.

#1| 0

.

Redigeret af Jojor1 d. 01-01-2013 13:23
08-02-2012 13:01 #2| 0

Det er da fint med et mål, men jeg har altid mistro til mål om at tjene x-antal $ eller nå x-limit før en dato. Det har jeg fordi, at varians har så stor betydning.

Pt. kører jeg med et mål om at spille x-antal timer om dagen og bruge x-antal timer på at studere - og så tommelfingeren om at beslutningerne er meget vigtigere end resultatet. Så længe jeg spiller hver hånd, så optimal og godt som jeg kan, har jeg gjort hvad jeg kan gøre.

08-02-2012 13:44 #4| 0

Er altid nemt at sætte mål, og tænke ''det er jo bare sådan jeg skal gøre''. Problemet kommer oftest når man møder varians, og finder ud af at 250k hænder ikke er nok, men der måske skal 400-500k til.

08-02-2012 13:55 #5| 0

Det kommer jo helt an på, hvor dygtig og disciplineret du er. Jeg tror også det ville være smart af dig at sætte flere mere kortsigtede delmål. Jeg tror det kræver ret meget erfaring som vindende spiller, hvis chancerne for "succes" skal være gode.

08-02-2012 14:10 #6| 1

Folk der opnår disse mål, er dem der ikke har sat sig dem.

'Opnå xbb/100' og 'rykke fra NLx til NLz' er jo ikke noget du er herre over selv, og er heller ikke del af spillet, men konsekvenser af hvor godt du spiller det.

Så fokuser på det som du kan være herre over! Stil hellere helt små konkrete mål, fx 'hvad er gode turn-barrel-kort', 'hvad er gode 3bet spots mod aggresive villains', 'hvordan fjerner jeg gappet mellem VPIP og PFR', 'spiller jeg for løst fra SB' osv.

Arbejd med at plugge leaks, så vil det kunne ses på din winrate, som igen vil tillade dig at stige i limits.

Held og lykke med projektet :)

20-02-2012 21:55 #8| 0

@ Fibonacci

Du strør om dig med super relevante spørgsmål. Forholdsvist lette at fixe og efterfølgende kontrollere. Fedt. Jeg har dog ikke p.t. den nødvendige viden til at opstille lignende, meget konkrete, spørgsmål. Har du flere i samme kategori som vil kunne hjælpe os nye til at fixe leaks?

Redigeret af gurupa d. 21-02-2012 21:32
21-02-2012 20:02 #9| 0

@Fibonacci er spot on.
Desuden er gode mål de mål, som du selv er herre over. Dvs. mål som variansen ikke kan pisse på. F.eks.:
- Se 1 coaching video om ugen
- Analysere 1 hånd til bunds hver dag
- Poste 1 hånd om dagen på pokernet.

Osv. ...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar