Fitnesstråden 2014

#1| 0

Træner I stadig?

Er der nogen, der vil bruge året 2014 på at komme i gang?

10-01-2014 14:09 #2| 0

Har et vædemål om jeg skal tabe 5 kg her i januar..

Det bliver nok mest på kost ændring og så en tur på motions cyklen..

Men regner med lidt træning her hjemme.. har en curl vægt stang og et par håndvægte.. så må igang med at løfte lidt på dem ;)

10-01-2014 14:13 #3| 0

Jeg vil til at i gang. Har lige meldt mig ind efter tre års pause med alt for meget druk ;) Så nu skal det være.

Så hvis der er nogen, der har forslag til startup program igen, så ville det være perfekt.

10-01-2014 16:00 #4| 1

Har desværre en skade i venstre arm som gør alt der har med triceps at gøre udelukket pt..

2014 året hvor jeg DLer 200kg og Squatter 175kg sæt i gang!

10-01-2014 16:37 #5| 1

Er akkurat kommet igang igen, en knæskade og 3 operationer i løbet af 2013 har givet mig 12 ekstra kg.

Er 190 og vejet 83 skal ned på 76 og være trimmet som sidste år, det er målet.

10-01-2014 16:49 #6| 0

Træner i øjeblikket et to-split program 4 gange om ugen. Holder pause i denne uge på grund af eksaminer, men påbegynder PHAT-programmet af Layne Norton på mandag. Det glæder jeg mig til at prøve. Det bliver kørt frem til marts, hvor efter den står på cut :)

Redigeret af Wombat d. 10-01-2014 16:50
10-01-2014 16:56 #7| 0

Er så småt ovenpå igen efter discosprolaps i august. Har været på spinning cyklen for første gang i tirsdags. Står stadig på genoptræning 4-6mdr endnu før ryggen er tilbage på 100% ifølge fyssen. Men det bare igang. Forhåbentligt får jeg smidt lidt kilo samtidig med.

10-01-2014 18:02 #8| 0

Er 40 år, 1.78 høj og vejer p.t. 95 kg og løber 5 km på lidt ca. 29 min.
Den 3. maj løber jeg Lillebælt halvmarathon på under 2 timer, og forventer at veje mellem 80-83 kg.
Det er i hvert fald planen :-) Bets modtages :-)

Snake

10-01-2014 18:04 #9| 0

2014 har været året hvor jeg rigtig er kommet igang.

Er siden lige før jul kommet under 2 kammeraters vinger som har utrolig meget styr på det. Jeg har først nu indset hvor mangelfuld min træning tidligere har været og blevet introduceret for en masse øvelser. Derudover har det været utrolig lækkert at have en til at spotte så man kunne give max gas uden bekymring for at faile. Så nu hedder det et 3 splits program 6x ugentligt og det går utrolig godt og den værste dag er pt. restday ;-)

Det er en fornøjelse i øjeblikket og kan virkelig se resultater og vægten øges næsten hver gang.

Har bl.a. fundet ud af hvor stor en rolle kosten spiller og behøver ikke længere gå i supermarkedet og være fristet af sodavand, slik og andet stads. Dog kræver det utrolig meget mad for mig pt. hvis jeg nogenlunde vil clean bulke og det er i øjeblikket den største udfordring med mine 2 meter og høje forbrænding.

Derudover er jeg blevet introduceret til en masse produkter som jeg tror gør en stor forskel. Nu tager jeg Assault, Kreatin, AminoX og proteinpulver. Især Assault syntes jeg er fantastisk som preworkout og den energi jeg får under træning kan man nemt blive afhængig af.

Har dog 2 ting der irriterer mig lidt og ved ikke om i har svar på disse.

1. Jeg har virkelig svært ved at falde i søvn i øjeblikket og skal næsten uden undtagelser altid ligge 30min+ før jeg kan falde i søvn. Om det er den langt sundere kost der gør at jeg ikke længere føler mig træt og ikke har samme søvnbehov ved jeg ikke?

2. Derudover er jeg begyndt at prutte afsindigt meget... Altså det er sådan noget med en ordentlig hørmer hver 10. min og det er jeg lidt træt af. Men det er måske en sundt tegn?

10-01-2014 18:17 #10| 0

@Sebbecenter

Det med prutterne er uden tvivl proteinpulveret, alle mine venner og jeg selv inkl skider hele tiden.

Det med at du ikke kan falde i søvn kunne godt have noget med at du ligger i kalorie overskud, og derfor har meget energi i kroppen. Det kan også være (kommer selvf an på hvornår du træner) at det er din preworkout som stadig sidder lidt i kroppen, men hælder mest til den første forklaring.

Keep it going.


Mine supplementer pt:

Platinum pre (superfruit), også skifter jeg det lidt med Amino Energy (watermelon) med tilsat Beta-alanine som preworkout.
Gold Standard 100% Whey med Rocky Road smag fra ON.
Kreatin 2500 caps fra ON.

Overvejer også at investere i noget BCAA. Det ryger nok med i den næste ordre når det jeg har nu er væk.

13-01-2014 14:07 #11| 0
OP
Sebbecenter -> Assault indeholder koffein, så det kan også spille en rolle, hvis du træner eftermiddag/aften.

Prutterne er som sagt noget der følger med, når man forhøjer sig proteinindtag.

Her er i øvrigt et før/efter billede af min ryg
13-01-2014 14:18 #12| 15

Jeg fatter ikke man har lyst til at se ud, som på de to billeder til højre?

Og det med garanti ikke sundt for kroppen, at blive bearbejdet så overdrevet.

Men hver sin smag og behov...

13-01-2014 14:25 #13| 0

Jeg er netop kommet i gang med et 2-splits program 4 gange om ugen efter jeg havde en hofteskade i 2013.
Vil gerne have noget feedback på mit program, hvis det er :)

Dag 1:
Squat 5x5
Barbell bench press 5x5
Calf Raise 3x8
Dumbell Flyer 5x5
EZ Bar Curl 5x5
Barbell bench press 5x5
Crunches - Plank - Twisting Floor Crunch (3 Superset)

Dag 2:
Barbell deadlift 5x5
Barbell clean and jerk 5x5
Dumbell one arm row 5x5
Dumbell bent over delt raise 5x5
EZ bar triceps extensions 5x5
Wide grip pulldown behind the neck 5x5


13-01-2014 15:48 #14| 0

Kører pt. et Sheiko program, dog en beginners version, er ca. 3 uger henne og er spændt på at se og mit max i hhv. dødløft, squat og bænk har flyttet sig. Umiddelbart er jeg ret sikker på det, men lad os se.

Er ikke sikker på at jeg giver det en måned mere dog, programmet indeholder alt for meget bænkpres og virker for mig helt unødvendigt. Øvelser som dumbell flies siger mig hellere ikke meget. Umiddelbart vil jeg langt hellere være stærk i min squat, dødløft og cleans. Så jeg overvejer at gå over til Starting Strength 5x5 efter jeg har kørt dette færdigt.

13-01-2014 15:59 #15| 1

@sebbe
Du har trænet i 10 dage, 8 gange, og du kan allerede mærke hvordan kosten giver pote og du stiger fra gang til gang samt du kan se tydelige resultater. Rolig nu kaptajn Arnold. :)

Til op
Fik løftet 95 i bænkpres, 5x30 kg skulderpres som det mest nævneværdige i 2014. Glæder mig til de næste tre måneder, hvor jeg har hyret en personlig træner til at optimere min træning. Er sikker på der er meget at hente.

Redigeret af MrKjaer d. 13-01-2014 16:02
13-01-2014 16:23 #16| 1
ShadeStar skrev:
Jeg fatter ikke man har lyst til at se ud, som på de to billeder til højre?

Og det med garanti ikke sundt for kroppen, at blive bearbejdet så overdrevet.

Men hver sin smag og behov...

Fair nok, at det ikke er din kop te, at besidde den mængde muskelmasse.
Det er din subjektive holdning, ja.
Men "Og det med garanti ikke sundt for kroppen, at blive bearbejdet så overdrevet.", her skulle du så være stoppet med at skrive videre på dit indlæg, noget før.
Nu du intet belæg tillægger din udtalelse, må jeg antage at det er fordi du ikke har noget, og i så fald skal man venligst undlade at ytre sin tro(for der er ikke viden).

Men jeg genkender din holdning, fra mange andre som ikke har nogen særlig indsigt i træning med øget muskelmasse som mål. Jizzlen er i en form, hvor langt størstedelen af personer der besidder en tilsvarende, ikke har opnået den uden brug af anabole steroider. Så med det i tankerne, og at du ikke ved om han er clean, er det meget naturligt at du antager at det ikke er sundt, og dermed at han ser for stor ud(da det sjældent ser attraktivt ud at være usund/syg). Men du generaliserer og udtaler dig uden tilstrække viden om sagen. Jizzlen er clean, jeg kender ham irl, og det er ikke noget jeg sætter tvivl til.

Der er utrolig mange fordele ved at have en større muskelmasse/styrke ud fra et helbreds/velvære-perspektiv. Jeg kan sagtens gå igang med at nævne flere af dem, hvis det har interesse. Omvendt, er der umiddelbart ingen ulemper ved det, pånær chancen for diverse fysiske skader, som man næsten altid selv har været den direkte årsag til.(Det kan altså undgås, at få skader, hvis man tænker sig om)
13-01-2014 18:10 #17| 6
NotACop skrev:
ShadeStar skrev:
Jeg fatter ikke man har lyst til at se ud, som på de to billeder til højre?

Og det med garanti ikke sundt for kroppen, at blive bearbejdet så overdrevet.

Men hver sin smag og behov...

Fair nok, at det ikke er din kop te, at besidde den mængde muskelmasse.
Det er din subjektive holdning, ja.
Men "Og det med garanti ikke sundt for kroppen, at blive bearbejdet så overdrevet.", her skulle du så være stoppet med at skrive videre på dit indlæg, noget før.
Nu du intet belæg tillægger din udtalelse, må jeg antage at det er fordi du ikke har noget, og i så fald skal man venligst undlade at ytre sin tro(for der er ikke viden).

Men jeg genkender din holdning, fra mange andre som ikke har nogen særlig indsigt i træning med øget muskelmasse som mål. Jizzlen er i en form, hvor langt størstedelen af personer der besidder en tilsvarende, ikke har opnået den uden brug af anabole steroider. Så med det i tankerne, og at du ikke ved om han er clean, er det meget naturligt at du antager at det ikke er sundt, og dermed at han ser for stor ud(da det sjældent ser attraktivt ud at være usund/syg). Men du generaliserer og udtaler dig uden tilstrække viden om sagen. Jizzlen er clean, jeg kender ham irl, og det er ikke noget jeg sætter tvivl til.

Der er utrolig mange fordele ved at have en større muskelmasse/styrke ud fra et helbreds/velvære-perspektiv. Jeg kan sagtens gå igang med at nævne flere af dem, hvis det har interesse. Omvendt, er der umiddelbart ingen ulemper ved det, pånær chancen for diverse fysiske skader, som man næsten altid selv har været den direkte årsag til.(Det kan altså undgås, at få skader, hvis man tænker sig om)


Korrekt at jeg ikke har nogen lægelig baggrund for at udtale mig, om hvorvidt det er sundt at være så stor eller ej.
Men der er generelt intet her er livet der er godt at overdrive...
Om det så er indtagelse af sukker, drikke for meget vand eller, eller træne så meget at ens muskler bliver unaturligt store, det er under samme tag imo.

Derudover så synes jeg det var ret interessant, at du begynder en forsvarstale omkring at Jizzlen er "clean", da jeg INGEN steder skriver det eller overhovedet insinuerer dette mellem linierne.
Én gang var ikke nok for dig, men hele to gange føler du det nødvendigt, at fortælle at han er clean, samtidigt med at du får det til at lyde som om, at jeg netop har påstået dette.
Jeg havde ikke engang den tanke, så den står lige helt på din egen regning...

Kender ikke brugeren Jizzlen, men er da sikker på at han er en ganske fin fyr.
Der dog i mine øjne har overdrevet sin træning...
13-01-2014 18:13 #18| 0
Jizzlen skrev:
Sebbecenter -> Assault indeholder koffein, så det kan også spille en rolle, hvis du træner eftermiddag/aften.

Prutterne er som sagt noget der følger med, når man forhøjer sig proteinindtag.

Her er i øvrigt et før/efter billede af min ryg


Flot arbejde Jizzlen/Czech :-)

Jeg skal bruge største delen af 2014 på at cutte fra 90kg til fedt procenten siger 7-8% er 177 høj og 22 år.. pt. kører jeg Push/Pull/Leg som jeg tror jeg vil benytte mig af stort set hele mit cut med twist i ny og næ, elsker det :-)
13-01-2014 18:17 #19| 0

@Jizzlen

Respekt, din back ser temmelig solid ud. Kan vi få billeder af din front også?

13-01-2014 18:28 #20| 0

@ShadeStar

Men der er generelt intet her er livet der er godt at overdrive...

Det er jo intet argument for noget som helst. Hvis jeg drikker 3l vand om dagen, er det sikkert også relativt meget, i forhold til andre. Det betyder ikke at det er overdrevet, eller usundt. Hvad er det Jizzlen overdriver? godt respons på sin træning?

Om det så er indtagelse af sukker, drikke for meget vand eller, eller træne så meget at ens muskler bliver unaturligt store, det er under samme tag imo.

Altså lol, du indrømmer jo netop din egen snævertsynhed og generaliserende tendens her.
'unaturligt store' - Musklerne er jo netop opnået igennem naturlig træning og kost.

da jeg INGEN steder skriver det eller overhovedet insinuerer dette mellem linierne.

Nej slet ikke, 'unaturligt store' muskler er jo netop noget man opnår naturligt, eller hvad?
Er i øvrigt overbevist om at Jizzlen såmænd sagtens kan forsvare sig selv. Det jeg kommenterer ud fra, er din løse påstand om at det er usundt, at have opnået det kropslige resultat som han har.

Én gang var ikke nok for dig, men hele to gange føler du det nødvendigt, at fortælle at han er clean, samtidigt med at du får det til at lyde som om, at jeg netop har påstået dette.

Ja uha, jeg må hellere passe på med ikke at 'overdrive' noget her. Selvfølgeligt har det værdi, at jeg kan nævne at han er clean, for mit argument om at det han har foretaget sig ikke er spor usundt.
Hvis jeg vidst at han fyldte sig med diverse medikamenter, og ikke havde styr på noget, så var jeg sådan set enig i din betragtning om at det ikke er sundt. Men det er netop ikke tilfældet, hvorfor din påstand falder til jorden, og jeg må antage, at det er fordi du ikke har den samme viden om ham som person, som jeg selv har.
13-01-2014 18:28 #21| 0

Prøver lige igen. Nogen der har et forslag til et 3-split program for en, der har trænet før, men det er efterhånden nogle år siden.

Har selv fundet nogle brugbare, men hvis en eller anden lige har noget freaking nuts, så ville det jo være dejligt :)

13-01-2014 18:31 #22| 0
coinflip skrev:
Prøver lige igen. Nogen der har et forslag til et 3-split program for en, der har trænet før, men det er efterhånden nogle år siden.

Har selv fundet nogle brugbare, men hvis en eller anden lige har noget freaking nuts, så ville det jo være dejligt :)

Here you go:
3-split
Dag 1, Dag 2, Dag 3, hviledag, forfra

Ben/Bryst/Sideskulder - Dag 1:

Squat 5x10
Rumænsk Dødløft 3x10
Reverse Lunges 3x8(per ben)
Bænkpres 5x10 (kan varieres, så det nogen gange er flad, andre gange decline, og evt. også flad med håndvægte)
DB Flyes 2x10
DB Lateral Raises 5x10

Skulder/Triceps/Underarme/Lægge - Dag 2:

Siddende DB(håndvægte) Skulderpres 5x10
Triceps Extensions 5x10
Wrist Curls 4x15
Reverse Wrist Curls 4x15
Smith Machine Calf Raises 4x15

Ryg/Lænd/Biceps/Mave - Dag 3:

Dødløft 3x10
Seated Cable Rows 3x10 (kan varieres, så det nogen gange er med smalt greb, andre gange med bredt greb)
Pulldowns 3x10 (ditto)
Reverse Pec Deck Machine 3x10
Shrugs 3x10
Hyperextensions 3x10
Biceps Curls 3x10 (både stang og håndvægte er fint her)
Crunches 5x10


Har to nye træningsmakkere, som begge kun har trænet en måned nu. De træner efter det program der(eller den ene, træner efter en 2-split version, da han ikke har så meget tid som den anden), og har opnået fin fremgang på den korte tid.
13-01-2014 18:34 #23| 1

Har tidligere delt følgende program her inde også, som jeg lavede til en fra min uddannelse, som gerne ville igang med at træne(dog en jeg ikke selv har haft mulighed for at instruere i øvelserne, derfor med forklaring og link til udførsel af hver øvelse):

3-split program
Træningerne skal tages i rækkefølge som de er nummereret, vil anbefale at træne 3 dage, 1 dags pause. Hvis det er for meget kan træne 1 dag, 1 dags pause, 2 dage med træning, 1 dags pause, forfra, også gøre det.
så det enten bliver ~5 dage om ugen du træner, ~4 dage om ugen. Det kan lyde af meget, men da det er et 3-split program, skal du huske at det kun er 1/3 af kroppen per gang der trænes.

Alle øvelser skal selvfølgeligt udføres med korrekt teknik, så træn med let/ingen vægt i nogen øvelser til du føler teknikken er på plads. Generelt er det et godt råd ikke at runde i ryggen under nogen løft, og at holde hovedet oppe og kiggende lige frem.
Det er et hårdt program, men bestemt ikke urealistisk at holde ved lige, forvent dog at det vil kræve tilvænning.


Træning 1:

Ben
Frontskulder
Lænd


Squat - 4(sæt)x8-12(repetitions) / alternativ(hvis du er usikker på teknik i squat; en teknik der i øvrigt kan tage år at få helt styr på): Benpres i maskine - 4x8-12
maxer.dk/videoer/back-squat
maxer.dk/videoer/underkropstraening-benpres
Reverse Lunges - 4x6-8(per ben) / kan laves både med stang og håndvægte, start evt. bare med kropsvægt og så tag nogle lette håndvægte senere når teknikken og styrken med kun kropsvægt er på plads.
www.youtube.com/watch?v=n8q1hQMw4xE (2:30 laver han øvelsen, når du laver den er det fint også at skifte ben mellem hver rep som han gør)
Romanian Deadlift - 4x6-10 / kan laves både med stang og håndvægte, hold det meget let til teknikken er på plads.
maxer.dk/videoer/rumaensk-doedloeft

Seated Shoulder Press - 4x6-12 / bare brug håndvægte her, men stang kan også gå an.
maxer.dk/videoer/skulderpres

Hyperextensions - 4x8-12 / her burde kropsvægt være fint at træne med i et godt stykke tid, også helt fair hvis ikke du kan nå op på 8+ gentagelser i alle sæt, så tager du bare det du kan hvor teknikken stadig holdes pæn.
maxer.dk/videoer/laendetraening-hyperextension


Træning 2:

Ryg
Nakke
Biceps
Bagskulder

Bent Over Rows - 4x6-10 / alternativ Seated Cable Rows - 4x6-10
maxer.dk/videoer/rows
maxer.dk/videoer/varier-din-rygtraening-siddende-kabel-rows
Closegrip Pulldowns - 4x6-10
maxer.dk/videoer/rygtraening-pulldown

Shrugs - 4x8-10 / her kan både håndvægte og stang bruges, alt efter hvad du foretrækker
maxer.dk/videoer/nakketraening-shrugs

Biceps Curls - 4x6-12 / her kan både håndvægte og stang bruges, alt efter hvad du foretrækker
maxer.dk/videoer/armtraening-biceps-curl
Reversegrip Biceps Curls - 4x6-10 / her giver det bedst mening at bruge en stang, hvilket giver sig selv når du prøver øvelsen
Samme teknik som Biceps Curls, du holder bare med overhåndsgreb på stangen, i stedet for underhåndsgreb.

Rear Lateral Raises - 2x8-12
maxer.dk/videoer/gode-oevelser-til-bagskulderen

Træning 3:

Bryst
Triceps
Sideskulder
Lægge
Mave

Bænkpres - 4x6-12 / om du bruger stang, håndvægte, tager flad, decline eller incline må du selv om, personligt foretrækker jeg decline med stang, men prøv dig frem og varier evt. lidt imellem hvilken variation du træner (og nej man behøver ikke 3-4 øvelser kun til bryst)
maxer.dk/videoer/baenkpres-en-sand-klassiker

Triceps Cable Extensions - 4x8-10 / der er flere forskellige typer af greb at vælge imellem i de fleste centre, jeg foretrækker en form for bøjet metalstang at presse ned i frem for reb
maxer.dk/videoer/triceps-pushdown

Lateral Raises - 4x8-10 / teknik er uhyre vigtigt her.
maxer.dk/videoer/lateral-raise-til-sideskulderen

Seated Calf Raises - 4x8-15
www.exrx.net/WeightExercises/Soleus/LVSeatedCalfRaise.html

Crunches - 4x8-12
www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/WtCrunch.html (og her sit-ups som mange fejlagtigt laver i troen om at det primært er en maveøvelse: www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/BWSitUp.html)

13-01-2014 18:34 #24| 0
MrKjaer skrev:
@sebbe
Du har trænet i 10 dage, 8 gange, og du kan allerede mærke hvordan kosten giver pote og du stiger fra gang til gang samt du kan se tydelige resultater. Rolig nu kaptajn Arnold. :)

Til op
Fik løftet 95 i bænkpres, 5x30 kg skulderpres som det mest nævneværdige i 2014. Glæder mig til de næste tre måneder, hvor jeg har hyret en personlig træner til at optimere min træning. Er sikker på der er meget at hente.


Ro på kaptajn gulerod... Har trænet on and off i mange år.. Men først heromkring jul det er blevet seriøs. Primært on and off grundet fodbold.

Men sig mig hvad vil du med dit indlæg?
13-01-2014 18:37 #25| 0

@NotACop

Mange tak for det!

13-01-2014 18:42 #26| 3
ShadeStar skrev:
Korrekt at jeg ikke har nogen lægelig baggrund for at udtale mig, om hvorvidt det er sundt at være så stor eller ej.
Men der er generelt intet her er livet der er godt at overdrive...


Det forholder sig generelt sådan, at man skal passe sig selv, hvis man ikke har bedre "argumentation" end ovenstående for at kritisere.
13-01-2014 18:53 #27| 0
Sebbecenter skrev:
MrKjaer skrev:
@sebbe
Du har trænet i 10 dage, 8 gange, og du kan allerede mærke hvordan kosten giver pote og du stiger fra gang til gang samt du kan se tydelige resultater. Rolig nu kaptajn Arnold. :)

Til op
Fik løftet 95 i bænkpres, 5x30 kg skulderpres som det mest nævneværdige i 2014. Glæder mig til de næste tre måneder, hvor jeg har hyret en personlig træner til at optimere min træning. Er sikker på der er meget at hente.


Ro på kaptajn gulerod... Har trænet on and off i mange år.. Men først heromkring jul det er blevet seriøs. Primært on and off grundet fodbold.

Men sig mig hvad vil du med dit indlæg?

At du ikke kan se en "fremgang" efter 8 træninger, og ej heller kan mærke at kosten giver pote. Men lad os holde her :)
13-01-2014 19:08 #28| 0

Tænkte da lige at melde mig på banen, træner stadig dog ikke seriøst nok.

Har dog pga et mindre vægttab fået lidt styr på pull ups og lignende :) kan nu køre 3x7-8 hvilket er et kæmpe step up i forhold til at jeg før i tiden dårligt kunne tage 2.

Nåede op og squatte 100kg for 8 reps i slut af 2014, 8x90 i bænk og 8x120 i dødløft, så er stadig en smule vej til den gamle form, men vægten er kommet ned på 94 kg hvilket var hvad mit fokus lå på. Planen var at cutte ned til 86-88kg inden sommerferien, vil gerne for første gang prøve at komme bare tæt på en strand form.

@Jizzlen

Er der stadig åbent i vægtløfts klubben i Ringsted? jeg mangler lidt et ordentligt sted at træne.

Har du stadig planer om at skulle på scenen på et tidspunkt?



Edit: Hvis nogen kender til et godt sted hvor man kan betale sig for noget solid MMA undervisning vil jeg gerne høre fra jer, har længe gået med lysten til at prøve det, ville fortrække hvis man kunne betale for lidt mere privat undervisning frem for de der 20-30 mands hold.

Skal lige nævnes at det skal være på sjælland

Redigeret af Incrazy d. 13-01-2014 20:09
13-01-2014 19:09 #29| 0
Sebbecenter skrev:
2014 har været året hvor jeg rigtig er kommet igang.

Er siden lige før jul kommet under 2 kammeraters vinger som har utrolig meget styr på det. Jeg har først nu indset hvor mangelfuld min træning tidligere har været og blevet introduceret for en masse øvelser.


Altså har ikke skrevet at det er fra nytårsskiftet. Skriver at det er før jul og har haft en del flere træninger end 8.

Men altså uanset hvad du siger er jeg blevet større, taget flere kg. på og steget markant i kg ved øvelserne. Om det så er et mirakel ved jeg ikke.
13-01-2014 19:24 #30| 1
NotACop skrev:
Har tidligere delt følgende program her inde også, som jeg lavede til en fra min uddannelse, som gerne ville igang med at træne(dog en jeg ikke selv har haft mulighed for at instruere i øvelserne, derfor med forklaring og link til udførsel af hver øvelse):

3-split program
Træningerne skal tages i rækkefølge som de er nummereret, vil anbefale at træne 3 dage, 1 dags pause. Hvis det er for meget kan træne 1 dag, 1 dags pause, 2 dage med træning, 1 dags pause, forfra, også gøre det.
så det enten bliver ~5 dage om ugen du træner, ~4 dage om ugen. Det kan lyde af meget, men da det er et 3-split program, skal du huske at det kun er 1/3 af kroppen per gang der trænes.

Alle øvelser skal selvfølgeligt udføres med korrekt teknik, så træn med let/ingen vægt i nogen øvelser til du føler teknikken er på plads. Generelt er det et godt råd ikke at runde i ryggen under nogen løft, og at holde hovedet oppe og kiggende lige frem.
Det er et hårdt program, men bestemt ikke urealistisk at holde ved lige, forvent dog at det vil kræve tilvænning.


Træning 1:

Ben
Frontskulder
Lænd


Squat - 4(sæt)x8-12(repetitions) / alternativ(hvis du er usikker på teknik i squat; en teknik der i øvrigt kan tage år at få helt styr på): Benpres i maskine - 4x8-12
maxer.dk/videoer/back-squat
maxer.dk/videoer/underkropstraening-benpres
Reverse Lunges - 4x6-8(per ben) / kan laves både med stang og håndvægte, start evt. bare med kropsvægt og så tag nogle lette håndvægte senere når teknikken og styrken med kun kropsvægt er på plads.
www.youtube.com/watch?v=n8q1hQMw4xE (2:30 laver han øvelsen, når du laver den er det fint også at skifte ben mellem hver rep som han gør)
Romanian Deadlift - 4x6-10 / kan laves både med stang og håndvægte, hold det meget let til teknikken er på plads.
maxer.dk/videoer/rumaensk-doedloeft

Seated Shoulder Press - 4x6-12 / bare brug håndvægte her, men stang kan også gå an.
maxer.dk/videoer/skulderpres

Hyperextensions - 4x8-12 / her burde kropsvægt være fint at træne med i et godt stykke tid, også helt fair hvis ikke du kan nå op på 8+ gentagelser i alle sæt, så tager du bare det du kan hvor teknikken stadig holdes pæn.
maxer.dk/videoer/laendetraening-hyperextension


Træning 2:

Ryg
Nakke
Biceps
Bagskulder

Bent Over Rows - 4x6-10 / alternativ Seated Cable Rows - 4x6-10
maxer.dk/videoer/rows
maxer.dk/videoer/varier-din-rygtraening-siddende-kabel-rows
Closegrip Pulldowns - 4x6-10
maxer.dk/videoer/rygtraening-pulldown

Shrugs - 4x8-10 / her kan både håndvægte og stang bruges, alt efter hvad du foretrækker
maxer.dk/videoer/nakketraening-shrugs

Biceps Curls - 4x6-12 / her kan både håndvægte og stang bruges, alt efter hvad du foretrækker
maxer.dk/videoer/armtraening-biceps-curl
Reversegrip Biceps Curls - 4x6-10 / her giver det bedst mening at bruge en stang, hvilket giver sig selv når du prøver øvelsen
Samme teknik som Biceps Curls, du holder bare med overhåndsgreb på stangen, i stedet for underhåndsgreb.

Rear Lateral Raises - 2x8-12
maxer.dk/videoer/gode-oevelser-til-bagskulderen

Træning 3:

Bryst
Triceps
Sideskulder
Lægge
Mave

Bænkpres - 4x6-12 / om du bruger stang, håndvægte, tager flad, decline eller incline må du selv om, personligt foretrækker jeg decline med stang, men prøv dig frem og varier evt. lidt imellem hvilken variation du træner (og nej man behøver ikke 3-4 øvelser kun til bryst)
maxer.dk/videoer/baenkpres-en-sand-klassiker

Triceps Cable Extensions - 4x8-10 / der er flere forskellige typer af greb at vælge imellem i de fleste centre, jeg foretrækker en form for bøjet metalstang at presse ned i frem for reb
maxer.dk/videoer/triceps-pushdown

Lateral Raises - 4x8-10 / teknik er uhyre vigtigt her.
maxer.dk/videoer/lateral-raise-til-sideskulderen

Seated Calf Raises - 4x8-15
www.exrx.net/WeightExercises/Soleus/LVSeatedCalfRaise.html

Crunches - 4x8-12
www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/WtCrunch.html (og her sit-ups som mange fejlagtigt laver i troen om at det primært er en maveøvelse: www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/BWSitUp.html)


Jeg startede på det her program, efter at have læst tråden fra sidste år og vil gerne anbefale det til alle nybegyndere - føler i hvertfald det giver en fin træning.

Startede et trænings/tab mig projekt sidste maj og startede omkring okt. på dette program, har pt tabt mig 17kg var nede med 20 kg 1 dec. men grundet dårlig/usund kost i dec og manglende træning i 3 uger grundet lidt problemer med knæ og lysken tog jeg 3 kg på igen. Målet er i øjeblikket at smide 13 kg til slut maj, således jeg rammer 80 kg rent. og hvad der så skal ske derfra må komme lidt an på kropsbygningen til den tid.
14-01-2014 15:21 #31| 0

Nu når vi er i gang. Er der nogen, der har gode forslag til sunde træningsvenlige mellemmåltider og aftensmad?

14-01-2014 15:21 #32| 0

@Coinflip

Shakes, shakes og shakes.

Dog obv ikke til aftensmad, men lige så nemt og google det.

Redigeret af Jones-DK d. 14-01-2014 15:22
14-01-2014 15:25 #33| 0

Jeg tager også shakes nu, men der må da også være lidt andet en gang i mellem :D

14-01-2014 15:45 #34| 0

Pasta med tun og ris med kylling må være favoritterne her, hvis det skal være god MAD med mange proteiner :)

14-01-2014 18:20 #35| 0

Hvad siger fitnessfolket til Might Raspberry Ketone? ER et vidundermiddel som florerer på facebook i øjeblikket.

14-01-2014 19:33 #37| 0
slowplay16 skrev:
Hvad siger fitnessfolket til Might Raspberry Ketone? ER et vidundermiddel som florerer på facebook i øjeblikket.


Læs selv:
examine.com/supplements/Raspberry+Ketone/
14-01-2014 19:40 #38| 0

2013 var året hvor jeg virkelig rykkede på træningsfronten. I slut 2013 var der tre personer uafhængigt hinanden der tog kontakt, som alle har været "på scenen" bla. en som blev 3'er og 5'er til DM i 90'erne. Jeg har åbenbart gode forudsætninger, så det er jo rigtig lækkert at få den credit.

Jeg har dog ingen planer om at stille op i år og skal bare fortsætte med at træne, spise rigtigt og lave progress.

God træning derude!

14-01-2014 19:41 #39| 0

@Bakerizzle

Pic's obv needed

14-01-2014 19:58 #40| 0

Sådan noget med at smide billeder op på et offentligt forum er ikke mig. Det samme gælder at stå på scenen. Har ikke som sådan et behov for at vise mig frem.
Du kan vælge at tro på det, jeg skriver eller lade være, jeg er ligglad :-) Kan dog ikke se, hvorfor jeg skulle lyve :-)

14-01-2014 20:02 #41| 0

@Bakerizzle , nu kan man jo godt smide billeder op for andet end opmærksomhed. Det ville da gøre din beretning om komplimenter fra erfarne atleter mere interessant, nu du har valgt at dele den :) Ansigt kan jo sløres/skæres fra på billedet, hvis det er det.

14-01-2014 20:09 #42| 0

Ja, det kunne man jo sagtens. Men det ændrer jo ikke på, at jeg stadig ikke har lyst. Slet ikke i den her tid, hvor jeg bulker. Og nej, jeg har ikke billeder af min fremgang...

Det kan være. at jeg kan lokkes til sommer, men så skal det fandme også regne med penge, som var jeg en moderne chippendale! ;)

14-01-2014 22:46 #43| 0

Nogle der har et godt bud til et puls ur ?
Skal bruges til Styrketræning, spinning og måske noget MTB. Har overvejet om det skal være et med GPS. Men synes jeg kan læse de ikke holder batteri længe, og formoder de dækker "lige så godt" som en tlf med endomondo i skoven. Og så det ikke så relevant..

Jeg synes det er rart at kunne holde øje med min puls til spinning. Har ikke den store erfaring fra styrketræning. Men kan se flere og flere i centret der bruger det. Så der må være en fidus med det :)

Mit gamle puls ur gik i stykker da jeg troede jeg selv kunne skifte batteri. :-D

15-01-2014 20:22 #44| 0

@OP

Du modererer bodybuilding.dk og troller(for det meste) herinde. Spøjst :)

Har et spørgsmål til de kyndige.

I august var jeg en splejs. Vejede 75kg og er 193cm høj. Nu vejer jeg 84kg, hvilket selvsagt stadig ikke er nok. Problemet er dog, at jeg ikke har spist ordentligt(ikke haft styr på macros) de sidste 6 måneder. Jeg har taget godt med vægt på, og har haft god progression i styrke og hypertrofi, men jeg synes min krop er blevet slasket; der sidder markant mere fedt og det begynder at blive tydeligt. Jeg er overbevist om at min fedtprocent er rigtig høj.

Jeg overvejer derfor stille og roligt at cutte ned og smide noget fedt for derefter at leanbulke med styr på kosten frem mod sommer. Helt skævt?

Redigeret af JoeLOL d. 15-01-2014 20:24
15-01-2014 20:42 #45| 0

2013 Januar - Juni: super konditionsform og træning omkring 20-22t/uge på cyklen. Herefter døde mit Australien projekt, motivationen røg totalt, cyklen smidt på porten og følte alt var lort.

2013 Juni - December: Formånede at gå helt i den forkerte grøft, tage ca. 15kg på og leve som et svin.

2014: Nu skal jeg tilbage på sporet, der er indkøb trail-løbesko også skal der igang med træningen igen. Jeg har pt. et vegetar propbet kørende, som går ganske fint. Jeg har relativt fint styr på mine prots, selvom kød ikke indtages og det er sgu ikke så svært som forventet, så regner med de 3 mdr bliver et easy ship ;).

15-01-2014 20:48 #46| 0

Er 198cm og har fået vægten op på 91kg ca. Vil gerne op på 95 kg. Derudover vil jeg gerne op på 90kg i bænkpres i sæt inden sommer. Ved dog ikke hvor realistisk det er når jeg begynder at spille fodbold inden længe, og nok kun bliver til tre gange træning om ugen.

GL all med jeres mål

15-01-2014 21:25 #47| 1
JoeLOL skrev:
@OP

Du modererer bodybuilding.dk og troller(for det meste) herinde. Spøjst :)

Har et spørgsmål til de kyndige.

I august var jeg en splejs. Vejede 75kg og er 193cm høj. Nu vejer jeg 84kg, hvilket selvsagt stadig ikke er nok. Problemet er dog, at jeg ikke har spist ordentligt(ikke haft styr på macros) de sidste 6 måneder. Jeg har taget godt med vægt på, og har haft god progression i styrke og hypertrofi, men jeg synes min krop er blevet slasket; der sidder markant mere fedt og det begynder at blive tydeligt. Jeg er overbevist om at min fedtprocent er rigtig høj.

Jeg overvejer derfor stille og roligt at cutte ned og smide noget fedt for derefter at leanbulke med styr på kosten frem mod sommer. Helt skævt?

Det er helt fint. Spejlet er din ven, ikke nødvendigvis vægten. Når man spekulerer i om hvor vidt man skal øge- eller mindske vægt, så handler det primært om to ting(imo):
Prioritet af fedt% vs muskelmasse/styrke.
Ønsket størrelse/vægt.

Det ville jo være fantastisk, hvis man bare kunne smide alt fedtet, alt imens man bygger det ene kg muskel på efter det andet. Men i praksis sker der bare ikke, som mange tror. Jo det er muligt, men så snakker vi over en meget lang periode(flere år). Så man må gøre op med sig selv, om det har størst prioritet lige nu, at komme af med fedtet og kunne opnå en mere markeret form, eller at tillade det ekstra fedt der måtte komme i jagten på mere muskelmasse/større styrke, når man øger vægten.

Nu er det dog ikke noget krav for fremgang, at man hele tiden ændrer på sin vægt. Vejer du 80kg, og det er din ideele vægt. Så er det ikke nogen smutvej f.eks. at tabe 5kg, for at komme af med noget fedt, for så at tage 5kg på igen. Hvis du gjorde dette hen over et halvt år vs. bare at blive på de 80kg, så burde resultatet i sidste ende, være mere eller mindre det samme.
Der hvor det giver mening at cutte, er når vi snakker konkurrencer, hvor det simpelthen er et krav, at man er i lav fedt%. Derudover kan det give mening at cutte, hvis ens prioritet af fedt% vs. muskelmasse/styrke ændrer sig periodevis(f.eks. at man vil være cut til sommer, og er ligeglad med at være det om vinteren).
16-01-2014 10:49 #48| 0
OP
Incrazy-> Ja, der er stadig åbent, så det er bare at komme i gang. Jeg træner dog selv kun i Slagelse nu. Vi har i øvrigt også en god MMA-klub i centeret i Slagelse, så der kan du jo slå 2 fluer med et smæk.

JoeLOL-> Når man er tvunget til at være seriøs hele tiden på et site, har man brug for at koble lidt fra på andre.
16-01-2014 11:23 #49| 0

Jeg er 184 cm. og vejer lige omkring de 70 kg.
Jeg træner 3-4 gange om ugen og spiller herudover håndbold 2-3 gange om ugen.

Jeg kunne meget godt tænke mig at tage på og blive lidt større.
Jeg har dog på ingen måde tid til at forberede en masse kost, og jeg synes generelt det er svært at opnå det kalorieindtag, jeg gerne skulle have, for at tage på.

Jeg er begyndt at tage weightgainer hver morgen/aften og prøver generelt at småsnacke den lidt med bananer mm. mellem mine måltider - men jeg synes ikke der er så meget fremgang.

Er der nogen der har nogle gode fifs?

16-01-2014 11:26 #50| 0
OP

lassefunky-> Kan du ikke prøve at skitsere din kost på en typisk dag?

Flydende kalorier og nødder er generelt gode idéer, når man har svært ved at få nok kalorier.

16-01-2014 16:40 #51| 0

Har lige et par spørgsmål

Bliver mange gange under træning svimmel efter en øvelse.. Er det et ok eller hvad kan dette skyldes.

Desuden mht. kreatin har jeg læst man ikke skal være på det hele tiden. Hvor lang periode skal man være på det af gangen og ligeledes med off periode?

Dernæst tænker jeg at det samme vel gælder assault som jeg tager inden træning? Skulle jo nødig blive en form for "resistent" over for det hvis muligt? Skal der derfor også doseres med dette så det kun tages engang imellem?

16-01-2014 17:18 #52| 0
OP
Bliver mange gange under træning svimmel efter en øvelse.. Er det et ok eller hvad kan dette skyldes.


Der er naturligvis mange muligheder. Højt blodtryk og væskemangel er oplagte.

Desuden mht. kreatin har jeg læst man ikke skal være på det hele tiden.


Det er blevet afkræftet. Du kan sagtens være on i et år og stadig normalisere din egenproduktion indenfor få uger, når du stopper.

Med hensyn til assault er størstedelen af den effekt du mærker fra koffeinen, og der ikke umiddelbart noget der tyder på, at man bliver resistent overfor koffeins effekt.
16-01-2014 17:24 #53| 1

Efter en længere tid(3-4 måneder) med håndleds problemer, har jeg besluttet at jeg endelig skal i gang igen. Almindelig vægt træning i et lokale, som er stoppet til randen hver aften er ikke simpelthen ikke noget for mig, så jeg har valgt at investere i et relativt pricy medlemskab til et rigtig lækkert sted, hvor der dog er alt hvad man kan drømme om i faciliteter, spa, svømmingpool, squash baner m.m.
Vigtigst af alt, vægt området er ikke proppet til randen hver aften.

Så jeg regner med at det kan holde mig kørende! :).

GL til alle der ude.

16-01-2014 17:36 #54| 0
lassefunky skrev:
Jeg er 184 cm. og vejer lige omkring de 70 kg.
Jeg træner 3-4 gange om ugen og spiller herudover håndbold 2-3 gange om ugen.

Jeg kunne meget godt tænke mig at tage på og blive lidt større.
Jeg har dog på ingen måde tid til at forberede en masse kost, og jeg synes generelt det er svært at opnå det kalorieindtag, jeg gerne skulle have, for at tage på.

Jeg er begyndt at tage weightgainer hver morgen/aften og prøver generelt at småsnacke den lidt med bananer mm. mellem mine måltider - men jeg synes ikke der er så meget fremgang.

Er der nogen der har nogle gode fifs?



Jeg har et rigtig godt fif: Spis rigtigt, spis meget og spis så tit du kan!
22-01-2014 18:03 #55| 0

Min gode ven har startet en hjemmeside, der rådgiver om styrketræning. Han har hjulpet mange forskellige mennesker til at opnå nogle rigtig vilde resultater, og han er selv superfit. I kan jo tjekke den ud, hvis I har lyst: liftandrun.dk/

22-01-2014 19:46 #56| 0
SaffronHill skrev:
Min gode ven har startet en hjemmeside, der rådgiver om styrketræning. Han har hjulpet mange forskellige mennesker til at opnå nogle rigtig vilde resultater, og han er selv superfit. I kan jo tjekke den ud, hvis I har lyst: liftandrun.dk/


Har skimtet hjemmesiden og mange af hans råd synes at være ganske fine.

Men..

Taget fra hans hjemmeside:

Fokuser på at blive stærkere og spis rigtigt, og du vil få større muskler, mens du smider dit fedt

Det han hævder der lader sig ikke gøre. Man kan ikke smide fedt og bygge muskler samtidig.
22-01-2014 21:18 #57| 9


Min egen progression indtil videre (billedet er fra midt december 2013)
Der udover arbejder jeg som fast ansat i et ny opstartet center og kører mit eget personlig træning på siden.
Sommer 2014 bliver god!
22-01-2014 21:26 #58| 6

God form! Skal man bare spise Magnum-is ? Det ligner en mandel, skal man så køre classic ved cut?

22-01-2014 21:31 #59| 0

@Aspien

Kanon fysik, keep up the good work. Imma be there in two.... hopefully :)

25-01-2014 20:58 #60| 0

Tak skal du have Jones-dk, det handler bare om at hænge i. Så kommer resultaterne stille og roligt. :-)

26-01-2014 04:54 #61| 0
Aspien skrev:
Tak skal du have Jones-dk, det handler bare om at hænge i. Så kommer resultaterne stille og roligt. :-)


Ja, og lidt olie ind i kroppen, så kører det bare! ;)
26-01-2014 06:32 #62| 0

Lækkert arbejde Aspien. Er dit 2008 billede taget ved HTX Næstved?!

26-01-2014 10:24 #63| 1

Det er sgu sjovt og lidt skræmmende at se hvordan opfattelsen af idealkroppen har ændret sig siden jeg var ung - jeg er 48.

Dengang var folk med bodybuilderkroppe lidt freaks på samme måde som unge piger der sultede sig for at ligne fotomodeller.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor langt man ville kunne nå hvis man brugte al den tid på at træne en rigtig sport i stedet. Men så længe man holder sig fra de værste medikamenter og kosttilskud er det vel ikke ligefrem usundt.

26-01-2014 12:15 #64| 0

Skal aktuelt til at opstarte et fullbody program, men må erkende at jeg har svært ved at få det struktureret!
Plan; mandag, onsdag & fredag.
Var kørt lidt træt i at køre split programmer da du ikke kan have en dag uden træning da det ødelægger dit split. Derfor er jeg igang med at lede!
Nogen der kender nogle gode programmer, eller kan anbefale nogle? (Primær fokus på opbygning med sekundær på styrke)

26-01-2014 12:19 #65| 0
PokerJyden skrev:
Aspien skrev:
Tak skal du have Jones-dk, det handler bare om at hænge i. Så kommer resultaterne stille og roligt. :-)


Ja, og lidt olie ind i kroppen, så kører det bare! ;)


Trist kommentar :-) Hvorfor er det sådan at hvergang der er en gut med en flot fysik, så skal han stemples, Aspien ligner jo ikke en der har været i nærheden af krudt overhovedet, det er bare dedikation og hårdt arbejde, også en forståelse for hvor vigtig kost og konstant træning er.
26-01-2014 19:18 #66| 0
Unreachable skrev:
PokerJyden skrev:
Aspien skrev:
Tak skal du have Jones-dk, det handler bare om at hænge i. Så kommer resultaterne stille og roligt. :-)


Ja, og lidt olie ind i kroppen, så kører det bare! ;)


Trist kommentar :-) Hvorfor er det sådan at hvergang der er en gut med en flot fysik, så skal han stemples, Aspien ligner jo ikke en der har været i nærheden af krudt overhovedet, det er bare dedikation og hårdt arbejde, også en forståelse for hvor vigtig kost og konstant træning er.


Du behøver ikke at ligne en der har været på krudt... Der er stor forskel på hvad de produkter gør..
26-01-2014 19:29 #67| 0

Jeg træner pt 4 gange om ugen. Kører pt:

1) bryst, triceps og skulder
2) ben, læg og biceps
3) bryst, triceps og skulder
4) ryg og herunder biceps

Er overstående helt på månen? Det er det der passer bedst ind i min hverdag, men hvis det er suboptimalt må jeg måske lave det om.

26-01-2014 19:39 #68| 0
PokerJyden skrev:
Unreachable skrev:
PokerJyden skrev:
Aspien skrev:
Tak skal du have Jones-dk, det handler bare om at hænge i. Så kommer resultaterne stille og roligt. :-)


Ja, og lidt olie ind i kroppen, så kører det bare! ;)


Trist kommentar :-) Hvorfor er det sådan at hvergang der er en gut med en flot fysik, så skal han stemples, Aspien ligner jo ikke en der har været i nærheden af krudt overhovedet, det er bare dedikation og hårdt arbejde, også en forståelse for hvor vigtig kost og konstant træning er.


Du behøver ikke at ligne en der har været på krudt... Der er stor forskel på hvad de produkter gør..


Rly? Har fint styr på hvad de forskellige ting gør, også derfor jeg udtaler mig om at Aspien ikke ligner en der har været på krudt og du skal pakke dine latterlige kommentarer sammen så snart der dukker en op med en hvis dedikation til sporten.
26-01-2014 19:40 #69| 0
Proletaren skrev:
Jeg træner pt 4 gange om ugen. Kører pt:

1) bryst, triceps og skulder
2) ben, læg og biceps
3) bryst, triceps og skulder
4) ryg og herunder biceps

Er overstående helt på månen? Det er det der passer bedst ind i min hverdag, men hvis det er suboptimalt må jeg måske lave det om.


Giver imo ikke rigtig nogen mening at træne brystet mere end du træner din ryg og ben feks. Det er langt større muskelgrupper end brystet.

Når du alligevel træner 4 gange om ugen, hvorfor så ikke køre et klassisk 2 split?
26-01-2014 20:12 #70| 0
Unreachable skrev:
PokerJyden skrev:
Unreachable skrev:
PokerJyden skrev:
Aspien skrev:
Tak skal du have Jones-dk, det handler bare om at hænge i. Så kommer resultaterne stille og roligt. :-)


Ja, og lidt olie ind i kroppen, så kører det bare! ;)


Trist kommentar :-) Hvorfor er det sådan at hvergang der er en gut med en flot fysik, så skal han stemples, Aspien ligner jo ikke en der har været i nærheden af krudt overhovedet, det er bare dedikation og hårdt arbejde, også en forståelse for hvor vigtig kost og konstant træning er.


Du behøver ikke at ligne en der har været på krudt... Der er stor forskel på hvad de produkter gør..


Rly? Har fint styr på hvad de forskellige ting gør, også derfor jeg udtaler mig om at Aspien ikke ligner en der har været på krudt og du skal pakke dine latterlige kommentarer sammen så snart der dukker en op med en hvis dedikation til sporten.


Ligner en der har været på krudt? Lol, det kan man jo ikke vurdere om han har?
Mine latterlige kommentarer? Hvad for nogle?

Hvorfor er du så vred Unreachable? Krudter du da lige nu, siden du er så aggrasiv? Pas nu på blodtrykket.
26-01-2014 21:23 #71| 1

han ligner så på ingen måde en på krudt eller olie for den sags skyld.. Huden er for ren til krudt og armene for små til olie.. ;)

26-01-2014 21:34 #72| 0

Ikke alt krudt giver bumser :D

26-01-2014 23:07 #73| 0
PokerJyden skrev:
Unreachable skrev:
PokerJyden skrev:
Unreachable skrev:
PokerJyden skrev:
Aspien skrev:
Tak skal du have Jones-dk, det handler bare om at hænge i. Så kommer resultaterne stille og roligt. :-)


Ja, og lidt olie ind i kroppen, så kører det bare! ;)


Trist kommentar :-) Hvorfor er det sådan at hvergang der er en gut med en flot fysik, så skal han stemples, Aspien ligner jo ikke en der har været i nærheden af krudt overhovedet, det er bare dedikation og hårdt arbejde, også en forståelse for hvor vigtig kost og konstant træning er.


Du behøver ikke at ligne en der har været på krudt... Der er stor forskel på hvad de produkter gør..


Rly? Har fint styr på hvad de forskellige ting gør, også derfor jeg udtaler mig om at Aspien ikke ligner en der har været på krudt og du skal pakke dine latterlige kommentarer sammen så snart der dukker en op med en hvis dedikation til sporten.


Ligner en der har været på krudt? Lol, det kan man jo ikke vurdere om han har?
Mine latterlige kommentarer? Hvad for nogle?

Hvorfor er du så vred Unreachable? Krudter du da lige nu, siden du er så aggrasiv? Pas nu på blodtrykket.


:D du sød
27-01-2014 02:43 #74| 0
Zaphod2000 skrev:
Det er sgu sjovt og lidt skræmmende at se hvordan opfattelsen af idealkroppen har ændret sig siden jeg var ung - jeg er 48.

Dengang var folk med bodybuilderkroppe lidt freaks på samme måde som unge piger der sultede sig for at ligne fotomodeller.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor langt man ville kunne nå hvis man brugte al den tid på at træne en rigtig sport i stedet. Men så længe man holder sig fra de værste medikamenter og kosttilskud er det vel ikke ligefrem usundt.

Jeg mener det er en ganske positiv udvikling.
For mig er træning netop ikke en sport, eller andet gøgl. Det er noget jeg gør, fordi det giver mening. På linie med, at det giver mening at børste tænder, og tage sig et bad. Der er enormt mange fordele ved at træne i forhold til ikke at træne, og det eneste tab man lider, er tiden man bruger på det. Jeg har nu trænet i over 7 år, og jeg er endnu ikke gået hjem fra en træning og følt at jeg har spildt min tid.

At dyrke sport, og at træne i træningscenter, er for mig at se, to helt forskelige ting, som er svære at sætte op imod hinanden. Der findes ingen sport, som kunne havde bidraget med bare halvt så meget, af hvad min træning har givet mig, i forhold til hvad mit ønske om at holde kroppen ved lige er.

Jeg kan sagtens forstå bekymringen i piger der sulter sig selv, for at opnå lav vægt og at kunne ligne fotomodeller. Det er netop ikke særligt sundt eller stabilt at gå sådan til værks.

Så længe jeg ikke har ambtioner om at være professionel inden for en sport, så ville jeg aldrig i livet bytte min nuværende form for en hvilken som helst sportsatlets fysik og evne i sport(eller jo, så skulle det være fordi personen netop er nået længere med samme mål med træning som jeg selv har, ved siden af sin sport).
27-01-2014 07:08 #75| 0

@NotACop
Jeg tror du misforstod min kommentar lidt.

Det er absolut en god ide at træne, og sikkert ideelt en blanding af cardio og styrke træning.

Det jeg kommenterede var den efter min mening over drevne fokusering på det jeg kaldte en "bodybuilderkrop", noget der på mig virker præcis ligeså lettere sygeligt som piger der sultede sig, uanset om det er sundt eller ej.

I øvrigt tvivler jeg på en ensidig fokusering på at være "stor" er specielt sund.

Jeg anerkender til gengæld at forskellige gene rationer har forskellige kropsidealer og at jeg som "gammel" nok bare ikke kan forstå at unge vil ligne det der for mig er freaks, og absolut ikke pænt på nogen måde.

Redigeret af Zaphod2000 d. 27-01-2014 08:27
27-01-2014 17:07 #76| 0

Jeg må skuffe dig @pokerjyden. Det tætteste jeg kommer på anabolske steroider er kreatin og vedholdenhed.

27-01-2014 17:08 #77| 0

@Aspien

Du ruller den instagram

Harden the fuck up :-D

Redigeret af Jones-DK d. 27-01-2014 17:12
27-01-2014 17:51 #78| 0
Zaphod2000 skrev:
@NotACop
Jeg tror du misforstod min kommentar lidt.

Det er absolut en god ide at træne, og sikkert ideelt en blanding af cardio og styrke træning.

Det jeg kommenterede var den efter min mening over drevne fokusering på det jeg kaldte en "bodybuilderkrop", noget der på mig virker præcis ligeså lettere sygeligt som piger der sultede sig, uanset om det er sundt eller ej.

I øvrigt tvivler jeg på en ensidig fokusering på at være "stor" er specielt sund.

Jeg anerkender til gengæld at forskellige gene rationer har forskellige kropsidealer og at jeg som "gammel" nok bare ikke kan forstå at unge vil ligne det der for mig er freaks, og absolut ikke pænt på nogen måde.


Det har du faktisk ret i, det kaldes omvendt aneroksi , mener det kaldes noget med andonis syndromet. Har flere venner med det når de krutter den, total virkelighedsfjerne..
27-01-2014 18:36 #79| 1

Lol @ Aspien på krudt :-)
Jeg har kendt ham gennem mange år og har pt et forløb kørende med ham som personlig træner (kan i øvrigt anbefales).

Jeg kan blankt afvise at han krudter den.

Hvad angår min egen træning, så er jeg i dag begyndt at cutte ned. Har taget 7kg på siden jeg startede med Asp tilbage i november og nu skal sommerferien i hus :-) Er gået fra bl.a gået fra 70kg 5x i bænk til 100kg 5x nu. Før kunne jeg heller ikke tage 2x pull ups, nu kan jeg tage 12 i streg over flere set. Så det hårde arbejde har givet pote.

27-01-2014 19:12 #80| 0
Cyboman skrev:
Lol @ Aspien på krudt :-)
Jeg har kendt ham gennem mange år og har pt et forløb kørende med ham som personlig træner (kan i øvrigt anbefales).

Jeg kan blankt afvise at han krudter den.

Hvad angår min egen træning, så er jeg i dag begyndt at cutte ned. Har taget 7kg på siden jeg startede med Asp tilbage i november og nu skal sommerferien i hus :-) Er gået fra bl.a gået fra 70kg 5x i bænk til 100kg 5x nu. Før kunne jeg heller ikke tage 2x pull ups, nu kan jeg tage 12 i streg over flere set. Så det hårde arbejde har givet pote.



Er du så blevet så tyk at jeg har en chance?
27-01-2014 22:08 #81| 0

@Aspien

Det var nu osse mere ironi i mit indlæg ;) Men "folk" tager det bare for seriøst ;)

Fed form du har, det må jeg give dig! ;) Og nej du ligner umiddelbart ikke en på steroider, men du har sikkert fået beskyldninger for det før. ;)

28-01-2014 15:40 #82| 1
PokerJyden skrev:
@Aspien

Det var nu osse mere ironi i mit indlæg ;) Men "folk" tager det bare for seriøst ;)

Fed form du har, det må jeg give dig! ;) Og nej du ligner umiddelbart ikke en på steroider, men du har sikkert fået beskyldninger for det før. ;)


Tror de fleste der frekventerer et fitness center 3+ gange om ugen på et eller andet tidspunkt er blevet beskyldt, eller spurgt om de krutter :)
28-01-2014 19:25 #83| 0

Skinny guy her, har trænet lidt her og der de sidste 3 månender, men ikke rigtigt taget mig sammen.

Nogle der har nogle forslag til er program med 3 træning dage da 4 er for tidskrævende for mig i starten.

Jeg er klar over kosten, men ville gerne have råd til selve programmet, fokus er muskler - bulk mad er intet problem.

29-01-2014 20:20 #84| 0

Det er selvfølgelig forskelligt hvordan vores kroppe reagerer på kreatin. Men er det relativt std. at tage 3-4 kg. på i loading fasen?

30-01-2014 17:30 #85| 1
ZuluKurt skrev:
PokerJyden skrev:
@Aspien

Det var nu osse mere ironi i mit indlæg ;) Men "folk" tager det bare for seriøst ;)

Fed form du har, det må jeg give dig! ;) Og nej du ligner umiddelbart ikke en på steroider, men du har sikkert fået beskyldninger for det før. ;)


Tror de fleste der frekventerer et fitness center 3+ gange om ugen på et eller andet tidspunkt er blevet beskyldt, eller spurgt om de krutter :)


faktisk kæmpe uenig. Jeg kender tonsvis af folk der har brugt 3/4/5 år i centeret 3+ gange ugentligt, som stadigvæk ligner average joe's.
Det hele handler om kost. :-)
30-01-2014 17:37 #86| 0

@Aspien

Hvordan er din kost struktureret i din offseason?
Og hvad med når du skal cutte?

Kører du efter en stram plan? eller flexible diet?

Og hvordan foretrækker du dine måltider?

Carbs om morgenen eller ej?
Hvordan indtager du din mad omkring din træning?

Bare for at få et lille indblik :-)

30-01-2014 17:40 #87| 0

@Aspien

Lever du af at være prof træner?

30-01-2014 18:07 #88| 0

@ Aspien - ser rigtig godt ud, pænt trænet.

Til alle mht krudt osv - der er flere forskellige medikamenter, som man kan bruge uden det synligt kan ses. Jeg siger ikke at Aspien har gjort det og tror det heller ikke, men der findes altså stoffer hvor det er utrolig svært at se.

Bla clenbuterol som flere cykelryttere er blevet knaldet for. Det cuttet helt vanvittigt, og mange bodybuildere bruger det op til konkurrencer.

30-01-2014 19:11 #89| 0
Aspien skrev:
ZuluKurt skrev:
PokerJyden skrev:
@Aspien

Det var nu osse mere ironi i mit indlæg ;) Men "folk" tager det bare for seriøst ;)

Fed form du har, det må jeg give dig! ;) Og nej du ligner umiddelbart ikke en på steroider, men du har sikkert fået beskyldninger for det før. ;)


Tror de fleste der frekventerer et fitness center 3+ gange om ugen på et eller andet tidspunkt er blevet beskyldt, eller spurgt om de krutter :)


faktisk kæmpe uenig. Jeg kender tonsvis af folk der har brugt 3/4/5 år i centeret 3+ gange ugentligt, som stadigvæk ligner average joe's.
Det hele handler om kost. :-)


Jeg er selv en af dem til en hvis grad :) Dog er det nok mere grundet manglende kontinuitet i træningen end det er så meget andet andet.... :D
30-01-2014 20:08 #90| 0

Nogen der kan svare på mit kreatin spørgsmål? Hvor meget tager I på i væske, i perioderne med kreatin?

30-01-2014 20:16 #91| 0
retzzz skrev:
Nogen der kan svare på mit kreatin spørgsmål? Hvor meget tager I på i væske, i perioderne med kreatin?


Kan kun sige noget ud fra min egen erfaring. Men jeg tager max 2 kg på, men disse forsvinder så også insta når jeg stopper
30-01-2014 20:36 #92| 0

Ok, dvs. du tager ca. 2 kg på, på en uge i loading fasen, eller er det over hele perioden?

31-01-2014 07:56 #93| 1

@Retzzz

Hope you don't mind I write in English :-) I live in the US.

The science around creatine water retention has been inconclusive for a long time, because some studies report a significant water retention and some find none at all. That's also my experience after 15 years as a personal trainer. It's really individual (I don't have any water retention at all). However, gaining 3-4 kg over a short period of time seems excessive and is much more than what I normally see.

One thing to be aware of, is that some creatine brands contain WAY too much retained salt even though it isn't listed on the label and that can lead to water retention (and isn't healthy). You may therefore want to consider changing brand and see if that changes anything. Also, using a heavy loading period is falling out of fashion, at least here in the US, as there are really no research to show that it works better than just supplementing with the recommended dose without a loading phase. In fact, several studies have shown that most of the excess creatine in the loading phase goes straight out again with the urine.

A lot of trainers (me included) now only recommends a loading phase for vegans and others with a lower natural creatine intake.

I hope that gives you a little helpful input. Fell free to PM me if you have any questions :-)

01-02-2014 17:25 #94| 0

@Unreachable


Hvordan er din kost struktureret i din offseason?
Jeg er tro følger af IIFYM, og kører det både offseason, og under diæt. Rimelig simpelt, spiser hvad jeg har lyst til, så længe det passer ind.


Kører du efter en stram plan? eller flexible diet? Yuuup, IIFYM 100%.. Har leget med IF, og synes det har for stor en indflydelse på min træning.

Og hvordan foretrækker du dine måltider?

Carbs om morgenen eller ej? Jeg kan tolerer MEGET store mængder carbs, så det spiser jeg fordelt udover hele dagen. Jeg samler meget begrænset fedt på maven / pecs / triceps, hvilket tit og ofte er en indikator for højt naturligt test.

Hvordan indtager du din mad omkring din træning? sidste måltid senest en time før sessionen, og altid et stort kcal / carb fyldt post workout meal.




04-02-2014 13:48 #95| 0

Har trænet i ca 9 md, spillet fodbold hele livet, lidt småskavanker, men ikke det noget der som udgangspunkt skal tages hensyn til. Er lige begyndt til yoga.
Er 31 år, 189 cm, 92 kg.

Jeg mangler lidt input til dette program:

Alle øvelserne er sæt á 3x8.

Squat
Dødløft
Bænkpres
Bor(håndvægt)
Fransk pres
Military
Calfpress(på maskine)
Straight bar curl
Dips (maskine, kan ikke tage dem uden)
Pull ups(maskine el. elastik, kan ikke tage dem uden)


Starter altid med Squat, men derefter variere rækkefølgen.
Kan jeg tage en øvelse eller 2 ud?
Er det optimalt at have både bænkpres og military på?
Har tid til at styrketræne 3 gange om ugen.
Målet er at blive lidt større, men med focus på øget styrke.

Mangler der nogle informationer, så sig endelig til.


Redigeret af Mr.8000 d. 04-02-2014 13:49
04-02-2014 19:26 #96| 2

Doing the same full-body workout 3 times/week can work for beginners but it very quickly becomes inefficient as your body gets used to the exercises (and the workouts are kinda long...). There are a lot of ways to change up your program, but I would suggest a 2-day split to start with. An example could be:

Day 1: Push
Squat
Bench press
Military Press
Dips
French press (or other triceps exercise)
Calf press (if you really think you need it. Most people don't)

Day 2: Pull
Deadlifts
Pull ups (wide grip)
Some type of row
Barbell curl

These are just the exercises you are already doing (I don't know what "bor" is). You can substitute or add exercises to the days as you like, but splitting your routine into 2 days will give you better restitution and make the workouts a little shorter and more efficient.

04-02-2014 22:01 #97| 0

Hmmm dilemma.

Jeg har været springerknæsskadet siden sommers og har siden midt december kørt et 3 splits program 6 x ugenligt som jeg har været rigtig glad for.

Nu skal jeg dog til at ændre min bentræning + køre cardio træning for at kunne komme tættere på fodboldcomeback.

Dette gør at jeg skal jeg skal til at køre Squats, Enbenspres hver 2. dag med 6sek reptid ved squat efter en undersøgelse lavet for at hjælpe springerknæet.

Er dog blevet rigtig glad for styrketræning så hvordan får jeg stykket et program sammen når jeg nu skal køre 2 benøvelser hver 2. dag og muligvis starte på noget cardio snart.

04-02-2014 22:19 #98| 0

@Pwnd Tak for dine forslag, Bor = bent over row (sådan var det forkortet i mit program:)) håndvægte/dumbbell.

Har trænet programmet i 1 1/2 md. og et af problemmerne er netop at det tager lang tid.

25-03-2014 07:39 #99| 0

Hvordan går det folket?

Pt. har jeg selv for nyligt rundet de 97kg. med start omkring 90kg ved jul.

Nu er jeg så småt ved at komme springerknæet vidt og skal til at tilbage i "form".

Gal jeg er spændt på om jeg bare bliver et skur eller fødderne stadig kan tale :)

25-03-2014 07:53 #100| 0

Lyder hidsigt.. Pics Sebbe?

25-03-2014 08:18 #101| 0

Er rigtig godt tilfreds indtil videre. Efter lidt over to måneder er jeg tilbage på mit gamle niveau

25-03-2014 08:36 #102| 0

Det går stødt frem. Jeg har et halvmarathon ved motionsløbet til VM på næste lørdag. Derefter kører jeg på til maj, hvor jeg starter cut.
Jeg er blevet inviteret med til DNFF af en af deltagerne. Det bliver afholdt i Randers af alle steder :) Det bliver helt sikkert spændende at opleve stemningen og se om det overhoved er noget for mig.

Og nej, I får ingen billeder endnu. Så du kan godt lyne op igen, Jannik ;)

25-03-2014 10:27 #103| 0

@Bakerrizzle

Nu læste jeg lige tråden og så du var blevet kontaktet af tidligere bodybuilders.

Jeg kører pt et 3-splitsprogram som jeg er fint tilfreds med og kosten er god.

Jeg indgik dog et væddemål sidste år om at løbe CPH Marathon her d. 18 maj.

mit spørgsmål

Hvordan kombinerer du et fornuftigt fitnessprogram med en, formoder jeg(?), seriøs løbetræning?

25-03-2014 10:57 #104| 0
iskov skrev:
@Bakerrizzle

Jeg indgik dog et væddemål sidste år om at løbe CPH Marathon her d. 18 maj.

mit spørgsmål

Hvordan kombinerer du et fornuftigt fitnessprogram med en, formoder jeg(?), seriøs løbetræning?


Først og fremmest er det vigtigt at styrke sin core og mave i forhold til langdistanceløb. Men der er selvfølgelig altid en grænse, da ekstra muskler i langdistanceløb også er ekstra vægt. Men nu hvor det er dit første marathon tænker jeg dit primære mål blot er at gennemføre og undgå skader, hvilket styrketræningen kan hjælpe dig med. Hvis jeg var dig ville jeg sørge for ikke at tage på i vægt og måske køre et fullbody program 2 gange i ugen og så flette en ekstra løbetur ind i dit program.

Jeg håber at du allerede er i gang med seriøs løbetræning? Ellers har du meget travlt! :D
Redigeret af JSOMZE d. 25-03-2014 11:08
25-03-2014 11:17 #105| 0

@JSOMZE

Jeg er selvfølgelig allerede igang og kører pt programmet for let øvede over 12 uger:

www.loberen.dk/om-at-lobe/tr%C3%A6ningsprogrammer

Min motivation for fitness har været meget høj de seneste par måneder, og jeg ærgrer mig pt over at skulle igennem alle de kilometer istedet for at lægge tiden i fitness..

Jeg vil se om jeg kan holde mit program kørende og løbe med 5-6 timers mellemrum, det har indtil videre virker OK.

Et sidste spørgsmål

Hvor hårdt vil du træne ben? Jeg har lidt undladt at gå for hårdt til dem så jeg er restitueret til nå jeg skal ud og løbe, men jeg vil egentlig gerne lave noget læg, launches og Squats

25-03-2014 12:17 #106| 0
iskov skrev:
@JSOMZE

Jeg er selvfølgelig allerede igang og kører pt programmet for let øvede over 12 uger:

www.loberen.dk/om-at-lobe/tr%C3%A6ningsprogrammer

Min motivation for fitness har været meget høj de seneste par måneder, og jeg ærgrer mig pt over at skulle igennem alle de kilometer istedet for at lægge tiden i fitness..

Jeg vil se om jeg kan holde mit program kørende og løbe med 5-6 timers mellemrum, det har indtil videre virker OK.

Et sidste spørgsmål

Hvor hårdt vil du træne ben? Jeg har lidt undladt at gå for hårdt til dem så jeg er restitueret til nå jeg skal ud og løbe, men jeg vil egentlig gerne lave noget læg, launches og Squats


Personligt har jeg ikke stor erfaring med at styrketræne som sådan ved siden af mit løb og derfor er jeg måske heller ikke den rigtige at spørge. Jeg kan regne ud at snart skal ud at løbe ½-marathon konkurrence, hvilket er hårdt for benene. Jeg ville nok undgå at træne ben, da restitution er utroligt vigtigt. Ellers skal du hvert fald droppe det de sidste par uger, hvor du restituerer op til marathonet.

Medmindre du tidligere har god erfaring med løb, så tror jeg virkelig at du kommer i krise til marathonet. I mine øjne bliver din krop slet forberedt grundigt nok. Først og fremmest løber du ikke nok km/ugen - det højeste er vel omkring 42 km, som du så skal løbe på nogle timer og samtidig kommer du kun to gange over 21 km . Hvis jeg var dig ville jeg smide en ekstra LANGSOM tur ind i ugen på 10-12 km og så se om du ikke kan ramme 30-32 km på et træningspas. Og se om du ikke kan ramme 25-28 km et par gange mere. Hvis du vælger dette, så husk at lytte til din krop, da du for alt i verden vil undgå skader.

Husk at løb dine lange pas i et langsomt behageligt tempo - ellers når din krop ikke at restituere og du vil kunne risikere skader. Det er fristende at give den gas, men "no pain, no gain" passer bare ikke i denne sammenhæng.
25-03-2014 12:20 #107| 0

Tak for tips, jeg vil helt sikkert tage det op til overvejelse og smide nogle flere kilometer ind.

25-03-2014 12:25 #108| 0
OP
Sebbecenter skrev:
Hvordan går det folket?



Min morgenvægt har rundet 105kg, og jeg starter cut medio april. gotta love off season.
25-03-2014 12:28 #109| 0
iskov skrev:
Tak for tips, jeg vil helt sikkert tage det op til overvejelse og smide nogle flere kilometer ind.


Det vil jeg hvert fald mene vil komme dig til gode på dagen, da man jo siger at et marathon først begynder ved cirka 30 km og det er samtidigt deromkring de fleste rammer muren. Men lyt til din krop! Hvis den siger nej, så tag en pause - en skade kan ødelægge det hele.

Husk at afprøv indtagelse af væske og energi på dine længere træningsture, så du er sikker på at maven kan tåle det. Samtidigt skal du huske at spise fornuftigt i dagene op til, så dine energidepoter er fyldte.

Held og lykke med det hele!
Redigeret af JSOMZE d. 25-03-2014 12:29
25-03-2014 13:03 #110| 0
Jizzlen skrev:
Sebbecenter skrev:
Hvordan går det folket?



Min morgenvægt har rundet 105kg, og jeg starter cut medio april. gotta love off season.


Hvad vejede du inden bulk, og hvornår startede du?
25-03-2014 14:05 #111| 0
OP

Cirkus 96kg, og jeg har vist bulket ~1 års tid nu uden at have helt styr på datoerne.

25-03-2014 17:49 #112| 0

@Iskov.

Jeg er desværre plaget af skader, så kom aldrig rigtigt i gang med mit løbeprogram. Planen var dog et flette det ind i mit 2-split.

Jeg var ude og rulle 10km i lørdags og skal af sted her om lidt igen. Jeg har aldrig været i dårligere løbeform, og har aldrig haft så dårlig forberedelse til at løb, så håber godt nok, at man bliver båret igennem(som de siger) :)
Jeg skal "heldigvis" løbe med min mor, som løber en del langsommere pr. KM, så jeg kan fokusere på løbeteknik og undgå skader.

25-03-2014 17:57 #113| 0

@Bakerizzle

Okay, ja jeg lider selv af skinnebensbetændelse, så mine forudsætninger for et godt marathon er også tvivlsomme, men grundet væddemålet og lysten til at løbe et marathon giver jeg det et seriøst skud.

Som tidligere kører jeg selv et 3splitsprogram.. Hvordan ser dit 2split ud med løbetræning ind over?

Held og lykke med løbet!

25-03-2014 18:12 #114| 0
iskov skrev:
@Bakerizzle

Okay, ja jeg lider selv af skinnebensbetændelse, så mine forudsætninger for et godt marathon er også tvivlsomme, men grundet væddemålet og lysten til at løbe et marathon giver jeg det et seriøst skud.

Som tidligere kører jeg selv et 3splitsprogram.. Hvordan ser dit 2split ud med løbetræning ind over?

Held og lykke med løbet!


Prøv at læs dette. :)
25-03-2014 20:02 #115| 0

Var det en hentydning til at jeg ikke skulle løbe grundet tidligere skader? :)

30-03-2014 21:11 #116| 0

Så fitness orakler, nu skal jeg lige have lidt hjælp..

jeg er gået fra en fed dreng på 90 kilo til idag at veje 63.5 kilo ..

Jeg har et mål om at komme ned på de 60 kilo, men det er ikke så vigtigt da fedtprocenten er det eneste jeg vil koncentrer mig om .. :)

Nu til det reele spørgsmål. Jeg har tænkt mig at begynde på den første "kreatinkur" men ville jeg være absurd samtidig med at jeg vil tabe mig de sidste 3.5 kilo fedt ? ( jeg ved godt man tager likely 2kg på i væske" .. altså er det helt absurd at tage kreatin imens man cutter ?? Jeg får meget protein i min mad. (skyr og kød i seriøse mængder) ..

30-03-2014 21:20 #117| 0
Per_danmark skrev:
Så fitness orakler, nu skal jeg lige have lidt hjælp..

jeg er gået fra en fed dreng på 90 kilo til idag at veje 63.5 kilo ..

Jeg har et mål om at komme ned på de 60 kilo, men det er ikke så vigtigt da fedtprocenten er det eneste jeg vil koncentrer mig om .. :)

Nu til det reele spørgsmål. Jeg har tænkt mig at begynde på den første "kreatinkur" men ville jeg være absurd samtidig med at jeg vil tabe mig de sidste 3.5 kilo fedt ? ( jeg ved godt man tager likely 2kg på i væske" .. altså er det helt absurd at tage kreatin imens man cutter ?? Jeg får meget protein i min mad. (skyr og kød i seriøse mængder) ..

Kreatin er ganske fornuftigt at supplere med. Jeg tager selv kreatin, og har ikke oplevet at det har fået mig til at se tykkere ud. Det vil primært være i musklerne, at du binder den ekstra væske(mindes at det er sådan). Dvs. det er altså ikke væske som flyder rundt som et lag fedt og gør at du ser tyk ud.
30-03-2014 21:23 #118| 0

det er ikke nervøsiteten for at se tyk ud, det har jeg gjort siden jeg blev født ..

Det jeg tænker er at hvis jeg har et kalorieunderskud dagligt, vil kreatinen så stadig have en effekt? Jeg starter nemlig op imorgen og så 8 uger frem, inden 4 ugers pause.. så vil gerne vide om det overhovedet har en effekt?

30-03-2014 21:25 #119| 0
Per_danmark skrev:
det er ikke nervøsiteten for at se tyk ud, det har jeg gjort siden jeg blev født ..

Det jeg tænker er at hvis jeg har et kalorieunderskud dagligt, vil kreatinen så stadig have en effekt? Jeg starter nemlig op imorgen og så 8 uger frem, inden 4 ugers pause.. så vil gerne vide om det overhovedet har en effekt?

Det ville overraske mig meget, hvis det skulle have nævneværdig betydning for virkningen af kreatin, om du tager på eller taber dig :)
30-03-2014 21:33 #120| 0

Jeg gik i gang med at cutte ned fornylig, efter at være gået fra 83 kg til 103 kg på et år. Jeg ligger på 100 kg nu.
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad i gør i forhold til kalorieindtag under cut. Hvad er jeres praksis, hvis i for eksempel ligger på 2.600 kalorier om dagen under cut, og så dyrker cardio en dag og i den forbindelse forbrænder 500 kalorier. Spiser i så 3.100 kalorier den dag, så i stadig lander på 2.600 kalorier i nettokalorieindtag?

30-03-2014 21:34 #121| 0

coolio tusind tak ! :) ..

Så må vi se om jeg rammer de magiske 60 kilo inden for de 90 dage.. :)

30-03-2014 23:46 #122| 1

60kg ??? Er du 1.60 høj?

31-03-2014 01:36 #123| 0

.

Redigeret af chrismm d. 31-03-2014 01:40
31-03-2014 01:50 #124| 0

2600 kalorier under cut. Det er jo ren luksus :)

Nogle der har har prøvet 5/3/1? Synes det lyder spændende.

31-03-2014 05:29 #125| 0

Det der med at løbe et halvmarathon uden gode forberedelser, vil jeg ikke anbefale. Jeg har aldrig været så smadret i skroget! Tilgengæld var jeg med i Lorry, man er vel lidt af en linselus ;)

31-03-2014 08:39 #126| 0
Wombat skrev:
Jeg gik i gang med at cutte ned fornylig, efter at være gået fra 83 kg til 103 kg på et år. Jeg ligger på 100 kg nu.
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad i gør i forhold til kalorieindtag under cut. Hvad er jeres praksis, hvis i for eksempel ligger på 2.600 kalorier om dagen under cut, og så dyrker cardio en dag og i den forbindelse forbrænder 500 kalorier. Spiser i så 3.100 kalorier den dag, så i stadig lander på 2.600 kalorier i nettokalorieindtag?


Du skal gøre det sålædes at du spiser det samme antal kcal hverdag, uanset om du dyrker cardio.

Spiser du feks 2600 kcal dagligt, og forbrænder 2000 kcal om ugen på cardio, jamen så deler du de 2000 ud på 7 dage og tillægger din kost, også spiser du det fast selvom du dyrker cardio nogle dage :-)

11-04-2014 13:05 #127| 0

Nogen i Aalborg området, der er vild med Bodylabs Whey 100 chokolade og hasselnød? Har ca. 950-960 gram. Sælges for 100 kr.

11-04-2014 13:57 #128| 3
OP


Mit lifetime højdepunkt træningsmæssigt.
11-04-2014 13:59 #129| 0

Så kom den endelig hva? ;) Tid til cut nu så?

11-04-2014 14:06 #130| 0
OP

Præcis! For satan hvor har jeg set frem til at lave det løft.

Yes, 15. april starter jeg officielt cut frem mod NC. ~20kg skal der af.

11-04-2014 14:26 #131| 0

Bruger I straps til dødløft? Hvad taler for og imod?

Sådan nogle her jeg snakker om...


11-04-2014 14:34 #132| 0

Mit mål er 5x80 inden Juli. Pt er det 6x65.

11-04-2014 15:02 #133| 0

Nåede de 99kg på vægten fra 90kg ved jul og er siden i mandags begyndt at "cutte" da jeg fik lægens go på at løb nu var tilladt.

Så den hedder en masse cardio + eksplosiv styrketræning så jeg kan komme tættere på fodboldformen igen efter skade.

@toothpick

Jeg bruger straps til dødløft. Dette fordi jeg overhovedet ikke kan holde stangen, men jeg føler jeg kan tage en del mere.

Desuden syntes jeg det giver mere overskud til at fokusere på teknikken i og med du ikke skal tænke på at fingrene er ved at dø.

Lidt stats siden jul.

Bænk - 6x75 -> 6x105kg
Squat - 6x90kg -> 6x130kg
Dødløft - 6x80kg -> 6x130kg

Redigeret af Sebbecenter d. 11-04-2014 15:06
15-04-2014 02:16 #134| 3
15-04-2014 02:40 #135| 0

Nogen anbefalelsværdige træningsprogrammer fra jer derude?
Info; er absolut ikke nybegynder, har trænet on/off i flere år og altid været en "stor" dreng.
Tidsmæssigt kan jeg ligge 3-4 dage i ugen i centret pt.
Mål aktuelt; gains.
Påtrods af de ca 95kg, skal der tages muskler på inden Cut begynder igen.
Mangler egentligt bare et solidt fundament (i form af program) har prøvet et utal, korrigeret imellem split/full-body, og aldrig rigtigt ramt et program jeg føler var optimalt og struktureret nok.

15-04-2014 08:09 #136| 0

Prøv evt. the MAX muscle plan. Det er beskrevet her:

news.bodylab.dk/artikler/14149-max-muscle-plan-del-1?utm_source=Denmark_bodylab.dk_facebook.dk&utm_medium=CPC_CPA_CPIA_CPS_CPIS&utm_content=text_web_41C_BID144429&utm_campaign=AID_bodylab.dk_CID5763&trackid=facebook.dk

+ del 2 selvfølgelig. Han har lagt det fulde program op i xml format.

Jeg har ikke selv prøvet det, men som Brian skriver, er det nok det der kommer nærmest et generisk program, som man bare kan anbefale. Det tager 32 uger at gennemføre (24, hvis du dropper Break-In Routinen, eller 28, hvis du tager de sidste 4 uger af break-in).

24-04-2014 13:58 #137| 0

Hey drenge.

Jeg skal simpelthen have cuttet de sidste 5 kilo af indenfor 3 måneder..

Er der nogen som har erfaring med t3, efedrin eller lignende gerne mere lovlige produkter?

24-04-2014 14:30 #138| 3

Per_danmark
Drop alt det fis der, 3 måneder er mere end rigeligt til 5 kg :)

24-04-2014 14:32 #139| 0

få regnet dit ligevægts tal ud, og begynde at tælle dine kcal, det er det eneste rigtige hvis du har ambitioner for dit cut, uden at miste nævneværdig muskelmasse.

24-04-2014 17:04 #140| 0

Jeg har tabt mig 27 kilo, men de sidste 3-5 kilo fedt sidder bare fast, så noget draktisk skal ske.. Så sjovt er det ikke at træne 6 gange i ugen med op til 3 trænings pas om dagen!!

24-04-2014 17:14 #141| 0

Kost Kost Kost Kost Kost Kost Kost er hvad der skal til.. Gik fra en fedtprocent på 18 til 9.5 ved at træne 3-4 gange i ugen a 45min.. Gik på løbebånd 15min efter hver træning i højttempo i grader (6-7km/t) og så overholdt min kost! Det tog 2 måneder at smide 7.5k.

Få lavet en kostplan, det vil klart ændre dit liv og du tror det er løgn så vigtig maden er! Du kan træne her fra til Nytår med det "forkerte" mad og aldrig komme til at se den sixpack!


Koster ca 500-600kr. Få det gjort!

24-04-2014 17:25 #142| 0

Jeg ved om noget hvor vigtigt maden er! Jeg får ikke gluten, ris eller kartofler. Samt sukker eller lignende lækkert!:/

24-04-2014 17:30 #143| 0
Kamstrup skrev:
Kost Kost Kost Kost Kost Kost Kost er hvad der skal til.. Gik fra en fedtprocent på 18 til 9.5 ved at træne 3-4 gange i ugen a 45min.. Gik på løbebånd 15min efter hver træning i højttempo i grader (6-7km/t) og så overholdt min kost! Det tog 2 måneder at smide 7.5k.

Få lavet en kostplan, det vil klart ændre dit liv og du tror det er løgn så vigtig maden er! Du kan træne her fra til Nytår med det "forkerte" mad og aldrig komme til at se den sixpack!


Koster ca 500-600kr. Få det gjort!


Kan du give lidt cliffs af hvad din kostplan består af? Er selv lidt nået et plateau hvor træningen ikke gør super stor forskel længere.
24-04-2014 17:31 #144| 0

så burde du også vide at du ikke skal skære dine kulhydrater fra.
Hård træning kræver energi, og energi får du fra carbs.
Hvor mange kcal ligger du på pt? og hvordan er din fordeling af protein osv?

24-04-2014 17:35 #145| 0

@rustyfo
Jeg har efterhånden tabt mig 35 kg. og kæmper lige nu med at smide de sidste 8 kg inden d21/6.
Jeg spiser pt:
morgen: 3 æg, 50g protein pulver, 50g havregryn og lidt mælk og sødemiddel, bare i blenderen med det.
Kl 11: 200g kogte ris og 125g kød.
kl 15: det samme.
aften: et broccolihoved og 200g kød.
og så en shake inden sengetid :)

24-04-2014 17:46 #147| 0

Eller du får din energi fra protein, grønt, frugt, nødder og koffein..

24-04-2014 18:29 #148| 0
Kamstrup skrev:
En komplet kostplan til mig

Er 190cm høj og vejer 85kg.. steg 0.7kg i muskelmasse i denne periode, så det er kun cut, så vægten i centeret stiger ikke.. Fik en ny kostplan da jeg kom ned på fedtprocent 9.5..

GL og ja, den virker! :)


Cool, takker (og til jer andre der skrev). Er selv på 176cm/70kg efter et relativt seriøst år med vægte, så det er ikke fordi jeg har brug for at smide vægt. Men hvis der skal virkelig strandform på skal fedt-procenten helt sikkert ned, foruden at planen nok også er at ramme 75kg efter sommer.
Har du fået lidt kulhydrater på din nye kostplan eller bare højere volumen af de samme ting? (tænker din plan måske nu er at opbygge muskelmasse?).
24-04-2014 19:07 #149| 0


Mere Ris, Kartofler, rugbrød.. Skal eks spise 450g kartofler til middag.. Så ja, en del mere :).. Men så den passer til min ligevægt og beholde fedtprocent nogenlunde nede hele året rundt :)


Redigeret af Kamstrup d. 26-04-2014 00:14
24-04-2014 19:13 #150| 0

Hvad gør i for at holde motivationen i perioder hvor man ingen resultater ser?

24-04-2014 19:21 #151| 0
Myrup skrev:
Hvad gør i for at holde motivationen i perioder hvor man ingen resultater ser?



Sætter væddemål! 3-4 måneder af gangen.. Jeg har svært ved at holde mig i gang, hvis jeg ikke har lys i enden at kæmpe for.. ved det lyder tosset, men det virker for mig :D..
09-05-2014 20:22 #152| 0

Hvad mener folk om dette HJEMME træningsprogram:

Træningsprogram
Dag 1
Rygbøjninger 20 gange 2-3 set
Side planken 1 gang af 30 sek eller det du kan 2-3 set
Broen 10 gange 2-3 set
Mavebøjninger 15 lige op + 5 til hver side 2-3 set
Leg drops 1 min 2-3 set
Leg circles 30 sek den ene vej og 30 den anden 2-3 set
scissor kicks 1 min 2-3 set
V chrunches 1 min 2-3 set

Dag 2
Vægtstang 6-8 gange 5 set
Dumbel concentration 8-10 gange 5 set
One arm overhead 8-10 gange 5 set
DB kickback 8-10 gange 5 set
Maskin øvelse 1 - stående 8-10 gange med kg 5 set
Maskin øvelse 2 - siddende 8-10 gange med kg 5 set

Går desuden i loop med en kammerat 1-2 gange i ugen.. så der får jeg trænet ben :)

de andre dage vil jeg så fylde op med dette program..

Maskin øvelse = jeg har en kilberry motionsbænk/maskine :)

( øvelse 2)

Øvelse 1 er så hvor jeg står og bruger den øverste stang og trækker den ned.. hvis det giver mening :D

Hvad mener i om programmet?

Redigeret af Gumple d. 09-05-2014 20:22
09-05-2014 21:37 #153| 0

"Vægtstang 6-8 gange 5 set"

Du skriver ikke hvad du gør med stangen - glor på den?

Hvad vil du få ud af din træning? Og Wtf er loop?

09-05-2014 21:42 #154| 0

"Vægtstang 6-8 gange 5 set"

Har en curl vægtstang med 20 kg på

6-8 gange 5 set så giver det vel sig selv at jeg hiver i banditten 6-8 gange i hvert set ;)

Jeg vil have det ud af min træning at jeg bliver mere fit.. ikke pumpet.. men kan jeg blive markeret ville det være fint

LOOP er et træningscenter :)

09-05-2014 21:44 #155| 0

Kører du curls? upright rows? front raises? miliraty press? BOR? - tror det er det han mener.

09-05-2014 21:49 #156| 0

Barbell curls

24-05-2014 03:58 #157| 0

Til eskerperne:

Jeg surfede lidt på nettet og faldt over denne guts træningspas+kost og ville lige høre eksperterne om alt var i orden, hvis i lige gad skimte de to links? Jeg havde tænkt mig at prøve det no matter what, men jeg er mere end villig til at høre nogle ekspert råd eller tips til en der igennem hele sin tid har trænet i perioder, og aldrig mere end 3 måneder i rap.

Det første link er til hans ben træning og det andet er ryg+biceps.

http://news.bodylab.dk/gaesteblog/ben-traening-med-big-j

http://news.bodylab.dk/gaesteblog/med-jonas-paa-ryg-traening

Mange tak på forhånd.

24-05-2014 08:51 #158| 0

Jonas træning og filosofi omkring kost er alt sammen i min bog en fed måde at gøre det på og samtidigt kunne have det sjovt ved at tillade sig selv nogle ting.

Til hans træninger så kører jeg selv lignende program push/pull/legs med hhv. En type a træninger og en b træning i henholdt til hypertrofi og power træning.

Prøv at google det, ved Matt ogus laver nogle gode videoer på youtube hvor han skærer det ud i pap.

Good luck :-)

24-05-2014 18:25 #159| 0

Mange tak Unreachable! :)

Jeg tænkte på, nu da jeg gerne vil igang med nogenlunde samme program, kan jeg så stille dig nogle spørgsmål over en privatbesked? :)

Jeg har lige fået læst de fleste af Jonas' blogs, og har allerede lært noget. Men det var bare det der med hypertrophy A og B der forvirrer mig meget. Altså skal man have en dag med hypertrophy A og så næste gang man træner pull igen f.eks. skal det være en hypertrophy B hvor ugen efter så bliver Power A og efterfølgende power B eller hvordan skal jeg forstå det? :) Og kan jeg begive mig ud i dette program selvom jeg ikke har trænet i mere end 2 måneder? :)

24-05-2014 18:39 #160| 0

Har i noget lækker musik til styrketræning?

Virkelig lækkert at bruge romaskinen til soundtracket fra Pirates of the Caribbean

24-05-2014 18:52 #161| 0
Sabr1988 skrev:
Mange tak Unreachable! :)

Jeg tænkte på, nu da jeg gerne vil igang med nogenlunde samme program, kan jeg så stille dig nogle spørgsmål over en privatbesked? :)

Jeg har lige fået læst de fleste af Jonas' blogs, og har allerede lært noget. Men det var bare det der med hypertrophy A og B der forvirrer mig meget. Altså skal man have en dag med hypertrophy A og så næste gang man træner pull igen f.eks. skal det være en hypertrophy B hvor ugen efter så bliver Power A og efterfølgende power B eller hvordan skal jeg forstå det? :) Og kan jeg begive mig ud i dette program selvom jeg ikke har trænet i mere end 2 måneder? :)



Han kører dem skiftevis, dvs. han på Hyper dage kører hhv. hyper A og B sammen og på Strength dage kører han strength A og B sammen.
24-05-2014 21:05 #162| 0

Hahahah Duracell :D Hæld en evt. shake på en romflaske, så er du kørende.

Jeg er startet ud i starten af april, og kører pt. 3 gange om ugen, skiftende mellem 2 dage. Jeg er meget grøn og har fået min storebror (træningserfaring +15 år) til at smide noget sammen:
Dag 1:
Squat (6x10, alt andet er 4x10)
Dødløft
Seated Rows
Pull Downs
Biceps Curls (i kabel)
Læg
Mave

Dag 2:
Incline bænkpres
Regulær bænkpres
Flyes på bænk
Military press
Lateral raises
Triceps extensions (i kabel)
Mave

Mange basisøvelser i blandt, og jeg starter naturligvis fra toppen hver gang. Derudover spiller jeg floorball 2 gange om ugen og får mit (sparsomme) cardio ind ad den vej. Jeg synes generelt cardio er pisse kedeligt.

Jeg lider også lidt af, at centret jeg kommer i kun har én squat rack, og af og til er den optaget af en gruppe af 2-3 personer, der både skal dødløfte, back squat og front squat før de er færdige, og samtidigt lige skal snakke sammen. Har I nogle idéer til hvad søren jeg kan lave istedet for den gængse back squat, når situationen er, som den er? Min bentræning lider under den. Jeg har prøvet at køre benpres i de dage, men er i tvivl om hvorvidt jeg egentligt får det samme ud af det. Er der evt. noget jeg kan lægge oven i benpres for at få ramt benene nogenlunde på samme måde?

Mht. proteinpulver, hvor køber I så fra? Hvad er bedst og billigst? Hvor meget af jeres kost erstatter I på den måde? Bliver I slet ikke sultne, hvis I drikker shakes fremfor at spise frokost? Og kan det gøres for et SU-budget?

24-05-2014 21:09 #163| 0
OP
Er der evt. noget jeg kan lægge oven i benpres for at få ramt benene nogenlunde på samme måde?


Kør nogle lunges sammen med benpressen, så du stadig får en øvelse med et stabilitetselement.

Mht. proteinpulver har jeg alle dage brugt bodylab. Det kan fås billigere i England, men Bodylab har nogle lækre smagsvarianter. Jeg er afhængig af deres hindbær pt.
24-05-2014 23:49 #164| 0
Pokerface Jr. skrev:
Sabr1988 skrev:
Mange tak Unreachable! :)

Jeg tænkte på, nu da jeg gerne vil igang med nogenlunde samme program, kan jeg så stille dig nogle spørgsmål over en privatbesked? :)

Jeg har lige fået læst de fleste af Jonas' blogs, og har allerede lært noget. Men det var bare det der med hypertrophy A og B der forvirrer mig meget. Altså skal man have en dag med hypertrophy A og så næste gang man træner pull igen f.eks. skal det være en hypertrophy B hvor ugen efter så bliver Power A og efterfølgende power B eller hvordan skal jeg forstå det? :) Og kan jeg begive mig ud i dette program selvom jeg ikke har trænet i mere end 2 måneder? :)



Han kører dem skiftevis, dvs. han på Hyper dage kører hhv. hyper A og B sammen og på Strength dage kører han strength A og B sammen.


Er stadig ikke helt med. Altså hyper A og B begge på samme dag?? F.eks. Pull A og Pull B? I så fald er jeg helt blank, for så skal man jo køre f.eks. chin ups 2x 4x8-10 og det samme med cable row f.eks., da de står både i Pull A og Pull B?

Eller skal det forstås sådan at den ene uge, kører man f.eks. Pull A om mandagen, Push A om tirsdagen og Ben A om onsdagen så en fri/cardio dag om torsdagen og så evt Pull B fredag, Push B lørdag og Ben B søndag??? :) Synes det er ret forvirrende.
24-05-2014 23:57 #165| 0

Nej nej, det køres sådan at du skal se det som han har 2 type A træninger og 2 type B træninger.

Dvs feks.


Så kører han 3 Hypertrofi A træninger før han kører en hypertrofi A2 træning?

Giver det mening, ellers så søg på Youtube "Matt Ogus legs/push/pull" Han forklarer det meget godt hvordan han gør og forklarer mere dybdegående.

Det er sådan set bare for at man har en type A trænings variant mere for på den måde at få noget variation i sin træning.

25-05-2014 00:32 #166| 0

Jeg har lige siddet og søgt i en lille halv time, og er ikke kommet tættere på at forstå præcis hvad der menes med a og b osv... Kan du ikke finde et præcist link hvori det hele står eller er filmet?? Så skal jeg nok se videoen igennem 1000 gange eller indtil jeg forstår det hele! :)

25-05-2014 00:35 #167| 0


Der starter part 1, så kan du selv søge dig til part 2,3 og 4 gl med det :-)
25-05-2014 00:43 #168| 0

@Unreachable

Mange tusind tak for det hele! :)

25-05-2014 02:38 #169| 0

Oii btw Unreachable

Når du kører styrke dage, hvor mange reps kører du i bænkpress og øger du vægten efter hver set eller kører du den samme hele øvelsen ud? :) I Jonas' program står der ikke noget om hvor mange reps bænkpress skal have på styrkedagene så jeg har bare valgt mellem 4-6 reps, ved ikke om det er fint? Hvad gør du selv? :)

25-05-2014 11:10 #170| 0

Igen det handler ikke så meget om hvad andre gør, du skal gøre det som virker bedst for dig.

Så derfor så gælder det om at prøve sig frem.

på styrkedagene ville jeg dog bestræbe mig på at løfte så tungt som muligt de der 4-6 reps som du selv skriver også alt fra 3-5 sæt, igen det handler om føling. Og vægten skal gerne være sådan at du er lige på kanten til failure.

25-05-2014 13:54 #171| 0

Fair nok!: )

Tusind tak.

Og ja, men skal jo bare have et godt sted at starte jo. :) Så skal jeg nok tilpasse det efter hvordan jeg klarer mig:) Men tak for det:)

18-06-2014 11:08 #173| 2
OP


Cutting my day away
Redigeret af Jizzlen d. 18-06-2014 11:08
18-06-2014 12:18 #175| 0

Sidst jeg skrev i en fitnesstråd vejede jeg 63 kg. Nu er jeg på 73 kg og skal i gang med cut. (Ved godt jeg er sent ude) Skal på ferie 4 August..

18-06-2014 12:19 #176| 0

Blev målt og vejet af nogle pro-udstyr og jeg var i BMI-katagorien overvægtig, tæt på FED-skalaen... Griner stadigvæk...

18-06-2014 13:13 #177| 0

Lyder godt miller. Hvad var det for noget proudstyr der måler BMI? Den kender jeg ikke.

18-06-2014 13:40 #178| 0

Hvor høj er du Miller?

18-06-2014 20:06 #179| 0
Miller skrev:
Blev målt og vejet af nogle pro-udstyr og jeg var i BMI-katagorien overvægtig, tæt på FED-skalaen... Griner stadigvæk...


Som retzzz er inde på. Med en vægt på 73kg og at være tæt på "fed-kategorien", som er over 30, kræver det at du er omkring de 1.60meter.
Det er selvfølgelig fair nok, hvis det er tilfældet, men er bare for at påpege en vis skepsis overfor disse påståede fancy udstyr, de kører med diverse steder.
18-06-2014 21:17 #180| 0

NU SKAL DET FANDME VÆRE!

Jeg har i alt alt alt for lang tid ikke kommet op i centeret, og det kan squ ses nu. Til min store fortrydelse naturligvis.

Så nu spørger jeg, helt newbie-agtigt, hvor meget cardio kontra styrketræning ville i lægge hen over sommeren for at få det bedste resultat? Jeg tænker personligt at jeg får svært ved at opbygge nok muskelmasse mere end hvad jeg har, til at kunne se en mærkbar ændring her?
Men hvis jeg næsten kun fokusere på cardio henover sommeren, vil jeg så kunne se en forskel?

Kosten er jeg ved at prøve at få styr på, selvom jeg på ingen måde er et pragt eksemplar her, så er div. usunde snacks osv forsøgt at blive skåret væk..
Har i nogen bud på en sund og MEGET hurtig morgenmad? Det må meget gerne være noget der kan spises i bilen på vej mod arbejde f.eks.
Det er ikke aktuelt for mig at skulle bruge 20 minutter hver morgen for at lave morgenmad.. (er i forvejen i søvnmangel her under VM)

edit: Skal måske lige siges at jeg spiller fodbold 2 gange om ugen også, tirsdag og torsdag. så lidt løb for jeg i forvejen..

Redigeret af Nitrrrrrram d. 18-06-2014 21:21
18-06-2014 22:34 #181| 0

Er der nogen, der har erfaring med behandling af facetledssyndrom?

Jeg har allerede fået bevilget behandling hos fys gennem mit arbejde, men kan læse mig frem til at diverse lammende indsprøjtninger (herunder botox) kan lamme nerverne der brokker sig, så vil gerne høre om nogen har prøvet dette.

18-06-2014 23:48 #182| 0
Don_T skrev:
Er der nogen, der har erfaring med behandling af facetledssyndrom?

Jeg har allerede fået bevilget behandling hos fys gennem mit arbejde, men kan læse mig frem til at diverse lammende indsprøjtninger (herunder botox) kan lamme nerverne der brokker sig, så vil gerne høre om nogen har prøvet dette.


Det er svært at svare på uden mere viden om dine smerter osv. men (forhåbentlig) vil din fys foretage en grundig analyse af din holdning, både stående og siddende, da det der på langt sigt skal hjælpe dig sandsynligvis vil være korrektion af denne. F.eks hvis du har en hyper-ekstenderet lænd (for meget svaj), vil det være ting som at strække dine hoftebøjere og styrke gluteus-muskulaturen (bagdelen).
Ligeledes kan der være brug for rettelse af din holdning i overkroppen, hvis du har det klassiske problem med let ludende skuldre og bøjet ryg.
Idéen er samtidig at styrke din ryg så at dine muskler overtager det arbejde de er tiltænkt - at holde dig oprejset - men hvor din rygsøjle har været nødt til arbejde overtid.
Hvis du er overvægtig skal der helt sikkert også sættes ind her.

Jeg kunne skrive en masse mere, men det bliver problematiskt når jeg ikke kender din sygehistorie. Iøvrigt ville jeg absolut holde mig fra indsprøjtinger og andet, hvis ikke de konservative metoder slår fejl først, eller du har for store smerter til at kunne gennemføre de rehabiliterende øvelser.

Kilde: er medicin-studerende, men ovenstående er nok mere baseret på at jeg selv har haft sport-relaterede ryg-problemer, og derfor har nørdet området ret meget. Men vil understrege at jeg ikke er uddannet fysioterapeut eller lignende.
Redigeret af rustyfo d. 18-06-2014 23:49
18-06-2014 23:49 #183| 0

Min pumpede kammerat( han har gode gener og aldrig rørt en motionscykel) siger at 1 times gang med 12% stigning og 6km tempo skulle være the nuts og give 8 timers efterforbrændning. Er dette sandt?

Samt jeg har lavet et idiotisk væddemål om at skulle nå op at bænke 1x 150kg.. Jeg ligger på 100kg 5 gentagelser, vil tro mit maks er 110-115 kg.. Hvordan stiger jeg lettest mit maks til 150kg, tidshorisonten er 2 måneder...

Redigeret af Per_danmark d. 18-06-2014 23:58
18-06-2014 23:58 #184| 0

Jeg er 169 cm høj. Jeg havde dog lige været inde og træne da jeg blev målt, hvilke de fortalte mig kunne højne min fedt% som de sagde var på 14%. Meget højere end de målinger jeg har lavet med min fedttang. Så jeg er dog skeptisk.

Jeg har naturligvis fået mere fedt på kroppen, bevares, men ikke mere end 5% end jeg havde da jeg startede.

19-06-2014 00:09 #185| 0
Per_danmark skrev:
Min pumpede kammerat( han har gode gener og aldrig rørt en motionscykel) siger at 1 times gang med 12% stigning og 6km tempo skulle være the nuts og give 8 timers efterforbrændning. Er dette sandt?

Samt jeg har lavet et idiotisk væddemål om at skulle nå op at bænke 1x 150kg.. Jeg ligger på 100kg 5 gentagelser, vil tro mit maks er 110-115 kg.. Hvordan stiger jeg lettest mit maks til 150kg, tidshorisonten er 2 måneder...


Det ser simpelthen bare så latterligt ud når de står med hænderne på displayet for ikke at falde bagover..

Jeg er mere fan af romaskinen, efter at have løbet 1km på 4:45, forsøger at slå min egen rekord. Det er svært at ro 1km på under 3:43 synes jeg
19-06-2014 01:20 #186| 0
Miller skrev:
Jeg er 169 cm høj.


Med 73kg er din BMI 25,6. Hvis de har sagt du er tæt på Fed-skalaen er det vist ikke specielt kompetente folk.
19-06-2014 07:25 #188| 1
Per_danmark skrev:
Min pumpede kammerat( han har gode gener og aldrig rørt en motionscykel) siger at 1 times gang med 12% stigning og 6km tempo skulle være the nuts og give 8 timers efterforbrændning. Er dette sandt?

Samt jeg har lavet et idiotisk væddemål om at skulle nå op at bænke 1x 150kg.. Jeg ligger på 100kg 5 gentagelser, vil tro mit maks er 110-115 kg.. Hvordan stiger jeg lettest mit maks til 150kg, tidshorisonten er 2 måneder...


Du stopper dit macho pis, og indser det er bedre ikke at få skader og betaler gladeligt dit angivlige væddemål, med en god smag i munden og en skulder der virker.
19-06-2014 08:56 #189| 5
killuminati skrev:
vil lige til den her blog en af mine gode venner er igang med at køre noget sygt program, og det er rimelig vildt det der bare er sket på 8 dage. tjek det ud, kan være det kan hjælpe nogle eller give inspiration


http://imtooslow.com/8-dage-efter-forvandlingen/


Kan vi ikke aftale at du holder din ven og hans "forvandling", som egentlig bare er en anden version af "Sixpack in five days" og en klam måde at tjene på på, ude af tråden fremover?
19-06-2014 09:03 #190| 1
Per_danmark skrev:
Min pumpede kammerat( han har gode gener og aldrig rørt en motionscykel) siger at 1 times gang med 12% stigning og 6km tempo skulle være the nuts og give 8 timers efterforbrændning. Er dette sandt?

Samt jeg har lavet et idiotisk væddemål om at skulle nå op at bænke 1x 150kg.. Jeg ligger på 100kg 5 gentagelser, vil tro mit maks er 110-115 kg.. Hvordan stiger jeg lettest mit maks til 150kg, tidshorisonten er 2 måneder...


Til det første: Powerwalk er et fint redskab - også med en 12% stigtning. Om det er den hellige gral tvivler jeg dog på. Og at 6 km/t skulle være et helligt tal, tvivler jeg også på. I slutningen af min diæt gik jeg selv 30 minutter efter træning to gange om ugen, med en god stigning (ca. 12) og så, så hurtigt jeg kunne gå.

Til det andet, så kan det med 99% sikkerhed ikke lade sig gøre uden PED. Din eneste lille mulighed, ville være at få optimere din kost, søvn og træning/teknik 100%, evt. med hjælp fra en træner i styrkeløft (evt. Jacob Beermann). Jeg tror dog på ingen måde på det, og vil gerne stikke et beløb ud ;o)
Redigeret af MrKjaer d. 19-06-2014 09:06
19-06-2014 10:07 #191| 2
Jizzlen skrev:


Cutting my day away


"sidder du nu og kigger på nøgne mænd igen" sagde min ven da jeg kiggede i tråden ;)

lol
19-06-2014 11:04 #192| 0
MrKjaer skrev:
killuminati skrev:
vil lige til den her blog en af mine gode venner er igang med at køre noget sygt program, og det er rimelig vildt det der bare er sket på 8 dage. tjek det ud, kan være det kan hjælpe nogle eller give inspiration


http://imtooslow.com/8-dage-efter-forvandlingen/


Kan vi ikke aftale at du holder din ven og hans "forvandling", som egentlig bare er en anden version af "Sixpack in five days" og en klam måde at tjene på på, ude af tråden fremover?




Uddyb ?
19-06-2014 11:29 #193| 7

1: Det er ikke en "forvandling", men blot et solidt pump i arme og bryst inden billedet blev taget. (Se evt. sveden på brystet). Samtidig spænder han på billede to, så hans abs bliver mere tydelige. Altså et billede du kan bruge til absolut ingen ting og sætningen "Jeg har skrevet en hel “e-bog” fyldt med konkrete metoder, planlægning og de vaner jeg gør for at opnå det resultat du ser i denne tråd." giver mig kvalme.

2: Killuminati har intet foretaget sig i de 4 fitnesstråde (ja, jeg har tjekket), og kommer pludselig ind og linker til hans vens blog, hvor du selvfølgelig kan købe en e-bog omkring kost. Altså ren reklame for enten ham selv eller hans ven hvilket egentlig ikke hører hjemme her i tråden.

19-06-2014 11:42 #194| 0

Tak for svaret, god uddybning ! :)

19-06-2014 12:39 #195| 1

Nå. For at vende tilbage til trådens oprindelige formål får i lige status på mit sommercut.

Sidste sommer nåede jeg ca. her til. Jeg tror nok jeg vejede omkring 66 på det tidspunkt.


Her i lørdags nåede jeg mit mål, efter fem måneders samarbejde med en personlig træner. Vægten siger omkring 67.x.


Min plan var bl.a. at blive sommerklar, og da det er nået er jeg begyndt at leanbulke så jeg kan få nogle større ben :o)

Jeg ved i øvrigt godt at før/efter billedet ikke er optimalt, men det var lige hvad jeg havde fra sidste år.

Redigeret af MrKjaer d. 19-06-2014 12:46
19-06-2014 12:51 #196| 0

@rustyfo
Tak for et lækkert indlæg, læser det lige nogle gange mere når jeg er hjemme fra arbejde.

19-06-2014 12:53 #197| 0

Mrkjær, tror ikke du har læst hans indlæg. De handler mest om kosten.

Men nej kan vi ikke blive enige om poster sku det jeg har Lyst til.

19-06-2014 13:09 #201| 0

Deform krop - så har jeg hørt det med ;o). Men jaja, lad os stoppe her, er ked af hvis jeg misforstod din post.

19-06-2014 13:12 #202| 4

@killuminati

Føler du dig meget presset over MrKjaers indlæg?
Der er mange forsvarsmekanismer i dine indlæg, hvor du blandt andet sviner MrKjaer til, for at beskytte dig selv. Derudover virker du meget stresset i dine indlæg.

Ro på mester. Det skal nok gå

19-06-2014 13:21 #205| 0

Altså nu er det ikke for at opildne til mere diskussion, men kan du ikke se hvad jeg mener med min post? Resultatet er blot pump, og for mig (og i hvert fald tre andre:D) virker det som et "reklameforsøg" opbygget på en tilsyneladende falsk præmis (hans fysik som han bruger i eksemplet)

19-06-2014 13:23 #206| 0

i øvrigt er du et sindssygt bæst Jizz. Glæder mig enormt meget til at se dig på scenen.

19-06-2014 13:26 #207| 1
OP

Hold da op at man kan blive så oprevet over noget, man angiveligt ikke har økonomiske interesser i.

Jeg kunne lave samme transformation på ~45 minutter.

1. Find et sted med dårlig belysning. Gerne noget sollys ind fra siden, så der ikke er de store skygger. Stå afslappet og fald lidt sammen til førbilledet.
2. Get a pump
3. Find et sted med lys lige ned oppefra der giver masser af skygger og flex til efterbilledet.
4. ???
5. profit

Sjovt nok har hudfarven også ændret sig betydeligt, så lidt hjælp fra et filter har nok heller ikke skadet.

19-06-2014 13:33 #209| 1
OP

... og nu har du linket til bloggen 3 gange.



MrKjaer-> Super flot form. Det ser ud til, du har samme problem som mig med at skuldrene kommer til at dominere i forhold til brystet.
19-06-2014 13:35 #210| 1

Jizz@

Forsvarer ikk bloggen eller noget, forsvarer det faktum at jeg ikke laver skjult reklame, altså at han sender sine programmer ud gratis og links der har hjulpet ham, sender han gratis for at hjælpe andre.

Der findes faktisk folk hvor alt ikk handler om penge.


Har ingen som helst interesse i det udover jeg ville bidrage med det fordi jeg ved det har hjulpet andre folk der mangler at rykke sig det sidste.

Han har jo trænet fast i lang tid, er jo ikk sådan noget hokus pokus.

Nuvel hvis i mener det hele er så underligt er det jo bare at gå udenom det, man behøver jo ikk flane mig og beskylde mig for at være djævlens advokat nærmest.

Smutter igen, gl med jeres pump og fremskridt

God dag folks

19-06-2014 14:55 #212| 0

@Kill

Det lød simpelthen for godt til at være sandt.. og derfor skrev jeg til ham..



Jeg har slettet nummeret i mailen som han vil have jeg sender til.

@Jizzlen

Tusind tak for rosen. Ja, det har du helt ret i - ekstremt frustrerende, men må bare klø på, og så kommer det nok :-)

19-06-2014 15:20 #213| 0

Ok mr Kjær, håber han svarer dig så jeg ikke kommer til at se endnu mere dum ud :) hAha

On a serious note: så håber du kan få noget brugbart ud af det, og det kan hjælpe sig med at nå dine mål.

19-06-2014 15:20 #214| 0

Hov havde ikke set det med småt? Vil han have 250 kr for det?

19-06-2014 15:24 #215| 0

Nu føler jeg mig lidt dum tbh altså troede 110 procent det var gratis, især fordi det meste har ligget tilgængeligt på fb og nogle blogs.

Skal ikk ku sige om det så er pengene værd, linkede kun fordi jeg var sikker på det var gratis, vidste ikke han solgte en e bog..

Det beklager jeg, men ja det lød nemlig godt og derfor jeg ville dele det. Om ikk andet kan man stadig få noget ud af bloggen som er gratis at læse, også den jeg lunkede til, havde sku misforstået at han ville sende program osv gratis. Især fordi de er lagt op på fb osv tit

Redigeret af killuminati d. 19-06-2014 15:28
19-06-2014 15:38 #216| 0

@mr Kjær.

De lår er Well played! Jeg bukker og nejer, for det er satme svært at opnå.:/..

Jeg manglede et nyt ambitiøs mål, efter jeg opnåede målet på 100 kg i bænkpres og jeg skulle tabe 30kg, hvor jeg er nået de 25 kg. ..

Men hvis de 150 kg er 100% urealistisk på to måneder, samt jeg risikere skader, så dropper jeg obv det, bettet var alligevel et meget lavt beløb..

Er der nogen som har et ambitiøs mål, og det må ikke være meget belastende for mine knæ, da mit højre knæ er ret smadret..

19-06-2014 15:55 #217| 0

@Per
Mange tak. Poseringen er dog også til min fordel, da min vmo fylder ret godt. Som du ser sørger jeg for at sætte dem i fokus ved at pege fødderne udaf. (Jizzlen må lige korrigere hvis jeg siger noget forkert - jeg ved han er skarp til at bedømme mangler/fordele).

Et ambitiøst mål kunne evt. være at få ordnet dit knæ med hjælp fra en fysioterapeut. Jeg kender en der er skarp til knæ på Amager. Pm for navn.

Redigeret af MrKjaer d. 19-06-2014 15:59
19-06-2014 15:59 #218| 0

@mrkjær

Jo tak, men jeg har gået til fys, over 3 omgange, semi intensivt, hvilket ikke hjalp synderligt. Som note skal det siges at jeg har fået opereret det forreste korsbåndet, snittet i menisken, borret i brusken i knæet og det inderste ledbånd var flænset.. Man skal jo gøre det ordenligt når det skal gøres..:). (Falsk korsbånd)

Redigeret af Per_danmark d. 19-06-2014 16:00
29-06-2014 17:51 #219| 0

Kommer lige et enkelt spørgsmål herfra.

Jeg har siden nytår trænet 6 x ugentligt. Dette undtaget en håndfuld gange af 2-4 dages varighed hvor det ikke har været muligt.

Har læst diverse steder at det skulle være sundt for kroppen at tage 1 hel uges restitution.

Jeg vil helst ikke undvære træningen men jeg tager på ferie 1 uges tid snart. Hvis jeg skal undvære træningen vil jeg helst have dette skal være min restweek.

Er dette ligegyldigt eller er der noget om snakken?

Til info har jeg minimale problemer med skader udover mit springerknæ som startede styrketræningen. Kun flyers har jeg måtte erstatte med cable flyers grundet lidt bryst"smerter"

Redigeret af Sebbecenter d. 29-06-2014 17:52
29-06-2014 18:42 #220| 0

Hold KÆFT nogle lårbasser du har MrKjaer. Troede dog du var større end som så, men fuck it.

Jeg har lige fået øjnene op for spinning efter mit skinneben sagde nej tak til løb. Jeg står dog i dilemmaet om, om jeg skal gå fuldt ind på at smide flæsket, eller om jeg skal begynde at have ligevægt i kcalregnskabet. Har smidt 4kg på 2 uger ved kylling, grøntsager, frugt og løb, men samtidigt gået fra at bænke 35kg til snart 50 o_O

29-06-2014 22:37 #221| 0

Nogen som har et godt program? Har trænet i et par år, mere seriøst det seneste års tid. Træner 4 gange ugentligt ca. Jeg foretrækker hvis jeg kan køre ryg og ben separat, hvorfor et 2-split program vel er udelukket? Smid gerne jeres eget op, eller hvis I har et link til et godt et.

30-06-2014 08:55 #222| 0
Proletaren skrev:
Nogen som har et godt program? Har trænet i et par år, mere seriøst det seneste års tid. Træner 4 gange ugentligt ca. Jeg foretrækker hvis jeg kan køre ryg og ben separat, hvorfor et 2-split program vel er udelukket? Smid gerne jeres eget op, eller hvis I har et link til et godt et.


Det kommer an på hvad dit mål med træningen er :-)
30-06-2014 09:38 #223| 0

Vel at få en flot veltrænet krop. Ikke fordi jeg træner op til noget specifikt hvis det er det du mener?

Redigeret af Proletaren d. 30-06-2014 09:38
30-06-2014 09:49 #224| 0
Proletaren skrev:
Vel at få en flot veltrænet krop. Ikke fordi jeg træner op til noget specifikt hvis det er det du mener?


Okay, jamen det er slet ikke så svært - træn hårdt, spis fornuftigt og få din søvn! :-)

Men det kræver også lidt viden om din træningserfaring, eventuelle skader/skavanker osv.

02-07-2014 23:45 #225| 0

Satme i orden det der Kjær!

Jeg sidder og støber mit program sammen jeg vil gøre det næste stykke tid, men jeg er i tvivl om flere ting.

1) Jeg er ikke meget for at sqaute f.eks. - er det udelukkende en øvelse for ben? For så vil jeg hellere supplere med andre øvelser, ved godt at jeg skal høre for at det vil være optimalt at have det med, men jeg har simpelthen så store problemer med min nakke i op til en uge efter jeg har gjort det, at det simpelthen ikke er det værd for mig.

2) Jeg er super kræsen! Hvad skal jeg spise? Kylling kylling kylling løber man vel hurtigt død i? Hvad spiser i af tilbehør til? Jeg er ikke den store fan af grønt - jeg kan lide salat, men ellers er det squ lidt småt med det.
- Hvis der bare er noget der er nuts, kan man så evt. blænde en omgang også bare ned med det?

Også savner jeg stadig et alternativ til morgenmad? Pt spiser jeg en sandwich, men logikken siger mig at det ikke er skide sundt.
Er en omgang havregryn med mælk noget der dur?

03-07-2014 00:35 #226| 0
Nitrrrrrram skrev:
Satme i orden det der Kjær!

Jeg sidder og støber mit program sammen jeg vil gøre det næste stykke tid, men jeg er i tvivl om flere ting.

1) Jeg er ikke meget for at sqaute f.eks. - er det udelukkende en øvelse for ben? For så vil jeg hellere supplere med andre øvelser, ved godt at jeg skal høre for at det vil være optimalt at have det med, men jeg har simpelthen så store problemer med min nakke i op til en uge efter jeg har gjort det, at det simpelthen ikke er det værd for mig.

2) Jeg er super kræsen! Hvad skal jeg spise? Kylling kylling kylling løber man vel hurtigt død i? Hvad spiser i af tilbehør til? Jeg er ikke den store fan af grønt - jeg kan lide salat, men ellers er det squ lidt småt med det.
- Hvis der bare er noget der er nuts, kan man så evt. blænde en omgang også bare ned med det?

Også savner jeg stadig et alternativ til morgenmad? Pt spiser jeg en sandwich, men logikken siger mig at det ikke er skide sundt.
Er en omgang havregryn med mælk noget der dur?


1) Den træner ikke kun ben. Der er mangle muskler i kroppen der aktiveres. Men du har ondt i nakken - er det pga. stangen? :-)

2) Hmm. Det vigtigste er at ramme det "rigtige" antal kalorier (hvilket afhænger af om du vil tabe dig/tage på/holde vægten) og så sikre, at man har et "højt" indtag af protein. Ellers - brug din sunde fornuft. Som regel ved man godt hvornår noget er godt eller skidt for én (eksempelvis wok-retten derhjemme eller McD. Eller rugbrødsmaden i stedet for den franske hotdog).

Din sandwich om morgenen kan sagtens være sund. Havregryn med mælk er noget der dur - men det er der også mange andre ting der gør. :-)
03-07-2014 00:53 #227| 0

Tak for svar:)

Ja, det er simpelthen stangen der gør det tror jeg. Jeg har prøvet at lægge en form for pude rundt om som findes oppe i centeret, det hjælper dog ikke.
Vi snakker nedre del af nakken, måske jeg ganske enkelt ikke lægger den det rigtige sted, men har lidt mistet modet på den..

Du har ret med hensyn til fornuftigen, men jeg er sådan lidt meeh omkring det, for spaghetti med kødsovs f.eks? Kan jeg spise det med god samvittighed?

Sandwich bestående af semi hvidt brød, karry dressing bacon og 2-3 skiver kalkun.. helt sundt er det jo nok ikke :D

03-07-2014 01:16 #228| 0

@Nit

Det er en rigtig god øvelse, men den er naturligvis ikke livsnødvendig.

Spaghetti med kødsovs kan sagtens spises med god samvittighed. Fuldkornspasta, fedt-fattigt oksekød, masser af grøntsager i kødsovsen (gerne dobbelt så meget grønt som der er kød).

Helt sund i forhold til hvad? :-)

Din sandwich kan fint indgå i en kostplan. Du kan også spise rugbrød, omelet, proteinshake, rester fra aftensmaden osv. Der er ingen idé i, at du får den bedste evidens-baserede kostplan, hvis du ikke følger den alligevel. Det samme gælder din træning.

EDIT: Start i det små. Godt nok skriver du, at du ikke er glad for grøntsager og er meget kræsen, men sænk indtaget af de "dårlige ting" og øg indtaget af de "gode ting" (GRØNTSAGER :-)). Det er ikke nemt at lave om på sine vaner.

Du kan skrive en PM hvis du har yderligere spørgsmål :-)

Redigeret af _whatever_ d. 03-07-2014 01:20
03-07-2014 10:32 #229| 0

Tror jeg er kommet frem til at kosten hedder noget ala havregryn med mælk til morgenmad.
Et æble til mellemmåltid klokken 9.
Frokost klokken halv 12-12 ikke helt sikker på om det bliver varm ret fra kantinen eller medbragt kylling hjemmefra.
Spise et æble klokken 15 så jeg ikke er sulten på vej hjem og ryger ind i supermarkedet og straffer slik/chips hylden.
Aftensmad bliver nok mest hvad der bliver serveret, dog aldrig pizza or so.
Også måske en smuthie til klokken 2100.

Træningen bliver 4 gange om ugen + 2 gange fodbold.
Jeg har samtidig lige sat et mål om at gennemføre hc Andersen halvmaraton i september.

Info kommer senere hvor jeg også vil skyde lidt billeder til et forhåbentlig godt før/eftet billede.
Umiddelbart hedder mine "stats" 193 høj med en vægt på ca. 95
Vægten er jeg egentlig fint tilfreds med, fet skal bare være mere muskler - mindre fedt :)

03-07-2014 10:47 #230| 0

@Nitr

Der er ikke mange grøntsager at spotte :-)

Angående frokost og aftensmaden, så er vi tilbage ved den sunde fornuft:
- Find en god kilde til protein (magert kød, fisk, æg, bønner etc.)og tag et godt stykke
- Tag en mindre portion kulhydrater (ris, kartofler, pasta, brød)
- Fyld resten op med frugt/grønt

De fleste ved godt hvad der BURDE være på tallerkenen. Men gode intentioner vinder (næsten) aldrig over vaner :-)

03-07-2014 10:51 #231| 1

Hvis det kan have interesse at se, er mit madprogram nogenlunde således de fleste dage.
Naturligvis er det ikke præcis kalkun, broccoli og ris hver dag - der bliver byttet rundt på det forskellige for at gøre det lidt mere spændende.
Jeg rammer lige knap 2900 kalorier om dagen, hvilket faktisk er i underkanten af, hvad jeg går efter - kan dog som oftest simpelthen ikke klemme mere ned.

EDIT: Og selvfølgelig fucker formateringen - det ser ellers godt ud på min skærm.
Håber det kan læses alligevel.


Protein Kulhydrat Fedt Kalorier
Morgenmad
Skyr 0,2%, pære og vanilje, 250 gram 22,5 12,5 162,5
Havregryn 30 gram 3,9 20,4 1,8 109,8
Bodylab Whey 100, chokolade 8 gram 6,2 0,6 0,6 32,0
Banan 1 lille 0,6 11,4 48,6
Minimælk 250 gram 7,5 10 92,5
Formiddag
Banan 1 alm 1,0 19,0 81,0
Gulerødder 150 gram 13,5 6,0
Rugbrød, kernegrov, 50 gram 3,5 17,5 1,0 105,0
Kamsteg, Coop 30 gram 6,3 0,3 0,9 36,0
Frokost
Jasmin Ris, Coop 100 gram 7,0 78,0 1,0 350,0
Kalkunbryst, Budget 250 gram 47,5 5,0 7,5 282,5
Minimælk 300 gram 9,0 12,0 111,0
Broccoli 200 gram 10,0 12,0 88,0
Eftermiddag
Protein Bar, chokolade 82 gram 24,6 35,3 8,2 264,0
Minimælk 300 gram 9 12 111
Aftensmad
Broccoli 200 gram 10,0 12,0 88,0
kogte kartofler 300 gram 4,0 35,9 177,0
Minimælk 500 gram 15,0 20,0 185,0
Kylling, kød 300 gram 60,0 15,0 393,0
Aften
Minimælk 300 gram 9,0 12,0 111,0
Bodylab Whey 100, chokolade 35 gram 27,0 2,5 2,5 140,0

Redigeret af Leopatra87 d. 03-07-2014 10:53
03-07-2014 11:17 #232| 0

@Leopatra
For at komme længere op i kalorier kunne du erstatte mini mælk med sødmælk.
Det er vel heller ikke helt umuligt, at klemme en avocado eller lidt nødder ned om aftenen?

03-07-2014 11:21 #233| 0

@Leo

Bruger du ikke olie til tilberedning? :-)

03-07-2014 13:29 #234| 0
_whatever_ skrev:
@Nitr

Der er ikke mange grøntsager at spotte :-)

Angående frokost og aftensmaden, så er vi tilbage ved den sunde fornuft:
- Find en god kilde til protein (magert kød, fisk, æg, bønner etc.)og tag et godt stykke
- Tag en mindre portion kulhydrater (ris, kartofler, pasta, brød)
- Fyld resten op med frugt/grønt

De fleste ved godt hvad der BURDE være på tallerkenen. Men gode intentioner vinder (næsten) aldrig over vaner :-)


Jeg må blankt erkende at jeg ikke ser mig selv komme i gang med at spise grøntsager..
Med hensyn til kød er det dog anderledes. Har intet problem med at 70% af min talerken er kød :) win!

Er det korrekt forstået at jeg bør holde indtaget af kartofler på et minimum? Det skulle angiveligt være mængden af stivelse i dem som gør dem slemme?

Der var to forskellige slags kage på job i dag, jeg sprang pænt uden om dem begge - gik ned og spiste et æble i stedet!
Hvis jeg så kan undlade at ramme netto på vej hjem har første dag været en succes! :D
03-07-2014 13:37 #235| 0

@Nitr

Haha, ud af alle de fantastiske grøntsager der er, at vælge imellem, må der da være en håndfuld stykker, som du godt kan spise. Ellers så "gem" dem i frikadeller, kødsovs, chili con carne osv.

Det er ikke korrekt forstået, at det er nødvendigt, at skille sig af med en fødevaregruppe (medmindre man er allergisk etc.)! Det er en vigtig pointe. De fleste spiser i forvejen de samme 5-10 fødevarer i løbet af en uge - tænk hvor meget mindre det bliver hvis du skiller dig af med visse fødevarer.

Og ja, den med turen hjem kan være drilsk for rigtig mange. De er lidt i tidsnød og kunne egentlig godt bruge lidt snacks. Anbefaler ofte, at de tager en anden vej hjem eller de sørger for at spise lidt inden de kører hjem.

EDIT: Og godt gået med kage-testen i dag! :-) Husk nu at give dig selv lov til at "snyde" lidt engang imellem. Så længe du er klar over, at "nu tager jeg lige det her stykke kage og nyder det".

Redigeret af _whatever_ d. 03-07-2014 13:39
03-07-2014 13:41 #236| 0

Nitram. Det bliver godt nok svært, hvis du nærmest nægter at spise grøntsager

03-07-2014 13:51 #237| 0

Ja i know, men er bare ikke stødt på grøntsager jeg kan lide. Derfor jeg efterspørge om det evt er noget jeg kan blænde sammen og bare få ned om aftenen or so?

Jeg er vildt kræsen, og det er lidt et problem for sådan nogle projekter her.
Jeg kan lide alt kød, undtagen fisk og lam.
Jeg kan lide alt fra det italienske køkken og meget fra det danske.

Deruodver, naaaaah.. Agurk, tomat og guleruder er ting som de fleste snildt kan spise, men som jeg simpelthen ikke kan få mig selv til, synes det smager hæsligt!

Er der noget der bare er nuts af grøntsager? Så må jeg jo prøve og se om det er noget jeg kan vende mig til :)

03-07-2014 13:54 #238| 0

Ellers blend spinat i en shake, gjorde jeg i en overgang om morgenen.. 200gr spinat i en shake med

Mælk
Whey
Havregryn
Banan
Peanutbutter
Spinat

= Tha bomb!

03-07-2014 13:58 #239| 0

Gode grøntsager:
Bønner i en pose. Olie i, salt i, andet krydderi fx. Ryst. Ud på en ovn. 30 minutter senere har du lækre bønner.

Ligesom ovenstående, bare med selleri.

Broccoli stegt på panden er langt bedre end normale broccoli(imo).

Råkost er nice.

Asparges evt. med røget laks rullet rundt om.

03-07-2014 14:00 #240| 0

Coleslaw med skyr + krydderi er også ret nice.

Tun+skyr+agurk,tomat,asparges,bønner er også lækkert.

Rootza med 300g blomkål+ 300g gulerod(begge semiblendet) med et par æg oveni. Mix (dræn inden æg kommer i). Det er en lækker bund for en pizza.

Omelet med spinat (løst ofc) som du blander og smider på panden.

Skriver hvis jeg kommer på flere :-)

Redigeret af MrKjaer d. 03-07-2014 14:00
03-07-2014 14:01 #241| 0

Wok - det kan alle lide. Spiste 1500g wokgrønt + 500g kylling forleden i et måltid - det var ret lækkert.

03-07-2014 14:08 #242| 2
Nitrrrrrram skrev:
Ja i know, men er bare ikke stødt på grøntsager jeg kan lide. Derfor jeg efterspørge om det evt er noget jeg kan blænde sammen og bare få ned om aftenen or so?

Jeg er vildt kræsen, og det er lidt et problem for sådan nogle projekter her.
Jeg kan lide alt kød, undtagen fisk og lam.
Jeg kan lide alt fra det italienske køkken og meget fra det danske.

Deruodver, naaaaah.. Agurk, tomat og guleruder er ting som de fleste snildt kan spise, men som jeg simpelthen ikke kan få mig selv til, synes det smager hæsligt!

Er der noget der bare er nuts af grøntsager? Så må jeg jo prøve og se om det er noget jeg kan vende mig til :)


Det må du simpelthen komme dig over, hvordan kan man leve uden at spise grøntsager forstår jeg slet ikke.
03-07-2014 14:27 #243| 1

cut cut cut

Grøntsager med æggehvider + en håndfuld grovbulgur for carbs....

Kylling med broccoli + en håndfuld grovbulgur

Varmrøget Laks på 1 skive rugbrød med rejer fra lage + 5 dråber dild-dressing

Skyr som mellemmåltider

Hytteost fra rema med rugbrøds drys som mellemmåltider

03-07-2014 14:29 #244| 0

40 minutter daglig cardio. 20 minutter (HØJ INTENSITET) før vægtløftning og 20 minutter (lav/middel intensitet) efter

03-07-2014 14:30 #245| 0
Pellez skrev:
Nitrrrrrram skrev:
Ja i know, men er bare ikke stødt på grøntsager jeg kan lide. Derfor jeg efterspørge om det evt er noget jeg kan blænde sammen og bare få ned om aftenen or so?

Jeg er vildt kræsen, og det er lidt et problem for sådan nogle projekter her.
Jeg kan lide alt kød, undtagen fisk og lam.
Jeg kan lide alt fra det italienske køkken og meget fra det danske.

Deruodver, naaaaah.. Agurk, tomat og guleruder er ting som de fleste snildt kan spise, men som jeg simpelthen ikke kan få mig selv til, synes det smager hæsligt!

Er der noget der bare er nuts af grøntsager? Så må jeg jo prøve og se om det er noget jeg kan vende mig til :)


Det må du simpelthen komme dig over, hvordan kan man leve uden at spise grøntsager forstår jeg slet ikke.


Your not helping! :D
Jeg ved godt at det er en skråplan i forhold til hvad der er optimalt for mig og min krop, men er også af den overbevisning at hvis jeg hver dag skal tvinge mig selv til at spise noget jeg ikke kan li, har lyst til osv osv osv. så er "kuren" droppet om en uge igen. Vil gerne have noget jeg kan lære at leve med :)
03-07-2014 14:47 #246| 0
Miller skrev:
40 minutter daglig cardio. 20 minutter (HØJ INTENSITET) før vægtløftning og 20 minutter (lav/middel intensitet) efter

Hvad er grunden til højintenst cardio før du løfter vægte? Så vidt jeg ved, snakker videnskaben imod netop denne protokol.
03-07-2014 14:49 #247| 0
MrKjaer skrev:
Miller skrev:
40 minutter daglig cardio. 20 minutter (HØJ INTENSITET) før vægtløftning og 20 minutter (lav/middel intensitet) efter

Hvad er grunden til højintenst cardio før du løfter vægte? Så vidt jeg ved, snakker videnskaben imod netop denne protokol.


Jeg gør det også, og jeg ved godt at det på papiret er forkert.
Jeg ror 5km hver dag inden træning, det tager 18-20min, og gør mig fokuseret, varmer hele kroppen op og gør at jeg føler mig fuldstændig klar. Så for mig handler det ikke om hvad videnskaben siger, men hvad min krop siger.

03-07-2014 16:51 #248| 0

Der er forskel på at varme op i 20 minutter og så lave 20 minutter high intensity træning inden du løfter med vægte. Jeg ville sgu dø bare af 20 minutter. HIIT er for mig vanvittig hårdt og det er kun 8 runder af 20 sek sprint og 10 sek pause og jeg er smadret. At løbe 16 km/t eller mere i 20 eller lave metcon/hiit i 20 minutter ville slå mig ihjel. At jeg så skulle træne bagefter OG så lige følge op med 20 minutter højintenst igen. Holy shit.

Edit* kan se jeg har misforstået lidt. Åbenbart Liss til slut. But still.

Redigeret af MrKjaer d. 03-07-2014 16:52
03-07-2014 18:23 #249| 1

@nit - du må prøve dig frem, så må du finde ud af hvad der er tåleligt... Der er ingen smutvej, hverken hvad angår kost, eller træning.

Ikke for sjov at sixpack laves i køkkenet ;-)

03-07-2014 18:46 #250| 1
OP

Hvis man kan lave en fornuftig vægttræning lige efter HIIT, har det ikke været HIIT. Denne form for cardio er vanvittigt hård.

03-07-2014 19:08 #251| 0

Enig med Jizzlen. Gav heller ingen mening for mig :)

03-07-2014 21:36 #252| 0
iskov skrev:
@Bakerrizzle

Nu læste jeg lige tråden og så du var blevet kontaktet af tidligere bodybuilders.

Jeg kører pt et 3-splitsprogram som jeg er fint tilfreds med og kosten er god.

Jeg indgik dog et væddemål sidste år om at løbe CPH Marathon her d. 18 maj.


mit spørgsmål

Hvordan kombinerer du et fornuftigt fitnessprogram med en, formoder jeg(?), seriøs løbetræning?


Som opfølgning på mine spørgsmål i tråden gennemførte jeg mit mål - CPH Marathon 2014 i tiden 3:51. Jeg har kørt Fitness på siden men har først efterfølgene følt jeg kunne give mig 100% til min daglige træning.

Jeg er over sommeren ansat på mere end fuldtid som tjener og har derfor problem med at nå at spise nok mens jeg er på arbejde. Kan jeg supplere med Questbars evt? Eller skal jeg bare forsøge at presse det ind på en måde?
03-07-2014 22:38 #253| 0
MrKjaer skrev:
Der er forskel på at varme op i 20 minutter og så lave 20 minutter high intensity træning inden du løfter med vægte. Jeg ville sgu dø bare af 20 minutter. HIIT er for mig vanvittig hårdt og det er kun 8 runder af 20 sek sprint og 10 sek pause og jeg er smadret. At løbe 16 km/t eller mere i 20 eller lave metcon/hiit i 20 minutter ville slå mig ihjel. At jeg så skulle træne bagefter OG så lige følge op med 20 minutter højintenst igen. Holy shit.

Edit* kan se jeg har misforstået lidt. Åbenbart Liss til slut. But still.


This! Jeg køre 10 x 20sek sprint og 10 x 40sek gå når laver HIIT.

Det er ved at tage livet af mig hver gang!
04-07-2014 11:01 #254| 0
iskov skrev:
iskov skrev:
@Bakerrizzle

Nu læste jeg lige tråden og så du var blevet kontaktet af tidligere bodybuilders.

Jeg kører pt et 3-splitsprogram som jeg er fint tilfreds med og kosten er god.

Jeg indgik dog et væddemål sidste år om at løbe CPH Marathon her d. 18 maj.


mit spørgsmål

Hvordan kombinerer du et fornuftigt fitnessprogram med en, formoder jeg(?), seriøs løbetræning?


Som opfølgning på mine spørgsmål i tråden gennemførte jeg mit mål - CPH Marathon 2014 i tiden 3:51. Jeg har kørt Fitness på siden men har først efterfølgene følt jeg kunne give mig 100% til min daglige træning.

Jeg er over sommeren ansat på mere end fuldtid som tjener og har derfor problem med at nå at spise nok mens jeg er på arbejde. Kan jeg supplere med Questbars evt? Eller skal jeg bare forsøge at presse det ind på en måde?


Du kan godt supplere din kost, men er det ikke en mulighed for dig, at forberede maden derhjemme og så tage den med?

Ellers er proteinpulver også en god løsning.
04-07-2014 11:46 #255| 0

@Whatever

Jeg har ikke tid til at spise hvis der er run på, det er der sagen ligger

Jeg bruger som udgangspunkt proteinshakes morgen og efter træning

04-07-2014 13:01 #256| 0

Kan man få en flot krop ved at spise Thaimad ?

04-07-2014 13:03 #257| 0

Det kommer vel an på mængden, hvad du karakteriserer som en "flot krop" og om du træner ved siden af.

04-07-2014 13:45 #258| 0

Ingen træning - Måske mere ris jeg tænker på, er de gode for kroppen ?

04-07-2014 13:47 #259| 0
kallefar skrev:
Ingen træning - Måske mere ris jeg tænker på, er de gode for kroppen ?


Hvorfor skulle de ikke være det? :-)
04-07-2014 13:47 #260| 0

Du får ikke en flot krop uden træning :)

04-07-2014 22:11 #261| 0

Du får ikke en flop krop af at spise ris :)

Ris er godt nok, men du skal være opmærksom på at der er mange kalorier og carbs i. Så hvis du ikke skal yde noget aktivt, skal du nok ikke spise alt for mange ris.

09-07-2014 10:44 #262| 0

Jeg er på jagt efter nogle kulhydrater, som jeg kan tilsætte mit proteinpulver (dvs. En "hjemmelavet" gainer).
Jeg vil helst ikke have noget der giver de vilde insulin-spikes, det skal smage nogenlunde og ikke være dårligt for tænderne.

Forslag?

09-07-2014 10:45 #263| 2
Don_T skrev:
Jeg er på jagt efter nogle kulhydrater, som jeg kan tilsætte mit proteinpulver (dvs. En "hjemmelavet" gainer).
Jeg vil helst ikke have noget der giver de vilde insulin-spikes, det skal smage nogenlunde og ikke være dårligt for tænderne.

Forslag?


Havregryn :-)
09-07-2014 11:47 #264| 0

+1 til oats. Mælk er også en mulighed.

09-07-2014 11:55 #265| 0

Jeg er på jagt efter gode ideer til "sunde snacks" i løbet af dagen. Har et problem med at jeg bliver sulten mellem måltider, og obv snacker jeg på frugt / proteinbars (hvis jeg er godt sulten).

Men det kunne være der var nogle, der havde nogle nuts ting, de snacker på. Gerne som mætter godt. :-)

09-07-2014 13:16 #266| 0
sNABELA skrev:
Jeg er på jagt efter gode ideer til "sunde snacks" i løbet af dagen. Har et problem med at jeg bliver sulten mellem måltider, og obv snacker jeg på frugt / proteinbars (hvis jeg er godt sulten).

Men det kunne være der var nogle, der havde nogle nuts ting, de snacker på. Gerne som mætter godt. :-)


Honningmelon! En freaking HEL melon indeholder omkring 100 kalorier.
09-07-2014 13:18 #267| 0
Don_T skrev:
Jeg er på jagt efter nogle kulhydrater, som jeg kan tilsætte mit proteinpulver (dvs. En "hjemmelavet" gainer).
Jeg vil helst ikke have noget der giver de vilde insulin-spikes, det skal smage nogenlunde og ikke være dårligt for tænderne.

Forslag?


Og grunden til at du ikke vil have "hurtige kulhydrater", er, fordi du ikke kan lide dem, ikke? :-)
Redigeret af _whatever_ d. 09-07-2014 13:24
09-07-2014 13:48 #268| 0

Havregryn er bestemt en mulighed - jeg spiser allerede en ordentlig røvfuld, men den dosis bliver nok opjusteret så. Tak for svar.

10-07-2014 00:31 #269| 0

Nu står jeg og skal på ferie i 2½ uge. Desværre har jeg ikke mulighed for at træne på mine sædvanelige maskiner og med de sædvanelige vægte på denne ferie. Jeg startede med træningen for 5 måneder siden og vil ikke holde pause i disse 2½ uge. Derfor tænkte jeg på om nogle af jer har ideer til, hvordan man kan træne uden hjælpemidler (vægte og maskiner). Er med på, at man kan lave armbøjninger og den slags. Men har I gode ideer til, hvordan man kan træne følgende muskelgrupper:

Biceps
Triceps
Hele brystet
Læg
Over- og underlår
Samt skulder og ryg?

Hvis nogle af jer er kloge på dette område kunne det være dejligt med lidt hjælp til en nybegynder som mig :-)

10-07-2014 00:56 #270| 0

Pull ups, armbøjninger, stå med ryggen mod væggen med benene i 90 grader og hold den.
Tag nogle bæreposer og fyld bøger i og lav lateral raises.
Læg træner du ved at finde en kant du kan vippe op og ned af.

10-07-2014 09:22 #271| 2

@Seistrup94
"Over- og underlår"

Du er godt klar over det er anatomien af en kylling du beskriver, ik? :)

Redigeret af Don_T d. 10-07-2014 09:22
10-07-2014 12:46 #272| 0

Mit cut går godt, måske lidt for godt. Tabte 2.5 kg den første uge, men det er normalt siger coach, som følge af cardio

10-07-2014 13:47 #273| 0

Hvem coacher dig Miller?

10-07-2014 14:41 #274| 0
Miller skrev:
Mit cut går godt, måske lidt for godt. Tabte 2.5 kg den første uge, men det er normalt siger coach, som følge af cardio


Er det meget normalt? Jeg har nemlig også lige startet noget cut, og jeg prøver gerne at ligge 500-1000 i kcal underskud.. Har tabt mig 3 kg. på 10 dage, og var bange for at jeg har ramt meget meget skævt, ved at ligge på lidt over 2000 kcal om dagen. Kan godt være jeg skal spise lidt mere?
10-07-2014 16:23 #275| 0
retzzz skrev:
Miller skrev:
Mit cut går godt, måske lidt for godt. Tabte 2.5 kg den første uge, men det er normalt siger coach, som følge af cardio


Er det meget normalt? Jeg har nemlig også lige startet noget cut, og jeg prøver gerne at ligge 500-1000 i kcal underskud.. Har tabt mig 3 kg. på 10 dage, og var bange for at jeg har ramt meget meget skævt, ved at ligge på lidt over 2000 kcal om dagen. Kan godt være jeg skal spise lidt mere?


Det er helt forskelligt fra person til person hvor meget du smider i starten, men det er meget normalt at tabe sig meget den første uge... Giv det 3-4 uger med dit kalorie indtag også juster derefter hvis du taber dig for hurtigt.
10-07-2014 16:55 #276| 0

Ok, tak for svaret.. Er første gang jeg sådan rigtig cutter nemlig :)

10-07-2014 19:38 #277| 0

Det lyder til at det er en del væske.. Jeg tabte mig også 3 kg på den første uge cut og på 2 uger gik jeg fra 68.8 til 64.. Det tempo holder ikke hele vejen..:).

16-07-2014 15:19 #278| 2

Så kommer der lige en update og billeder herfra

Det er nu ved at være 8 mdr. siden jeg startede seriøst med styrketræningen.

Det mest positive ved forløbet har været at selve træningen har været det nemmeste at overholde. Kosten sidder "kun" 50-60% men jeg har afgjort med mig selv at jeg ikke siger nej til drukture og spiser hvad der bliver serveret.

Dette har også betydet jeg ikke rigtig har cuttet. Jeg begyndte at cutte start Maj men syntes hurtigt jeg blev for tynd at se på. Jeg følte ikke selv jeg havde oparbejdet en tilstrækkelig muskelmasse og ville begynde at se lidt ranglet ud igen. Samtidig havde jeg svært ved at overholde kosten og det blev derfor noget lala. Så jeg ligger stadig på den gode side af 10+% men det er fint for i år.

Fik ikke taget noget prebillede fra Dec. Har dog et lidt ældre billede - var dog nok i marginalt bedre form i Dec.

Deruodver et par billeder fra den hjemvendte ferie.





Målet for efter sommerferien er ikke fastlagt. Det var meningen jeg "bare" skulle opbygge mere muskelmasse for at komme stærkere tilbage til fodboldbanen. Er dog blevet afhængig af styrketræningen.

Så det afhænger lidt af om jeg kan blive skadesfri og komme tilbage på fodboldbanen og hvordan det kan koordineres med større arbejdsbyrde.

16-07-2014 16:25 #279| 0

Super flot fremgang Stebbe, er det seriøst på 8 mdr du har gjort det?

Hvor mange gange træner du pr uge, og hvilket program.

16-07-2014 16:42 #280| 0
Nautilous skrev:
Super flot fremgang Stebbe, er det seriøst på 8 mdr du har gjort det?

Hvor mange gange træner du pr uge, og hvilket program.


Tak!

Som jeg skrev tidligere er billedet lidt ældre da jeg ikke har et billede fra December. Blev skadet og startede genoptræning i August sidste år. Det var dog primært styrketræning for ben 2 x ugentligt grundet skade. Men på disse dage blev der også kørt diverse overkropsøvelser.

Så formen var helt sikkert bedre i December end billedet omend næppe markant.

Jeg træner 6 x ugentligt. Ryg/Bic, Chest/Tri, Ben/Skulder 2x hver ugentligt også mave 2-3 gange primært på bendage.

Udover kerneøvelserne varierer det hvilke øvelser jeg tager alt efter om jeg træner alene, med makker og har spot eller hvad nu lysten er til.

Har været så heldig at have træningsmakkere der ved meget om emnet og således "oplært" gennem dem og fået opbygget et stort repetoir af øvelser således jeg ikke går "død" i samme program.
16-07-2014 17:36 #281| 0

og så tager han voldmange roids

16-07-2014 17:48 #282| 0
retzzz skrev:
Miller skrev:
Mit cut går godt, måske lidt for godt. Tabte 2.5 kg den første uge, men det er normalt siger coach, som følge af cardio


Er det meget normalt? Jeg har nemlig også lige startet noget cut, og jeg prøver gerne at ligge 500-1000 i kcal underskud.. Har tabt mig 3 kg. på 10 dage, og var bange for at jeg har ramt meget meget skævt, ved at ligge på lidt over 2000 kcal om dagen. Kan godt være jeg skal spise lidt mere?


Jeg tabte mig "kun" 900g den 2. uge, så jeg er meget positiv over fremgangen so far. Dog skal jeg til at spise færre af den type kalorier der er i brune ris og bulgur og gå lidt mere over til broccoli - Det er et 12 ugers program jeg er i gang med. Jeg måler min fedt% løbende og er gået fra 13% til 9% fedt, men også mistet en smugle muskelmasse.
Har dog heldigvis stadigvæk en FFMI (fat free mass index) på over 23... Du kan sikkert finde mere info om dette på inner-nettet.
12-08-2014 12:13 #283| 1
OP

Der er røget et par kilo efterhånden.

12-08-2014 12:45 #284| 0

Damn du står godt! Hvor lang tid har du trænet? Dit bryst er især massivt. Det er noget jeg lacker!

13-08-2014 11:39 #285| 1
OP

Det er 10 år siden jeg trådte ind i et træningscenter for første gang. Der har været nogle breaks undervejs, men de sidste 6-7 år har været ret seriøse.

13-08-2014 12:19 #286| 1

@jizzlen - kan det lade sig gøre at få lidt, eller meget af vide om din kost i denne cut perioden.
Evt pm.

13-08-2014 16:20 #287| 0
OP

Min kost er meget basic. Jeg behøver ikke alle mulige smarte forkortelser for at køre en fornuftig diæt.

Jeg har skudt efter ~2,5g protein pr. kg, og lige i underkanten af 1kg fedt pr. kg og fyldt resten op med carbs. Jeg har ligget på 3000 kalorier om dagen i hele perioden. I starten uden cardio, og da min vægt stagnerede omkring de 102kg (jeg startede på 107-108kg) begyndte jeg at tilføje cardio. Først 30-35 minutters LISS om dagen, og siden 20 minutters HIIT hveranden dag og 45 minutters LISS hveranden dag.

Morgenmad:
Havregryn, mælk, proteinpulver og lidt rosiner

Frokost: Fuldkornsboller med pesto og kylling

Mellemmåltid: Low carb proteinbar

Efter træning: Shake med protein og carbs

Aftensmad: Kylling, hakkede nødder & grøntsager (her jeg fik også carbs i starten, men de er blevet cuttet til fordel for mere fedt)

Natmad: Skyr med proteinpulver.

Proteinpulver i skyr og på havregryn er primært for smagens skyld. Man kan ligeså godt (eller hellere) spise lidt mere kød, men det bliver lidt mere spændende med proteinpulver, og for mig er det essentielt, at hverdagen skal være til at holde ud. At nogen kører sig selv helt ned i 4 måneder og lider hver dag for at tabe sig forstår jeg ikke. Det kan gøres så meget nemmere.

Min vægt ligger på 92kg nu, og der skal lige en smule mere af.

13-08-2014 20:35 #288| 0

@jizzlen - er der en grund til, at du ikke ligger dine carbs efter træning under cut ?

18-08-2014 17:20 #290| 0

Jeg har desværre lidt en tendens til at få en meget markeret nakke, over mod tyrenakke, hvilket jeg helst vil være fri for. Derfor leder jeg efter rygøvelser, hvor nakken ikke bliver så meget involveret.

Så er det nogen, som har gode rygøvelser til det :)?

04-09-2014 13:52 #291| 0

Jeg har været så heldig, at skære sener og nerver over i et par fingre så den ene arm er ukampdygtig i ca. 8-10 uger endnu. Jeg vil dog stadig gerne kunne træne lidt. Tænker umiddelbart at køre Benpres, leg curls, knee extensions, calf raises, mave- og rygbøjninger.
Min skade gør, at jeg ikke må bruge den ene hånd op til albuen..
Nogle andre bud på relevante øvelser ?
Lakse

14-09-2014 20:20 #292| 0

Er der nogen, der har erfaringer med Protifar fra Nutricia?

Jeg er netop blevet tilbudt noget på prøve, og umiddelbart virker næringsindholdet ganske tillokkende.
Til gengæld ser det ud til at være en form for måltidserstatning, og jeg ville egentlig bare bruge det i stedet for den daglige proteinshake.

Er det helt ved siden af?

14-09-2014 21:00 #293| 0

@Lakselars
Unilateralt arbejde af den raske side af kroppen burde være optimalt i dit tilfælde. Ellers lyder din plan ganske fin. Evt. langsomme safetybar-squats med lav vægt, når du kan stabilisere stangen (som i dette tilfælde vil være foran dig og er langt mere stabil end alm. squat. Du kan faktisk lave dem uden hænder.

14-09-2014 21:03 #294| 0

Altså overordnet set, er det godt at få lidt kulhydrater enten før eller efter træning. Der er nærmest ingen i det produkt, men jeg havde skidt hul i det, hvis nu det er gratis.

25-09-2014 06:37 #295| 1
OP


Cut done. Fra 108kg og nede og vende på 89,6kg.

Det første billede er semi-før billede. Det er 6-7 år gammelt, og jeg har alt i alt trænet i 10, snart 11 år.
25-10-2014 19:06 #296| 0

Hej.

Regner med jeg kan ligge den op i denne tråd??

Jeg søger en personlig træner, der kan lave en kostplan og få mig i form.

Jeg har et mål med at få kroppen i form, men yderligere detaljer kan tages i PM.

Befinder mig I København/Frederiksberg,.

Andy

19-11-2014 14:42 #297| 0

Håber lidt, at nogen kan hjælpe her.

Jeg er i gang med at lede efter nyt træningsprogram. Har kørt med et 3-split program i et godt stykke tid, hvor jeg så har trænet seks gange om ugen.

Dag 1: Ryg, biceps
Dag 2: Bryst, triceps
Dag 3: Ben, skulder

Jeg overvejer dog at bytte lidt rundt på det, så jeg måske prøver lidt andre muskelgrupper sammen, f.eks. biceps og triceps.

Nogen der har et super program, de gerne vil ud med :)?

19-11-2014 17:16 #298| 0
OP

Hvad med at prøve en omgang PHAT?

27-12-2014 14:59 #299| 0

Nogen der kan anbefale en god træningsbelt? Behøver ikke at være til hardcore lifting. Men bare for at spare lænden for overbelastning?

27-12-2014 15:07 #300| 0

Har folk ramt deres mål for året?

Jeg er selv ok tilfreds med min udvikling gennem året. Har tabt mig 14-15 kg og taget på i muskelmasse. Så det er jeg sgu fint nok tilfreds med. Nu skal jeg bare arbejde videre :)

08-01-2015 18:24 #301| 0

Michael Monetz viser guns!

08-01-2015 19:26 #302| 0
MrFlex skrev:
Michael Monetz viser guns!



Please sig at det der er photoshop?
09-01-2015 02:34 #303| 0
MrKjaer skrev:
Nå. For at vende tilbage til trådens oprindelige formål får i lige status på mit sommercut.

Sidste sommer nåede jeg ca. her til. Jeg tror nok jeg vejede omkring 66 på det tidspunkt.


Her i lørdags nåede jeg mit mål, efter fem måneders samarbejde med en personlig træner. Vægten siger omkring 67.x.


Min plan var bl.a. at blive sommerklar, og da det er nået er jeg begyndt at leanbulke så jeg kan få nogle større ben :o)

Jeg ved i øvrigt godt at før/efter billedet ikke er optimalt, men det var lige hvad jeg havde fra sidste år.


Flot underbryst, må jeg spørge ind til hvordan din brysttræning har set ud det sidste halve år? Skal lige siges jeg rører ingen former for hjælpemidler udover proteinpulver ( som jeg faktisk ikke drikker pt ).. Synes bare du har fået formet det flot. Btw, må jeg spørge hvordan dine makrotal ligger procentmæssigt mht protein kulhydrat og fedt?

Btw, jeg strugler selv med benene, hvis du ikke har noget imod det kunne du så sende mig dit benprogram?? Især læg vil jeg gerne have uppet.. også lår, der er dine sgu rimelig grande:)

Jeg har btw haft en overbelastning i højre knæ, ved ikke helt hvordan jeg skal takle situationen mht bentræning, har dog holdt mig væk fra alt andet end læg øvelser samt benpressereN. Den fysio fra amager du kender, må du meget gerne sende en pm om med navn osv :)

Tak på forhånd
09-01-2015 12:23 #304| 1
Pellez skrev:
MrFlex skrev:
Michael Monetz viser guns!



Please sig at det der er photoshop?


Det er ikke photoshop. Olie i armene, som får det til at se lidt wiered ud.
09-01-2015 13:07 #305| 1
OMWtoNsbld skrev:
Pellez skrev:
MrFlex skrev:
Michael Monetz viser guns!



Please sig at det der er photoshop?


Det er ikke photoshop. Olie i armene, som får det til at se lidt wiered ud.


Jeg kan godt regne ud at hvis det ikke er photoshop, har han haft godt gang i noget synthol. Hold nu kæft en idiot.
09-01-2015 13:21 #306| 1

Standard vinter-gains ;)

10-01-2015 12:40 #307| 0
Sabr1988 skrev:
MrKjaer skrev:
Nå. For at vende tilbage til trådens oprindelige formål får i lige status på mit sommercut.

Sidste sommer nåede jeg ca. her til. Jeg tror nok jeg vejede omkring 66 på det tidspunkt.


Her i lørdags nåede jeg mit mål, efter fem måneders samarbejde med en personlig træner. Vægten siger omkring 67.x.


Min plan var bl.a. at blive sommerklar, og da det er nået er jeg begyndt at leanbulke så jeg kan få nogle større ben :o)

Jeg ved i øvrigt godt at før/efter billedet ikke er optimalt, men det var lige hvad jeg havde fra sidste år.


Flot underbryst, må jeg spørge ind til hvordan din brysttræning har set ud det sidste halve år? Skal lige siges jeg rører ingen former for hjælpemidler udover proteinpulver ( som jeg faktisk ikke drikker pt ).. Synes bare du har fået formet det flot. Btw, må jeg spørge hvordan dine makrotal ligger procentmæssigt mht protein kulhydrat og fedt?

Btw, jeg strugler selv med benene, hvis du ikke har noget imod det kunne du så sende mig dit benprogram?? Især læg vil jeg gerne have uppet.. også lår, der er dine sgu rimelig grande:)

Jeg har btw haft en overbelastning i højre knæ, ved ikke helt hvordan jeg skal takle situationen mht bentræning, har dog holdt mig væk fra alt andet end læg øvelser samt benpressereN. Den fysio fra amager du kender, må du meget gerne sende en pm om med navn osv :)

Tak på forhånd

Min brysttræning har bare været bygget op omkring pres med håndvægte og vægt og så flyes en gang i mellem.
Jeg kan desværre ikke sende program eller noget da jeg har haft en personlig træner, og det ville være at røvrende ham, men du kan få en enkelt dag, som nok er den hårdeste træningsdag jeg har haft. Hadede den i de fire uger det stod på, heldigvis kun en gang om ugen:)
Træneren jeg har brugt er steffen fisker fra fisker performance. www.fisker-performance.dk/. Han er virkelig dygtig. Fysioterapeuten er ham: fysiq.dk/medarbejder/peter-rheinlaender/


← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar