Hvad gør i her..? NL 400

#1| 0

$400 NL Texas Hold"em - Monday, January 16, 06:38:00 EDT 2006
Table Table 65588 (6 max) (No DP) (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: TiltoviC_ ( $581.60 )
Seat 5: Inca_Queen ( $534.10 )
Seat 6: friskyviet ( $385.20 )
Seat 2: ShortFish ( $431.70 )
Seat 4: naruto__san ( $367 )
Seat 3: TheTaker ( $349.60 )
naruto__san posts small blind [$2].
Inca_Queen posts big blind [$4].
** Dealing down cards **
Dealt to Inca_Queen [ AA ]
friskyviet folds.
TiltoviC_ folds.
ShortFish folds.
TheTaker raises [$12].
naruto__san folds.
Inca_Queen raises [$16].
TheTaker calls [$8].
** Dealing Flop ** [ 4, J, Q ]
Inca_Queen bets [$25].
TheTaker raises [$80].
Inca_Queen raises [$175].
TheTaker calls [$120].
** Dealing Turn ** [ K ]
Inqa_Queen ??

Ikke meget jeg har spillet med The Taker.. Mit eneste umidelbare read på ham, er at han virker lidt LAG..

16-01-2006 12:58 #2| 0

Raise mere Preflop, jeg ved ikke hvad det der skal forestille!
Flop og turn er meget grimme og eneste reelle hænder du slår er vel AQ og AK i spar.
Jeg tror ikke jeg 3-better floppet, men afventer turn.

16-01-2006 13:03 #3| 0

Preflop: Raise til -minimum- 40!

Flop: Re-raise for info er fint. Alternativ linje er call flop, c/c turn, og c/f river, hvis han giver den gas igen. Imod LAGs er dét dog ikke en rar linje.

Turn: Du kan ikke slå andre hænder end AQ, og et farvetræk. Check-fold.

- Asger

16-01-2006 13:08 #4| 0

The taker har 220 af 350 inde allerede .....det er 130 i en 700$ pot......hhmmmm......

Luk øjnene og skub.

16-01-2006 13:11 #5| 0

Preflop er ikke sjovt. Som Asger skriver, skal den raises til minimum 40.

At 3-bette floppet er helt håbløst IMO, hvis du ikke vil spille om hele stacken. Du får absolut ingen information og villain bliver potcommited, når han caller dit raise.

Samtidig giver dit 3-bet dig formentlig kun action af bedre hænder.

Call hans raise for at holde potten lille, og spil poker på turnen. ;)


@ Asger_b
Har du overvejet stack sizes? På turnen er potten 440 og villain har 130 tilbage i stakken. Vil du check/folde her?

16-01-2006 13:12 #6| 0

Arh, havde ikke set han havde så lidt tilbage. Ind med resten.

Og.. RAISE MERE PREFLOP!!

- Asger

16-01-2006 13:14 #7| 0

Preflop: Der skal reraises mere!

Flop: Er det tosset at potte floppet (forudsat er der er reraiset preflop), og folde til et reraise?

16-01-2006 13:22 #8| 0

Preflop er skidt spillet, det kan jeg sagtens se nu.. Men havde reraiset KK og QQ til omkring de 40, inden for det sidste kvarter, til to gange fold.. Dog ikke fra TheTaker... Så ville ikke skræmme.. Men ser tydeligt nu, at det er skidt preflop spil..

16-01-2006 13:23 #9| 0

Der skal raiser mere preflop, du ved ikke hvor du har ham her. Han kan sagten have QJ/KJ her især hvis han er lag.

Men du bliver nød til at skubbe på turn, da du har smidt så meget ind.

16-01-2006 13:41 #10| 0

40 dollars pre-flop havde måske også sendt ham ud her.... Men selvfølgelig stadig for småt...

Dejligt at han ramte farvetræk så all in og tag puljen når ingen spar rammer River... hehe

16-01-2006 20:39 #11| 0

Hmm, efter nærmere overvejelser, aner jeg simpelthen ikke hvad linjen skal være, andet end re-raise preflop, pot flop og skub turn. Mod 85BBs og en re-raised pot preflop, tror jeg, det bliver for weaked at folde på noget tidspunkt.
Den eneste mulighed er at checke floppet, men er floppet koordineret, er det direkte dumt.

Potter du floppet, og villain bare caller, er potten 240, og villain har 230 tilbage -> dvs. du slipper aldrig ud, hvis du er beat.

Jeg har længe tænkt over, hvordan man kan slippe AA i re-raised preflop pots med 100BBs (eller mindre), og jeg har endnu ikke fundet en løsning på det. Måske er det heller ikke meningen, men det virker bare så kedeligt, at blive stacked -hver- gang villain udflopper én. Nogen der har et forslag?

Det samme gør sig gældende i det her tilfælde. Når villain raiser floppet er potten allerede 200, dvs. du reelt skal afgøre dér, om du tror villain kan lave det raise med andet end to par / set, og det vil du svare ja til retti retti ofte.
Hero svarer givetvis ja i den her hånden, og derfor er 3-bettet retti fint, idet det straffer flushdraws hårdest, hvilket er én af de mulige holdings, villain kunne have. Det lægger samtidig op til et meget easy skub på turn, og villain bør calle med praktisk talt any pair.

- Asger

16-01-2006 20:50 #12| 0

Raise mere preflop (og ryk ned i limit?)

Som spillet fold til hans flop raise. Du har effektivt ødelagt hånden preflop og chancen for at du er slået er meget stor imo.
Det raise du laver ligner så meget AA at villain skal være idiot for at lave en fejl i den her pot.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar