Endnu en...PLO 100$

#1| 0

Villain har set sig ond på mig fordi jeg sagde "nice catch" da han lavede det ondeste suckout mod mig. Ellers ingen reads.

PokerStars Game #8198247509: Omaha Pot Limit ($0.50/$1.00) - 2007/01/30 - 15:50:14 (ET)
Table 'Midas' 6-max Seat #2 is the button
Seat 1: SuperChok ($127.45 in chips)
Seat 2: TheNLMoose ($207 in chips)
Seat 3: TheLuckbox ($135.10 in chips)
Seat 4: cashstore ($94 in chips)
Seat 5: DarthHate ($96 in chips)
TheLuckbox: posts small blind $0.50
missdiabolic has returned
cashstore: posts big blind $1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to SuperChok [7s Kh 9h Ac]
DarthHate: folds
SuperChok: calls $1
TheNLMoose: folds
TheLuckbox: raises $3 to $4
cashstore: folds
SuperChok: calls $3
*** FLOP *** [3d Tc Jd]
TheLuckbox: bets $8.55
SuperChok: calls $8.55
*** TURN *** [3d Tc Jd] [Qs]
TheLuckbox: checks
SuperChok: bets $24.85
TheLuckbox: calls $24.85
*** RIVER *** [3d Tc Jd Qs] [5d]
TheLuckbox: bets $64

SuperChok...?

30-01-2007 22:12 #2| 0

Fold pre
Fold flop
Fold river

30-01-2007 22:16 #3| 0

Som Mads... Du har ingen grund til at calle flop! Der er 3 kort du vil se!

30-01-2007 22:33 #4| 0

Well, grunden til at jeg kaldte var at han havde set sig sur på mig, og derfor raisede de fleste potter jeg var med i. Da jeg samtidig har position, valgte jeg at kalde preflop, da han kan have any 4.

På floppet vælger jeg at kalde, da vi er tilpas dybe og jeg ved at jeg får resten af hans stak, hvis jeg rammer, da han ikke slipper en hånd mod mig.

Klam river, men da han stikker fuld pot ud i stedet for et valuebet, er jeg sikker på jeg er god og vælger at kalde:

SuperChok: calls $64
*** SHOW DOWN ***
TheLuckbox: shows [8c 4c Td Qc] (two pair, Queens and Tens)
SuperChok: shows [7s Kh 9h Ac] (a straight, Ten to Ace)
SuperChok collected $201.80 from pot

Det føles lækkert når man ret...

30-01-2007 22:44 #5| 0

Forkert kategori - prøv Bad Beats, blær og sjove hænde næste gang (overskrift - Readbaseret hånd der ikke skal analyseres fordi jeg VED at villain ikke har noget og tyrecaller derfor river HAHAHA)

30-01-2007 22:46 #6| 0

@Mads

Hvorfor?

Det har jeg ikke noget med blær at gøre, men en analyse.

Hvis jeg f.eks. havde lyttet til dig mens og før jeg spillede hånden, havde jeg jo været en del $ fattigere ikke sandt?

30-01-2007 23:03 #7| 0

@Mads

Slap af med de piller...

Det jeg vil frem til er, og som i mine 2 andre PLO 100$ indlæg, er at folk ville instant-folde fordi de møder modstand da der falder et scare card.

I stedet for at tænke at "der var villain sgu heldig" og instant folde skulle man i stedet bruge lidt mere tid på at tænke over hånden mens man spiller den, da det ofte viser sig at det er -ev at folde. De 3 hænder jeg lige har postet ville de fleste instant folde (inklusiv mig selv, hvis jeg ikke havde været opmærksom nok), og jeg har derfor forklaret hvorfor jeg i alle 3 tilfælde mente jeg havde den bedste hånd og endte med at kalde.

30-01-2007 23:14 #8| 0

Tja - svaret lød nok lidt arrogant.

Anyway. Du baserer en decideret dårlig linje på et read der siger "villain er sur på mig" - Hvad vil du have analyseret?

30-01-2007 23:33 #9| 0

@Mads

Hov, der skulle en ":-)" på den med pillerne.

Det har ikke decideret noget med min linie at gøre eller en villain som er sur på mig. Det jeg vil frem til er at i de 3 hænder jeg har postet, ville jeg selv i de fleste tilfælde smide på river, da der falder et scarecard og villain stikker hårdt ud.

Her er de 2 andre:

www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=124488

www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=124489

Det jeg ville have analyseret var om der var andre der kom frem til samme konklusion som mig, nemlig at det i alle 3 tilfælde ville være +ev i længden at kalde, udelukkende baseret på villains linie/read på villain.

De eneste kommentarer er fold, fold, fold og det er nu ikke for at blære mig med et tyrekald, men jeg kommer åbenbart frem til nogle andre konklusioner end dem der har svaret på mine indlæg.

31-01-2007 01:14 #10| 0

pre raise maks ( du har en medium hånd grundet pos)
flop fold
turn maks
river gutfeeling

tillykke

"Det jeg ville have analyseret var om der var andre der kom frem til samme konklusion som mig, nemlig at det i alle 3 tilfælde ville være +ev i længden at kalde, udelukkende baseret på villains linie/read på villain."

på turn vælger han, hvis man går ud fra han spiller nogenlunde abc, at kalde for et draw, trips eller flush eller 2/3 par. der kommer en flush og da du bettede turn og "nok" ikke har den vælger han at bluffe river.

DET ER PLO. RIVERBLUFFET. og de overvejelser man gør her. det kan sgu ikke lige sådan siges hva man skal gøre her uden tonsvis af erfaring.
Hvem er manden, hvordan spiller han, er han foran/bagud osvosv.

jeg kan ikke nødvendigvis se at det er ev+ at kalde her i længden men det var det altså lige her. Over and out og tillykke.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar