FT i 180mands, raketspew?

#1| 0

FT i 180mands sit'n'go på stars, jeg var short med 6 tilbage, men har skubbet ret bredt og vandt min stack, ved at slå en gut ud, der openshovede ATs, hvor min AKo holdt hjem.

Der er spillet omkring 100hænder fra vi var 6 tilbage og jeg har et fint billede af villains.

KGB er vindende over stort sample på OPR og stjæler med arme og ben. Han kommer meget sjældent til showdown, da han enten lægger sig pre, eller får skræmt folk fra potten. Han har laver netop disse lidt skæve sizings på hele FT og har lykkedes med det ret ofte. Jeg har omkring 20 hænder forinden lavet samme move, hvor vi dog var lidt flere på bordet, jeg havde på daværende tidspunkt JJ, men viste ikke op da han smed sig.

Den anden villian er tabende på OPR og har vidst mest af alt været god til at ramme på river, så jeg forsøger forsåvidt muligt at have ordentlige hænder imod ham. (Han vandt f.eks. en monsterpot tidligere, imod den anden villain, med JTcc vs QQ på: [7d Ah 9s Qs] [Kd] board, hvor han c/c turn uden odds til at ramme (tror ikke han tænker i implicit odds, hvis han nu spiker river). Der burde ihvertfald være masser af value i at spille ham postflop.

Tankerne bag mit skub, er at snuppe døde penge, da jeg ikke ser ham kalde særlig bredt i spottet, når han ved der er en donk med han potentielt kan udspille på flop. Jeg ved ikke helt hvordan han ser mig, jeg har ikke vist absolut luft op undervejs endnu, men har været aggresiv for at få min stak, da jeg som nævnt tidligere var short.

PokerStars-spil #55107691138: Turnering#347334265,
$4.00+$0.40 USD Hold'em No Limit - Level XVII (2000/4000) -
31/12/2010 0:06:47 CET [30/12/2010 18:06:47 ET]

Bord '347334265 8' 9-max Knappen er på plads #7
Plads 3: HERO (136805 i chips)
Plads 7: kgb1976 (66456 i chips)
Plads 9: Svolo41985 (66739 i chips)
HERO: poster ante 400
kgb1976: poster ante 400
Svolo41985: poster ante 400
Svolo41985: poster small blind 2000
HERO: poster big blind 4000
*** KORT ***
Givet til HERO[Q 4]
kgb1976: raiser 4940 til 8940
Svolo41985: folder
~16000 i pot
HERO raiser 127465 til 136405 og er all-in

, mit shove gør altså, at han skal kalde 50k ind i en pot på 66k hvis jeg har regnet rigtigt...

Like/dislike?

31-12-2010 10:51 #2| 0

Meget svært lige at sætte sig ind i dynamikken mem vigtigst af alt, hvad er KGB's callings range:

Hvad mener du med: "men har skubbet ret bredt og vandt min stack, ved at slå en gut ud, der openshovede ATs, hvor min AKo holdt hjem."

Dvs du har vundet en masse døde chips ved lignende spots? Har han lagt mærke til det så er det helt sikkert hans calling range blive større.

Hvad angår Q4o kan jeg godt lide at lave et lignende nummer med Q høj hænder men jeg er meget imod din 4, hvis semi par er med i hans calling range. Jeg ville nok hellere vente på hænder som QJ QT Q9 JT end et lavt andet kort.

Så hvad mener du selv hans calling range er? Er hænder som KQ eller QJ med? For så er det spew det du laver :) (husk at tage dit eget image i minte.)

Så personligt ville jeg vælge at folde og have lidt tålmodighed til det helt rigtige spot.

31-12-2010 10:57 #3| 0
OP

Ahh sorry, jeg mente bare, at en gut skubbede fra UTG og min AKo som jeg selvf fistpumpcaller i BB, holder hjem. Så med det in mente, ville jeg netop tro han foldede lidt mere til sådan et move her, da jeg trods alt havde en stærk hånd, sidst jeg spillede for stakken..

Angående netop hans calling range, så har han som sagt ikke været til showdown ofte. Jeg smed netop kun butikken ind, fordi jeg antog han ville være i stand til at folde det meste, pånær toppen af sin range. Dette skyldes, at han har raiset flere gange pr orbit siden FT startede og er uheldig ikke at være dominerende CL på nuværende tidspunkt, netop grundet sin QQ vs JT, hvor den anden får straight på river imod de 3 damer.

31-12-2010 15:22 #4| 0

Det er også normalt for ham at std. åbne med en 16bb stak? Stort set lige meget hvad, tror jeg Q4o er pænt spew her desværre. Både fordi man lidt må antage at han med den stacksize i mindre grad har tænkt sig at raise-folde, men også fordi Q4o simpelthen spiller elendigt mod hans kalderange.

01-01-2011 16:02 #5| 0
OP

Tak til Jer to for svarene, villain timer næsten ned og caller med ATo, jeg suger to firere på floppet. Set efterfølgende, bør den selvf bare smides i mucken, men det var egentlig mest fordi jeg havde lavet samme trick med held, men der var hans stack også lidt større ifht blinds og antes, så der var lidt mere FE at gøre godt med:)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar