FL 6max 10/20 - Pocket pair

#1| 0

Hvad siger I til linien her?

Powered by UltimateBet
Started at 04/Aug/06 08:41:37

nutscrshr is at seat 0 with $934.
buddyleee is at seat 1 with $382.50.
Archieeee is at seat 2 with $411.
Miracle Max is at seat 3 with $851.50.
RTW01 is at seat 4 with $670.50.
HERO is at seat 5 with $448.
The button is at seat 1.

Archieeee posts the small blind of $5.
Miracle Max posts the big blind of $10.

nutscrshr: -- --
buddyleee: -- --
Archieeee: -- --
Miracle Max: -- --
RTW01: -- --
HERO: 8c 8h

Pre-flop:

RTW01 folds.
HERO raises to $20.
nutscrshr re-raises to $30.
buddyleee folds.
Archieeee folds.
Miracle Max folds.
HERO calls.

Flop (board: 6s 6d 9c):

HERO checks. <----------- med intention om at check raise
nutscrshr bets $10. ¦
HERO raises to $20.
nutscrshr calls.

Turn (board: 6s 6d 9c Qc):

HERO bets $20.
nutscrshr calls.

River (board: 6s 6d 9c Qc 7h):

HERO bets $20.
nutscrshr raises to $40.
HERO calls. <------------- Han skal vel ikke skubbe mig ud her, selvom en Q, 6, 9 eller overpar (omend ikke sandsynligt) er nok, eller??

$3 is raked from a pot of $235.



04-08-2006 20:20 #2| 0

Altså ved mindre han er en hat så er du slået på river med 95 sikkerhed... Men er lidt i tvivl om det checkraise der.

04-08-2006 20:24 #3| 0

Jeg havde lavet et check call på river. Det virker lidt som den gamle historie om at dårligere hænder smidder og bedre hænder caller/raiser. Men måske man kunne få en være hånd til at bluffe?
Havde du haft position i hånden og var blevet checket til, havde jeg derimod bettet.

04-08-2006 20:27 #4| 0
OP

@ Bjoernen

Er det mit check raise du hentyder til på floppet?

Jeg er begyndt at check-raise konstant på floppet hvis jeg tror at jeg er bedst (og nogle gange alligevel - hvilket ikke nødvendigvis giver mening).

Det er sket efter at jeg læste en at Jason Pohl artikler, men der retter det sig mod et raise fra button, hvor BB rammer floppet, så det er noget jeg skal have kigget nærmere på, for jeg er heller ikke sikker på at det er godt nok.

Havde du bare kaldt den ned, og dermed givet ham mulighed for at tage gratis turn kort eller free showdown?

@ ZnikZnak

Jeg mener at riverbettet er en hårfin balance mellem at valuebette og få en marginal hånd til SD. I dette tilfælde er det dog nok korrekt at check-calle den, og det er nok min til tider ret kraftige aggresivitet der gør sig gældende (endnu en ting jeg skal have kigget på - og der er mange).

Trods alt er jeg dog vindende, men klart at hvis man kan trække endnu flere BB/100 ud, så er det klart at spille skal maksimeres i den henseende.

04-08-2006 22:05 #5| 0

Altså , ja det er det checkraise på floppet. Jeg tror også jeg har læst den jason pohl artikel, om at checkraiset alt andet lige er mest profitabelt. Men ja, det er lidt en specielt situation pg.a. bordet er så ufarligt for jer begge. Altså dvs. du er enten langt bagud (hvis han har dig domineret med et over par ) eller langt foran (hvis han trækker til 6 outer med 2 overkort. Men det er også det hvis han 2 overkort folder han vel nok bare turn eller hvad (?) Omvendt har han over par, er det penge lige ned i hans lomme. Normalt med et underpar, better jeg bare ud og folder til et reraise, men det skal man være lidt forsigtig med, for nogen gange kan reraiset også være for freecard, position osv. Specielt HU.

Jeg har selv lidt problemer med den type hænder, fordi det irriterer mig gevaldigt at han har position på en, og jeg føler mig tit udspillet. Det var lidt det samme aspekt i som hånden, jeg postede for et par dage siden, hvor jeg også blev reraiset preflop og sad med AQ.

Så vil egentlig ikke komme med de visse sten, men hører gerne hvad de andre har at sige...

04-08-2006 22:51 #6| 0

Jeg spiller den på præcis samme måde (scrollede langsomt ned og tog min egen beslutning hele tiden inden jeg læste din)... Med undtagelse af river, hvor jeg check-caller, da han caller mit turn-bet.

Edit: Stav ordentligt...

05-08-2006 01:08 #7| 0

Jeg spiller flop og turn som dig. Bedst at tage kontrol så du vinder maks når du er foran, hvilket du ret ofte vil være. Med en passiv linie risikerer du et free card, hvor han sandsynligvis har 6 outs. Bliver tricky hvis han raiser turn. Her vil jeg oftest folde, men har du set ham gå efter et free showdown med A high, bør han nok calles ned.
River er tæt og afhængig af modstanderen. Mod en passiv vil jeg bet/fold, mod en aggressiv oftest check/call og ellers bet/call.

05-08-2006 02:07 #8| 0
OP

Takker. Han viste AQ, og var med det, med til at gøre dette til min dårligste dag til dato, med dobbelt så stor tab som i går, som ellers tog rekorden for dårligste dag. Skal vist slappe lidt af de næste dage, læse lidt, og lade batterierne op til at komme igen ;-)

06-08-2006 16:26 #9| 0

er det for weak at smide på river?

06-08-2006 16:27 #10| 0

sorry jeg mener check/fold?

Jeg har virkelig svært ved at calle den hånd.. han caller mit turn bet, hvis han har nogenlunde omløb i hovedet, hva kan han så calle med?

06-08-2006 17:35 #11| 0

Men det er jo det, han ikke altid nogenlunde omløb i hovedet . Tit vil han kalde med AQ // AK osv her. Også dumt er det heller ikke, afhængig af hans read af Jensen..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar