HEOS trådløse højtalere???

#1| 0

Nu har jeg i temmelig lang tid tænkt meget over, hvilke
trådløse højtalere, jeg skulle have. Sonos? Harman Kardon? HEOS? Jeg gider ikke
give det vilde for det, og er ikke den store audio nørd. Jeg er sikker på Sonos
er fint, men HIFI Klubben har 2 stk. HEOS 1 højtalere til 1998kr samlet. Det
ser billigt ud, men jeg har ikke erfaring med dem. Er de ikke ok? Jeg tænker på
en i køkkenet, og måske en i stuen. Evt. børneværelser med tiden. HEOS 3,5 og 7
er jo temmelig meget dyrere, men jeg er i tvivl om de er det værd. Kan en HEOS
1 ikke sagtens spille et køkken alrum fint op? Jeg har kun en ældre JBL
højtaler med dock til Iphone i dag så er ikke så godt forvent: http://www.jbl.com/speaker-docks/JBL+ONBEAT.html?cgid=speaker-docks&dwvar_JBL%20ONBEAT_color=Black#start=1


Any comments are welcome:-)

05-01-2016 11:06 #2| 0

http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-aktive-hoejttalere-wharfedale-ds-1-p-1605.html

05-01-2016 11:59 #3| 0

@Live

Du er vist PNs orakel når det kommer til lyd/tv.


Jeg har set, at du i mange andre tråde anbefaler producenter/løsninger som vi non hifi geeks ikke kender.


Hvis man gerne vil have multirums funktionerne som Sonos/Bluesound/Heos og hvad de ellers hedder, men måske krydre det med et "bedre" setup/højtalere i stuen, hvad er din anbefaling så?


Mine tanker går i retning af Sonos eller Bluesound (hhv. ConnectAmp/PowerNode2).

Her får jeg muligheden for at opbygge et system løbende og "modulært", samtidig med at jeg kan smide et par bedre højtalere til ConectAmp eller PowerNode2 i stuen. Men måske overser jeg andre løsninger som du evt. kender?

05-01-2016 13:38 #4| 0
lolAI skrev:@Live
Du er vist PNs orakel når det kommer til lyd/tv.

Jeg har set, at du i mange andre tråde anbefaler producenter/løsninger som vi non hifi geeks ikke kender.

Hvis man gerne vil have multirums funktionerne som Sonos/Bluesound/Heos og hvad de ellers hedder, men måske krydre det med et "bedre" setup/højtalere i stuen, hvad er din anbefaling så?

Mine tanker går i retning af Sonos eller Bluesound (hhv. ConnectAmp/PowerNode2).
Her får jeg muligheden for at opbygge et system løbende og "modulært", samtidig med at jeg kan smide et par bedre højtalere til ConectAmp eller PowerNode2 i stuen. Men måske overser jeg andre løsninger som du evt. kender?

Når multiroom er vigtigt så er de løsninger umulige at slå - det koster så lidt på kvaliteten der hvor man måske ville have størst glæde af et "rigtigt" setup.


Imo får man ikke meget ud af at tilkøbe dyre højttalere til sonos, på trods af hvad de skriver så er kvaliteten simpelthen ikke god nok til at det kan forsvares - de er tilpasset deres egne og virker ikke specielt godt med hifi-højttalere - så hellere tage den "kedelige" vej og simpelthen have et seperat anlæg i stuen til film og musik og så køre multiroom i den lidt billigere ende i resten af huset hvor det alligevel mest er til stemningsmusik/radio

05-01-2016 14:31 #5| 0

Vil det kvalitetsmæssige dyk også forekomme, hvis man istedet går efter et seperat setup og en Sonos Connect eller Bluesound Node2 (udgaverne uden indbygget forstærker) smækket på setuppet?

Løsningen bliver så lidt dyrere, da man skal have seperat forstærker.



05-01-2016 15:34 #6| 3

Jeg har meget på fornemmelsen af når eksempelvis Sonos bliver for "mainstream" så begynder HIFI-geeksne helt automatisk at være imod det med grunde hvor man ikke rigtig kan være objektiv mere (hvordan måler vi os lige ud af hvad der er 'go lyd'?).


For den almindelige bruger så mener jeg eksempelvis at Sonos er et fantastisk system (omend vi kan diskutere om prissætningen er for høj, men det er nok mest pga den utroligt ringe konkurrence i segmentet), og man får rigtig, rigtig fornuftig lyd med et brugervenligt system der kan udvides og kombineres på tværs...


Er man HIFI-nørd (eksempelvis en af dem der hårdnakket vil påstå at kunne høre forskel på et højtalerkabel til 20kr/meter og et til 500kr/meter?!), så skal man naturligvis ikke have et Sonos-setup, men det betyder ikke at Sonos ikke er et godt køb for dem der bare gerne vil have "go lyd" og brugervenlighed for et overkommenligt beløb....

05-01-2016 22:39 #7| 0
OP

Ingen HEOS erfaringer? 1998 for 2 er jo noget billigere end Sonos!!

05-01-2016 23:26 #8| 0

Prøv evt. at tage et kig på Asgard serien fra Clint, de kører multiroom. De har en lille "Freya" og stor "Odin" i sortimentet.

06-01-2016 00:18 #9| 1
Mads Møller skrev:Jeg har meget på fornemmelsen af når eksempelvis Sonos bliver for "mainstream" så begynder HIFI-geeksne helt automatisk at være imod det med grunde hvor man ikke rigtig kan være objektiv mere (hvordan måler vi os lige ud af hvad der er 'go lyd'?).

For den almindelige bruger så mener jeg eksempelvis at Sonos er et fantastisk system (omend vi kan diskutere om prissætningen er for høj, men det er nok mest pga den utroligt ringe konkurrence i segmentet), og man får rigtig, rigtig fornuftig lyd med et brugervenligt system der kan udvides og kombineres på tværs...

Er man HIFI-nørd (eksempelvis en af dem der hårdnakket vil påstå at kunne høre forskel på et højtalerkabel til 20kr/meter og et til 500kr/meter?!), så skal man naturligvis ikke have et Sonos-setup, men det betyder ikke at Sonos ikke er et godt køb for dem der bare gerne vil have "go lyd" og brugervenlighed for et overkommenligt beløb....

Æbler og tomater og meget vidt forskellige segmenter - Sonos og lignende har aldrig været kategoriseret som hifi - Det er brugervenlighed og lytteglæde fremfor korrekt gengivelse. Sonos lyder godt hvis man ikke går synderligt op i om det er korrekt, hifi systemer lyder ofte ringe med den musik der udgives i dag grundet det er dynamisk komprimeret i en latterlig grad, bedre kendt som loudness war. Anyway to forskellige ting, hifi er for dem der også går op i kildematerialet, dynamik og stereo billede, ikke bare opløsningen men at finde de udgivelser der ikke er blevet voldtaget, det er overraskende få. er man interesseret kan man læse om loudness war.


Burde give sig selv hvorfor f.eks sonos ikke er hifi - Sonos er aldrig sat op så det kan give et korrekt stereo-billede, 3,5" enheder kan ikke give en dynamisk korrekt udladning - det er simple facts - det betyder dog ikke at det ikke lyder godt - det er bare ikke sammenligneligt.


Redigeret af Live d. 06-01-2016 00:19
06-01-2016 08:19 #10| 0

Noobquestion: Kan man afspille tvlyd gennem Heos 1?

06-01-2016 08:54 #11| 0
Live skrev:
Æbler og tomater og meget vidt forskellige segmenter - Sonos og lignende har aldrig været kategoriseret som hifi - Det er brugervenlighed og lytteglæde fremfor korrekt gengivelse. Sonos lyder godt hvis man ikke går synderligt op i om det er korrekt, hifi systemer lyder ofte ringe med den musik der udgives i dag grundet det er dynamisk komprimeret i en latterlig grad, bedre kendt som loudness war. Anyway to forskellige ting, hifi er for dem der også går op i kildematerialet, dynamik og stereo billede, ikke bare opløsningen men at finde de udgivelser der ikke er blevet voldtaget, det er overraskende få. er man interesseret kan man læse om loudness war.

Burde give sig selv hvorfor f.eks sonos ikke er hifi - Sonos er aldrig sat op så det kan give et korrekt stereo-billede, 3,5" enheder kan ikke give en dynamisk korrekt udladning - det er simple facts - det betyder dog ikke at det ikke lyder godt - det er bare ikke sammenligneligt.



Lige præcis. Jeg ser bare mange der gerne vil sammenligne Sonos med 'rigtig' HIFI, og bruger utroligt mange kræfter på at fortælle hvor 'dårlig lyd' man får hvis man investerer i Sonos....

06-01-2016 10:24 #12| 0
Mads Møller skrev: Lige præcis. Jeg ser bare mange der gerne vil sammenligne Sonos med 'rigtig' HIFI, og bruger utroligt mange kræfter på at fortælle hvor 'dårlig lyd' man får hvis man investerer i Sonos....

Sådan vil det altid være - hifi-nørder har ofte specielle udgivelser, LP samlinger, en decideret dac til pc og adgang til lossless udgivelser der ikke er dynamisk komprimeret - for disse folk er Sonos og små enheder uacceptabelt.


Sonos er til dem der kan lide spotify/radio osv og egentlig bare vil have noget der lyder godt og er brugervenligt - og så pis på de aspekter hifi-nørderne går op i.


Mellem segmentet der vil have en blanding og vælger højttalere med en stor dynamik og et korrekt stereo-billede - ikke korrekt gengivelse men lytteglæde.


Har brugt mange år med hifi og har også skiftet mellem de forskellige løsninger - Generelt er hifi-folket aldrig glade for hvad de har, da det er utopi at tro man kan opnå fuldkommen korrekt gengivelse. Ofte kommer de til at indse at det musik de er glade for lyder af lort på deres anlæg og de er "tvunget" til at høre specielle udgivelser af musik som ikke giver dem ret megen glæde. Der er en grund til at der er et kæmpe marked for brugt hifi i den helt store prisklasse.


Mit bedste setup igennem tiden var det der gav mig den ringeste lytteglæde - bortset fra på 5% af min musik der så tilgengæld lød fantastisk.


06-01-2016 10:50 #13| 1
Live skrev:
Sådan vil det altid være - hifi-nørder har ofte specielle udgivelser, LP samlinger, en decideret dac til pc og adgang til lossless udgivelser der ikke er dynamisk komprimeret - for disse folk er Sonos og små enheder uacceptabelt.

Sonos er til dem der kan lide spotify/radio osv og egentlig bare vil have noget der lyder godt og er brugervenligt - og så pis på de aspekter hifi-nørderne går op i.

Mellem segmentet der vil have en blanding og vælger højttalere med en stor dynamik og et korrekt stereo-billede - ikke korrekt gengivelse men lytteglæde.

Har brugt mange år med hifi og har også skiftet mellem de forskellige løsninger - Generelt er hifi-folket aldrig glade for hvad de har, da det er utopi at tro man kan opnå fuldkommen korrekt gengivelse. Ofte kommer de til at indse at det musik de er glade for lyder af lort på deres anlæg og de er "tvunget" til at høre specielle udgivelser af musik som ikke giver dem ret megen glæde. Der er en grund til at der er et kæmpe marked for brugt hifi i den helt store prisklasse.

Mit bedste setup igennem tiden var det der gav mig den ringeste lytteglæde - bortset fra på 5% af min musik der så tilgengæld lød fantastisk.


Det lyder altså helt sindsygt hårdt og angstprovokerende deprimerende at være HIFI-aficionado...! :-)

06-01-2016 11:15 #14| 0
PN MESTER 2019
Live skrev:
hifi systemer lyder ofte ringe med den musik der udgives i dag grundet det er dynamisk komprimeret i en latterlig grad, bedre kendt som loudness war.

Hvis hifi systemer lyder dårligt, med moderne indspilninger, kan man ikke bare begrunde det med at det er overkomprimeret (ikke at det ikke er det, og jeg er enig i overkompression er ufedt).


Men det hele processen omkring optagelsen. I gamle dage når man indspillede på bånd, skete der en naturlig kompression. I hele processen kørte man gennem analogt udstyr, og ofte rørdrevet (kompressorer, preamps, pult, bånd), og i afspilningen på pladespillere, igen analogt. Der sker en masse med lyden når man kører den igennem diverse analoge enheder. Det der f.eks. sker, når du har en guitarforstærker med rør, modsat en transistor, er overtonerne i lyden. Rørforstærkeres ulige overtoner vs transistorforstærkernes lige. I moderne indspilninger foregår det meste (læs: meget) oftest digitalt. Man har plugins der emulerer guitareffekter/forstærkere, man programmerer ofte strygere/blæsere/keys/guitar/bas/trommer/whatever (plugins bliver bedre og bedre, og mange lyder efterhånden imponerende godt ..uden dog helt at blive the real deal). Der ser en masse med lyden i converterer m.m., med opløsningen man indspiller i, med programmer man indspiller i, i de preamps, der er i de digitale lydkort de fleste bruger efterhånden. ..og ja, at man så overkomprimerer lortet for at det skal stå stærkest, hjælper ikke på det.


Point being: Hvis man synes moderne musik lyder dårligt på et hifi-anlæg, vil man også synes det lyder dårligt på andre anlæg. Et godt anlæg, vil stadig lyde bedre end et dårligt anlæg. Et godt anlæg har en bedre balance mellem alle frekvenser/frekvensområder, og er eventuelt farvet/voiced "optimalt" (eller helst så rent og ufarvet som overhovedet muligt, men det er individuelt fra producent til producent - jeg arbejdede som ung hos DPA microphones, der er kendt for at lave verdens måske fineste/bedste mikrofoner, der oprindeligt blev udviklet til måling, og ikke til musik, deres filosofi er at alt skal gengives så rent som muligt, hvor andre highend mikrofonproducenter, farver deres lyd, med små ændringer i frekvensgennemgangen - det kan man sammenligne med diverse hifi-producenter). Et andet eksempel er f.eks., hvis du har to forskellige hifi anlæg. Begge har 3 knapper: Bass, Middle, Treble. Begge koster det samme, og er mega høj kvalitet, med det bedste af det bedste hele vejen igennem. Hvilket har bedst mulighed for at indstille lyden optimalt til en given produktion, eller et givent rum? Det er umuligt at sige, for det kommer an på hvilke frekvensområder de 3 knapper er sat til, og hvor bredt de er sat til at tage ved.


..nå, jeg gik i selvsving sorry. Kunne blive ved i en uendelighed :-)



-jeg hører i øvrigt kun selv musik gennem min bærbare, og med et par billigere aktive højtalere. Jeg sætter dog pris på en god lydoplevelse, når man hører en rigtig god produktion, på rigtig gode højtalere, i et rigtig godt balanceret rum.

06-01-2016 12:30 #15| 0
BassCheck skrev: Hvis hifi systemer lyder dårligt, med moderne indspilninger, kan man ikke bare begrunde det med at det er overkomprimeret (ikke at det ikke er det, og jeg er enig i overkompression er ufedt).

Men det hele processen omkring optagelsen. I gamle dage når man indspillede på bånd, skete der en naturlig kompression. I hele processen kørte man gennem analogt udstyr, og ofte rørdrevet (kompressorer, preamps, pult, bånd), og i afspilningen på pladespillere, igen analogt. Der sker en masse med lyden når man kører den igennem diverse analoge enheder. Det der f.eks. sker, når du har en guitarforstærker med rør, modsat en transistor, er overtonerne i lyden. Rørforstærkeres ulige overtoner vs transistorforstærkernes lige. I moderne indspilninger foregår det meste (læs: meget) oftest digitalt. Man har plugins der emulerer guitareffekter/forstærkere, man programmerer ofte strygere/blæsere/keys/guitar/bas/trommer/whatever (plugins bliver bedre og bedre, og mange lyder efterhånden imponerende godt ..uden dog helt at blive the real deal). Der ser en masse med lyden i converterer m.m., med opløsningen man indspiller i, med programmer man indspiller i, i de preamps, der er i de digitale lydkort de fleste bruger efterhånden. ..og ja, at man så overkomprimerer lortet for at det skal stå stærkest, hjælper ikke på det.

Point being: Hvis man synes moderne musik lyder dårligt på et hifi-anlæg, vil man også synes det lyder dårligt på andre anlæg. Et godt anlæg, vil stadig lyde bedre end et dårligt anlæg. Et godt anlæg har en bedre balance mellem alle frekvenser/frekvensområder, og er eventuelt farvet/voiced "optimalt" (eller helst så rent og ufarvet som overhovedet muligt, men det er individuelt fra producent til producent - jeg arbejdede som ung hos DPA microphones, der er kendt for at lave verdens måske fineste/bedste mikrofoner, der oprindeligt blev udviklet til måling, og ikke til musik, deres filosofi er at alt skal gengives så rent som muligt, hvor andre highend mikrofonproducenter, farver deres lyd, med små ændringer i frekvensgennemgangen - det kan man sammenligne med diverse hifi-producenter). Et andet eksempel er f.eks., hvis du har to forskellige hifi anlæg. Begge har 3 knapper: Bass, Middle, Treble. Begge koster det samme, og er mega høj kvalitet, med det bedste af det bedste hele vejen igennem. Hvilket har bedst mulighed for at indstille lyden optimalt til en given produktion, eller et givent rum? Det er umuligt at sige, for det kommer an på hvilke frekvensområder de 3 knapper er sat til, og hvor bredt de er sat til at tage ved.

..nå, jeg gik i selvsving sorry. Kunne blive ved i en uendelighed :-)


-jeg hører i øvrigt kun selv musik gennem min bærbare, og med et par billigere aktive højtalere. Jeg sætter dog pris på en god lydoplevelse, når man hører en rigtig god produktion, på rigtig gode højtalere, i et rigtig godt balanceret rum.

Jeg er somsagt uenig - meget ny musik er lavet til at lyde godt i radioen - i bilen osv - http://dr.loudness-war.info/ hvis du går ind og kigger på den dynamiske kompression er den steget markant med tiden - det er fact. Når gammelt musik bliver "remastered" så komprimerer de dynamikken


Det lyder nu engang bare bedre på et anlæg der kun spiller ned til 65hz og har et boostet mellemtone register fremfor en fullrange højttaler - jeg får mere glæde ud af meget nyt musik på "ringe" anlæg end jeg gør hvor produktionen bliver udstillet og man rent faktisk kan høre at det er komprimeret til døde.


Der findes bare ikke ret mange forbrugere der har fullrange højtallere mere - musikindustrien laver musik til flertallet, ikke de få - der findes obv undtagelser


Lyngdorf og knofler har lavet en rigtig god video om det



06-01-2016 12:47 #16| 0
PN MESTER 2019
Live skrev: Jeg er somsagt uenig - meget ny musik er lavet til at lyde godt i radioen - i bilen osv - http://dr.loudness-war.info/ hvis du går ind og kigger på den dynamiske kompression er den steget markant med tiden - det er fact. Når gammelt musik bliver "remastered" så komprimerer de dynamikken

Det lyder nu engang bare bedre på et anlæg der kun spiller ned til 65hz og har et boostet mellemtone register fremfor en fullrange højttaler - jeg får mere glæde ud af meget nyt musik på "ringe" anlæg end jeg gør hvor produktionen bliver udstillet og man rent faktisk kan høre at det er komprimeret til døde.

Der findes bare ikke ret mange forbrugere der har fullrange højtallere mere - musikindustrien laver musik til flertallet, ikke de få - der findes obv undtagelser

Lyngdorf og knofler har lavet en rigtig god video om det



Åh gud.. Jeg har set 4 minutter. Hvis det er udgangspunktet for en diskussion, så magter jeg det ærlig talt ikke. Som jeg også skrev, er jeg helt enig i, at man generelt overkomprimerer alt for meget i moderne tider. Jeg er også enig i at man overvejende gør det for at få det så højt som muligt. Men dertil, at sige, "det er dérfor moderne musik lyder dårligt på hifi højtalere", og "Det lyder nu engang bare bedre på et anlæg der kun spiller ned til 65hz og har et boostet mellemtone register fremfor en fullrange højttaler"........nej. Det er helt off. Sorry det bliver alt for lang en diskussion til at jeg magter det.

06-01-2016 13:15 #17| 0
PN MESTER 2019

Argumentationen i de første 4 minutter i den video, svarer til argumentationen i enhver random konspirationsvideo.

06-01-2016 13:44 #18| 0
OP

Tak for den meget dybtegående forklaring. Vældig interessant.

MEN det jeg egentlig startede denne diskussion op med, synes jeg ikke rigtigt at have fået svar på. Jeg er som sagt ikke til feinsmecker udgaverne(for dyre for mig, og jeg kan sagtens leve med den lidt lavere kvalitet), og HEOS, Sonos el. lign. er rigeligt godt for mig. Spørgsmålet for mig er mere om 2 stk. HEOS til 1998kr er kval for pengene i forhold til eksempelvis Sonos og andre.

Men ellers dribler jeg en tur i HIFI Klubben og hører dem. Men tak for svarene hidtil.

06-01-2016 14:03 #19| 0
BassCheck skrev:
Åh gud.. Jeg har set 4 minutter. Hvis det er udgangspunktet for en diskussion, så magter jeg det ærlig talt ikke. Som jeg også skrev, er jeg helt enig i, at man generelt overkomprimerer alt for meget i moderne tider. Jeg er også enig i at man overvejende gør det for at få det så højt som muligt. Men dertil, at sige, "det er dérfor moderne musik lyder dårligt på hifi højtalere", og "Det lyder nu engang bare bedre på et anlæg der kun spiller ned til 65hz og har et boostet mellemtone register fremfor en fullrange højttaler"........nej. Det er helt off. Sorry det bliver alt for lang en diskussion til at jeg magter det.

For at gøre det simpelt - Et hifi setup går ud på at få alt neutralt - afspille kilden korrekt - uden at tilføje eller trække fra. meget nyt musik lyder af lort på sådan et anlæg.


et mindre nøgternt anlæg der farver lyden udefra hvad kunden har ment lyder godt - lad os sige Cerwin vega - afspiller ikke korrekt og booster musikken i en grad der giver kunstig dynamik - noget som en hel del nye indspilninger har ganske godt af. Indpsilninger der er dynamisk komprimeret har nu engang godt af anlæg der tilsætter dynamik i bestemte registre - det burde sige sig selv.



DK32 skrev:Tak for den meget dybtegående forklaring. Vældig interessant.
MEN det jeg egentlig startede denne diskussion op med, synes jeg ikke rigtigt at have fået svar på. Jeg er som sagt ikke til feinsmecker udgaverne(for dyre for mig, og jeg kan sagtens leve med den lidt lavere kvalitet), og HEOS, Sonos el. lign. er rigeligt godt for mig. Spørgsmålet for mig er mere om 2 stk. HEOS til 1998kr er kval for pengene i forhold til eksempelvis Sonos og andre.
Men ellers dribler jeg en tur i HIFI Klubben og hører dem. Men tak for svarene hidtil.

Heos er ikke ringe, mindre brugervenlige end et helt sonos setup, men det er åbenlyst. - jeg har hørt det sæt jeg linkede til og mener at det er bedre end Heos - derudover er det billigere, gratis fragt og gratis retur-fragt hvis du ikke kan lide dem. Du spurgte efter alternativer, det var hvad jeg prøvede at give.

06-01-2016 14:17 #20| 1
PN MESTER 2019
Live skrev:
For at gøre det simpelt - Et hifi setup går ud på at få alt neutralt - afspille kilden korrekt - uden at tilføje eller trække fra. meget nyt musik lyder af lort på sådan et anlæg.

et mindre nøgternt anlæg der farver lyden udefra hvad kunden har ment lyder godt - lad os sige Cerwin vega - afspiller ikke korrekt og booster musikken i en grad der giver kunstig dynamik - noget som en hel del nye indspilninger har ganske godt af. Indpsilninger der er dynamisk komprimeret har nu engang godt af anlæg der tilsætter dynamik i bestemte registre - det burde sige sig selv.

"Meget nyt musik lyder af lort på sådan et (hifi)anlæg" - måske, men det har absolut intet med dét at gøre.


"Indspilninger der er dynamisk komprimeret har nu engang godt af anlæg der tilsætter dynamik i bestemte registre" ...tilsætter dynamik? Du er altså helt off på det her... Du skulle starte med at lære om, hvorfor man indspiller og producerer musik som man gør, og hvorfor man komprimerer, og generelt gør som man gør, det er nemlig ikke udelukkende pga "loudness war", det er heller ikke fordi man "laver musik der lyder godt i radioen", eller "tilsætter dynamik, når man har fjernet dynamik". Egentlig burde du starter med at lære at spille nogle instrumenter, og derefter i band, og få erfaring med hvad dynamik vil sige, rent musisk, og hvor stor betydning det har. Det der sker når man komprimerer musik i en produktion, er noget andet, og hele processen omkring det .....åh gud, der er så langt igen. Det er ikke for at hakke på dig (sorry hvis det lyder sådan). Men de postulater er meget misforståede (og du er ikke den første hifi entusiast der misforstår de ting).

06-01-2016 14:19 #21| 0

Bass - og du er ikke den første amatør "producer" der ikke har en ide om hvordan ting lyder i stuerne - anyway - off-toopic og mere end bare en smule nedladende efterhånden.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar