Har fået nyt job og lægger derfor fuldtidspokeren på hylden.
Jeg skal pendle 30 km hver vej alle hverdage.
Jeg har derfor planer om at anskaffe en bil. Den skal bare kunne fragte mig frem og tilbage og gerne holde et par år.
Nogen der har et tip til en billig bil (både drift og anskaffelse)?
PS: Jeg er überdonk hvad biler angår (jeg køre en, that's it!)
Hjælp til en Auto donk
mangler informationer
hvad er billig? 20k? 50k? 300k?
slet ingen krav ellers?
Max 50K (udbetalingen står poker for:-)). Ellers ingen krav. Ud over stabilitet.
Stabilitet = Toyota
Find dig en Golf III eller en II'er min havde kørt 320.000 og kørte stadig da den røg til skrot.
Klart en VW Golf, hvis det skal være billigt og driftssikkert.
Citroen C1
270 kr halvåret i afgift
over 20 km/L hvis du kører ordenligt
er måske en smule dyrere end 50k men en ny koster ca 120k og en brugt skulle kunne findes til kun lidt mere end de 50k
Henrik
P.S. har selv en
Stabilitet = Toyota naaah, troede jeg også, men endte sku med at bruge mere på reparationer end hvad skidtet havde kostet :S
www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Audi-80-1,8-S-4d_ID235501193.htm
Bedre bil fåes ikke til prisen er bilen ellers iorden har du bil resten af dine dage...
Gammel diesel Mercedes. Udødelig, komfortabel især på motorvej, billig i indkøb/drift og minimal afskrivning. Dog top steneren men max pendler vogn.
Golf som tidligere nævnt eller polo, de kører begge til evig tid ;)
skulle der mod forventning opstå problemer, er reservedele til volkswagen rigtig billige.
kørerkomfort hmmmm, kunne være bedre, men hvis det kun er 60 km hver dag, er det vel ikke det springende punkt?
Mvh
klejnen
der er stort set ikke en eneste stabilitets test hvor de japanske mærker ( Mazda og Toyota i særdeleshed ) taber.
Selv de tests der bliver lavet i Tyskland ender år efter år med topplaceringerne til japanerne.
Er osse min erfaring fra mit hverdagsjob at det er dem vi har mindst og færrest reperationer på.
Så hvis det primære krav er at lortet ikke skal gå i stykker så er det der du skal søge.