HUPLO200z: 4b pot koordineret mellemkorts-board

#1| 0

Hey guys

Villian spiller 100% SB 69% BB over 28 hænder, så antager han er reggish selvom han spiller fra iPad.

Han 3b 38% på de 28 hænder.

Har ingen anden info på ham

Flop: er for koordineret til hans fordel til at jeg vil cb. Vi kan ramme en 7x der gør det muligt at calldown og vi kan være heldig at komme til showdown på nogle gode turns.

Turn: 9x er egentlig solidt nok kort for vores range, men kan man fortsætte på den turn ever vs et bet? Er vi beskyttet nok i checkback-rangen af trappinghænder (fx AAJ8) til at vi bare kan folde nemt ud her på turn?
Lægger i nogen betydning i at han potsizer?

-> GTO wise er det så fint nok bare at checkback flop og folde ud her?

PokerStars Zoom Hand Omaha Pot Limit ($1/$2) - 2014/08/22 21:11:51 CET [2014/08/22 15:11:51 ET]
Table 'Iota Apodis' 2-max Seat #1 is the button
Seat 1: msm89dk ($204.66 in chips)
Seat 2: mrkymarc ($243.46 in chips)
msm89dk: posts small blind $1
mrkymarc: posts big blind $2
*** HOLE CARDS ***
Dealt to msm89dk [A Q 7 A]
msm89dk: raises $2.76 to $4.76
mrkymarc: raises $9.52 to $14.28
msm89dk: raises $27.72 to $42
mrkymarc: calls $27.72
*** FLOP *** [9s 7c Th] pot: $83.50
mrkymarc: checks
msm89dk: checks
*** TURN *** [9 7 T] [9] pot: $83.50
mrkymarc: bets $83.50
msm89dk: (effektiv stack $162)

Redigeret af msm89dk d. 22-08-2014 21:28
23-08-2014 13:00 #2| 0

Jeg har intet imod at ch back flop og folde en del turns med den aktuelle hånd. Med den STP-r, synes jeg det er fint at checke rimeligt wide - at checke J8 tror jeg dog ikke, jeg bifalder ;-).
Jeg tror ikke, jeg folder pairing turns, men det kan godt tænkes jeg burde. Jeg tror bare grundlæggende set, givet at der er en 9'er ekstra, at jeg derfor har tilsvarende færre 9'ere, og følgelig må defende AA oftere. Og så er det jo en stor fordel, at du ingen har.

23-08-2014 15:42 #3| 0
OP

Jeg kan sagtens følge de argumenter du har bla ang at 9'eren er et godt kort, som jeg også selv skrev indledende.

På papiret når jeg ser på hånden tænker jeg også, at det ligner et spot hvor jeg skal ind GTO wise.

Men, tænker samtidig både da jeg sad i spottet og nu, at det i PLO er en god idé at undgå at komme i store pots hvor man forholdsvis ofte er crushed. Hvis vi prøver at sætte noget matematik på hans bet-call range tænker jeg at mine $162 investeres for ofte med kun 5% chance for at vinde, at det ikke opvejer for de gange han er bagud med hans drawhænder i rangen, fordi han har klart bedre %'er for at vinde end når vi er bagud. En procentuel fordeling af de gange han har os crushed vs de gange han drawer tror jeg heller ikke vil falde ud til vores fordel.

Havde vi haft Axhh på siden så var de kommet til midten, men tror sgu jeg holder på det er bedst at folde ud her.

Har sendt dig en PM i øvrigt Asger.

23-08-2014 16:43 #4| 0

Altså, hvis din pointe er, at hans betrange er explotive ifht hans preflop range, så bare fold af. Men fra et GTO perspektiv, tror jeg ikke der er godt at folde de to bedste par, når vi ingen hjerter har.

23-08-2014 17:01 #5| 0
OP
Asger_b skrev:
Altså, hvis din pointe er, at hans betrange er explotive ifht hans preflop range, så bare fold af. Men fra et GTO perspektiv, tror jeg ikke der er godt at folde de to bedste par, når vi ingen hjerter har.


Allright :) Og det jeg gerne ville høre ang var netop GTO perspektivet
23-08-2014 17:16 #6| 0

@AB fordi at hvis vi folder her kan villain profitabelt semibluffe par+fd her, pga vi capper vores range til AA uden noget godt på siden med vores flop checkback? Men hvis vi har hjerterblokkers er det mere unlikely og hans range vil være mere valueheavy rent kombinatorisk?

23-08-2014 18:06 #7| 0

Der er ikke noget i vejen for at han proditabelt kan semibluffe par+fd - det sker jo ofte i de tilfælde, hvor hans range rammer meget bedre end vores. Vi prøver nærmere at beskytte os mod at han kan bluffe any hand, og det gør vi bl.a. ved at vælge hænder, som maksimerer hans mulige bluff range. Hans betsizing i betragtning virker det dog lidt som om, han ikke rigtigt har overvejet at have en bet/fold (bluffing) range, så her bliver det altså endnu mere centralt, at vi ingen hj. har.

24-08-2014 02:06 #8| 0
OP

Rigtig fin forklaring af situationens dybde Asger :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar