Hvilken ny brugt bil?

#1| 0

Da vi inden længe udvider familien med en lille, er vi på jagt efter en ny brugt bil, hvor der skal være plads til alt, hvad en lille familie skal have med sig. Jeg er ikke specielt klog på biler, hvorfor jeg håber på, at kyndige PN'er kan hjælpe mig på vej.


Jeg forestiller mig, at en fremtidig bil som minimum skal leve op til følgende krav:


- BUDGET: Ca. 175.000 kr.

- Stationcar

- Minimum 22 km/L

- Diesel

- Træk

- Helst fra årgang 2013 og frem (dog kan en årgang 2012 også godt gå an, hvis den rigtige bil findes)


Derudover må der gerne være så meget ekstraudstyr som muligt. Her tænker jeg især på kørecomputer, armlæn, fart pilot, air con mm. I denne forbindelse er integreret navigation ikke tvingende nødvendig, men blot en ekstra bonus, hvis det er at finde.


Jeg er stor tilhænger af automatgear, men er godt bevidst om, at det formentlig ikke er aktuelt i den prisklasse jeg befinder mig i - desværre!


Stilmæssigt er jeg klart mest til det 'stilrene' look, hvor der i instrumentbrættet ikke er mast alt for mange knapper ind. En 'rumskibskabine' med alt for mange knapper er derfor ikke at foretrække.


Vi vil komme til at køre ca. 10.000 - 12.000 km. om året, hvor mange af disse km vil blive kørt mellem Odense - KBH. Derfor prioriterer vi en diesel motor selvom vi måske ikke helt kører km nok.


Slutteligt kan jeg sige, at jeg på nuværende tidspunkt har forelsket mig i Ford, hvor især Focus er noget jeg kigger på. Desværre er instrumentbrættet i årgang 2012 og 2013 modellerne forfærdelig grimme med ALT for mange knapper, hvilket afskrækker mig!

Dernæst har jeg kig på Kia Ceed, som fremstår noget mere simpel i kabinen. Jeg har hverken kørt i Kia eller Ford før, så jeg kender intet til, hvordan det er at køre disse mærker.


Hvad siger PN? Er jeg på rette vej, hvad angår Kia Ceed og Ford Focus? Eller skal jeg i stedet kigge mod andre mærker? Hvor får jeg mest bil for pengene, og som vel og mærket gerne skulle holde i 10+ år?


Skyd løs!


PFT

06-04-2016 01:04 #2| 2

Alle de knapper du er så forskrækket over har jo en funktion, men det har du vel gjort dig tanker om...!

06-04-2016 02:56 #3| 0

Jeg tror de fleste biler fra 12 eller 13 kan holde i 10+ år.

Hvis du vil have en bil der er mekanisk i top, skal du muligvis se efter Hyundai eller Honda. De går for at være de biler med færrest mekaniske problemer. Men så snakker vi jo som regel lidt ældre biler, da det vil være de færreste biler der er 2-3 år gamle der har nævneværdige mekaniske problemer, medmindre det er en mandagsmodel.

Hvis du vil have lidt mere bil for pengene kunne du kigge på lidt ældre biler, end fra 12 og frem.

06-04-2016 05:33 #4| 0

Hvorfor skal den minimum kunne køre 22 km/l?

Nu skriver du godt nok begrundelsen, men jeg forstår stadig ikke hvorfor du vil vælge diesel frem for benzin, når I ikke kommer til at køre længere.

06-04-2016 09:29 #5| 0
OP

@Torstens


Jeg vil tage et nærmere kig på Honda og Hyundai :-)


@krabbefar


Som beskrevet så har jeg ikke den store viden om biler - udover den gængse viden man kan læse sig frem til på nettet. Jeg synes at have læst, at mange dieselmotorer fra omkring årgang 2013 og frem sagtens kan 'holde' til min kørsel, hvis bare man sørger for at blæse motoren igennem engang imellem. Men jeg har måske misforstået noget?

06-04-2016 09:58 #6| 0

Hvis det er for økonomiens skyld, skal du have med i din betragtning, at en Diesel er dyrere i ejerafgift - jeg kan ikke huske tallene, men der er guidelines for hvornår det kan betale sig at køre Diesel fremfor Benzin. Men som udgangspunkt er det hvis man ofte kører længere ture. Husk på, at en Benzinbil jo også kører ret effektivt på motorvejen.

Sådan rent umiddelbart vil en udregning hvor du effektivt vil køre omkring 16 km/l (jeg har selv en benzinsluger, og kører meget bykørsel, og der kan man hurtigt tage 1/4 af det bilen står til at kunne køre på literen) - det giver ca. 750 liter om året - og du sparer ca. 1 krone på Diesel ift. Benzin, så hvis du kan finde en benzin bil der kører tæt på lige så langt på litteren, vil merafgiften mere end æde den gevinst du har ved at køre Diesel.


Se eventuelt denne artikel:

http://www.bilpriser.dk/analyse.do?analysisid=310

06-04-2016 10:00 #7| 0
Academy skrev:@Torstens

Jeg vil tage et nærmere kig på Honda og Hyundai :-)

@krabbefar

Som beskrevet så har jeg ikke den store viden om biler - udover den gængse viden man kan læse sig frem til på nettet. Jeg synes at have læst, at mange dieselmotorer fra omkring årgang 2013 og frem sagtens kan 'holde' til min kørsel, hvis bare man sørger for at blæse motoren igennem engang imellem. Men jeg har måske misforstået noget?

Du kommer aldrig i nærheden af at køre 22 km/l med en dieselmotor, med det kørselsmønster. En koldkørsel på 5km i en by, kører sådan en "moderne" diesel ikke meget mere end 7-8 km/l. Ligesom det slider voldsomt på motoren ikke at blive driftsvarm, HVER eneste gang den startes. Bilen både støjer og bruger mere brændstof, ved den type kørsel som jeg nævner, end en tilsvarende benzinbil, og holder MEGET kortere tid, end en benzinbil. Ligeledes er er det værd at notere sig, at omkostningerne til vedligehold alt andet lige, er væsentlig højere end en tilsvarende benzinbil, alene den grønne ejerafgift spoler benzinbilen noget langt foran, allerede fra km. 0.

06-04-2016 10:09 #8| 0

Kan umiddelbart godt anbefale en Kia Ceed, men vær opmærksom på rust i bagdørene og bagklappen. Jeg har netop udskiftet min pga det. Jeg fik det lavet på garantien, men det kom igen efter blot 2 måneder + jeg fandt det andet steds.


Jeg har selv fuldstændig samme kørselsbehov som dig og kører også primært Odense - KBH. Jeg var ikke i nærheden af, at købe en diesel, da det simpelthen ikke kan betale sig i afgifter osv. Mener tommelfingerreglen er, at man skal over de +25.000 km for at diesel kan svarer sig.

06-04-2016 10:22 #9| 0

I øvrigt, så mangler der noget info omkring størrelsen på bilen og ikke mindst motoren og hvor mange kilometre, den max må have kørt! For i det prisleje du søger i, kan du finde helt spritnye stationcars med dieselmotorer. En anden væsentlig detalje er, om du er villig til at hente bilen i eksempelvis Skagen eller i Gedser? Men, du kan også finde godt udslidte leasingbiler med mere prestige. Så, lidt mere behovs-specifikation fra din side, ville være gavnligt. Skal bilen finansieres, er også et vigtigt element her. For så er det afgjort anbefalelsesværdigt at gå efter så ny bil som muligt.


Ud fra de parametre du angiver i OP, altså prisleje og årgang, samt dieselbil, fandt jeg +800 BRUGTE biler i landet, hertil kommer de nye og alle dem, med mininum varians fra dine søgekriterier.


En anden ting, udover som Qured nævner ovenfor, at du skal op i mindst 25tkm om året, før det økonomisk kan svare sig, i visse tilfælde endnu højere op. Så er der også det komfortmæssige, udover støjen og forureningen. Nemlig det faktum, at en dieselbil også er meget længere om at give varme inde i kabinen. En lille Opel Astra/Corsa med 1.3 diesel, når aldrig at gennemvarme bilen indvendigt, så der ikke er dug på bagrude og i bagdørenes ruder, på en tur fra Odense til København, simpelthen fordi den ikke producerer energi nok, trods aircondition.

Redigeret af GrimGladGris d. 06-04-2016 10:33
06-04-2016 10:24 #10| 0

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/12-tsi-105-ambition-combi-dsg/2786504

06-04-2016 10:53 #11| 4
Rottegift2 skrev:http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/12-tsi-105-ambition-combi-dsg/2786504

Altså, nu ved jeg godt at Martin fra Fair Biler A/S er notorisk kendt for hans vanvittigt høje brugtpriser, som han kalder "fair". Den Skoda har tabt 31000 kr i forhold til en ny, trods 49000 km på klokken? Nej vel? :D


Dette er bilens faktuelle indbytningspris:

http://www.bilpriser.dk/result.do?farver=23&consumption=null&var=49249&omlakeret=0&ekstraudstyr=5000&beltalarm=0&type=sell&typevurdering=false&undervognsbehandlet=0&esp=0&airbag=0&particlefilter=-1&ab...


Dette er bilens faktuelle salgspris:

http://www.bilpriser.dk/result.do?farver=23&consumption=null&var=49249&omlakeret=0&ekstraudstyr=5000&beltalarm=0&type=buy&typevurdering=false&undervognsbehandlet=0&esp=0&airbag=0&particlefilter=-1&abs...


Indkøb: 150-160 tkr.

Salg: 180-190 tkr.


Hans annoncerede salgspris: 235 tkr.


Men fair nok, at du lige vil franarre manden i omegnen af 50.000 kroner og give dem til Martin fra Fair Biler A/S. Er det dig selv eller er det din bil? :D


Bortset fra det, synes du selv det er et godt fund til ham, når den bil du vælger at linke til er 35% dyrere end hans budget....?

Redigeret af GrimGladGris d. 06-04-2016 11:03
06-04-2016 11:02 #12| 0

fejlpost.

Redigeret af GrimGladGris d. 06-04-2016 11:03
06-04-2016 11:13 #13| 0

Jeg fandt bare den billigeste Octavia med automatgear på bilbasen.


Hvis der er tilsvarende bil til salg for den pris du skriver kan du bare linke til den.


Eneste grund til jeg linkede var, at jeg selv har overvejet netop den model pga.


1. Stationcar


2. Benzin


3. 620 kr årlig ejerafgift


4. Automatgear




Redigeret af Rottegift2 d. 06-04-2016 11:13
06-04-2016 11:14 #14| 0

Men kommer man generelt ikke langt for 175.000kr for en okay benziner med masser af plads?


Fx ligger en Kia Ceed SW med 1,4 fra 2010 på små 100.000. Altså vil man kunne finde én fra 12-13 til OP's priser.

06-04-2016 11:23 #15| 0

..

Redigeret af GrimGladGris d. 06-04-2016 11:31
06-04-2016 11:26 #16| 0

@GrimGladGris


Gætter på du svarer på et forkert qoute?;

06-04-2016 11:32 #17| 1
Qured skrev:@GrimGladGris

Gætter på du svarer på et forkert qoute?;

Jo, opgiver til OP kommer med bare nogenlunde konkrete anvisninger på, hvad det er han ønsker sig.




Men her er om ikke andet, et alternativ til den ublu dyre fra før:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/14-tsi-122-elegance-combi-dsg/2743560

06-04-2016 11:34 #18| 0
GrimGladGris skrev:

Du kommer aldrig i nærheden af at køre 22 km/l med en dieselmotor, med det kørselsmønster. En koldkørsel på 5km i en by, kører sådan en "moderne" diesel ikke meget mere end 7-8 km/l. Ligesom det slider voldsomt på motoren ikke at blive driftsvarm, HVER eneste gang den startes. Bilen både støjer og bruger mere brændstof, ved den type kørsel som jeg nævner, end en tilsvarende benzinbil, og holder MEGET kortere tid, end en benzinbil. Ligeledes er er det værd at notere sig, at omkostningerne til vedligehold alt andet lige, er væsentlig højere end en tilsvarende benzinbil, alene den grønne ejerafgift spoler benzinbilen noget langt foran, allerede fra km. 0.




Jeg har næsten lige leaset en 308'er. Det er en diesel, koster mig 260kr om året i grøn ejerafgift. Jeg kører primært bykørsel, men det er jo ikke et problem når bilen er leaset :) det er dækket af serviceaftalen hvis der sker større ting med bilen. Jeg har haft et par ture til jylland i den, hvor den har ligget på 140 det meste af vejen. Der kører den 19-20km/l. Vil gætte på den ligger på 23-26km/l hvis du kører 110 :)
06-04-2016 11:37 #19| 0

GrimGladGris nu skriver du selv lidt om Seat Ibiza, det fik mig til at kigge lidt på dem selv, og fandt så den her


http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ibiza/10-mpi-75-reference-st/2692061


er det ikke usansynligt billigt? er det noget skrammel?


Jeg er faktisk fristet til at købe en.

06-04-2016 11:42 #20| 0
Rottegift2 skrev:GrimGladGris nu skriver du selv lidt om Seat Ibiza, det fik mig til at kigge lidt på dem selv, og fandt så den her

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ibiza/10-mpi-75-reference-st/2692061

er det ikke usansynligt billigt? er det noget skrammel?

Jeg er faktisk fristet til at købe en.


Det er jo prisen for en VW Polo, med andre designdetaljer og et andet logo på fronten og i rattet. ;) Om, det er noget skrammel skal jeg ikke vurdere, men jeg ved at du for ca 15k mere, kan få den helt fantastiske nye lille 1.0 med 95 hk i samme bil og med Style-udstyr. og marginalt mere, for den 110hk stærke version. ;) Bemærk: At den har væsentlig mere udstyr, som fuldautomatisk klimaanlæg, multifunktionsrat og en super radio (rart på ture fra Odense til Kbh):

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ibiza/10-tsi-95-style-st/2784861

06-04-2016 11:42 #21| 0

Når kørselbehovet ikke er højere, kan man vel lige så finde en bil med flere kilometer (og afskrivning på bagen) ?


Noget i stil med denne f.eks.:


http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/16-tdi-105-elegance-combi-dsg/2782114


Personligt ville jeg vælge en ældre bil...men det er jo et prioriteringsspørgsmål..

06-04-2016 12:03 #22| 0
wizards skrev:Når kørselbehovet ikke er højere, kan man vel lige så finde en bil med flere kilometer (og afskrivning på bagen) ?

Noget i stil med denne f.eks.:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/16-tdi-105-elegance-combi-dsg/2782114

Personligt ville jeg vælge en ældre bil...men det er jo et prioriteringsspørgsmål..

Ville jeg også personligt, altså vælge noget andet og mere komfortabelt, når jeg skulle ud på de lange stræk. Havde nok selv valgt noget i retning af: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/c200/22-cdi-stcar-aut-be-5d/2796921


Bemærk i øvrigt bil, størrelse, aut-gear og km/l.


Skulle det være benzin, havde jeg nok valgt noget helt andet: Som fx http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/insignia/20-t-220-cosmo-st/2704305


Men, det er jo et spørgsmål om temperament og måske også om bilen skal finansieres.


I øvrigt, så må jeg lige indskyde at med et kilometertal på 12000 om året, så om man vælger en benzinbil, som kører 10 km/l eller en dieselbil som kører 22 km/l betyder ca 10.000kr, hvis man medregner både forbrug og grøn ejerafgift. Og altså, 10k om året er ingenting i forhold til om man vælger den rigtige eller forkerte bil i, når det kommer til værditab.



MrLe-roy skrev:

Jeg har næsten lige leaset en 308'er. Det er en diesel, koster mig 260kr om året i grøn ejerafgift. Jeg kører primært bykørsel, men det er jo ikke et problem når bilen er leaset :) det er dækket af serviceaftalen hvis der sker større ting med bilen. Jeg har haft et par ture til jylland i den, hvor den har ligget på 140 det meste af vejen. Der kører den 19-20km/l. Vil gætte på den ligger på 23-26km/l hvis du kører 110 :)

Det er altsammen meget fint, men du nævner intet om hvad den bruger af diesel på at kører kold om til Netto lørdag morgen for at handle. Og ja, nok en god idé at den er leaset :D


I øvrigt, har FCM jo lavet beregninger på netop den nye 1.6 diesel Vs den nye 1.2 benziner, og konkluderer at man mindst skal op i 30.000 km/året, før det overhovedet skal overvejes om det skal være en diesel, alene merprisen ved indkøb og værditabet er de første 20.000 km/året dieselen er bagud.

Redigeret af GrimGladGris d. 06-04-2016 12:04
06-04-2016 12:17 #23| 0
OP
Torstens skrev:Hvis det er for økonomiens skyld, skal du have med i din betragtning, at en Diesel er dyrere i ejerafgift - jeg kan ikke huske tallene, men der er guidelines for hvornår det kan betale sig at køre Diesel fremfor Benzin. Men som udgangspunkt er det hvis man ofte kører længere ture. Husk på, at en Benzinbil jo også kører ret effektivt på motorvejen.
Sådan rent umiddelbart vil en udregning hvor du effektivt vil køre omkring 16 km/l (jeg har selv en benzinsluger, og kører meget bykørsel, og der kan man hurtigt tage 1/4 af det bilen står til at kunne køre på literen) - det giver ca. 750 liter om året - og du sparer ca. 1 krone på Diesel ift. Benzin, så hvis du kan finde en benzin bil der kører tæt på lige så langt på litteren, vil merafgiften mere end æde den gevinst du har ved at køre Diesel.

Se eventuelt denne artikel:
http://www.bilpriser.dk/analyse.do?analysisid=310

Tak for link - det vil jeg tage et kig på :-)


GrimGladGris skrev:
Du kommer aldrig i nærheden af at køre 22 km/l med en dieselmotor, med det kørselsmønster. En koldkørsel på 5km i en by, kører sådan en "moderne" diesel ikke meget mere end 7-8 km/l. Ligesom det slider voldsomt på motoren ikke at blive driftsvarm, HVER eneste gang den startes. Bilen både støjer og bruger mere brændstof, ved den type kørsel som jeg nævner, end en tilsvarende benzinbil, og holder MEGET kortere tid, end en benzinbil. Ligeledes er er det værd at notere sig, at omkostningerne til vedligehold alt andet lige, er væsentlig højere end en tilsvarende benzinbil, alene den grønne ejerafgift spoler benzinbilen noget langt foran, allerede fra km. 0.

Jeg kan fornemme på din, og flere andres kommentarer, at jeg ikke er i nærheden af en diesel motor. Jeg takker for info. Jeg vil i stedet fokusere på benzin biler :-)


Derudover efterspørger du lidt info, som jeg vil forsøge at komme med. Som sagt skal det gerne være en stationcar! Meget gerne noget der rammer størrelsen på en Ford Focus St., hvis det ikke bliver sådan en. Jeg forestiller mig, at den har kørt omkring 75.000 km. (er jeg way off her i forhold til f. eks. budget?).

Jeg er forholdsvis fleksibel, hvad angår bilens placering. Jeg bor selv i Odense, hvorfor jeg har fin mulighed for at køre både mod vest og øst. Jeg er i forvejen i KBH godt hver 14 dag, hvor jeg er hjemme og besøge familie mm. Bilen skal delvist finansieres. jeg forestiller mig, at jeg skal ud og finde finansiering på ca. 80.000 - 100.000 kr.


Præcis hvilken motor som skal sidde i bilen, har jeg ikke rigtig nogen viden om. Komfort skal selvsagt være i højsædet, da det er en bil, som jeg gerne skulle beholde de næste mange år.


Jeg håber, at jeg er kommet med nogenlunde svar på dine spørgsmål. Hvis ikke råber du bare op, og så vil jeg forsøge at komme med flere betragtninger. Er rigtig glad for inputs, så du sender endelig bare flere afsted :-)

06-04-2016 12:28 #24| 0
GrimGladGris skrev:

Ville jeg også personligt, altså vælge noget andet og mere komfortabelt, når jeg skulle ud på de lange stræk. Havde nok selv valgt noget i retning af: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/c200/22-cdi-stcar-aut-be-5d/2796921

Bemærk i øvrigt bil, størrelse, aut-gear og km/l.

Skulle det være benzin, havde jeg nok valgt noget helt andet: Som fx http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/insignia/20-t-220-cosmo-st/2704305

Men, det er jo et spørgsmål om temperament og måske også om bilen skal finansieres.

I øvrigt, så må jeg lige indskyde at med et kilometertal på 12000 om året, så om man vælger en benzinbil, som kører 10 km/l eller en dieselbil som kører 22 km/l betyder ca 10.000kr, hvis man medregner både forbrug og grøn ejerafgift. Og altså, 10k om året er ingenting i forhold til om man vælger den rigtige eller forkerte bil i, når det kommer til værditab.

Det er altsammen meget fint, men du nævner intet om hvad den bruger af diesel på at kører kold om til Netto lørdag morgen for at handle. Og ja, nok en god idé at den er leaset :D

I øvrigt, har FCM jo lavet beregninger på netop den nye 1.6 diesel Vs den nye 1.2 benziner, og konkluderer at man mindst skal op i 30.000 km/året, før det overhovedet skal overvejes om det skal være en diesel, alene merprisen ved indkøb og værditabet er de første 20.000 km/året dieselen er bagud.




Jeg bor på nørrebro, så det hele ligger i gå afstand heldigvis :) men enig ift diesel. Man når han ikke skal køre længere end 15.000 om året, så synes jeg klart man bør kigge i den retning. Der er så knivskarpe tilbud over hele linjen i øjeblikket, så værd at kigge efter :)
06-04-2016 12:51 #25| 0
Academy skrev:
Tak for link - det vil jeg tage et kig på :-)


Jeg kan fornemme på din, og flere andres kommentarer, at jeg ikke er i nærheden af en diesel motor. Jeg takker for info. Jeg vil i stedet fokusere på benzin biler :-)

Derudover efterspørger du lidt info, som jeg vil forsøge at komme med. Som sagt skal det gerne være en stationcar! Meget gerne noget der rammer størrelsen på en Ford Focus St., hvis det ikke bliver sådan en. Jeg forestiller mig, at den har kørt omkring 75.000 km. (er jeg way off her i forhold til f. eks. budget?).
Jeg er forholdsvis fleksibel, hvad angår bilens placering. Jeg bor selv i Odense, hvorfor jeg har fin mulighed for at køre både mod vest og øst. Jeg er i forvejen i KBH godt hver 14 dag, hvor jeg er hjemme og besøge familie mm. Bilen skal delvist finansieres. jeg forestiller mig, at jeg skal ud og finde finansiering på ca. 80.000 - 100.000 kr.

Præcis hvilken motor som skal sidde i bilen, har jeg ikke rigtig nogen viden om. Komfort skal selvsagt være i højsædet, da det er en bil, som jeg gerne skulle beholde de næste mange år.

Jeg håber, at jeg er kommet med nogenlunde svar på dine spørgsmål. Hvis ikke råber du bare op, og så vil jeg forsøge at komme med flere betragtninger. Er rigtig glad for inputs, så du sender endelig bare flere afsted :-)

Jeg skal nok vende tilbage med noget mere konkret, men jeg er stadig nød til at fritte dig lidt om oplysninger som samtidig er lidt info: Så er det ikke helt ligegyldigt, hvilken motor du putter i, afhængig af din kørestil. Eksempelvis Fords meget roste 1.0 med 100/125hk kører ikke meget over 14 på literen i snit med en frisk speederfod. Det samme gør Peugeot's også meget roste 1.2 med enten 110/130hk. Derimod, så kører biler med lidt større volumen (og større forbrug på papiret) ofte længere på literen end de helt små, igen primært hvis der er tale om frisk speederfod. I praksis, kører en Octavia 1.4 tsi mindst lige så langt på literen som en Ford Focus 1.0 100hk gør.


Men, jeg har ikke mere tid nu, før i aften en gang, da jeg har et forhandlermøde i København. Jeg kører i øvrigt selv i en BMW 730d, sådan en tur derind fra Næstved og hjem, regner jeg med et snitforbrug på ca 13 km/l. ;)


På falderebet, får du lige et alternativ til en flad 100hk Focus :D


http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/astra/14-t-140-sport-st/2430354


Bemærk 140hk og 17,2 på literen, langt fra 75.000 tkm på klokken osv.. Dog, må du leve med knappe-helvedet i midten, til gengæld vil du sætte pris på mange af funktionerne bag knapperne, når du triller fra Odense til København. Vigtigst er dog, at du bemærker "gns pris" under den listede pris: Så jo, det er muligt at gøre rigtig gode handler i det prisleje. Eventuelt så se nyprisen lidt længere nede: Næsten 100.000 i værditab!


Skal nok finde flere frem af gemmerne når jeg kommer hjem i aften.

06-04-2016 13:08 #26| 0

OP

Hvis det har interesse vil jeg godt give en mekanikers vurdering af din evt fremtidige bil.

Når du engang har indsnævret feltet af potentielle biler til en håndfuld stykker, så er du velkommen til at sende mig en PM med links til dem.

06-04-2016 13:10 #27| 0
OP
GrimGladGris skrev:
Jeg skal nok vende tilbage med noget mere konkret, men jeg er stadig nød til at fritte dig lidt om oplysninger som samtidig er lidt info: Så er det ikke helt ligegyldigt, hvilken motor du putter i, afhængig af din kørestil. Eksempelvis Fords meget roste 1.0 med 100/125hk kører ikke meget over 14 på literen i snit med en frisk speederfod. Det samme gør Peugeot's også meget roste 1.2 med enten 110/130hk. Derimod, så kører biler med lidt større volumen (og større forbrug på papiret) ofte længere på literen end de helt små, igen primært hvis der er tale om frisk speederfod. I praksis, kører en Octavia 1.4 tsi mindst lige så langt på literen som en Ford Focus 1.0 100hk gør.

Men, jeg har ikke mere tid nu, før i aften en gang, da jeg har et forhandlermøde i København. Jeg kører i øvrigt selv i en BMW 730d, sådan en tur derind fra Næstved og hjem, regner jeg med et snitforbrug på ca 13 km/l. ;)

På falderebet, får du lige et alternativ til en flad 100hk Focus :D

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/astra/14-t-140-sport-st/2430354

Bemærk 140hk og 17,2 på literen, langt fra 75.000 tkm på klokken osv.. Dog, må du leve med knappe-helvedet i midten, til gengæld vil du sætte pris på mange af funktionerne bag knapperne, når du triller fra Odense til København. Vigtigst er dog, at du bemærker "gns pris" under den listede pris: Så jo, det er muligt at gøre rigtig gode handler i det prisleje. Eventuelt så se nyprisen lidt længere nede: Næsten 100.000 i værditab!

Skal nok finde flere frem af gemmerne når jeg kommer hjem i aften.

Du fritter bare løs! Er super taknemmelig for inputs! :-)

Jeg hører uden tvivl til i kategorien "frisk speederfod", og jeg er klart mest til biler med lidt større volumen! Jeg var nok bare af den overbevisning, at jeg med mit budget ikke kunne ramme disse biler (min bedre halvdel ånder mig i nakken, så det er lidt tvivlsomt, hvor meget jeg får lov til at rykke mig op ad i pris).


Haha, hvis bare jeg havde sådan et køretøj! ;) Men jeg skulle gerne op og køre lidt mere på literen.


Jeg vil gerne understrege at 'knappehelvede', som jeg så fint har udtrykt det ikke skal være en hindring, hvis bilen tilgengæld har så meget andet! Det er en ting, som jeg godt er klar over, at jeg kan blive nød til at gå på kompromis med :-)


Det er i øvrigt en fin Opel, du henviser til! Noget ala den, hvor der er lidt kræfter bagved, er jeg meget interesseret i! Den er noget mere spændende end en flad Focus! :D


Jeg afventer spændt dine forslag senere i aften! :-) I mellemtiden vil jeg selv gå på jagt.

06-04-2016 13:12 #28| 0
OP
supersafe skrev:OP
Hvis det har interesse vil jeg godt give en mekanikers vurdering af din evt fremtidige bil.
Når du engang har indsnævret feltet af potentielle biler til en håndfuld stykker, så er du velkommen til at sende mig en PM med links til dem.

Det har bestemt interesse! :-) Det vil jeg meget gerne benytte mig af. Du hører nærmere! Jeg skal handle indenfor den kommende måned, så der går ikke længe! Mange tak :-)

06-04-2016 16:18 #29| 0

Spørgsmål til OP, skal i betale bilen kontant eller skal i finansiere?

06-04-2016 16:28 #30| 0

Har selv haft denne bare i sedan, var super glad for den og den kørte som en drøm, dog er den 25k dyre end dit budget, men ellers lever den op til dine krav


Hov dog køre den ikke de 22km´l havde den som firma øse så det gik jeg ikke så meget op i :)


http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/accord/22-i-dtec-elegance-tourer-aut/2744449

Redigeret af Ishusen d. 06-04-2016 16:29
06-04-2016 18:59 #31| 0
OP

@Huggin

80.000 - 100.000 kr. skal finansieres.

@Ishusen

Tak for buddet :-) Chefen giver mig med garanti ikke lov til at komme op på 200.000 kr. - desværre! De 22 km/L skal du se bort fra. Jeg er efterhånden blevet klar over, at jeg ikke kører nok til, at en diesel bil er aktuel. Jeg havner derfor over i en benzin'er, som vil gå lidt kortere literen.

06-04-2016 19:29 #32| 0

Køb en ny peugeot 2008 til 180.000kr
Lækker stor bil. Benzin 21 km/L

billig i vægtafgift og forsikring. Win Win :)

06-04-2016 21:50 #33| 0
OP

@zuma86

Jeg er nok lidt mere varm på at købe en brugt, da jeg nødigt selv vil have et stort værditab på bilens første leveår. Men jeg tager naturligvis lige et kig på den alligevel :) Tak.

06-04-2016 22:55 #34| 0
Academy skrev:
Du fritter bare løs! Er super taknemmelig for inputs! :-)
Jeg hører uden tvivl til i kategorien "frisk speederfod", og jeg er klart mest til biler med lidt større volumen! Jeg var nok bare af den overbevisning, at jeg med mit budget ikke kunne ramme disse biler (min bedre halvdel ånder mig i nakken, så det er lidt tvivlsomt, hvor meget jeg får lov til at rykke mig op ad i pris).

Haha, hvis bare jeg havde sådan et køretøj! ;) Men jeg skulle gerne op og køre lidt mere på literen.

Jeg vil gerne understrege at 'knappehelvede', som jeg så fint har udtrykt det ikke skal være en hindring, hvis bilen tilgengæld har så meget andet! Det er en ting, som jeg godt er klar over, at jeg kan blive nød til at gå på kompromis med :-)

Det er i øvrigt en fin Opel, du henviser til! Noget ala den, hvor der er lidt kræfter bagved, er jeg meget interesseret i! Den er noget mere spændende end en flad Focus! :D

Jeg afventer spændt dine forslag senere i aften! :-) I mellemtiden vil jeg selv gå på jagt.

Ja okay, har lavet en søgestreng på bilbasen, som du kan se nærmere på: Max 100.000km, mindst 16 km/l og pris mellem 150 og 200.000 kr, og så fra 2012 og frem. Jeg personligt, ville nok se nærmere på de Skoda Octavia 1.4 både i 122 og 140hk versionerne, de Opel Astra'er 1.4t med 140hk og de par Ford Focus 1.6 scti med 150hk. Simpelthen fordi, jeg frygter at biler som fx Hyundai I20 eller Kia Ceed formentlig vil være faldet væsentlig mere i værdi, om 7-8-10 år, når du skal sælge igen. Det er nok bare gisninger men, det siger min mavefornemmelse mig. Så snart garantierne på hhv 5 og 7 år på de to modeller udløber (vær i øvrigt opmærksom på, at den 7 årige garanti på Kia har MANGE undtagelser), ja så forsvinder et meget stort salgsargument på de modeller. Ligesom deres motorer er uden turbo, og på ingen måde har samme punch som de 3 modeller jeg nævnte. Noget andet er, så ville jeg i dit tilfælde gå efter en så ny bil som muligt, når du skal finansiere bilen. Det er ikke ligegyldigt om du kan få 8 eller kun 5 års løbetid på sådan et lån.


Fordele ved Octavia: Rummelighed og komfort.

Fordele ved Focus: Køreegenskaber.

Fordele ved Astra: Komfort og følelsen af at sidde i en evighedsmaskine.


Noget andet er, min 730d koster i det prisleje du er i markedet efter: Men okay, den har så også løbet 328.000tkm og er fra 12. måned 2006. ;)


Her er listen: Leg eventuelt selv med søgekriterierne, fx årgang osv, eller søg efter fx en 2015 og frem Fabia 1.2 st.car med style-udstyrspakke, om ikke andet, så giv dig selv en prøvetur i sådan en, så du har en reference til, HVAD du kan få af helt (næsten) nyt.


http://www.bilbasen.dk/brugt/bil?Fuel=1&KmlFrom=16&YearFrom=2012&PriceFrom=150000&PriceTo=200000&MileageTo=100000&ZipCode=0&IncludeEngrosCVR=True&IncludeSellForCustomer=True&IncludeWithoutVehicleRegis...


God jagt, vend endelig tilbage når og hvis du ligger dig fast på en enkelt eller få modeller, så skal jeg nok støvsuge markedet og mine kontakter for eventuelle gode bud på din kommende bil.


;)

Redigeret af GrimGladGris d. 06-04-2016 23:01
06-04-2016 23:32 #35| 0
Academy skrev:@Huggin

80.000 - 100.000 kr. skal finansieres.

Bare en tanke. Men hvorfor ikke se på en bil til omkring de 80-100K, som ikke skal finansieres?

Du kan sagtens finde guld fra 2006 og fremefter i det prisleje.

07-04-2016 10:29 #36| 0
OP
GrimGladGris skrev:
Ja okay, har lavet en søgestreng på bilbasen, som du kan se nærmere på: Max 100.000km, mindst 16 km/l og pris mellem 150 og 200.000 kr, og så fra 2012 og frem. Jeg personligt, ville nok se nærmere på de Skoda Octavia 1.4 både i 122 og 140hk versionerne, de Opel Astra'er 1.4t med 140hk og de par Ford Focus 1.6 scti med 150hk. Simpelthen fordi, jeg frygter at biler som fx Hyundai I20 eller Kia Ceed formentlig vil være faldet væsentlig mere i værdi, om 7-8-10 år, når du skal sælge igen. Det er nok bare gisninger men, det siger min mavefornemmelse mig. Så snart garantierne på hhv 5 og 7 år på de to modeller udløber (vær i øvrigt opmærksom på, at den 7 årige garanti på Kia har MANGE undtagelser), ja så forsvinder et meget stort salgsargument på de modeller. Ligesom deres motorer er uden turbo, og på ingen måde har samme punch som de 3 modeller jeg nævnte. Noget andet er, så ville jeg i dit tilfælde gå efter en så ny bil som muligt, når du skal finansiere bilen. Det er ikke ligegyldigt om du kan få 8 eller kun 5 års løbetid på sådan et lån.

Fordele ved Octavia: Rummelighed og komfort.
Fordele ved Focus: Køreegenskaber.
Fordele ved Astra: Komfort og følelsen af at sidde i en evighedsmaskine.

Noget andet er, min 730d koster i det prisleje du er i markedet efter: Men okay, den har så også løbet 328.000tkm og er fra 12. måned 2006. ;)

Her er listen: Leg eventuelt selv med søgekriterierne, fx årgang osv, eller søg efter fx en 2015 og frem Fabia 1.2 st.car med style-udstyrspakke, om ikke andet, så giv dig selv en prøvetur i sådan en, så du har en reference til, HVAD du kan få af helt (næsten) nyt.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil?Fuel=1&KmlFrom=16&YearFrom=2012&PriceFrom=150000&PriceTo=200000&MileageTo=100000&ZipCode=0&IncludeEngrosCVR=True&IncludeSellForCustomer=True&IncludeWithoutVehicleRegis...

God jagt, vend endelig tilbage når og hvis du ligger dig fast på en enkelt eller få modeller, så skal jeg nok støvsuge markedet og mine kontakter for eventuelle gode bud på din kommende bil.

;)

Jeg er helt enig i dine betragtninger omkring Kia og Hyundai og deres værditab efter garantien er udløbet! Jeg har tidligere snakket med en Kia forhandler, som ikke var helt enig. Men det er jo ikke overraskende, når han handler med mærket.


Angående finansieringen skulle bilen gerne være fra 2013 og frem, da jeg så ville kunne få en løbetid på 6-7 år i banken :-)


Jeg vil tage et kig på dit link og lege lidt med søgekriterierne :-) Umiddelbart er jeg efterhånden mest hooked på Astra og Octavia, hvis jeg kan ramme den rigtige pris kontra kørte km og ekstraudstyr! :-)


Jeg vil rigtig gerne benytte mig af din vejledning, så jeg smider lige en PM til dig, hvis du ikke har noget imod det? :-)


I hvert fald foreløbigt mange tak for hjælpen!

07-04-2016 14:35 #37| 0
Academy skrev:
Jeg er helt enig i dine betragtninger omkring Kia og Hyundai og deres værditab efter garantien er udløbet! Jeg har tidligere snakket med en Kia forhandler, som ikke var helt enig. Men det er jo ikke overraskende, når han handler med mærket.

Hvis det forholder sig sådan, så tag da ud og køb en Hyundai, hvis garanti er udløbet. De skulle være meget mekanisk robuste (jeg har kun nogle få referencer på Hyundai, så jeg er ikke selv 100% - personligt er jeg også mere til Honda, end Hyundai - så min næste bil bliver med stor sandsynlighed Honda), og hvis prisen bliver dumpet efter garantien er ude, bør du kunne finde et rigtigt godt tilbud, hvor du ikke behøver at snakke finansiering.


09-04-2016 12:31 #38| 0
OP
GrimGladGris skrev:

Ja okay, har lavet en søgestreng på bilbasen, som du kan se nærmere på: Max 100.000km, mindst 16 km/l og pris mellem 150 og 200.000 kr, og så fra 2012 og frem. Jeg personligt, ville nok se nærmere på de Skoda Octavia 1.4 både i 122 og 140hk versionerne, de Opel Astra'er 1.4t med 140hk og de par Ford Focus 1.6 scti med 150hk. Simpelthen fordi, jeg frygter at biler som fx Hyundai I20 eller Kia Ceed formentlig vil være faldet væsentlig mere i værdi, om 7-8-10 år, når du skal sælge igen. Det er nok bare gisninger men, det siger min mavefornemmelse mig. Så snart garantierne på hhv 5 og 7 år på de to modeller udløber (vær i øvrigt opmærksom på, at den 7 årige garanti på Kia har MANGE undtagelser), ja så forsvinder et meget stort salgsargument på de modeller. Ligesom deres motorer er uden turbo, og på ingen måde har samme punch som de 3 modeller jeg nævnte. Noget andet er, så ville jeg i dit tilfælde gå efter en så ny bil som muligt, når du skal finansiere bilen. Det er ikke ligegyldigt om du kan få 8 eller kun 5 års løbetid på sådan et lån.

Fordele ved Octavia: Rummelighed og komfort.

Fordele ved Focus: Køreegenskaber.

Fordele ved Astra: Komfort og følelsen af at sidde i en evighedsmaskine.

Noget andet er, min 730d koster i det prisleje du er i markedet efter: Men okay, den har så også løbet 328.000tkm og er fra 12. måned 2006. ;)

Her er listen: Leg eventuelt selv med søgekriterierne, fx årgang osv, eller søg efter fx en 2015 og frem Fabia 1.2 st.car med style-udstyrspakke, om ikke andet, så giv dig selv en prøvetur i sådan en, så du har en reference til, HVAD du kan få af helt (næsten) nyt.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil?Fuel=1&KmlFrom=16&YearFrom=2012&PriceFrom=150000&PriceTo=200000&MileageTo=100000&ZipCode=0&IncludeEngrosCVR=True&IncludeSellForCustomer=True&IncludeWithoutVehicleRegis...

God jagt, vend endelig tilbage når og hvis du ligger dig fast på en enkelt eller få modeller, så skal jeg nok støvsuge markedet og mine kontakter for eventuelle gode bud på din kommende bil.

;)




Du har PM.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar