Jeg spiller normalt højest $2/4 fixed limit, men canbet (lille sted der deler borde med blandt andet sporting bet) havde et $5/10 bord kørende med en flop% på 50 og det kunne jge ikke lige stå for. Desværre kan jeg ikke finde ud af at få hand history så det bliver efter hukommelsen.
Preflop:
Jeg har J♠ J♣ i BB.
UTG limper, en i MP limper, CO-1 limper, CO raiser, SB caller, Jeg 3-better, UTG caller, MP folder, CO-1 caller, CO caller.
Flop: A♣ 8♣ 3♣ (5 spillere)
SB checker, Jeg better, UTG caller, CO-1 folder, CO caller.
Turn: A♠ (4 spillere)
SB checker, Jeg better....?
EDIT: Min plan er at calle et enkelt raise og folde river hvis jeg ikke rammer flush/fuldt hus. Og value-bette river hvis en eller flere bare caller.
Er det helt hen i vejret?
$5/10 JJ
Check... Kan ikke forestille mig du er foran. Desuden ved du ikke om dit flushdraw er godt.. Call et enkelt bet, da du har outs, dog kun 2 outs du er næsten 100 på hvor du har...
Hvis jeg alligevel har tænkt mig at calle et bet er det så ikke bedre selv at bette, eller er det ikke en af de situationer?
Vil nu mene det var bedst, at få et gratis kort for at se, om du kan de ramme et af de 2 kort, som vil gøre dig til en vinder af hånden. (Næsten sikkert - snakker selvfølgelig om én af de 2 knægte)
- Hvis du så rammer en flush, så er en knægt jo høj nok, men den kan sagtes overgåes. Jeg vil mene dette er en hånd, hvor man lige så godt kan lade være med at risikere noget og så prøve at vinde det, der allerede er i puljen og så evt. calle et bet på river afhængig af read og bet-størrelse.
Jeg vil mene at SB enten har ramt fuldt hus, flush eller er på et flushdraw. Når han checker indikere han ikke 3 esser. Havde han 3 esser var han, efter min mening, nødt til at forsvare disse esser med et turn bet. Check/raise er i den her situation alt for farligt.. Med mindre han self sidder med AKc.. Svær hånd, jeg ville bette, men jeg spiller også kun NL, så det er nok derfor :)
umiddelbart kan det jo godt se skræmmende ud det board .Men egentligt var det A på turn faktisk et OK kort for dig da det nu er mindre sandsynligt, at der er et A ude. Så jeg syntes det er fint at bette ud på turn her, selvom du måske ikke er bedst her, så har du stadigvæk outs. hvis du bliver raiset skal du jo vurdere om din flush er god hvis du rammer.
men som udgangspunkt check caller jeg river hvis det er heads up på river, medmindre en J falder.
Jeg synes turn bettet er OK, det es gør det jo mere sandsynligt din hånd er god (Og det er meget muligt du har det bedste farvetræk).
Ud fra din tankegang i denne hånd tror jeg roligt du kan spille 5-10 permanent (hvis du har rullen til det)medmindre du har problemer med selvdisciplin.
En mulighed er også at kun calle med JJ her preflop. Men hvis de limper med hvadsomhelst må det være rigtigt af få pengene ind.
Tak for kommentarene. Jeg bettede og de foldede alle sammen til mit bet. Ville bare gerne høre om min plan var OK.
Jeg tror nu der går lidt tid inden jeg bliver fast inventar ved $5/10 borde (min roll er liiige i underkanten) og deres $2/4 og $3/6 borde var lige så juicy.
Jeg har også nogen maniac tendenser jeg lige skal have levet ud på de mindre niveauer først.
Som sagt spiller jeg ikke normalt $5/10, men ved det her bord var det som at tage slik fra små børn - de callede gerne til river med middle pair, håbeløse draws mv. Et andet guldkorn fra min session:
5 mand limper, SB raiser, Jeg 3-better i BB med A♥ K♥. 4 mand caller. SB capper. Vi caller alle sammen.
Floppet er 2♦ 2♣ 7♦. Checket hele vejen rundt (!)
Turn T♦. SB checker. Jeg laver et desperat bet.
Alle folder (!)
Desværre tabte jeg en 23BB pot med et set esser så min gambling endte kun i +4BB inden bordet blev "normalt" (kun 40% til floppet) igen og jeg hoppede ned på $3/6 og rev 50BB hjem :)
Men det er bestemt ikke sidste gang jeg hygger mig med noget FL på canbet. Som sidenote kan det nævnes at deres NL borde også er latterligt fiskede.
Desværre stinker deres software - jeg har flere gange min-raiset istedet for at lave et ordeligt raise fordi man let klikker forkert og jeg kan stadig ikke finde ud af at reloade mens jeg sidder ved bordet.