Forslag til skiferie 2010!

#1| 0

Jeg skal traditionen tro arrangere Familiens Herre skitur!

Vi er klar på at prøve noget nyt, efter nogle år i Canazei og Avoriaz.

Kravende er selvfølgelig godt skiløb/liftsystem og hyggelige barer/cafeer på pisterne. Og så lidt gang med skistøvler så muligt!

Gi los tak :-)

14-09-2009 01:07 #2| 0

Hvis i ikke har været i Vald'isere så skal i bare kommet afsted, og det kan kun gå for langsomt. Der finder du det bedste skilløb ( og et af de største), som findes i Frankrig + en helt suveræn by.

14-09-2009 01:12 #4| 0

Var i Nassfeld sidste år, og det var rigtigt fedt, da det er en uberørt perle! Nyt sted med helt nye lifter og få mennesker på pisterne. Desuden overkommeligt rent prismæssigt, da det er relativt ukendt.
Det ligger helt ned til den italienske grænse, så der er mulighed for at stå på ski til Italien og spise frokost der og vende tilbage til Østrig til afterski :D

14-09-2009 01:12 #3| 0
www.laclusaz.com

Hyggeligt sted kort fra Geneve
14-09-2009 01:27 #5| 0

Tignes/Val d'Isere

14-09-2009 01:28 #6| 0
OP

@Cje1234
Ligner det ikke meget Avoriaz?
Er osse lidt træt af Franskmænd.
Men kan være jeg lige tjekker det ud.

@Jønke
Det ligger bare ikke så højt :-(
Og det ser ikke ud til at særlig mange udbyder rejser dertil?

14-09-2009 01:32 #7| 0

Hvad med Whistler ? :) Noget dyrere, men skal vel nævnes da det vel karaktiseres som det ultimative skisted, hvis ikke nummer 1 så ihvertfald med i toppen af listen.

14-09-2009 01:35 #8| 0
OP

@Aletman
Ah der skal man mindst have 14 dage når man tager så langt..
Og det er der ikke plads til hos de andre :-)
Men jeg gad godt!

14-09-2009 01:38 #9| 0

Hej Skanis.

Hvis det er familietur så kunne Passo Tonale være en god ide. Der er skiløb fra 1200-3000 meter. Der er meget få mennesker og derfor også relativt billigt. Har selv været der med familien de sidste tre år!

Perro

Edit - Havde sgu ikke set at det var en Herretur. Glem mit forslag. Her er mere varm chokolade end øl og damer.

14-09-2009 01:55 #10| 0

Ischgl i Østrig er fantastisk godt!
Både med hensyn til skiløb, hvor de har et fantastisk godt liftsystem og utallige pister.
Der er også en masse hyggelige steder at drikke/spise i bjergene.

Afterskiingen er også kanon god, og fra den mest centrale løjpe er der kun cirka 50 meter fra du tager skiene af, til du står på et af områdets bedste afterskiingsteder med store kolde fadøl.

I det hele tage vil jeg da mene at Østrig er langt mere oplagt skisted for en Herretur end Italien og Frankrig.
Forstår ikke helt Jeres tankegang her :)

Hvad angår Ischgl, så er det dog et populært rejsemål for blandt andet nyrige russere.
Paris Hilton plejer også at holde sin skiferie der ;)
Stedet er med andre ord i den lidt dyrere ende, så hvis økonomien også spiller ind, så findes der langt billigere steder i Østrig.

Man skal være hurtigt ude for at få plads her, og du skal nok faktisk i gang nu, hvis ikke det allerede er ved at være for sent.

14-09-2009 02:12 #11| 0

Har også hørt meget godt om Ischgl @ Østrig fra nogle af min kolleager som tog derned på en herretur. De sagde afterskiing var vildt. Lidt dyrere end andre steder, men ikke vildt meget dyrere.

Som Aurvandil nævner så er stedet fyldt med russere, og umiddelbart styret af mafiaen, men hvad er ikke det nu til dags ? D:

14-09-2009 02:14 #12| 0

Tignes/Val Disere er stedet - Tignes synes jeg personligt er en fantastisk by, lidt mere disko i val d'isere.

Det er det perfekte skiområde

14-09-2009 04:52 #13| 0

@Skanis

Det vil jeg faktisk ikke sige. Skilløbet skilder sig lidt mere ud i Val'disere + en bedre snowpark + spisestederne på pisten er nok dobbelt så gode.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar