$15/30 hånd

#1| 0

Nå, det er ved at være noget siden vi har haft en lille hånd-diskussion/analyse:
Sidder i cut-off med AJo. 6 spillere. Button har lige bluffet helt sindssygt på sidste hånd og tabt og har nu kun $75 tilbage. UTG limper ind og alle folder til mig. Jeg limper og button raiser. Blinds folder og UTG og jeg caller. Flop kommer 998, to klør (jeg har ingen klør). UTG better ud (han har for vane at bette sine draws så det kan betyde hvad som helst) Jeg caller og button raiser. UTG caller og jeg re-raiser! og sætter button all-in ($30 pre-flop og $45 på flop). UTG caller igen. Turn kommer 2 blank. UTG checker og jeg checker. River kommer 5 blank. UTG checker og jeg checker.

Min tankegang:
Button er ved at eksplodere efter sidste hånd, og leder bare efter en undskyldning for at komme all-in og videre. Så jeg er rimelig sikker på at han vil raise pre-flop.
Da vi så er 3 mand på floppet og UTG better ud, er jeg igen sikker på at button vil raise. Derfor caller jeg bare med den intention at sætte ham all-in med en re-raise og derved skaffe mig position til gratis river-kort. Fjerner desuden mulighed for at UTG kan raise buttons all-in bet på $15 på turn, således jeg skal lave et $45 call på turn (eller fold). Som sagt havde jeg frisk erindring om en hånd hvor UTG bettede sin 4-flush med K5s i tidlig position. Og han vil desuden limpe ind med suitede connectors fra UTG - som ex. 76klør. Så der er god mulighed for at min hånd stadig er den bedste. Desuden er han rimelig passiv, så jeg er 95% sikker på gratis kort efter min re-raise.
Jeg checker på turn, da jeg ikke er sikker på UTG"s hånd. Han kunne lige så godt lægge op til et check-raise med 87s, og desuden vil jeg gerne se river uden en klør, da jeg er tilbøjelig til at sætte ham på flush-draw med overcard A eller K. Hvis jeg rammer A eller J better jeg selvfølgelig på river.
Da river kommer med 5 blank kan han ligeledes have ramt en straight og sandsynligheden for at han caller et river-bet uden at have den bedste hånd i denne situation er ikke stor. Selvom han skulle calle med A high kan have stadig have en bedre kicker end mig, så jeg beslutter bare at checke og se om min AJ holder.

Resultat:
UTG vender A6klør og jeg vinder puljen, da button har ingenting overhovedet.

Kommentarer??

25-02-2004 19:06 #2| 0

? når du checker på turn ville du calle et bet på river? synes spillet i øvrigt er helt på plads, som du selv analyserer er AJ en potentiel vinder og puljen ok til at checke hjem efter at "SinkinShip" er sat allin.
Lavede selv en fejl for nylig, blandt flere, mod en desperados på 15/30. Jeg rehæver fra midt med P10s ..button er desperado pga en række badbeats/mislykkedebluffs bla. mod mig og reraiser til trebets -han kan sidde med en hvilken som helst hånd fra middelgod og opefter jeg caller vi er fire i puljen måske 5 på flop husker det ikke. Flop 10-2-6 alle diamond. BB better jeg hæver, button 3better, littleblind coldcaller en folder,jeg caller Button 4better. turn: ks. LB better, BB hæver jeg caller, Button 3better, de andre finder nu langt om længe ud af at button har ramt sin nutflush på flop og caller jeg caller. river: 6 yuhuuuu. Men her begår jeg så en fejl potten er jo enorm og regner med at enten LB eller BB vil calle deres flush eller hvad de nu har så better ud mod Button han raiser naturligvis men de to andre folder doh jeg reraiser og tager potten hjem med boat stor god pot. Men jeg havde jo chaset min boat med henblik på implied odds at river ville give mig endnu en monster raisewar I bakspejlet skulle jeg ha checkraiset button som jeg vidste havde nutflush. Button bet call LB BB jeg raiser button reraise/call under alle omstændigheder et bedre scenario for udnyttelse af implied odds. Hverken LB eller BB var jo på chase efter en fjerde diamond da Button allerede sad på nutflush. Men jeg forventede nok et call fra enten LB eller BB på buttons forventede raise det kom selvfølgelig ikke, da man sku være idiot (og han sad på button) for ikke at kunne se hvad jeg havde med calls på flop/turn og bet på river da board paired, og jeg tabte nogen bets.

25-02-2004 19:11 #3| 0

naturligvis BB 4better på flop

25-02-2004 20:00 #4| 0

godt spørgsmål. 5"eren på river giver mig et problem fordi han nu kan have ramt sin straight med 76. Den vil han nok bette ud med. så lige med det kort vil jeg folde en del af gangene. Derimod kan han sagtens sidde med A5s, K5s osv. som han ikke vil bette, men kun calle med.
Hvis et overcard kommer vil jeg calle river for at fange et bluff.

Men mit problem (synes jeg) er på turn kortet (2). Ifølge min egen tankegang sidder min modstander højst sandsynligt med en flush-draw, måske kombineret med en straight-draw. Derfor synes jeg han ser river for billigt da jeg checker. Jeg er selvfølgelig ikke interesseret i at investere for meget i puljen, da jeg kan være slået stort allerede, men hvis han check/raiser turn, kan jeg vel roligt folde min hånd. Desuden giver det mig muligheden for at checke river, selv hvis han skulle ramme noget.

Alt i alt vil jeg som du spørger, være tilbøjelig til at calle på river. Dvs jeg på den måde satser et BB på turn og river sammenlagt, men vil ofte være slået, når min modstander better på river.
Hvis jeg better på turn, vil min modstander calle eller raise. Raise så folder jeg, call så checker jeg river (med mindre A eller J). En investering på et BB.
Som jeg gjorde det, satsede jeg ikke noget, men vandt heller ikke noget de gange modstanderen missede sit draw.

Så ved at bette på turn får jeg et ekstra BB ud af ham de gange jeg vinder, og jeg taber det samme som jeg ellers ville, de gange hvor han har en hånd, da jeg jo havde tænkt mig at calle river alligevel.

Ifølge min egen tankegang begår jeg altså en fejl ved at checke turn, selvom jeg er 99% sikker på et call.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar