Fodbold: Vinderspil 07/08

#1| 0

Hey alle sportsbettere!

Her hvor der ikke er så meget gang i den europæiske fodbold (bortset fra div. pokalturneringer og UEFA cup), kunne det være meget sjovt at høre folks vurderinger af status på nogle af de største ligaer i Europa her i vinterpausen!

Hvem tror i realistisk, og sammenholdt med oddsene, vinder de respektive ligaer?

Personligt synes jeg at 7 x pengene på Aab som DK champ, 5x pengene på Werder B som tysk mester samt 4 x pengene på Arsenal i England virker en smule skruet op!?
Jeg er normalt ikke vild med langtidsvæddemål, men synes alligevel der er et par gode tilbud på markedet!

Hvad er vurderingerne af op- og nedjusteringer hos de mest interessante klubber?

Hilsen Cheiron (der keder sig en smule)

17-12-2007 09:41 #2| 0

IMO er werder og gunners de bedste spil af dem du nævner - Aab holder ikke over den lange bane, fck er simpelthen for stærke....

17-12-2007 09:47 #3| 0

FCK er for stærke, så Aab vinder ikke.

Tror også, at Bayern er for stærke - satme et klasse hold de har fået, dog med en mindre krise på det sidste.

I Premier League, syntes jeg altid det er svært. Men Arsenal kan godt gå hen og vinde, håber dog på Man United ;)

17-12-2007 13:03 #4| 0

United vinder Premier League, punktum.

17-12-2007 13:25 #5| 0

Langtidsvæddemål er skidt for omsætningshastigheden og dermed indtjeningen!

Så er det muligt der er en fin 15% ROI på dit væddemål - men hvis du kan omsætte det samme beløb 10 gange inden da (og det kan man meget meget hurtigt når man better på sport) til bare 5% ROI er det meeeeeeget bedre :-)

17-12-2007 14:22 #6| 0

Gene har en rigtig god pointe med hensyn til omsætningshastigheden. Men for sjov skyld og liren selvfølgelig lad os da tage diskussionen. Desuden kan man måske formode at man har en separat roll til langstidsvæddemål eller whatever. Pointet med hensyn til om FCK, UNITED, Bayern Munchen etc. er for stærke, er selvfølgelig relevant.

Men vurderingen skal i højere grad være ift. hvorvidt oddset er rentabelt og selvfølgelig plus ev. Aab vinder superligaen en ud af 7 gange som det ser ud lige nu, det er jeg overbevist om. Om de gør det en ud af 4 eller 5 eller måske lavere, kan jeg ikke rigtig vurdere. Så er Fck sgu heller ikke stærkere, og brede kunne risikere at smutte her i vinterpausen, og det kunne være super interessant ift. aabs chancer. For han har imo haft kæmpe betydning for fcks forsvars imponerende form.

Arsenal ville jeg spille ned til 2,5 til 3 stykker, da jeg finder det afgørende at deres trup ser bredere ud end uniteds, i hvert fald forsvarsmæssigt. Hvis ferdinand eller vidic bliver skadet, ser reserverne altså ikke skræmmende ud.

Werder er imo. den jeg er mest usikker på ift. ev. Bayern ser stærke ud, og på trods af faldende form, har de stadigvæk haft klasse nok til at samle point sammen. Werder virker for mig at se for ustabile på trods af en ellers til tider skræmmende offensiv.

Just my five cents.

17-12-2007 14:55 #7| 0

Arsenal har en meget sårbar trup, i den forstand at de er meget unge, og derfor nemt kan få problemer hvis de får lidt modgang - så jeg tror helt klart på United i PL.

FCK vinder Suppen, det kan vist være svært at sige noget imod, men til odds 7 er den værd at sætte lidt på.

Tyskland er jo lodtrækning - hvilket som helst af de to hold kan vinde, og set i den sammenhæng er 4 jo et flot odds.

Jeg ville nok spille alle 3 for value, selvom jeg egentlig ikke regner med at de går hjem

17-12-2007 15:02 #8| 0

Jeg kender stort set intet til tysk fodbold. Jeg ved dog at Bayern Munchen pt k0rer med hvad der svarer til Real Madrids tidligere Galactico strategy og at den var alt andet end succesfuld for dem selvom de havde verdens bedste spillere.

17-12-2007 15:14 #9| 0

Gene@
fuldstændig korrekt, meen det er netop derfor man som god gambler er godt bankrolled, da man ikke vil misse en profitabel mulighed. Hvad mange overser og er værre er nok at folk ikke diskonterer for inflation/rente men det er ikke så vigtigt pt. i dk-valuta, men har man en konto i tyrkiske lira eller lignende så er det skidt. lol

17-12-2007 15:23 #10| 0
OP

Jeg siger skam ikke at Aab vinder...siger bare at de vel har min. ca. 25% chance for at vinde!

@Gene

Ja ja ja, kloge Åge! ;o)

Jeg taler langtidsbets som value og lir, ikke som fremtidig investeringsform, jeg skal leve af, men fin pointe da, bare ikke så relevant, da det ikke er noget jeg praktiserer særlig ofte!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar