07-08-2007 11:02 #51| 0

@ gambler

plz, kom med din egen mening -ikke noget du har læst!

Brækker mig snart over din oversatte paste pis ;)

07-08-2007 11:03 #52| 0
OP

@Lilbabs

Sludder. Hvis alle par max. må få 2 børn vil befolkningstallet langsomt falde da nogle enten ikke er i stand til at få børn, ikke vil have børn, eller kun vil have et barn.

07-08-2007 11:05 #53| 0
OP

@Christensen

Så find brækspanden frem. Jeg har tidlige nævnt at jeg tror det er muligt at stoppe ældningsprocessen. Hvad er det ellers du vil have min mening om?

Edit: Jeg er ikke videnskabsmand så min mening er ikke relevant, da jeg ikke har forstand på det.

07-08-2007 11:07 #55| 0

LOL ROFL ,
Gambler, jeg har et par meget interasante teorier om Elvis, Kenneydy og mars mænd.
Og til sidst fortæl mig lige hvordan du vil undgå at slide den muskel der kaldes hjertet, hvis det skal slå i 1000 år

07-08-2007 11:07 #54| 0

Hvad gør vi så med par, der får trillinger?

07-08-2007 11:08 #56| 0

@Christensen

Det er netop der, du går galt - en mening om noget, man ingen baggrundsviden har om, er ikke noget værd!

Gamblers egen mening danner han højst sandsynligt udfra, hvad han læser, og ikke som dig, ud af den blå luft!

07-08-2007 11:09 #57| 0

@ kasper

Ved jeg godt, men der spiser i jo stort set kun kød, ved ikke helt hvordan gambler vil klare den..

07-08-2007 11:11 #58| 0
OP

@kramix

Jeg kunne forestille mig at de celler der er i hjertet også bliver fornyet en gang imellem og hvis man kan forhindre cellerne i at degenerere så burde det i teorien kunne slå evigt.

07-08-2007 11:12 #59| 0

@gambler...

Hver gang nogen i tråden kommer med modargumenter, så paster du noget smart, du lige har oversat...

Din mening er netop relevant, hvis du vil debattere dette...

Du kan ikke stoppe den menneskelige ældningsproces!

Sådan er det bare.. Ok, du der skal nok komme noget, der kan til en grænse...

Men ALDRIG bliver nogen 1000år! Ingen dyr, har ever klaret dette - og de har lidt et andet system inden i!

SElvom de bliver yngre end os, de fleste af dem, så har alle skabninger på denne jord ingen mulighed for at opnå den alder...

Næ du, drik en pil med Totti, og forlig dig med, at personens teori, du har læst, er skrevet i samme tilstand, som jeg er i nu ;)

07-08-2007 11:12 #60| 0

@gambler
Hvad gør vi så med par, der får trillinger?

07-08-2007 11:15 #61| 0

@knish

Og pebersovs

07-08-2007 11:16 #62| 0

@gambler

befolkningstallet vil SLET IKKE falde hvis folk må få to børn hver.... tænk dig nu om... hvis "alle" bliver 1000 år og mere eller mindre får bare 1 barn hver så vil befolkningstallet også stige

07-08-2007 11:17 #64| 0

@Ole16

Mit gæt ville være, at der ville være flere, der fik 0-1 barn, end der ville være, der fik trillinger - hvad synes du om den teori?

EDIT: Lilbabs har selvfølgeligt ret i, hvad han skriver, men at folk skulle få trillinger ville stadig være det mindste problem.

@de fleste

I er sgu lidt snæversynede og fantasiløse. Er der nogen af jer, der er gamle nok til at have sagt de samme ting om internettet, kloning og rumrejser? Biler måske?

Men okay... "They laughed at Jules Verne too"

07-08-2007 11:17 #63| 0

har faktisk savnet gamblers tråde her på det sidste, godt at se du er kommet stærkt med igen

07-08-2007 11:21 #65| 0
OP

@Lilbabs
Ja det er nok rigtigt men det må vi jo så bare finde en løsning på. Hvis jeg kan leve næsten evigt så giver jeg gerne afkald på at få børn og det er jeg sikker på at mange andre også ville.

07-08-2007 11:30 #66| 0

@ Lilbabs

Jaah.. På kortere sigt; <1000år vil det stadig stige (selvfølgelig afhængigt af hvor mange ulykker/katrastrofer osv der sker). Efter 1000 år når første generation dør, vil antallet falde hastigt.

07-08-2007 11:36 #67| 0

Sammenligner du Gambler med Jules Verne......????

Den dreng er jo så langt ud på overdrevet, at det er helt vildt. Jeg tror ikke på, at han er en rigtig person mere. En eller anden person som morer sig med, at folk prøver at tage hans diskussioner seriøst - og alligevel, selvom jeg har gennemskuet ham, kan man jo ikke lade være.

At tro på, at vi kan blive så gamle er ikke bare naivt, men snotdumt.
Selvom, at vi skulle kunne blive så gamle, vil jorden ikke kunne klare det(og det er selvom, at vi alle blev vegetarer som dig)



Angående det jeg skrev først... Hvis du virkelig er et rigtigt menneske, så bør du tage dig gevaldigt sammen. Det er foruroligende, den måde du læser noget, og derefter fuldkommen ukritisk tager denne "sandhed" til dig, og så prøver at overbevise andre.

07-08-2007 11:38 #68| 0

Man kan sku nå at spille en del raked hands på 1000 år.

07-08-2007 11:41 #69| 0

Nej, jeg sammenligner ikke gambler med Jules Verne. Det er trods alt ikke gambler, der er ophavsmanden til idéen.

Det jeg mener med den sætning er bare, at folk ikke kan forholde sig til noget, der virker urealistisk for dem under nutidige forhold, og at jeg synes, det er naivt at afslå det her fuldstændigt, da der mange gange i historien har været lignende situationer, hvor det "umulige" så alligevel er gået hen og er blevet muligt.

07-08-2007 11:45 #70| 0

Jeg kunne da også godt forestille mig, at det blev muligt en dag, at folk kunne blive 1000 år gamle... I teorien, vel at mærke.

Ligesom med kloning ville konsekvenserne dog være for uoverskuelige for mennskeheden. Og derfor ville det blive gjort ulovligt, ligesom kloning af mennesker er. Hvis alle levede 1000 år ville jorden gå under mens vi levede.

07-08-2007 11:47 #73| 0

Hvis man læser mit forrige indlæg og lægger mærke til, at jeg kritisere Gambler for at tro på det, og jeg så derefter skriver, at jeg godt kunne forestille mig det, så er det jeg mener med at forestille sig noget, ikke det samme som at tro på det... det er at tænke tanken.

07-08-2007 11:47 #72| 0

gambler = Dirty Dogg fra tv2 blog?? En person der laver en fake blog / profil for at få sindende i kog på forskellige fora.. Now I see...

07-08-2007 11:47 #71| 0

pccp

Lider du af kronisk damp?

07-08-2007 11:55 #74| 0

@Lvp4l

Jeg TROR på, at det en dag bliver muligt, men som du siger, kan det meget vel være, at det kun bliver i teorien. Om de Greys teorier er rigtige eler ej, aner jeg ikke, for jeg ved ikke ret meget om emnet specialiseret, og jeg har ikke engang læst dem. Jeg synes bare, det er naivt at påstå, at det aldrig vil kunne lade sig gøre at blive 1000 år, når man tænker på, hvad mennesket hidtil har opnået.

07-08-2007 12:02 #75| 0

Sandheden er at ingen af jer ved om man kan blive 1000 år på et eller andet tidspunkt ude i fremtiden eller ej

Hverken Gambler eller nogen anden

Ligesom folk i middelalderen vil heller ikke ville have troet telefonen eller glødelampen ville blive opfundet på et eller andet tidspunkt
Desuden sagde man ca 10 år før brødrene Wright modbeviste det, at mennesket aldrig ville komme til at flyve

Når det er sagt tror jeg også det er usandsynligt man vil komme til at leve 1000 år,der vil jo opstå andre problemer som nogen siger med at jordens bliver overyldt, men jeg kan ikke afskrive det når man kigger på opfindelserne tilbage i tiden

07-08-2007 12:05 #76| 0

Man skal også tænke på at hjernen nok går totalt i smadder hvis man lever så mange år, så man skal også opfinde en ny hjerne medmindre man vil leve de sidste 500 år som grøntsag

07-08-2007 12:06 #77| 0

Jeg håber ikke gambler mener det her seriøst

07-08-2007 12:12 #78| 0

tro mig, det gør han!

07-08-2007 12:14 #79| 0

Gambler uanset hvad fremtiden måtte bringe så kan du roligt indstille dig på at dø når du er 60-90 år...Sådan er det bare.

Hvem ved hvad man kan om 500 eller 1000 år?

07-08-2007 12:15 #80| 0
OP

"...Ligesom med kloning ville konsekvenserne dog være for uoverskuelige for mennskeheden. Og derfor ville det blive gjort ulovligt, ligesom kloning af mennesker er. Hvis alle levede 1000 år ville jorden gå under mens vi levede. "

Det er noget sludder. Forskerne har anslået at jorden først går under om ca. 5 milliarder år når solen har brugt sit centrale brændstog og går ind i den fase der hedder en rød kæmpestjerne. Når det sker mener de at solen vil svulme op og at planeterne venus og merkur vil blive opslugt. Det vil jorden muligvis også og hvis ikke så vil den komme til at bevæge sig i solens yderste atmosfære og bremses. derefter vil jorden spiralisere ind i solen.

@Cadillac

Er du sikker på at jorden vil blive overfyldt? Du skal huske på at hvis man ældes meget langsomt så vil der også gå meget længere tid før vi er moden til at få børn.

@Loose_Goose

Nå men det gør jeg. Jeg tror og håber på at det vil blive muligt at leve i flere årtusinder. Hvis man kan finde ud af hvordan man kan få kroppen til at stoppe med at degenerere så er det kun uheld eller mord der kan slå os ihjel.

07-08-2007 12:17 #81| 0

for fanden i hele hule helvede - sorry mit sprog

gambler, pis nu af fucking helvede til med dit paste fra den alkoholiseret "forfatters" citater!

Tænk nu for fanden selv og sæt tingene lidt op?

Bare en smule...

Jeg giver en luder hvis du klarer det - så får du da lidt misse ;)

07-08-2007 12:19 #82| 0

OMFG - Christensen spot on!

07-08-2007 12:20 #83| 0
OP

@Ducktor

Hvem ved hvad man kan om 10 år eller 20 år. Som jeg har forstået det så mener Aubrey de Grey at der er ca. 50% chance for at nogle af os der lever i dag vil få glæde af nye teknikker der gør at vi kan leve måske 50 år mere. I løbet af de 50 pr kan det så få at man har gjort endnu større fremskridt og så man kan komme til at leve endnu længe, og at vi til sidst løser problemerne før de opstår så vi ikke aldres mere.

07-08-2007 12:22 #84| 0

Jeg tror Gambler er i sin dødsangst fase :-)

07-08-2007 12:22 #85| 0
OP

@Christensen

Kan du komme med noget der modbeviser hvad han siger. det med jordens undergang har jeg ikke fra Aubrey de Grey.

07-08-2007 12:26 #86| 0

"Celle-aldring er et genetisk programemeret fænomen, der giver sig til udslag i, at celler der i øvrigt er i stand til at undergår deling, har en begrænsning på antallet af mulige mitoser"

Finn Geneser histologi - på molekylær grundlag

07-08-2007 12:29 #87| 0

@gambler...

Simpel logik?

Skal du ha den luder eller hvad? ;)

07-08-2007 12:32 #88| 0

Første gang skal sgu da ikk vær med en luder ;)

07-08-2007 12:34 #89| 0
OP

Her er hvad manden siger.

"What we expect to be able to do is to take people who are 55 or 60 maybe and jejuvinate them back to maybe 40. and so it is gonna take another 20 years or maybe a little longer before they get back to be biologically 60. In that 20 years we can improve the therapies so some of the things we couldn't fix we now have fixed. It means that we are basically solving problems faster than they are catching up with us."

07-08-2007 12:45 #90| 0
OP

@Christensen

Som jeg tidligere har nævnt er min mening om denne sag ikke meget værd da jeg ikke ved så meget om emnet. Derfor henviser jeg til en der ved noget om emnet.

Edit: Og nej jeg skal ikke have nogen luder. Ellers tak.

07-08-2007 12:47 #92| 0

Tror nu godt at man kan +dobble ens levetid ved at pille ved ting og sager..

BOT bliver aldrig aktuelt!! :-)

07-08-2007 12:47 #91| 0

I starten forsvarede jeg gambler, men det her er sgu over stregen.

Ban den mand, før jeg tar sagen i egen hånd :O

07-08-2007 12:48 #93| 0
OP

@OMFG

Hvad er problemet? Tror du ikke på at det bliver muligt at leve i flere årtusinder? Og hvis ikke hvorfor?

07-08-2007 12:50 #95| 0
OP

Kan vi ikke alle blive enige om at hvis man kan undgå at kroppen med tiden degenerer så kan man komme til at leve i meget lang tid? Hvis ikke kroppen degenererer så er der jo ikke noget galt med den og den fungerer optimalt.

07-08-2007 12:50 #94| 0

Fisse er ellers herre godt..

Min første var en tøs der ku være min mor med den syge måtte...

Tror hun gav mig et for stort gummi på... Det sad fast oppe i hende, fordi det faldte af - flovt for Totti!!!!

Men jeg klarede den - fik da tømt banditten ;)

07-08-2007 13:10 #96| 0
OP

@Logos32

Jeg tror ikke at det er det store problem. I Korea har de opfundet et syntetisk molekyle kaldet CGK733 som forhindrer ældning i celler. Molekylet forhindrer at cellerne bliver sløve og stopper med at dele sig og det kan også genoplive celler der er blevet sløve. De forventer at have et kommercielt produkt klar om ca. 9-10 år

07-08-2007 13:14 #97| 0

Gambler, du er en mystisk, naiv eksistens. Køber du mange produkter fra TV-shop..?

Christensen, du er til gengæld knap så uskadelig. Mage til "bully" skal man da lede længe efter. Aner man en militær baggrund, der har formet din personlighed en tand for meget i en uheldig retning..?

07-08-2007 13:22 #98| 0

Arrrhhhh fuck. Har nu set filmen 8 gang for at høre hans navn. Havde ikke set at man kunne spole........... hans navn er j-e-sus......

07-08-2007 13:39 #99| 0
OP

@liembo

Du er ikke sjov. Dette er et meget alvorligt emne som skal tages meget alvorligt.

07-08-2007 13:43 #100| 0

En celle der har evigt liv kalder man som regel en kræftcelle.

ps den dør når værten dør !





07-08-2007 13:48 #101| 0

Doyle Brunson er 192 år.
Hatten er fra 1843.

07-08-2007 13:53 #102| 0

Mærsk Mc-Kinney Møller er Harald Blaatands uægte søn.

07-08-2007 13:56 #103| 0

Christensen slap nu af. Hvad sker der for dig.....Alle får fisse det altså ikke noget du lige har "opfundet".

At vi kan blive meget ældre end vi kan nu er squ da noget alle ved, men at leve i 1000+ år sker squ nok ikke sån lige med det samme.

07-08-2007 14:03 #104| 0

@gambler

FFS det er jo ikke kun gener der betyder noget for vores liv. Hvad med ledbånd, sener, knogler osv??

07-08-2007 14:06 #105| 0

@gambler

"Problemet med stigningen i befolkningstallet kan vi løse ved at lave en regel om at alle par max må få 2 børn."

- Sikke en gang vrøvl...så længe folks levealder stiger drastisk, mens antallet af nye spædbørn kun falder til højst halvdelen, ændrer det jo intet!?



lol

07-08-2007 14:11 #106| 0

"Jeg tror ikke at det er det store problem. I Korea har du opfundet et syntetisk molekyle kaldet CGK733 som forhindrer ældning i celler. Molekylet forhindrer at cellerne bliver sløve og stopper med at dele sig og det kan også genoplive celler der er blevet sløve. De forventer at have et kommercielt produkt klar om ca. 9-10 år"

lolololololololol

BAN OP

07-08-2007 14:13 #107| 0

huckleb

haha, nej du..... Jeg blev sku smidt ud af mili efter 4 mdr... Kom til at slå en kaptajn efter en tur på IN i KBH..

Så ingen mili baggrund her...

Og jeg er ingen bully...

Siger blot min ærlige mening om det gambler skriver..

Men kan ikke svare på alt via citater... Man må selv danne meninger...!

07-08-2007 14:14 #108| 0

@lilleper

Jo, jeg opfandt fakker talt det med damer... -Jeg var den første i Danmark til at få det skønne fjas..

Da jeg kom op i denne nye statur - der var det som tisseren fik fat i det mildeste silke..

uuuh - skøøøønt...

Så du kom lidt efter mig ;)

07-08-2007 14:15 #109| 0

Ha ha ha det her er sgu en underholdende omgang, ha ha ha ha

07-08-2007 14:21 #110| 0

Det kan godt være det ikke er muligt at stoppe/sløve ældningsprocessen, men det er fandme muligt at fremskynde den. Jeg er lige blevet halvandet år ældre af denne her tråd, på bare 20 minutter. TakskalIhave.

07-08-2007 14:23 #111| 1

Christensen, det ikke for at være efter dig, men du virker squ bare sån lidt brian agtigt :)

07-08-2007 14:25 #112| 0

Er jeg ikke

Ik for at være efter dig men hvor er søs? - du virker lildt lille per agtig ;)

GODNAT!

07-08-2007 14:33 #113| 0

I er for sjove. gambler og christensen.

kan man abbonere på jer hvis man keder sig en dag eller har børneføsda?

07-08-2007 14:36 #114| 0

Bajawa, du er vist for gammel til at have børnefødselsdag

07-08-2007 14:39 #115| 0

Endelig en person over de tusind år, der blandede sig i diskussionen. Til bajawas profil står der, at han er intet mindre end 1981 år gammel ;)

07-08-2007 15:42 #116| 0

Vi lever desværre i et uland hvad angår medicinske fremskridt og generel lægefaglig offentligt belysning så at sige. Eksponering.
Det eneste man hører om i medierne, er muhammedkriser og rydning af ungdomshuse ;:).
Hvor mange herinde kan sige at de ønsker at dø som 75 årige? Hvis i har muligheden for at leve længere ville i ikke gribe det? Jeg ville.
Jeg går sgu selv med drømme om at blive frosset ned af selskaber som cryonics, for at blive frosset op når videnskaben kan reproducere min hjerne og mit hjerte. Lol hele kroppen faktisk.
Robocop any1?
Latterliggør bare op(rigtigt eller urigtigt). Men han har fat i noget. Drømmen om forlænget liv. Det er bare et spørgsmål om tid. Det er jeg ikke i tvivl om.
Man kan allerede dyrke hjerner delvist kunstigt vha stamceller.
Det er så meget delvist men man er på vej.
Ved ikke lige om det er stamceller eller nogle andre celler præcist.

07-08-2007 16:05 #117| 0

Totti og Gambler i samme tråd - Så er man sikret solid underholdning!

Ang 1000 år, så tror jeg bestemt det en gang bliver muligt. Men det kræver nogle medicinske eller syntetiske gennembrud, vi i dag har svært ved at forestille os.

Helt ligesom at man for 500 år siden havde svært ved at forestille sig, at jorden var rund.

---
www.raybandk.blogspot.com

07-08-2007 16:19 #118| 0

POST OF THE YEAR, nah, DECADE!

Gambler er i øvrigt spot on..........

07-08-2007 16:24 #119| 0
OP

Han har fundet frem til 7 forskellige ting som han mener er årsag til ældning og det er

"1. Nuclear Mutations/Epimutations:
These are changes to the DNA, the molecule that contains our genetic information, or to proteins which bind to the DNA. Certain mutations can lead to cancer.

2. Mitochondrial Mutations:
Mitochondria are components in our cells that are important for energy production. They contain their own genetic material, and mutations to their DNA can affect a cell's ability to function properly. Indirectly, these mutations may accelerate many aspects of aging.
Intracellular Junk:

3. Our cells are constantly breaking down proteins and other molecules that are no longer useful or which can be harmful. Those molecules which can't be digested simply accumulate as junk inside our cells. Atherosclerosis, macular degeneration and all kinds of neurodegenerative diseases (such as Alzheimer's disease) are associated with this problem.

4. Extracellular Junk:
Harmful junk protein can also accumulate outside of our cells. The amyloid plaque seen in the brains of Alzheimer's patients is one example.

5. Cell Loss:
Some of the cells in our bodies cannot be replaced, or can only be replaced very slowly - more slowly than they die. This decrease in cell number causes the heart to become weaker with age, and it also causes Parkinson's disease and impairs the immune system.

6. Cell Senescence:
This is a phenomenon where the cells are no longer able to divide, but also do not die and let others divide. They may also do other things that they're not supposed to, like secreting proteins that could be harmful. Immune senescence and type 2 diabetes are caused by this.

7. Extracellular Crosslinks:
Cells are held together by special linking proteins. When too many cross-links form between cells in a tissue, the tissue can lose its elasticity and cause problems including arterioscerosis and presbyopia."

Nu mangler vi bare at finde ud af hvordan man forhindrer disse ting i at ske. Det kan vel ikke vare så længe :-)

07-08-2007 16:51 #120| 0

Ok...jeg har en plan!
Vi skal bruge 1 seng med ilttelt, en chimpanse, en lille (men ikke for lille) børneflok og ca. 37 ansigtsoperationer.

09-08-2007 04:58 #121| 0
OP

Aubrey de Grey virker altså meget sikker i sin sag. Han har udtalt at den første der kommer til at leve i 1000 år måske allerede er 60 år i dag.

09-08-2007 05:23 #122| 0

"Han har udtalt at den første der kommer til at leve i 1000 år måske allerede er 60 år i dag."

Hvis dette sker løber jeg med stiv pik og røven bar igennem gågaden i Aalborg

09-08-2007 05:28 #123| 0
OP

@lilleper

Pas på hvad du lover.

09-08-2007 06:31 #124| 0

@gambler

Det er nu ikke så farligt et løfte igen, alt efter om han selv og gågaden i Aalborg overlever 940 år mere.

09-08-2007 06:40 #125| 0

Mennesker leve i 1000 år????????

Det tror jeg nu ikke. Og der er en enkelt grund til jeg ikke tror det kan lade sig gøre. Problemet er at selv om vi medicinsk kan forbedre cellers delingsevne og sørge for mindre skader på DNA osv, så fylder vi os selv med parabener, blødgørere, hormon forstyrrende stoffer, bly, kviksølv, dieselpartikler og ca 70.000 andre med kemikalier fra barn til gammel.

Og skulle vi knække koden for "alderdom" genetisk, dør vi lang tid før de 1000 år pga bla kræft og svulster, da vores krop UMULIGT kan indtage den mængde kemikalier vi indtager nu, igennem et 1000 år liv.

Så måske man teoretisk kan blive ældre ved at gøre kroppen bedre til at modstå ændringer i DNA, altså de ændringer kroppen selv laver undervejs, men i praksis fylder vi vores krop med så meget lort, at et liv på 1000 år ganske enkelt ikke er muligt, med alle de kemikalier vi putter i munden.

"Er du sikker på at jorden vil blive overfyldt? Du skal huske på at hvis man ældes meget langsomt så vil der også gå meget længere tid før vi er moden til at få børn."

Lol noget sludder, fordi man ældes langsommmere betyder ikke man bliver kønsmodne langsommere. At man i fremtiden måske kan få celler til at blive ved med at dele sig uden ændringer i DNA og dermed blive ældre, betyder ikke at cellerne udvikler sig langsommere, og vi dermed får færre børn, celledelingen sker med samme hastighed, hvorfor vi vil blive kønsmodne samme tidspunkt som nu.

Det betyder blot at der ikke sker fejl i replikeringen af cellerne, så der vil jo nok blive rimelig overbefolket hvis en højere alder betyder en længere kønsmodenhed.

Hvad siger filmen om det?

Altså om kønsmodenhed, det er jo interesant om manden mener vi så vil være kønsmodne i f.eks. 500 år, eller vi i princippet bare får en længere alderdom, dvs vi stadig er kønsmodne i samme periode som nu, og derefter bare lever yderligere 950 år uden kønsmodenhed.

"Pas på hvad du lover."

Og hvorfor er det lige han skal passe på hvad han lover, med mindre han selv deltager i et forsøg, er han død når forsøget afsluttes og det evt bevises at en person kan leve 1000 år. Han vil derfor under alle omstændigheder aldrig komme til at løbe med stiv pik og røven bar, da han er længe død, hvis det bevises ;)

09-08-2007 08:28 #126| 0
OP

Jeg har lige set en anden video og der er der en mand der siger at hab tager over 100 supplementer om dagen som er bevist eller menes at have en gavnlig effekt på kroppen. Jeg vil gerne have fat i nogle af de produkter men jeg aner ikke hvad jeg skal købe. Jeg skal i hvert fald have det her www.lef.org/newshop/items/item00961.html men ellers ved jeg ikke hvad jeg skal købe. Har i nogle gode råd?

09-08-2007 09:43 #127| 0

Ved ikke hvor du kan købe det, men prøv det. Det skulle helt sikkert hjælpe. da.wikipedia.org/wiki/Rottegift

09-08-2007 10:21 #128| 0
OP

@Knish

Jeg kan købe det fra den side jeg har linket til men jeg vil gerne vide hvad mere jeg bør købe.

Hvis der er en diætist på dette forum vil jeg gerne betale for at få lavet en diæt med en masse tilskud der kan forlænge mit liv,

09-08-2007 11:28 #129| 0

Tryk nu på det link jeg lavede.. Det er det produkt du søger..

09-08-2007 11:39 #130| 0

lol Gambler

Måske skulle du starte med at fælde de grønne buske bagerst i haven.

09-08-2007 11:55 #131| 0
OP

@FatGonzo

Hvad er det der er so sjovt?

Hvis jeg passer på mig selv nu så kan jeg måske leve op til 20 ekstra og i løbet af den tid er der en mulighed for at forskerne har fundet en metode til at hindre ældning. Hvis ikke så må jeg jo bare blive frosset ned af Alcor eller Cryonics så jeg kan blive genoplivet om x antal år. Jeg synes du skulle prøve at lytte til hvad nogle af forskerne siger. De er faktisk kommet ret langt og med den hastighed som tingene udvikler sig nu tror jeg ikke at der går lang tid før forskerne kan hæve den forventede levetid med i hvert fald 50 år, og i løbet af de 50 år har de muligvis fundet ud af endnu mere der gør at vi kan leve endnu længere.

09-08-2007 12:14 #132| 0

"De er faktisk kommet ret langt og med den hastighed som tingene udvikler sig nu tror jeg ikke at der går lang tid før forskerne kan hæve den forventede levetid med i hvert fald 50 år"

Jeg tror der går lang tid :) de ved jo ikke om det virker før om 50 år :)

De kan jo ikke offentliggøre noget sikkert om f.eks. 10 år, da man stadig ikke har testet det til den tid (altså hvis vi snakker en metode til at leve 50 år længere).

09-08-2007 12:23 #133| 0

Gambler du er nok det mest naive menneske der betræder denne jord..
Nu vil du ud og købe, åbenbart, 100 forskellige supplementer for at blive 20 år ældre, fordi der er en der siger han har haft held m det? Desuden findes der jo 1000vis af film som har meget kontrovesielle holdninger, og det er præcis sådan nogen som dig som falder i med begge ben.

CostasNoche kommer med et rationelt post, som du overser fuldstændig, istedet for at tror på alt, så tag dog på bib og læs hvordan det virkelig hænger sammen.

Ved siden har compen har du sikkert pokertryllepulver stående som giver skrub, og du har lige bestilt abswing fra tv-shop, som giver IRONABS på kun 3 x 3 min om ugen!!!!

09-08-2007 13:45 #134| 0

Dejligt med lidt gamler-lærdom, du har mange dage gjort min dag bedere med søde fortællinger.

Kan ikke forstå du er sådan efter totti pga manglende argumenter, (jeg ved du kommer med mange links og paste) men dit primære argument er jo blot at forskerene taler meget varmt for deres sag og det er bestemt ikke en umiddelbar blå stempling.

Hvis du mener at ældningsprocessen bliver længere, mener du så at vi er babyer i længere tid? at vi er 40 i længere tid? og at vi er gamle i længere tid? for så for vi da først et seriøst problem med pensionsordningerne - total ældreboom.

Det kræver ikke blot at vi får ændret generne til ikke at degenerer, jeg har desværre ikke tid til at finde nogle statistikker og tal, men vil mene at det ikke er alderdom som er den eneste synder når det kommer til dødsfald. Sygdomme og ulykke slår mange ihjeld (har jeg hørt) og tænk på alle de ulykker og sygdomme man kan få på 1000 år.-

- i øvrigt er det utroligt hvor meget folk kan kede sig på den nuværende levetid, når man ser fx dine indlæg.
Håber bestemt ikke at vi to kommer til at leve 1000 år, for hvad kan du dog ikke finde på, med 1000x for meget fritid.

09-08-2007 14:54 #135| 0

Hvor længe ville det tage at tage studentereksamen jf. den nye levealder?

09-08-2007 15:13 #136| 0

Årets sjoveste tråd!!!

09-08-2007 16:02 #137| 0

Hjerneceller skaber vi nye af, så hvor dum mon man bliver :-)

09-08-2007 20:10 #138| 0
OP

@Breyen

Det med pensionsordningerne er noget sludder. Eftersom vi får et bedre heldbred kan vi også være på arbejdsmarkedet i længere tid.

"- i øvrigt er det utroligt hvor meget folk kan kede sig på den nuværende levetid, når man ser fx dine indlæg.
Håber bestemt ikke at vi to kommer til at leve 1000 år, for hvad kan du dog ikke finde på, med 1000x for meget fritid."

Det læser jeg som at du allerede har valgt døden og det er fint nok med mig. Det har du ret til, men jeg har altså ikke tænkt mig at acceptere døden som uundgåelig. Hvis vi lever i flere tusinder år kan vi få mere end en uddannelse og dermed prøve mange flere ting. Det kan godt være at der kommer et tidspunkt hvor det bliver kedeligt at leve men det tidspunkt for mig er ikke kommet endnu, og det kommer nok heller ikke foreløbigt.

"Kan ikke forstå du er sådan efter totti pga manglende argumenter, (jeg ved du kommer med mange links og paste) men dit primære argument er jo blot at forskerene taler meget varmt for deres sag og det er bestemt ikke en umiddelbar blå stempling."

Jeg vil bare gerne have et bevis på at det ikke kan lade sig gøre, som han jo ikke mener at det kan. Er det så meget forlangt?

09-08-2007 20:20 #139| 0

"men jeg har altså ikke tænkt mig at acceptere døden som uundgåelig. "

pricesless - jamen når du ikke vil acceptere det, så må døden jo bare humme sig , såen er det jo.



"Jeg vil bare gerne have et bevis på at det ikke kan lade sig gøre, som han jo ikke mener at det kan. Er det så meget forlangt?"


Jeg vil godt have et bevis på at det ikke kan lade sig gøre for mig at blive ligeså god som ronaldinho til fodbold. Hvis du ikke kan skafe det "bevis", må jeg nødvendigvis gå udfra, at jeg kan blive sygt godt til fodbold.....

..........eller er der en logisk sammenhæng her jeg har misforstået ?

09-08-2007 20:40 #140| 0

Den her tråd er priceless...

Kan Gambler ikke få sin egen kategori i vidensbanken - det medicin for sjælen at læse hans indlæg når man er på downswing

09-08-2007 21:11 #141| 0

Jeg vil godt have et bevis på at det ikke kan lade sig gøre for mig at blive ligeså god som ronaldinho til fodbold. Hvis du ikke kan skafe det "bevis", må jeg nødvendigvis gå udfra, at jeg kan blive sygt godt til fodbold


Øh nej fordi Ronaldinho er elendig til fodbold

09-08-2007 21:14 #142| 0

lol

09-08-2007 21:37 #143| 0

haha

09-08-2007 22:37 #144| 0

hmmm...hva med den her teori

I Stenalderen var man en gammel mand når man var 30år og meget normalt at dø i den alder.
I dag er man først en gammel mand/dame når man er mellem 70 & 80år.
Dvs. en øgning i livlængden på 150%
Ska så lige nævnes at der inden for bare det sidste århundrede er lagt 10-15år oven i en persons levealder.
Så mon ik om vi allerede i nærste århundrede ka regne med ihvertfald at blive over 120-140år de fleste af os og måske os ældre i takt med at vi bliver klogere på hvordan kroppen fungere.??

Der er jo lige en lille sjov ting der hedder Stamceller og som jo kan genopbygge skadet væv.
Så stamceller ville muligvis blive nøglen til evigt liv, da sårbare ting som hjerne og hjerte jo på den måde ville kunne regenereres og dermed muligvis opnå en sygelig høj levealder.

09-08-2007 22:39 #145| 0

OMFG - gambler is a drama queen

09-08-2007 22:52 #146| 0

Det bliver aldrig muligt af den simple grund, at det kan vi ikke tillade os. Tænk på resourse forbruget. Vi er noget nær peak når vi snakker oil.

Derudover kommer problemet med befolkningstal - diverse regeringer, EU etc. vil helt sikkert stoppe det inden - og tak for det.

Jorden er ikke designet til vi bliver 1000 år gamle - næ du vi skriver kontrakter på 50-120 år.

09-08-2007 23:04 #147| 0
OP

@Fuel

Det er da nogle latterlige argumenter du kommer med.

"Det bliver aldrig muligt af den simple grund, at det kan vi ikke tillade os. Tænk på resourse forbruget. Vi er noget nær peak når vi snakker oil."

Der forskes i alternative energiressourcer så mon ikke vi får løst det problem?

"Derudover kommer problemet med befolkningstal - diverse regeringer, EU etc. vil helt sikkert stoppe det inden - og tak for det."

Det argument er jo direkte stupidt. Tror du virkelig selv at der vil komme til at blive et flertal der vil forhindre at os mennesker kan leve meget længere? Det betyder jo at de også selv er nødt til at dø i en meget ung alder. Problemet med overbefolkning kan vi løse ved ikke at få flere børn i en periode indtil der er brug for det igen.

"Jorden er ikke designet til vi bliver 1000 år gamle - næ du vi skriver kontrakter på 50-120 år."

Og hvorfor er den så ikke designet til det? Jeg har ikke skrevet kontrakt med nogen på et bestemt antal år. Jeg har tænkt mig at blive her så længe som muligt.

09-08-2007 23:23 #148| 0

Jeg tror slet ikke man vil have lyst til at blive 1000 år! alr bliver til sidst det samme lort dag ud og ind efter man har været jorden rundt 147 gange, smagt alt slags mad, kneppet alle typer piger og mænd (efter et par århundreder med kvinder skal i ikke bilde mig ind at man ikke begynder at tænde på mænd). Man vil blive mere og mere ekstrem i sine udskejelser vil jeg vædde på og til sidst bare give op af ren livslede.

09-08-2007 23:49 #149| 0

Ja gambler for når det kommer til resourser har jeg styr på mine facts.

Godt være der forskes i andre resourser men det kræver stadig væk alm resourser at fremstille og derudover proucerer de ikke nok energi.

Og ja vi alle har hørt om den danske pille - men den er desværre ikke vores holy grail of unlimited energy...

Quote: Problemet med overbefolkning kan vi løse ved ikke at få flere børn i en periode indtil.

Og det tror du folk går med til fordi du gerne vil være 1000 år og derfor ville alle andre også opgive at få en familie. No offense men det er vist dig der er lost.

Og ja der vil komme regulationer inden - at tro andet er otupi gambler. Tænk lige lidt mere over den inden du 'prøver' at sable mig ned.

Har læst et par af dine andre tråde og uden at nedgøre dig kan vi vist begge skrive under på at du er lidt for impulsiv og glemmer at tage højde for en del ting i dine overvejelser.

Men sjov tråd - som altid.

10-08-2007 00:09 #150| 0
OP

"Og det tror du folk går med til fordi du gerne vil være 1000 år og derfor ville alle andre også opgive at få en familie. No offense men det er vist dig der er lost."

Ville du da ikke opgive at få børn hvis du kunne blive over 1000 år gammel? Vil du hellere dødsdømme over 100.000 mennesker om dagen end du vil lade forskerne finde ud af hvordan det kan undgås. Vil du ikke gerne have at dine forældre, søskende osv. bliver ved med at leve? Som jeg ser det er det dig det er "lost". Hvis valget står mellem at få børn og at blive meget gammel så er jeg ret sikker på at de fleste vil vælge det sidste. Gammel skal jo ikke opfattes som om at man sidder hjemme i sin kørestol og ikke kan lave noget som helst. Der er tale om flere produktive år hvor man kan komme ud og opleve verdenen og alle de andre ting som unge mennesker gør. Aubrey de Grey mener at det vil blive muligt for mennesker på 55-60 år at føle sig som 35 årige igen.

10-08-2007 00:22 #151| 0

Endnu engang har overgået dig selv Gambler.Genialt...

10-08-2007 02:04 #152| 0

I dit tilfælde tror jeg også dine forældre hellere ville ha været 1000 år end at ha født dig, men de fleste andre sætter deres børn over alt andet, og hvorfor skulle det ændre sig fordi man kan blive ældre?

Tror tilgengæld folk vil få flere børn og starte tidligere, for så kan man jo sagtens vente 20 år til ens børn er voksne med at få drømme udannelsen.. Man har jo al den tid man kan bruge??

10-08-2007 03:17 #153| 0

"Aubrey de Grey virker altså meget sikker i sin sag. Han har udtalt at den første der kommer til at leve i 1000 år måske allerede er 60 år i dag."

Ja ok...hvis han virker meget sikker....Dine indlæg er så høj klasse Gambler! ;-)

I øvrigt enig med Krillen.Der er faktisk flere mennesker end dit egocentrerede sind kan forestille sig, der lever for andre end dem selv.At frarøve alle nulevende mennesker chancen for at få familie, er vel en total idiotisk tanke?Men humor det har du ihvertfald :-)

Man kan kun glæde sig til næste post.

GA

10-08-2007 10:32 #154| 0
OP

@Go Around

"Der er faktisk flere mennesker end dit egocentrerede sind kan forestille sig, der lever for andre end dem selv.

Hvad snakker du om? mit sind er ikke ego centreret. jeg tænker da også på andre menesker, men hvis man kan leve i rigtig mange år så er der nogle ting som man er nødt til at undvære, og jeg synes et det ikke at få børn er en lille pris at betale for et meget langt liv. Jeg lever også for andre end mig selv. Hvis ikke jeg gjorde det havde jeg nok allerede begået selvmord.

At frarøve alle nulevende mennesker chancen for at få familie, er vel en total idiotisk tanke?Men humor det har du ihvertfald :-)"

Jeg er meget uenig med dig i det punkt. Jeg synes at det er total idioti at mig og alle andre mennesker skal ofre vores liv for at alle kan få børn. Kan du slet ikke følge mig i den tankegang? Vil du virkelig gerne dø for at du selv og alle andre kan få børn?

10-08-2007 10:58 #155| 0

Jeg kommer til at tænke på Hollywood udgaven af "Vanilla Sky" med Tom Cruise, hvor han næsten helt i starten siger noget i retning af:

"Jeg troede på det tidspunkt, ligesom alle andre unge, at jeg var den person i hele verden der var bestemt til at leve for evigt"

synes lige det skulle med, hehe :P

Fortsat god dag
Mvh
-Peter

10-08-2007 13:03 #156| 0

@Gambler

"og jeg synes et det ikke at få børn er en lille pris at betale for et meget langt liv"

Og det mener du resten af verden vil give dig ret i eller hvordan?

Jeg har ekstremt svært ved at tage dig seriøst, men det har du nok hørt før ;-)

10-08-2007 16:26 #157| 0

Nogen fra Tv2 der læser pn?

Hvad med at lave en "Morten&Peter 2", bare kaldet "Gambler&Christensen".

Man kunne evt starte i vandland hvor man ser Gambler ikke tør springe i vandet fordi han ved Christensen bare vil prøve at drunke ham, efter en dag med lidt for mange varme øller. Gambler er i øvrigt heller ikke helt tryg ved vand da han jo ikke vil risikere noget. Han vil jo gerne blive 1000 år.

Derefter ser man de to sidde og dele en gang fritter og slushice i svømmehalens cafeteria, mens Gambler snakker om evigt liv, og Christensen om øl og fisse :)

10-08-2007 17:29 #158| 0

@ Costas

ROFL


@ alle

tak for god underholdning


@ gambler

i min verden er du allerede udødeliggjort, jeg har i øvrigt hørt at piller af mærket Placebo giver et bedre helbred :)


10-08-2007 18:09 #159| 0

@Costas

Det MÅ være årets kommentar!

Hvad med at lave en "Morten&Peter 2", bare kaldet "Gambler&Christensen".

Man kunne evt starte i vandland hvor man ser Gambler ikke tør springe i vandet fordi han ved Christensen bare vil prøve at drunke ham, efter en dag med lidt for mange varme øller. Gambler er i øvrigt heller ikke helt tryg ved vand da han jo ikke vil risikere noget. Han vil jo gerne blive 1000 år.

Det så grineren :P Flækkede af grin!

10-08-2007 19:30 #160| 0
OP

"@Gambler

"og jeg synes et det ikke at få børn er en lille pris at betale for et meget langt liv"

Og det mener du resten af verden vil give dig ret i eller hvordan?..."

Jeg ved ikke hvor mange der giver mig ret i det men jeg tror godt at vi kan finde en løsning. Vi kan bare gøre det sådan at de eneste der får adgang til det medicin der gør at vi kan leve meget længe er dem der vælger ikke at få børn. Dem der så har lyst til at få børn kan få det og nøjes med at leve i 60-120 år som vi gør på nuværende tidspunkt. Hvis man vil sætte flere børn i verden må man acceptere at man ikke selv kan få lov at leve så længe da planeten ellers vil blive overbefolket.

10-08-2007 19:33 #161| 0

@Costanosser

lol, klap dog :)

Jeg er kun underlig, når jeg er stiv - ellers er jeg temmelig skarp i hatten...

10-08-2007 19:39 #162| 0

@Costas
Du hiver bare IKKE Morten & Peter ned på det niveau - de to er jo kongerne.

Og jeg mener i øvrigt nok at de begge har langt mere "street-smarts" end Gambler. De lever nok ikke 1000 år - men de har det sgu sjovt.

10-08-2007 19:45 #163| 0
OP

@Zaphod2000

Det kan da godt være at de kommer til at leve i over 1000 år. Det gør du måske også.

10-08-2007 20:33 #164| 0

Gambler du er min HELT, min helt egen HERO.. Jeg vil gerne blive 1000 år sammen med dig !!

Du ville sgu da - dybt seriøst. Kede dig selv ihjel på de 1000 år, du ryger ikke, drikker ikke, boller ikke + NO MEAT!

Fortæl mig, hvad ville du dog bruge dine overskydende 900 år til ? Beskytte dyrene, eller finde på flere "get rich quick schemes" ? På 1000 år burde du vel kunne finde et, der rent faktisk virker.. send en pm der tak.

ps. ROFLMFAO - verdens bedste tråd, slår baba guru på FTP med flere længder!

10-08-2007 21:45 #165| 0

@Peter

"Det kan da godt være at de kommer til at leve i over 1000 år. Det gør du måske også."

Har du stadig ikke fattet at du højst sansynlig er død, når de er færdige med at teste et evt produkt???

Et produkt der giver 50 år længere levetid skal jo testes først, det tager 50 år før første forsøg er færdigt, altså sådan helt firkantet set.

Og husk at der er ikke noget medicin der bliver sendt på markedet uden mange forskellige tests. Derfor er det jo helt væk at tale om medikamenter til 50 år længere liv, da udvikling og især test tager meget længere tid end det.

Hvis du tror det kan lade sig gøre, så lad os høre hvordan du tror udvikling, tests og godkendelse kan nåes i din levetid.

10-08-2007 21:58 #166| 0

Genialt mine kære Lam ... simpelt hen genialt.

men I glemmer ... ALLE SOM EEN ... den vigtigste pointe:

Who the Fuck gider sidde i 1000 års uskrub?

jeg spørger bare.

Så er det sgu meget bedre med den evige hvile!

Uruk har sat tingene på plads

10-08-2007 22:04 #167| 0

@costas

"Et produkt der giver 50 år længere levetid skal jo testes først, det tager 50 år før første forsøg er færdigt, altså sådan helt firkantet set."

Lol

Lige sådan gør man i de færreste brancher. Når en producent af elpærer opfinder en med forventet levetid på 10 År, tænder han ikke 1000 af dem og venter 10 år, for at se om levetiden er som forventet.

@Uruk.

Lol

Det må vi jo af alle vide - med de brødre vi render rundt med, var brokken indbygget fra fødslen :-)

10-08-2007 22:21 #168| 0

@C_hope

Nu er der også stor forskel på at teste lægemidler og elpærer.

Da et produkt af den art Gambler omtaler, højst sansynlig vil være ideel at starte med i 20 års alderen skal man være HELT sikker på det ikke forkorter personens liv.

Måske førsøg kan gøres kortere, men der skal stadig så mange til før en evt godkendelse at det ikke bliver i Gamblers tid.

Man har jo ikke engang et middel der bliver testet på mennesker endnu.

Alene det at få tilladelse til forsøg på mennesker tager tid.

Og C_hope du skal også huske at et produkt der evt går ind og påvirker samtlige celler i kroppen, skal testes i MEGET lang tid og der skal MANGE forsøg til.

Så måske et forsøg ikke tager 50 år, men dyreforsøg, menneskerforsøg og godkendelse kommer i hvert fald ikke til at ske i Gamblers levetid da man i dette tilfælde skal være MEGET sikker på langtidsvirkningerne af produktet.

Hvis der er nogen der mener det kan lade sig gøre, så opstil evt en tidlinie for udvikling, tests og godkendelser.

10-08-2007 22:26 #169| 0

zzzzzzzzzzzzzzzzzz

skriv en bog !

Det var en line med lidt humor i

10-08-2007 23:04 #170| 0

@gambler

Ved ham Aubrey de Grey noget vedr kost planen de næste 1000 år for mit vedkommende?

10-08-2007 23:13 #171| 0

@C_hope

Hehe sorry havde jeg ikke lige opfattet.

11-08-2007 00:50 #172| 0

@urukkaj/dokkedal

kan du ikke lige blande dig udenom, når vi voksne snakker ? ;)

11-08-2007 15:40 #173| 0
OP

@CostasNoche

Nu er det jo ikke alle ting der skal testes i lang tid før man ved det virker. Det tager ikke så lang tid som du siger at teste. Hvis man fx har fundet et produkt der beskytter mod frie radikaler så tager det ikke 1000 år at finde ud af om det virker. Der er allerede mange produkter i handlen som skulle være med til at øge ens forventede levetid. Her er nogle af de produkter man kan købe fra Life Extension Foundation.

www.lef.org/newshop/top_products/001_life_extension_mix.htm
www.lef.org/newshop/top_products/002_super_booster.htm
www.lef.org/newshop/top_products/003_super_epa_dha.htm
www.lef.org/newshop/top_products/004_coq10.htm
www.lef.org/newshop/top_products/005_mito_energy_optimizer.htm
www.lef.org/newshop/top_products/006_cognitex.htm
www.lef.org/newshop/top_products/007_enhanced_natural_prostate.htm
www.lef.org/newshop/top_products/007_bone_restore.htm
www.lef.org/newshop/top_products/008_hormone_balance.htm
www.lef.org/newshop/top_products/009_same.htm
www.lef.org/newshop/top_products/010_aspirin.htm
www.lef.org/newshop/items/item00970.html

Edit: Hvis der er et problem med kroppen, og man tager et produkt der skulle løse problemet kan man allerede inden for få uger eller måneder se om det har en gavnlig effekt

11-08-2007 16:41 #174| 0

@ Gambler

Er der et af de produkter du nævner der er godkendt til salg på det danske marked - og som har DOKUMENTERET effekt?

... Jeg tillader mig at tvivle...

11-08-2007 17:50 #175| 0

@Gambler

"Hvis der er et problem med kroppen, og man tager et produkt der skulle løse problemet kan man allerede inden for få uger eller måneder se om det har en gavnlig effekt"

Du er simpelthen det mest naive her på pokernet. At du kortsigtet kan se det har en gavnlig effekt betyder ikke du lever længere i sidste ende. Derfor skal der lange test til for at se om det virker.

Tag f.eks. et produkt som binyrebarkhormon. Det er enormt meget brugt inden for en hel masse lidelser. Der er sygdomme hvor man får indsprøjtet store doser binyrebarkhormon. En gang blev det opfattet som et vidundermiddel da man pludselig kunne fixe sygdomme og lidelser man ikke før har kunne.

Men langvarigt brug af hormonet kan have negative konsekvenser, men de kommer først måske 20 år efter man startede med brugen af det.

Så gambler de midler du snakker om er IKKE testet for om de giver længere liv, man har måske lavet nogle blodtest og konkluderet noget ud fra dem, men du kender IKKE langtidsvirkningerne af produkterne. De kan se positive ud nu, men vise sig at skabe store problemer senere. Det er jo derfor det tager så lang tid fra udvikling til salg, da medicinske produkter skal igennem MEGET lange tests før det må sælges.

Så gambler problemet er at du stoler blindt på en hjemmeside med nogen produkter som du INGEN forudsætninger har for at bedømme.

Bare fordi der er meget materiale og nogle gode videoer, betyder jo ikke det er rigtigt hvad de siger.

De produkter du nævner er i øvrigt ikke medicin men kosttilskud. Hvis du læser teksterne på dem, vil du se at det er naturlige urter der allerede i dag bliver brugt mange steder i verden uden at det giver en levealder på f.eks. bare 150 år.

Det er muligt de kan være sunde, men du bliver ikke 150 år af at spise dem. Noget der virkelig batter er god/hård motion 3-4 gange om ugen. Men det gider du vel ikke, du vil garanteret hellere sidde foran computeren og drikke cola og spise piller for at få et langt og et godt liv.

Et liv med regelmæssig motion kan give dig 5-10 år længere at leve i, så på med løbeskoene og smid valmefedtet, og gør noget på den hårde måde i stedet for altid at prøve at springe over hvor gærde er lavest.

Selvom gærdet er lavt sat formår du til stadighed at banke ind i det, til stor underholdning for hele pokernet, denne tråd er endnu et bevis herpå.

11-08-2007 19:58 #176| 0
OP

@Fuglsang

"Er der et af de produkter du nævner der er godkendt til salg på det danske marked - og som har DOKUMENTERET effekt?

... Jeg tillader mig at tvivle..."

Det ved jeg ikke men det gør ikke nogen forskel for mig om de er godkendt til salg på det danske marked. Hvis de har en gavnlig effekt vil jeg gerne tage dem.

@Costasnoche

"Det er muligt de kan være sunde, men du bliver ikke 150 år af at spise dem. Noget der virkelig batter er god/hård motion 3-4 gange om ugen. Men det gider du vel ikke, du vil garanteret hellere sidde foran computeren og drikke cola og spise piller for at få et langt og et godt liv."

Ja motion er godt men man skal også tænke på kosten. Når man dyrker meget motion arbejder mitokondrierne i cellerne også mere og producerer dermed flere frie radikaler som vi skal beskyttes imod. Det kan godt være at folk ikke bliver 150 år af at spise alle mulige sunde ting men jeg er ret sikker på at de bliver ældre end dem der ikke gør.

11-08-2007 20:32 #177| 0

Jeg tror de bedste chancer du har for langt/evigt liv er gennem indre mission... De er givetvis mere pålidelige end de kilder der hidtil er benyttet...

11-08-2007 20:39 #178| 0

"Det kan godt være at folk ikke bliver 150 år af at spise alle mulige sunde ting men jeg er ret sikker på at de bliver ældre end dem der ikke gør."

Ja selvfølgelig, det er logik for enhver, men nu postede du jo oprindeligt et mål på 1000 år, og dette komme ikke til at ske med mindre der sker et medicinsk gennembrud. Og før det kommer i handlen er det for sent for denne generation, især da midlet endnu ikke engang er opfundet endnu.

11-08-2007 20:54 #179| 0
OP

@CostasNoche

Nu behøver det jo ikke at være medicin vi skal spise. Hvad hvis alt det kroppen har brug for eksisterer i naturlig form i dag?

11-08-2007 21:24 #180| 0

Naturen byder på meget sundt, men tilbage til topic, tror du naturen kan hjælpe os med at blive 1000 år???

11-08-2007 21:53 #181| 0
OP

@CostasNoche

Det ved jeg ikke.

11-08-2007 22:11 #182| 0

Gambler, tror du det ville være muligt for at dyrke sex når man er 1k år gammel?

11-08-2007 22:15 #183| 0
OP

@Loose_Goose

Ja hvorfor ikke? Hvis man har et godt helbred og blodgennemstrømningen er i orden kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle være muligt at dyrke sex.

12-08-2007 11:49 #184| 0
OP

"De produkter du nævner er i øvrigt ikke medicin men kosttilskud. Hvis du læser teksterne på dem, vil du se at det er naturlige urter der allerede i dag bliver brugt mange steder i verden uden at det giver en levealder på f.eks. bare 150 år."

Jeg kom lige til at tænke på at vi kan da ikke vide om man kan blive 150 år ved at tage alle mulige kosttilskud da mange af de kosttilskud man kan købe i dag ikke eksisterede for 50 år siden, så man kender ikke langtidsvirkningerne. Måske ser vi den første 150 årige om 50-100 år. Det er ikke nemt at vide.

Jeg vil i øvrigt gerne vædde med alle der tør om at vi er i live om 1000 år. Hvis vi er skal i give mig penge og hvis ikke vi er skylder jeg jer nogle penge :-)

12-08-2007 11:56 #185| 0

Taenk hvis man skulle hoere paa dig i 1000 aar.

12-08-2007 11:59 #186| 0
OP

@Nimacos

Ja ville det ikke bare være dejligt? Så er der noget at grine af hver dag :-)

12-08-2007 12:13 #187| 0

Hvis der saa bare var noget at grine af.

Efter min mening lyder du til at vaere en lille forvirret purk fra Broenderslev, som keder sig ind i helvede paa daglig plan..

By the way god soendag.

12-08-2007 12:46 #188| 1
OP

@Nimacos

Jeg keder mig ikke. Jeg har set en masse spændende dokumentarfilm og læst om en masse spændende ting på internettet. Jeg har fx lige fundet ud af at vi producerer nye hjerneceller hele livet. Og i fremtiden bliver det måske sådan at man kan printe et hjerte. Alt sammen meget spændende, som jeg synes er værd at bruge en masse tid på at læse om.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar