HUNL600 - Turn beslutning for stacks i 3b pot mod reg

#1| 0

Jeg kom lige til at skrive en fristil om en hånd. Det er lidt posted som en klade, så undskyld for sprog osv. :)
Er ikke i tvivl om hvad jeg vil gøre næste gang, men folk er meget velkomne til at komme med kommentarer.


Jeg reghunter stars og villian gider spille. Vi har spillet 24 hænder mod hinanden. Han virker ikke dårlig på nogen måde og vi giver begge meget god gas. Over den lille sample spiller vi følgende stats: minraiser 100%, defender 70%, 3b 30%, folder til 3b 50%, 4b 2 gange hver, checkraiser 20-30%.

Jeg peeler hans flop raise af to årsager. 1. vi har en del eqt mod hans value range og og får gode odds på vores call. 2. folk kan gode lidt at lave billige bluffs på boards han mener ikke rammer min range særlig godt (selvom det heller ikke rammer hans 3b defend range).

På turn rammer vi 2nd nut FD til vores (svage) openender og villian better 1/3 pot og jeg bliver lidt om hvad der er den bedste linie.

Et call virker ikke særlig sjovt uden showdown value oop, men får bare super gode odds og villian viser næppe 57s på river.

Et fold virker helt væk med de odds og så meget eqt mod alt andet end en nutflush, men han vil helt sikkert spille en nutflush på denne måde.

Et allin kræver at villian folder 33% af gange hvis vi har 20% eqt når called. Det har vi hvis vi forudsætter at han spiller alle to par og sæt på samme måde og han kun har de suitede combos af to par.

Spørgsmålet er vel om han bluffer 33&% af gangene i spottet. Jeg tror måske kun han raiser flop som bluff 20% af gangene. OG DOG. På et koordineret flop som dette er det dumt at bluffe uden eqt, da du så ofte vil have noget. Jeg tror således at størstedelen af villians semibluff range enten gir op på turn eller rammer flushen.

Ergo bet-folder villian en del mindre end 33% og et jam er derfor ikke godt.

Kan vi calle? vi får så gode odds på vores call at vi isoleret set kun skal have 20% for at betale. Problemet er bare at vi ude af position får lidt svært ved at spille vores hånd.
De gange vi rammer vores draw på river må vi forvente at river går ck,ck ofte da villian næppe laver et set/2par om til et bluff. Så når villian jammer river er det meget polariseret og jeg tror vi får svært ved at spille river godt da mange af vores outs nok bør folde river til et bet.

Jeg har efterhånden overbevist mig selv om at turn er et fold. Dels pga. de negative implied odds i et call, det at villian sjældent bet-folder og der er meget få comboer af valuehænder jeg crai turn med som ikke jammer floppet.Nok kun T3/T2/J3/J2 klør, så 4 comboer.

Konklusion på turn beslutning er fold>call>jam. Andre meninger?



Hand Information
PokerStars No Limit, 6 BB (2 handed).

Table Information
Seat 1: Hero ($606) Small Blind
Seat 2: Player 2 ($701) Dealer

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $9)
Player 2: RAISE $12
Hero: RAISE $42
Player 2: CALL $30

Flop(Pot: $93)


Hero: BET $54
Player 2: RAISE $120
Hero: CALL $66

Turn(Pot: $333)


Hero: CHECK
Player 2: BET $108
Hero: ???


[replay]14946[/replay]

EDIT: Jeg ved godt den er close preflop, men jeg holder fast i 3bettet er std om end i bunden af vores 3b bluffing range.

Redigeret af Matty G d. 03-01-2013 13:23
03-01-2013 14:55 #2| 3

Jeg ved godt du skriver at du holder fast i dit 3b pre, men hvad er dine argumenter for at det ikke er for bredt? Q3o er top 68,6%.

03-01-2013 21:49 #3| 0

Hvor meget ønsker du at have i 3b% HU og hvor meget ønsket du at forsvare din bb med? imo findes der en langt bedre range at gøre det med end Q3 som er bund 30%.

Med andre ord, du forsvare altså 70%. Det kunne jeg også godt tænke mig at høre lidt om.

Redigeret af zonki d. 03-01-2013 21:52
03-01-2013 22:28 #4| 0

Fold pre :-)

Som spillet folder jeg ikke turn
Kan du openshove turn?
Jeg elsker villains spil btw

03-01-2013 23:54 #5| 2
Pokernets ME vinder !

@AG

Det er ret ligemeget at Q3o er en top68% hånd, den kan sagtens fungere som en del af en profitabel (polariseret) 3betting strategi. Jeg foretrækker dog personligt et call.

@zonki
Jeg tror bestemt ikke det er forkert at defende 70% vs. 100% BTN minraise HU.

@Tinamus
Jeg kan se merits for at openshove turn i et vakuum hvis vi har indsigt i villains flop-raise strategi (ala at den er ret merged), readless tror jeg det bliver noget rod.
"Jeg elsker hans spil" - kommer det ikke an på hvilken range han gør det med? Jeg hader hans play hvis han kun spiller nut FD sådan her :)

@MattyG
Hvad vil du vurdere hhv. din flop call og din flop 3bet range til at være? Du nævner folk kan lide at lave billige bluffs - dette gør mig mere inclined til at ville shove den her type hånd og måske calle nogle lidt stærkere draws i stedet, men jeg kan tage fejl her om hvorvidt det er godt, har ikke tænkt dybere over det, slynger bare tanker ud :)

Turn fold er btw udelukket. Jeg tror gerne vi vil have en bluffing range her, og jeg tror Qc3x er en ret god hånd at have i sin bluffing range.

Redigeret af walth d. 04-01-2013 00:12
04-01-2013 00:53 #6| 0
walth skrev:
@AG

Det er ret ligemeget at Q3o er en top68% hånd, den kan sagtens fungere som en del af en profitabel (polariseret) 3betting strategi. Jeg foretrækker dog personligt et call.

Jeg ville egentlig oprigtigt bare gerne høre argumenterne/strategien bag. Afaik er Matty G chef, så det kunne jo være man kunne lære noget.
04-01-2013 00:57 #7| 0
walth skrev:

Turn fold er btw udelukket. Jeg tror gerne vi vil have en bluffing range her, og jeg tror Qc3x er en ret god hånd at have i sin bluffing range.


Hmm interessant nok. Kan du snakke lidt om hvorfor du vil bluffe fremfor bare call?
04-01-2013 01:02 #8| 0
Pokernets ME vinder !

Det er nu mest ud fra betragtningen at jeg kommer til turn med en "god portion" hænder der er <flush og Kx+ som jeg gerne vil shove på turn, hvorfor jeg selvf. også skal have en bluff range.

Du foretrækker at calle hele din range på turn? Jeg tror nemlig vi er nødt til at calle hele vores range hvis vi ikke bluffer Qc3x.

04-01-2013 01:46 #9| 0

Min umiddelbare tanke var bare at vi klarer os fint med et call, men så synes jeg egentlig også det lyder som en god hånd at bluffe med her da du skrev det.

Kan forstå at det så var pga. balance du gør det. Det lyder tho til du har en ret bred shoving/raise range her (Kx, really?), men at du IKKE vil shove toppen af din range (flushes, sets, strs)?

Det mest interessante i hånden er imo hvad villian planlægger. Er hans tanke, at han definerer vores range med den sizing? Kunne være interessant at ræsonnere os frem til hans plan for hvor ofte han pløjer stacken ind på river vs vores turncall. Jeg er imo splittet ifht at bedømme om vi er stærkest med call eller shove her pga det unikke spot der fremstår af hans sizing. Er overbevist om, at alt afhængig af hvem HERO er så er call stærkest og vice versa, så det afhænger af Matty Gs historik med villian, men der er ikke nogen, og vi er derfor tilbage ved status quo.

04-01-2013 02:38 #10| 0

Synes 3bet med Q3o er ganske standard.

Det er bunden af vores BB defend range, og spiller elendigt postflop.

Hænder som JT Q9 og lign. rammer langt flere flops, og er derfor mere interessante at se et flop med.

Et random tænkt eksempel er vel noget i stil med:

Fold pre: -1BB
Call: -0.90ish BB
3bet: -0.30ish BB

04-01-2013 03:02 #11| 0

Enig i alt hvad du skriver postflop og har ikke noget problem med folk der kalder/folder pre heller.

04-01-2013 03:50 #12| 0
Pokernets ME vinder !

@msm

Jeg synes da bestemt jeg skriver jeg vil shove sets og straights :) Jeg kan desuden også se merits i at shove Kx uden klør.

Som udgangspunkt synes jeg personligt overhovedet ikke, det er interessant, hvad vi tror vores modstander gør med X, Y og Z hænder, når vi kun har 24 hænder på ham.

04-01-2013 09:17 #13| 0

Fold pre. Fold flop. Fold turn :). Begrundelser er blevet givet længere op.

04-01-2013 10:33 #14| 0
walth skrev:
@msm

Jeg synes da bestemt jeg skriver jeg vil shove sets og straights :) Jeg kan desuden også se merits i at shove Kx uden klør.

Som udgangspunkt synes jeg personligt overhovedet ikke, det er interessant, hvad vi tror vores modstander gør med X, Y og Z hænder, når vi kun har 24 hænder på ham.


Synes ikke det er interessant ifht vores beslutning, synes bare det er interessant rent spilteoretisk hvad han tænker.

Ye ok du shover <flush..
04-01-2013 11:23 #15| 0

Jeg havde bettet 75 på floppet.. og foldet til alt

Redigeret af RaMi-DK d. 04-01-2013 11:23
04-01-2013 14:38 #16| 0

Man kunne også overveje at folde på floppet. Som jeg ser det, er din hånd utrolig svag. Ville du fx få skillingerne til midten, hvis der kommer en 7'er? Ellers sidder vi kun og fisker efter en 2'er, som måske også kan blive tvivlsom, hvis han går hele vejen. Og hvis det er en klør, hvad så? Som jeg ser det, vil du kun få flere svære beslutninger af at fortsætte hånden.
Hvis villian er en habil reg, vil han også vide, at dette flop ligger meget godt til din 3b bluff range, og jeg er derfor enig i, at han ikke vil bluffe dette flop særlig tit. Til gengæld er jeg ret sikker på, at han vil gå direkte efter value med en stærk hånd, da i allerede har en agressiv dynamik, som kan få dig til at tro, at han bluffer.

Forstår ikke helt din idé i at calle flop og folde turn til noget der minder om den samme pris på et call. Jeg vil mene, at vi står med præcis den samme info på turn, som vi havde på floppet, da han stort set altid vil følge op med et bet mere, når turn ikke er en 7'er eller 3'er, da vi ligner et draw så meget.

Er også enig i, at action med stor sandsynlighed vil dø, hvis du endelig rammer, hvilket gør hånden endnu dårligere.

/gidenmax

04-01-2013 14:49 #17| 0
SkubTilTaget skrev:
Fold pre. Fold flop. Fold turn :). Begrundelser er blevet givet længere op.


3B pre. Kald flop. Shove turn.

En god preflop strategi er at defend 70-75 % af vores range. Som udgangspunkt kald medium/weak hænder, 3bet gode hænder for value og 3bet-bluff hænder, der ikke er stærke nok til kalde, såsom: Q3o, T7o etc. Hvis villain ikke folder til 3b, så mindsker vi self vores 3b-bluff range.

Cbet er fint imo. Når vi får et raise, tror jeg ikke vi kan shove og vi er ikke dybe nok til at 3b/fold. Derfor er der imo kald og fold tilbage, hvor kald nok er lidt bedre.

Call/shove turn er imo mulighederne.
04-01-2013 15:06 #18| 0
OP

Er på sri lanka og havde brugt 20 min på at skrive en post i morges. Idet jeg trykker send får jeg at vide nettet er røget og min post er tabt. Strømmen i byen har så været nede i 8 timer efter. #thirdworldcountry


@folk som siger fold pre. Det er meget std at spille 65-75% ud af BB som en 100% minraiser på lidt højere stakes. I vil ikke kunne nævne een dygtig high stakes NLHU reg som spiller under 65%. Jeg vælger at sammensætte min 3b range af toppen og bunden af min range...

@walth, på 456 two tone 3better jeg alle mine straights, 2par, set (dem har jeg ikke så mange af her) og AA-QQish. Jeg 3better også flushdraws med 2 overkort, samt combodraws. Min flop calling range er 77-jj, 7x, svage FDs, OESDs

jeg tror ikke vi behøver have en turn CRAI range her da vores flopcall capper vores range til svage FDs, som T2 og J2.

@Rami, vil du bruge den sizing med hele din range her?

@gidenmax, jeg hader heller ikke at bet-folde floppet, men grunden til at caller flop er at jeg tror villian giver op på mange turns. Det er også grunden til jeg bedst kan lide et turnfold, selvom villian nok bør stabbe luft her da vi giver den mere gas på flop med mange af vores flush combos.

@chrrrist, tror du villan bluffer turn nok her til vi kan shove? (33%) Hvis du caller, hvordan spiller du så forskellige rivers?

04-01-2013 15:20 #19| 0

@ OP Hvad omfatter "mange turns"? Er uenig i, at villian vil give op på turn med en høj frekvens medmindre der kommer 4 på stribe.

04-01-2013 15:40 #20| 0
OP

Jeg synes generalt ikke folk bluffer turn med en ren skummer her, da vi meget ligner par+draw (Hvilket folk ikke kan lide at folde). Jeg tror han better sine valuehænder og draws (som der ikke er mange tilbage af), men JT agtigt skum han bluffraiser på flop tror jeg han giver op med, da jeg tror formålet med et eventuelt bluffraise på de her flops er for at folde KQish ud, hvilket de også gør, men når called giver de op...

04-01-2013 16:13 #21| 0

Ville du ikke have skubbet mange par + draws ind over? Og dem du du ikke vil skubbe ind over, er det ikke dem, som du ikke vil gå hele vejen med? Som sagt mener jeg også, at mængden af hænder han bluffer med er begrænset, da dine 3 bet hænder rammer floppet ret godt. Langt de fleste af dine 3 bet hænder er vel noget omkring floppet eller et højere par. De eneste der ikke er, er ak,aq,aj,(a10),kq

Redigeret af gidenmax d. 04-01-2013 16:14
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar