God Mountain-Bike til 100kg mand? Max 5K

#1| 0

Hvad får man for 5 kilo nu om dage, hvis jeg skal have en motionist-moutainbike der skal kunne transportere mit 100kg korpus let frem og tilbage. Det er "alt for omega" at den er nem at komme frem på, og at man ikke skal okse sig igennem som en gal.
Racercykel er for ukomfortabel, og den cykel jeg har pt har for tynde hjul, og er alt for hård at trampe rundt i når det ikke går ned af bakke.

Men kan 5K skaffe mig en god mountainbike egentligt?

16-01-2014 07:47 #2| 0

5K kan skaffe noget fint brugt. Stil samme spørgsmål på mtb.dk og se om ikke nogen har noget til salg

16-01-2014 07:53 #3| 1

Det vigtigste du skal kigge efter er gearet.
Det skal mindst være shumans deore. Alt under kommer du til at træde i stykker.

Derefter vil jeg kigge på forgaflen.
Den skal have lockout. Lockouten låser forgaflen. Så du på landevej ikke mister din kraft overførsel.

Kig på trek 4500.
Cube analog
Scott aspect serien.

Det næste du skal tænke på, er om det skal være 26" hjul, 27,5" eller 29".

Fordelen ved 29" er at du kommer hurtigere frem. Men de er ikke velegnet til teknisk kørsel. De var fremme første gange for 30 år siden. Der var det ikke en succes. Men i 2013 begyndte de at bide lidt mere fat.

26" er det vi alle kender. Altid kørt rundt på. Fint til teknisk kørsel. Men ikke så stor fremdrift på landevej dog hurtigere i opstartsfasen.

27.5 er helt nyt og spændende. Aldrig set før.
En god mellem ting som jeg personligt selv tror bliver det nye store hit.

Håber det kunne bruges, så du kan tænke list mere over det inden købet af MTB. Aldrig køb for billigt, lortet holder ikke til terræn men 5k er en ok start. :-)

Husk fri Bikeshop tilbyder rente og gebyrfrit. Feks 4800 kr 24 mdr = 200. Det koster ikke en øre ekstra!! Så køb nu noget ordentlig i stedet for at spare en 500 mand

Redigeret af credestar d. 16-01-2014 08:00
16-01-2014 10:57 #4| 0
OP

@Crede
Jeg skal ikke bruge den i skoven på nogen måde, og heller ikke andet terræn.
29" kigger jeg på, jeg har nemlig brug for at komme hurtigt frem -_-

16-01-2014 13:51 #5| 2
isaac skrev:
@Crede
Jeg skal ikke bruge den i skoven på nogen måde, og heller ikke andet terræn.
29" kigger jeg på, jeg har nemlig brug for at komme hurtigt frem -_-


Hvorfor skal det så være mountainbike? Skulle da mene lidt tyndere hjul vil være at foretrække, hvis det gælder om at komme hurtigt frem på cykelstier etc?
16-01-2014 16:17 #6| 0

Du skal i hvert fald huske at købe gadedæk

16-01-2014 20:31 #7| 0

Uden at forklejne dit valg.
Så er 29" mere følsom. Hjulet er ikke så stærkt, og med din vægt. Så kan du i værste tilfælde slå det skævt ved ujævnheder på vejen (vejarbejde). Eller lign. Men det kan jo rettes op.

17-01-2014 05:21 #8| 0
OP

Det behøver ikke at være MB, det skal bare være en så fremkommelig cykel som muligt, da jeg ofte går død af at trampe rundt på pedalerne pga overvægt lol

17-01-2014 06:07 #9| 0

Jo tyndere hjul, jo mindre rulle modstand. Så en MTB er nok det værste valg, tror bare du må se i øjnene at det er hårdt at cykle hurtigt hvis man ikke er i form til det.

Noget andet er at MTB er en rigtig god og sjov motionsform, og nok en af de lettere måder at komme af med de ekstra kg på!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar