FL SH 10/20 marginal hånd

#1| 0

Hej kunne godt tænke mig jeres inputs på den her hånd. Docisin1 er pasiv loose, VPIP på 45-50 stykker. Det samme er ikadev, men med tenderende maniac tendenser. Regner ikke med nogen af dem har noget specielt, men putter nok dociin1 på et par af en eller anden art... da 3. mand kalder, dropper jeg projektet.

Checkraise godt? (hvorfor ?) følg op på turn ? (hvorfor?)



***** Pacific Hand History for Game 57103351 *****
$10/$20 Limit Hold"em - *** 02 18 12:29:27 2006
Table Havannah (Real Money)
Seat 8 is the button
Total number of players : 6
Seat 10: megasurf ( $770.5 )
Seat 3: ikadav ( $337.25 )
Seat 4: docisin1 ( $279.6 )
Seat 5: Hanne321 ( $290 )
Seat 7: HevyKev7 ( $1387.3 )
Seat 8: ceedo ( $3966 )
megasurf posts small blind [$5].
ikadav posts big blind [$10].
** Dealing down cards **
Dealt to megasurf [ J Q ]
docisin1 calls [$10].
Hanne321 folds.
HevyKev7 folds.
ceedo folds.
megasurf calls [$5].
ikadav checks.
** Dealing Flop ** [ 8, 6, 9 ]
megasurf checks.
ikadav checks.
docisin1 bets [$10].
megasurf raises [$20].
ikadav calls [$20].
docisin1 calls [$10].
** Dealing Turn ** [ K ]
megasurf checks.
ikadav checks.
docisin1 bets [$20].
megasurf folds.
ikadav calls [$20].
** Dealing River ** [ A ]
ikadav bets [$20].
docisin1 calls [$20].
** Summary **

18-02-2006 14:58 #2| 0

Nej checkraise sucks IMO. Du har et profitablet call til en nut str8 og så giver du dig selv og de andre en chance for at ødelægge de her odds.

Du er OOP og kan ikke bruge freecard raise, hvorfor call og drop den hvis du ik mener der er implied odds længere.

As simple as that IMO.

18-02-2006 15:21 #3| 0

caller flop pga 4 outs to the nuts og 6 overcard-outs som er semi-taintede.
Folder turn. mangler odds, selv implied odds.

Checkraiset er selvfølgelig for at beskytte din hånd, hvis du rammer, men floppet er så koordineret her, at en gut med maniac-tilbøjeligheder ikke smider draws, og samtidig er det mellemkort, som de sagtens kan spille, når der ikke er raised preflop.

Jeg ville checkraise hvis jeg
1. havde et set eller et overpar
2. havde et open-ended draw, for at få et gratis turn-kort, hvis BB lægger sig

18-02-2006 15:27 #4| 0

det gir mening, det i skriver - det jeg spekulerede lidt i det var bluff. Nogen gange når man er kommet lidt ud af kurs, kan man ikke se skoven for bare træer - tak :-)

18-02-2006 21:50 #5| 0

Nej jeg har lavet mange af den slags "stunts" og er kommet frem til at man nemt kan ende i at vende en ellers profitabel situation til det modsatte.

Havde en hånd den anden dag som lignede det her

Hero i BB med 92o

Preflop 1 fold MPcall sb completes Hero checks.

Floppet var 267 rainbow.

SB check, Hero Bets, MP raises, sb folds hero calls.

Turn 2678

Hero checks, MP bets, hero Checkraises, MP bets.

(Planen var at jeg ville droppe min hånd hvis jeg ikke forbedrede min hånd på turn. Og da jeg rammer min OSED følte det helt rigtigt at checkraise for at bluffe. men mit raise er ikke for value og potten var ca 4.5 BB på det tidspunkt, så jeg skal ha MP til at folde mindst 1/4 gange for at vinde med mit bluff samtidig med at jeg egentlig har et +EV call med både OESD og 5 outs til 2par eller 3 ens. De gange vhor mit bluff så ikke virker ender jeg så tit med at kører linjen ud og fyrer en af på river UI da han kun skal folde en ud af 7 gange her. Plus at mit bluf vil løbe ind i 3-bet engagn imellem. det jeg vil frem til er at mit bluff her aldrig vil kunne blive mere +EV end et call og med alle de måder det kan gå i Fuck mode på så er det stensikkert -EV)

River K og jeg stikker ud og bliver CALLET af KK..!!!

18-02-2006 22:20 #6| 0

@Bjoernen

Mere generelt - du er dygtig nok til at spille 15/30 og 30/60, så pas på med at blive for avanceret på 10/20 !

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar