Hjælp jeg er en fisk - II

#1| 0

Den anden hånd er igen en fra starten af sessionen, og jeg har derfor ingen specielle reads på de to modstandere. Begge var dog blandt de mest aggressive ved bordet.

Party Poker 2/4 Hold"em (10 handed) converter

Preflop:/ Hero is MP3 with Q, A. CO posts a blind of $3.
UTG raises/, 1 fold//, UTG+2 calls, 2 folds//, Hero calls, CO (poster) calls, 2 folds//, BB calls.

Flop:/ (11 SB) 4, Q, 5 (5 players)/
BB checks, UTG bets/, UTG+2 calls, Hero raises/, CO folds, BB folds, UTG 3-bets/, UTG+2 calls, Hero caps/, UTG calls, UTG+2 calls.

Turn:/ (11.50 BB) T (3 players)/
UTG checks, UTG+2 checks, Hero bets/, UTG calls, UTG+2 calls.

River:/ (14.50 BB) 4 (3 players)/
UTG checks, UTG+2 checks, Hero bets/, UTG calls, UTG+2 calls.

Final Pot:/ 17.50 BB

08-08-2005 01:43 #2| 0

Enig - næsten, ville have raiset preflop. Resten bør faktisk være standard efter min mening.

08-08-2005 01:53 #3| 0

Ja, forstår heller ikke hvorfor jeg ikke 3-better preflop. Bliver desværre nok ubevidst lidt passiv, når det ikke går min vej på et nyt limit.

08-08-2005 08:06 #4| 0

3-bet preflop så du straffer ham colcalleren, som du højst sandsynligt har en bedre hånd end, samtidigt giver det information hvis UTG capper.

Resten kan ikke spilles anderledens. Eller det kan det men det ville være forkert.

08-08-2005 09:23 #5| 0

Jeg synes også det er standard, og jeg synes ikke det er så oplagt at raise preflop. Du vil meget ofte være domineret af AK. Og du får ganske vist information hvis der bliver cappet, men det er til en høj pris.

08-08-2005 10:26 #6| 0

Er det min equity på turnet der gør bettet korrekt eller regner i med at være foran her?

Har nemlig efterfølgende kørt hånden igennem en odds calculator. Og jeg kan se mit bet på turn ikke har nogen value, da jeg kun har 23-24% vinderchance på turnet mod UTGs AA.

08-08-2005 11:22 #7| 0

du kan jo ikke vide på turn at utg har AA...sæføli skal du bette - også på river

08-08-2005 12:56 #8| 0

River bettet ved jeg nu ikke om jeg synes om - vil man virkelig være foran nok gange til at det kan betale sig?

08-08-2005 15:58 #9| 0

@KimN

Preflop er da det billigste sted at hæve for information.

08-08-2005 16:13 #10| 0

"Bliver desværre nok ubevidst lidt passiv, når det ikke går min vej på et nyt limit."

Det skal der arbejdes på! Det er en meget normal reaktion, men det kan ikke nytte noget, hvis du vil vinde. Overvej om du skal rykke ned igen og øge din bankroll før du forsøger igen.

En anden måde at håndtere det på er at sætte et bestemt beløb af til den højere limit og så regne pengene for tabt fra start af.

08-08-2005 17:00 #11| 0

@Kim N.

AQs Er en rigtig god hånd, og hvorfor er det lige at UTG har AK, han kan have så mange andre hænder, som vi er foran, plus at vi næsten med sikkerhed er foran coldcalleren da han ikke 3bettede.

Det er party 2/4. UTG kan have QTs og op jeg mener bestemt der er value i et 3 bet her.

08-08-2005 17:08 #12| 0

Jeg kan ikke helt følge dit spil.

Preflop tror du ikke du er størst - fair nok efter et UTG raise.

På floppet 3 better modstanderen, og du laver det obligatoriske 4 bet, da du har et godt draw.

På turn misser du dit draw, men vælger ikke at tage dit frikort ?

Tag det, og call ned på river, så sparer du et bet i en hånd hvor du sandsynligvis er mindst hele vejen.

08-08-2005 18:12 #13| 0

Raise pre flop - det er helt standard. Du straffer som det tidligere er nævnt cold calleren og samtidig giver det dig den bedste og billigste information om UTG raiseren.

Resten af hånden er jeg enig i. Du har ham cold calleren slået hele vejen (han bliver klemt på floppet og kan så ikke folde i en stor pot) og du skal nok være god ofte nok imod UTG til, at dine bets kan forsvares.

Just get in there........

/Mikael

20-08-2005 11:09 #14| 0

Jeg kan stadig ikke se, hvorfor det hæv preflop skulle være rigtigt. Der er ikke mange hænder som UTG kan have, som vi slår (ham der skrev at han kan have qts har vist spillet for meget shorthanded) og den information jeg får kan jeg sandsynligvis få gratis på floppet.

Men jeg er mærkelig på den måde, jeg havde nok foldet AQo.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar