Flotteste 100% plastic kort?

#1| 0

Hej PN,

 

Sidder og windowshopper spillekort til en julegave.

 

Når man ser på traditionelle "papirkort", så er der utroligt mange fede designs, som oser af luksus eller det ene eller andet tema. Theory 11 har for eksempel noget rigtigt kræs.

De fleste 100% plastic kort er lidt mere "kedelige" og enkle. Da kortene skal kunne tåle vand er 100% plastic et must.

 

Hvis pokernet ved alt, så må pokernet vide endnu mere om spillekort 😆

 

Hvad kender I af fede plastic kort?

08-12-2023 00:21 #2| 0

np

08-12-2023 07:20 #3| 0
OP
TechnoTroels skrev:

np

 

 Meget fine kort, men ikke helt den stil jeg går efter. Er mere efter noget i stil med Theory11.

 

Når jeg ser det med småt, så ser det også ud som om det er papir kort, ikke plastic. Der får mig til at tvivle på at du har taget det helt saiøst 😉

08-12-2023 08:30 #4| 0

Er der plads til at mingle og blende ind, når jeg nu skal erhverve mig spillekort til homegames ?

Hvis jeg får et "ja du må gerne være med her" og måske endda et klap på skulderen for ikke at oprette en ny tråd om køb af spillekort..........

hvilke skal/bør jeg købe og hvor ?

Jeg er typen der bare har gået og tænkt at jeg går ud i byen og handler en håndfuld sæt spillekort, når tiden er inde, sååååååå der er ikke megen online shopping klogskab her :-)

I næst bedste fald: Hvor kigger jeg efter kort ?

 

OP @drhoho: Håber der lige var plads og du ikke ærgrer dig for meget over ikke at se et relevant og brugbart svar da du fik en notifikation - og at vi er "okay" !? :-)

Redigeret af RunningDucks d. 08-12-2023 08:37
08-12-2023 08:52 #5| 0
OP
RunningDucks skrev:

Er der plads til at mingle og blende ind, når jeg nu skal erhverve mig spillekort til homegames ?

Hvis jeg får et "ja du må gerne være med her" og måske endda et klap på skulderen for ikke at oprette en ny tråd om køb af spillekort..........

hvilke skal/bør jeg købe og hvor ?

Jeg er typen der bare har gået og tænkt at jeg går ud i byen og handler en håndfuld sæt spillekort, når tiden er inde, sååååååå der er ikke megen online shopping klogskab her :-)

I næst bedste fald: Hvor kigger jeg efter kort ?

 

OP @drhoho: Håber der lige var plads og du ikke ærgrer dig for meget over ikke at se et relevant og brugbart svar da du fik en notifikation - og at vi er "okay" !? :-)

 

 The more the merrier 🙂

 

Hvor i landet bor du?

I København har Games i Jorcks passage et imponerende udvalg af spillekort.

 

Spillekort i 100% plastic er de mest holdbare, og er populære.

For eksempel Copag:

https://www.gamesweb.dk/products/copaq-jumbo-index-100-plastik?_pos=2&_psq=copag&_ss=e&_v=1.0

 

Det være sagt kan papir kort føles bedre mellem hænderne indtil de bliver slidt. 

Disse her er i lidt tykkere kvalitet, og har en oldschool western agtig bagside uden margin:

https://www.gamesweb.dk/products/spillekort-bee?_pos=1&_psq=bee&_ss=e&_v=1.0

Har haft brugt sådan nogle til homegames, dengang jeg fik holdt nogle.

 

Jeg har aldrig prøvet Theory11 kort, men damned de Monarchs ser gode ud.

www.gamesweb.dk/products/monarchs-spillekort?_pos=1&_psq=monar&_ss=e&_v=1.0

 


08-12-2023 09:00 #6| 0
drhoho skrev:

 

 The more the merrier

 

 Thx !

Det er lidt skægt. Jeg har hele tiden - uden at kende til udbud - haft Jorchs Passage og spillebutikken i tanken, når tiden var inde. Og det er den nu.

Tak for links btw. Men jeg smutter lige ind i butikken og lurer først :-)

08-12-2023 09:01 #7| 1
OP
RunningDucks skrev:

 

 Thx !

Det er lidt skægt. Jeg har hele tiden - uden at kende til udbud - haft Jorchs Passage og spillebutikken i tanken, når tiden var inde. Og det er den nu.

Tak for links btw. Men jeg smutter lige ind i butikken og lurer først :-)

 

God fornøjelse!

 

Sidst jeg købte kort derinde havde de en mappe med prøvekort fra hvert spil, så man kan føle kvaliteten.

Redigeret af drhoho d. 08-12-2023 09:40
08-12-2023 11:28 #8| 0

Bare der er 4 farver på, så går det nok. Har et par sæt af dem her.

 

https://www.amazon.co.uk/Copag-Colour-Plastic-Playing-Cards/dp/B00OE3NNVC

 

08-12-2023 13:42 #9| 0

4 farver er da noget fanden har skabt.

08-12-2023 13:47 #10| 0
skod skrev:

Bare der er 4 farver på, så går det nok. Har et par sæt af dem her.

 

https://www.amazon.co.uk/Copag-Colour-Plastic-Playing-Cards/dp/B00OE3NNVC

 

 

 Er nærmest enig - bar de er fede og ikke noget skod.

Og åååååh gud. Jeg købte de der har 4 hjørnet index - 2 pakker. Glemte naturligis at finde de der er 4 farvet. Det holder jeg rigig meget af.

Æv og typisk min ditræthed kom i spil kva en vigtig opringning.

Et paphoved og hjælp fra mig selv, gør nok at jeg relativt hurtigt skal i passagen igen.

De er fede de der @skod !!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar