Flop NL1000

#1| 0

Jeg er i tvivl om mit flop raise er det mest +EV kontra et kald.
Villain er solid vindende TAG dansker, som er respekteret for hans NL spil her på PN igennem en del år. Vi har ingen dynamik i denne session, og jeg og han har ikke været out of line.
Villain har lige set mig tabe den første hånd, som i sig selv ikke er så super relevant, nok mere at jeg skriver ...... i chatten. Så hvis han følger med, må han se mig som lidt tiltet.

Han åbner ca. 20% fra CO og cbetter ret std.

Dusty_rat ($2,429)
PlaySobrao ($1,020)
Villain ($985)
MrGrinder ($1,030)
Hero ($1,283)

PlaySobrao posts (BB) $10
Dusty_rat posts (SB) $5

Dealt to Hero Q Q
fold, fold,
Hero raises to $20
Dusty_rat calls $15
fold,
FLOP ($50) 2 9 3
Dusty_rat checks
Hero bets $37.50
Dusty_rat raises to $155
Hero calls $117
TURN ($360) 2 9 3 J
Dusty_rat checks
Hero bets $260
Dusty_rat raises to $1,080
Hero raises to $1,108 (AI)
Dusty_rat calls $28.12
RIVER ($2,576) 2 9 3 J 9
Hero shows Q Q
Dusty_rat shows 9 8

Selve hånden

Dusty_rat ($1,077)
SirAljaZaE ($924)
peixeman ($821)
Villain ($1,158)
Hero ($1,387)

Dusty_rat posts (SB) $5
SirAljaZaE posts (BB) $10

Dealt to Hero 5 5
fold,
Villain raises to $28.75
Hero calls $28.75
fold, fold,
FLOP ($72.50) 4 3 2
Villain bets $54.37
Hero raises to $148

Mit kald pre er nok meget tvivlsomt pga. SB og BB squeezer en del. Men det er ikke det jeg vil diskutere.

Jeg synes at et raise på det her flop, primært er bedst pga.
- For at tage den ned imod mange Ax, Kx hænder han cbetter
- Evt. folde nogle PP, som er foran os

På minus siden repræsenterer vores raise en lille value range kontra de gange vi semi bluffer

05-01-2011 19:14 #2| 0

Langt over mit limit men here goes.

Forstår ikke du vil bruge en fin handske som 55 til at raise dette flop. Går ikke ud fra du vil calle/4bette hvis han 3better dig?

Din hånd har fin equity i potten, så der er ingen grund til at bluffraise den.

Foretrækker et call anyday, selvom den bliver svær at spille senere.

05-01-2011 19:25 #3| 0

Problemet er vel at hvis vi flatter, så bliver vi barrellet til døde, så set i det lys har jeg intet mod at raise floppet og kalde allin da vi flipper mod hele villains range og givet hans light stackoff i hånd 1.

Jørn

05-01-2011 19:45 #4| 0

@ Thyssen

Dusty_rat i hånd 1 er ikke Villain i hånd 2.

05-01-2011 23:30 #5| 0

ok, jeg skal vist have nye læsebriller.

Jeg synes det er et ok spot at gamble i og mod en aggressiv dygtig regular bliver det svært at komme til showdown.

Jørn

06-01-2011 02:01 #6| 0

Kan bedst li' at raise, da det gør hånden lettere at spille, og fordi vores outs risikerer at ødelægge action.

06-01-2011 12:06 #7| 0

Stakit og det er slet ikke tæt mod en aggro bandit, dog tror jeg ikke, at vi bør overvurdere vores FE mod overpar i spottet, idet jeg antager, at han stacker af med de fleste af disse...

08-01-2011 04:13 #8| 0

@Muffies: Vores outs ødelægger da ikke action. Oftere end ej, genererer de action, fordi vores valuerange bliver mindre, og villain rammer toppar.

08-01-2011 11:31 #9| 0

Både flopflat og flopraise er imo fint.

Hvad der er bedst afhænger af villains og heros tendenser, og hvor godt kendskab villain har til heros spil.

Personligt raiser jeg ret ofte boards som disse i position, især mod spillere der con-better for meget, fordi det altså er ubehageligt for villain oop med størstedelen af hans range.
Derfor ville jeg altid raise og stacke af og forvente et flip-ish, fordi han ind i mellem shover AK-ish, rigtig ofte fd og nogle gange en dårligere par+ sd-kombo.

Men der er en del spillere, der generelt spiller deres draws forholdsvis passivt i position på floppet, fordi de har solid equity, gerne vil udnytte implied odds og ofte kan samle potten op på senere streets mod den del af rangen, de folder ud ved et flopraise. Og fordi de gerne vil beskytte deres 88'ere, som de også altid flatter.

Hvis heros defaultplay med en hånd a la QJ er flat og vi sjældent bluffraiser, så kan jeg klart bedst lide at betale floppet og se, hvad der sker. Vi har position og dødgod equity, og hvis vi ikke sådan vanvittig ofte raiser i sådan et spot der, tvivler jeg på, at vi kommer ind i et flip, uden jeg dog har regnet efter.
Lige nu har vi altså udsigt til at tjene gode penge på et flat. Vi har gode muligheder for at få value, hvis vi spiker noget lækkert og jeg tror også, at vi kan forvandle vore hånd til et bluff med succes, hvis vi finder det optimalt.
I en sådan situation tvivler jeg på, at det er bedst at få lortet ind og maks tjene måske 2bb.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar