HU NL200 Cash

#1| 0

Halløj,

Tænkte jeg lige ville sende en hånd til analyse, da jeg var i tvivl om linien.

Til info er jeg absolut ikke regular på NL200 HU Cash, og jeg tog et skud for hyggens skyld. Til kommende kommentarer om at jeg skal ned i limit, helt rolig - jeg er allerede langt længere nede i limit. :-)

Villian:
Han har i denne session callet 7 ud af mine 7 3-bets, og har 3 af gangene vist temmelig spekulative hænder ved showdown (64s, 74s, 32s).

Hero:
Jeg har spillet TA, og har et par gange checket ude af position med den bedste hånd, for at calle alle hans efterfølgende bets. Har nuppet 2 BI fra ham, hvoraf den ene var på netop denne måde.

Seat 1: Hero ($670 in chips)
Seat 2: Villain ($248 in chips)

Villain: posts small blind $1
Hero: posts big blind $2
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [J A]
Villain: raises $4 to $6
Hero: raises $16 to $22
Villain: calls $16
Pot: $44

Mine tanker preflop:
Vi er tre gange kommet til showdown ud af de syv preflop 3-bets, og dér viste jeg KK, AKo og JJ, så jeg forventer at mit 3bet trods alt har lidt respekt

*** FLOP *** [3 2 6]

Mine tanker postflop:
Umiddelbart er jeg ikke særlig begejstret for dette flop. Han har tidligere callet mine 3bets med små suitede hænder. Jeg sætter ham derfor umiddelbart på et lavt par, måske 2 par, et flushdraw eller endda en floppet straight. Jeg beslutter mig for at check/call (såfremt han c-better), for at vise at jeg trods alt har en stærk hånd. Jeg forventer at høre fra ham ved turn, såfremt han har en stærk hånd.

Den langsigtede plan i hånden var at check/call flop. Regner med at det vil give et check-check på turn (med mindre han har en stærk hånd), og hive den billigt hjem på river med et lille bet.

Hero: checks
Villain: bets $32
Hero: calls $32
Pot: 108$
*** TURN *** [3 2 6] [6]

Mine tanker om Turn:
Alt følger umiddelbart planen med mindre han better efter turn igen. Turn-kortet gør mig også lidt mere bekymret, da jeg umiddelbart tænker at det kan give ham trips. Planen er derfor et check/fold såfremt han better.

Hero: checks
Villain: bets $59
Hero: folds

Spørgsmålet er nu følgende:
1) Bør jeg fremover revidere min måde at tænke frem i hånden på, og er det relevante tanker jeg gør mig?

2) Er jeg alt for passiv i netop denne hånd? Min historik i denne session har jeg tidligere vist at jeg godt kan checke med rimelig gode hænder. Jeg bør vel stikke ud for at indsamle noget information?

Håber at nogen har lyst til at give nogle gode råd!

Kof.

Edit: Stavebøf

25-05-2009 22:27 #2| 0
OP

Til info havde vi på dette tidspunkt spillet i ca. en time.

26-05-2009 00:19 #3| 0

Du 3better preflop, for at check-calle her? Jeg havde klart bettet flop og taget hånden op til revision derefter. Jeg ville aldrig check-calle her, det er simpelthen penge ud af vinduet, især når du bare folder turn alligevel.

26-05-2009 01:03 #4| 0

Bet-call flop?

26-05-2009 01:05 #5| 0

Thumbs up, for en godt strukturet analyse tråd ;)

Jeg gør som K_B_B, jeg better floppet og bevarer aggressionen. Når jeg tager linjen C/C er det som regel for at bruge min AJ, som bluffcatcher og det kan godt blive aktuelt i denne hånd. Jeg bruger bare aldrig c/c på 2 streets, fordi jeg altid bevarer min aggression og c/c turn for at protecte mig mod floats.

Jeg ville sikkert helst bare opgive flop i denne hånd, da du først checker, fordi hånden bliver så svær at spille på senere streets.

26-05-2009 01:21 #6| 0

Tror ofte villian har dig i saksen her efter dit "faceup" CC på Floppet. Han ved du repper A høj ofte og spiller sin hånd efter det. Jeg syntes at turnbettet ligner et valuebet imod A høj så han forventer at du caller og derfor bør du folde.

Med mindre i har et længere ude metagame igang, med noget 3 barrel bluff osv...

KBB er spot on...

26-05-2009 07:49 #7| 0

Jeg spiller fast nl200 hu.

Dit preflop spil er fint, du skal bare skyde på floppet.

Et check call ser meget giftigt ud så det vælger jeg ikke her.

Min linje er:
Bet 36$ villian call 36$

Turn T
Hero check Villian bet 78$ hero fold.

Hvis du checker flop gør det fordi den skal checkes ned. Havde jeg AK havde jeg nok CRAI

Er jeg i tvivl better jeg somregl i stedet for at checke. :-)

26-05-2009 09:55 #8| 0

"Er jeg i tvivl better jeg somregl i stedet for at checke" - Præcis ;) thats the spirit!!! Hvad ligger din WR på over 50k hænder?

26-05-2009 10:06 #9| 0
OP

@Alle
Tak for super tilbagemeldinger. Kan godt se at den hånd kunne være blevet spillet bedre... :-)

Lækkert at så mange gad at give en kommentar.

Tusind tak!

Kof.

26-05-2009 10:47 #10| 0

@lexusclone

Tror ofte villian har dig i saksen her efter dit "faceup" CC på Floppet. Han ved du repper A høj ofte og spiller sin hånd efter det. Jeg syntes at turnbettet ligner et valuebet imod A høj så han forventer at du caller og derfor bør du folde.

Det er dette som gør hånden så svær at spille, at villian ved at vi har A høj og derfor er villige til at folde og når villian har så stor calling range på 3 bets, må vi tro, at han vil bluffe flere af de gange han misser.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar